|
לא א\להים מדובר במלאך! | |||
|
|||
לק''י מיכאל, לא אלהי\ם נאבק ביעקב אלא מלאך! אגב לשיטת הרמב''ם כל הסיפור היה בחלום ולא במציאות. ויש מפרשים שמלאך זה לא היה אלא אדם - שנשלח על ידי עשיו לחסל את יעקב. אולי נכתוב על זה מאמר בהזדמנות. אליצור | |||
_new_ |
אליצור: ''כי ראיתי אלהים פנים אל פנים ותנצל נפשי'' | |||
|
|||
חרף ציטוט זה של דברי יעקב, הכתוב זהיר, או עמום, לגבי נקיבה בזהות המתמודד עם יעקב, עמימות שהיא נדירה בתנ''ך. גם לא מצוינת תחילת העניין והופעת ה''איש'', אלא ''ויותר יעקב לבדו ויאבק איש עמו עד עלות השחר''. אכן, יש איזו איכות הזוייה וחלומית בתאור המעשה כולו, כשדברים ניתנים להיות מוסקים דבר מתוך דבר: ''ויאמר לא יעקב יאמר עוד שמך כי אם ישראל כי שרית עם אלהים ועם אנשים ותוכל. וישאל יעקב ויאמר הגידה נא שמך ויאמר למה זה תשאל לשמי ויברך אותו שם''. [תשובה המזכירה את ''אהיה אשר אהיה'' - תשובת ה' למשה לשאלה לזהותו]. דומה שהתנ''ך נמנע כאן מלציין דברים במפורש, וכך נותר רב הסתום על הגלוי. האם הוטעה יעקב על ידי האיש, האם חלם וכד', פרושים מפרושים שונים למעשה הזה המובא בלשון חריגה. ''ויזרח לו השמש כאשר עבר את פנואל והוא צולע על ירכו'' בראשית לב' כה'-לב' ''על כן לא יאכלו בני ישראל את גיד הנשה אשר על כף הירך עד היום הזה כי נגע [אלהים? בהקשר זה נראה שלכך הכוונה] בכף ירך יעקב בגיד הנשה''. (פסוק לג') | |||
_new_ |
א\להים - דיינים | |||
|
|||
לק''י א\להים זה כינוי פעמים רבות לדיינים -שופטים או לסתם אנשים חשובים. בערת ה' אכתוב מאמר בקרוב בפורום בענין אליצור | |||
_new_ |
להתפלפל זה קל. ''התורה שבכתב קודמת'' | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |