|
נזיר שחלם על פרפר או פרפר שחלם על נזיר? | |||
|
|||
לעניין האנונימיות בפורום, יש לציין שהאינטרנט הוא מדיום אנונימי במהותו. העובדה שמישהו בוחר להציג עצמו כ''ישראל ישראלי'' אין בה כדי להעיד על קיומו של אדם זה באמת יותר מאשר אדם המכנה עצמו ''תפוח אדמה''. כלומר, שם כמו ''יורם מזרחי'', ''גדעון ספירו'' או כל שם אחר אולי יוצר מראית עין של דמות אמיתית, אך לא כך בהכרח. אכן, חוקי המשחק כאן שונים ואנו חיים כעת תרבות בהיווצרותה - תרבות הרשת. | |||
_new_ |
אכן ההתכתשויות האישיות נמאסו | |||
|
|||
אני לא כל כך וותיק בפורום, כך שאולי אינני מדייק, מי שהחל בהתכתשויות האישיות הוא ידידנו גדעון ספירו. מה שמכעיס עוד יותר היא העובדה שהוא ירושלמי - ויגידו מה שיגידו משתתפי הפורום האחרים, ירושלמים מהדור שלנו הם זן מיוחד שאינו אחוז מדנים. לא פעם אני אישית כתבתי, ואף פניתי לגדעון, למרות כל התקפותיו הבוטות עלי, שיחדל מכך. אפשר להסכים עם דעתו של אדם ואפשר שלא, אין צורך להסתער על האדם באופן אישי. (איך נאמר בספר ויקרא: ''הוכח תוכיח את עמיתך ולא תשא עליו כל חטא''). אתה שפר מזלך, ובגלל העובדה שהייתם חברים בצעירותכם, הוא חדל לתקוף אותך באופן אישי. מדוע, איפוא, שלא ינהג אותו הדבר עם חברי פורום אחרים. אינני מכיר את ישראל ברניר, מסתבר שגדעון מכיר אותו יותר טוב ממני. אבל ראה זה פלא, ישראל בר ניר בחר לכתוב בשיטתו של גדעון, ומיד כל הפורום קפץ עליו. שלא לדבר על גדעון שהסתער עליו בחימה שפוכה. האם רק בגלל שישראל בר ניר העז להשתמש בנשקו? להערכתי, כאשר אדם תוקף אישית את האחר, ולא מתמודד עם דעותיו זה מעיד על כך שטיעוניו שלו אינם חזקים יותר מאלה של בר-הפלוגתא שלו. לצערנו הרב, קמו עכשיו משתתפים אנשי ימין, קיצוניים יותר או פחות, והלכו בעקבותיו של גדעון. אלא שגדעון היה בודד במחנהו, ובמחנה האחר יש יותר, וצעקנותם מזוויעה עד להחריד. כאשר כתבתי השבוע כי תענוג היה לקרוא את גדעון בעתון ''הארץ'', כולם קפצו עלי. ואם מה שנאמר בין היתר, שהאכסניה שם לא היתה מרשה אחרת, אז חבל מאד שהאכסניה שלנו כאן אינה מטילה הגבלות של סגנון. -------------------------- לצערי הרב, הליכוד הגיע היום למצב של מפא''י ב- 1977. מפא''י דאז התנהגה ומשלה כאילו אלהים לשלטון בחר אותה. ואם תוסיף על כך את אחיזותיה בכל זרועות הכלכלה, ראשי המפלגה חשו שאין כח בעולם שיזיז אותם מן השלטון. והתוצאה היתה שהשחיתות אז חגגה, והיא חוגגת גם היום. הטרגדיה שלנו היא, שההנהגה של מפלגת העבודה לפני עשר עד חמש עשרה שנים, לא הכינה קאדר חדש של מנהיגות. וכך יצא שאנשים כמו משה שחל ועוזי ברעם, שהבינו כי דרכם חסומה קמו ועזבו. וכולנו יודעים שמנהיגות יש לבנות. החברה שלנו היא לא אמריקנית, ואצלנו לא יתכן שחוואי בלתי ידוע העוסק בגידול בוטנים, ייבחר להנהיג את העם. תעיד על כך העובדה, שעמרם מצנע - איש ללא-חטא ואדם ללא-חת - שינה כיוונים ועמדות, כי נוכח לדעת שהתיזה שהוא הציג אינה תופשת בצבור. וזה נבע מחוסר נסיון. אסור לנו להגיע למצב שבו צד אחד במפה הפוליטית יהיה חזק ללא נשוא. כי במצב כזה אנחנו מאבדים את האיזון הפוליטי המרכזי, שהוא המשפיע ביותר על עצם קיומנו. ----------------------- אשר לך יורם יקירי, אנחנו לא ניתן לך ללכת. כבר היו לך רגעים כאלה של משבר, כאשר גדעון הסתער עליך, ובלחץ משתתפי הפורום חזרת בך. אני מאד מקווה, שתהיה לך חופשה נעימה, ותתכרבל היטב מתחת לשמיכה בקור הגדול, שהמינוס הוא אחיו הקטן. תחמם את הלב ואת הנשמה ושוב אלינו במשנה מרץ. | |||
_new_ |
יורם- אתה רב תדר וחיוני, האנטי תזה של היצורים הנשמ | |||
|
|||
עים כמו טרנזיסטור צרוד-צרחני שיוצר בעזה, אלה פגיעתם קשה לעיתים כמו כלב שוטה ומוכה שחין. מי אמר שלכל אדם יש תחליף? קנאי אחד אמר.. יש אנשים שבפרוש אין להם תחליף, וחסרונם הופך את העולם לעצוב ודוקרני יותר. אז הראה נוכחות, לעולם לא לתת למוכי השחין השוטים/פורעים לנצח. אלה מריחים ווקום - ניכנסים, ממש כג'וקים מגודלים שפרקיהם מתחילים לרחוש ולהתנפח בהתרגשות כשהם מריחים קצת היעדר. בא לפעמים לקרוא - ייי, ג'וקים גדולים. בציפייה לנוכחותך המחודשת. | |||
_new_ |
כשבעלי הסמכות הם לעלוע - הערך והאיכות הם געגוע | |||
|
|||
_new_ |
אין שום שאלה מי זה ספירו מי זה יורם מי זה אתה? | |||
|
|||
_new_ |
מי אני ומה שמי? | |||
|
|||
השימוש בכינוי הוא הומוריסטי-משהו, פרפראזה על קינת דוד לשאול ויהונתן. אם תקישי על הכרטיס האישי שלי תראי את שמי המלא. | |||
_new_ |
לקלייר, אין לך זכות מוסרית לשאול | |||
|
|||
צר לי שאני עונה לך באחור, וזאת בגלל התקלה הגדולה באינטרנט. מבלי לפגוע בך, אומר לך כי אין לך שום זכות מוסרית לשאול מי אני, כל עוד את עצמך אינך מזדהה. אחת הנקודות המרכזיות שהעלה יורם במאמרו האחרון, היא שאנשים אינם מופיעים בשמם המלא. אי לכך אומר לך זאת: ליורם, גדעון ולי יש שלושה מכנים משותפים: שלושתנו ירושלמים. שלושתנו אוהבים את המדינה כל אחד בדרכו - והמצב העכשווי מציק לנו. ואחרון אחרון, שלושתנו אומרים את אשר יש לנו לומר בשמנו המלא. אני ממליץ לך, איפוא, ללכת בעקבותינו. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |