|
מילשטיין - הערה לגבי המשפט ''כל צד אינו מבין את הצד | |||
|
|||
השני''. אני חושב שיש הבנה רבה - אבל האינטרסים הקיומים, על פי שפתך, הסיבה שכל צד על מנת לשרוד, מנסה להקצין, לבדל עצמו, ליצור רושם שהמאבק הינו קיומי בעוד שאף צד אינו מעוניין באמת ובתמים להכריע את הצד השני. על פי התפיסה המזרחית האין והיין (הניגודים) משלימים זה את זה. את היום אפשר להבין ולהעריך רק על פי הלילה. את הטוב - על סמך הרע. את הרעב - על סמך השובע. היצר הטוב - על פי היצר הרע. האחד מקיים את השני ומפרנס אותו. | |||
_new_ |
לראובן: אמל''ח תבוני חדש | |||
|
|||
אין סתירה בין דבריך לבין טיעוני: אכן הישראלים והפלסטינים מפרנסים זה את זה גם במלחמת הטרור והאנטי-טרור, גם בתחומים אחרים כמו אין ויאן הסינים. אצלנו יש מכונים לחקר הפלסטינים ואצלם יש מכונים לחקר הישראלים והחוקרים בשני הצדדים מתפרנסים בכבוד למרות המצב הקשה בשני הצדדים. אבל שום צד אינו יכול להבין את הצד השני, משום שההבנה, כאמור, בחלק הראשון של המאמר, מאיימת על הצד השני ואת האיום כל צד מנטרל בעזרת אלמ''ח תבוני חדש. מכיוון שיש ברעיון הזה משום חידוש שלי הוא מודגש, במאמר באדום. רק כדי להציג את הרעיון זה פרסמתי את כל המאמר. אם לקח לי עשר שנות מחשבה כדי להבינו אין פלא שהוא מעורר קשיים. | |||
_new_ |
מילשטיין - תיקון של מילה , במקום הבנה - הזדהות | |||
|
|||
_new_ |
לראובן: הזדהות עם הפלסטינים היא ניטרול המתנחלים | |||
|
|||
הזדהות בין היהודים בישראל לבין הפלסטינים לא יכולה להתרחש משום שכל צד מאיים על הצד השני ומתאמץ לנטרלו. מתקיימת, אולי, הזדהות בין ישראלים אחדים עם הפלסטינים משום שאותם ישראלים מבקשים לנטרל גורם מאיים אחר, נניח המתנחלים, על ידי הזדהות עם הפלסטינים. לפיכך פעולת ההזדהות, במקרה זה היא פעולת ניטרול. אבל בתיאוריה הבסיסית שלי אני טוען שההבנה מונעת את הבנתה על ידי פיתוח תובנות חדשות. מכאן שתי מסקנות דרמטיות: 1. ההבנה אינה יכולה להיות מובנת באופן עקרוני. 2. בהנחה שיסודות תבוניים נמצאים בכל מה שקיים, הרי איננו יכולים להבין שום דבר. אם הבנה היא ניסוח האמת הרי האמת היא מחוץ לתחום לבני האדם ואת זה כבר אמר עימנואל קנט. | |||
_new_ |
הזדהות ישראלים עם הפלסטינים היא איום על | |||
|
|||
הישראליות. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |