| ואלהים היה הדבר. הוא היה בראשית אצל האלהים. הכל נהיה על ידו ובלעדיו לא נהיה כל אשר נהיה.
בו היו חיים והחיים היו האור לבני האדם. האור מאיר בחושך והחושך לא הישיגו.
הדבר נהיה בשר ושכן בתוכנו.
ואנחנו *ראינו* את כבודו, [בבחינת] כבוד בן יחיד מלפני אביו, מלא חסד ואמת
[כך נידמתה הישות האלהית בעיני בני אדם, המסוגלים יותר להבין בשכלם את המושג של ''בן יחיד מלפני אביו'']
יוחנן [המטביל] העיד עליו וקרא באמרו: זה הוא שאמרתי עליו, הבא אחרי הוא כבר לפני, כי קודם לי היה. הן ממלואו כולנו קבלנו, וחסד על חסד. כי התורה נכתבה על ידי משה, והחסד והאמת באו דרך ישוע המשיח. את אלהים לא ראה איש מעולם.
האור האמיתי, המאיר לכל אדם, בא אל העולם. בעולם היה ועל ידו נהיה העולם, והעולם לא היכירו. הוא בא אל שלו ואלה אשר לו לא קיבלו אותו.
הבשורה על פי יוחנן, א'.
רגע, זה שאומר:
''שמעו והבינו! לא הנכנס אל הפה מטמא את האדם [הכוונה לדיני כשרות] אלא היוצא מן הפה - זה מטמא את האדם''
זה שאומר זאת אינו מישהו אלוהי? |