|
אין שום קשר בין שני סוגי ה''פנטזיות'' - | |||
|
|||
היהודים מייחסים כוח על-טבעי לאלוהים ואת זה לעולם לא תוכל לסתור (וגם לא להוכיח), ואילו הנוצרים מייחסים כוח על-טבעי למשהו שאינו אלוהים, וזו כבר עבודת אלילים. | |||
_new_ |
אך ישוע מוגדר כאלוהים. מדובר בישות מורכבת של שילוש | |||
|
|||
_new_ |
ישוע מוגדר כאלוהים? תלוי מתי, איפה ואצל מי. | |||
|
|||
_new_ |
הברית החדשה: בראשית היה הדבר והדבר היה אצל האלהים | |||
|
|||
ואלהים היה הדבר. הוא היה בראשית אצל האלהים. הכל נהיה על ידו ובלעדיו לא נהיה כל אשר נהיה. בו היו חיים והחיים היו האור לבני האדם. האור מאיר בחושך והחושך לא הישיגו. הדבר נהיה בשר ושכן בתוכנו. ואנחנו *ראינו* את כבודו, [בבחינת] כבוד בן יחיד מלפני אביו, מלא חסד ואמת [כך נידמתה הישות האלהית בעיני בני אדם, המסוגלים יותר להבין בשכלם את המושג של ''בן יחיד מלפני אביו''] יוחנן [המטביל] העיד עליו וקרא באמרו: זה הוא שאמרתי עליו, הבא אחרי הוא כבר לפני, כי קודם לי היה. הן ממלואו כולנו קבלנו, וחסד על חסד. כי התורה נכתבה על ידי משה, והחסד והאמת באו דרך ישוע המשיח. את אלהים לא ראה איש מעולם. האור האמיתי, המאיר לכל אדם, בא אל העולם. בעולם היה ועל ידו נהיה העולם, והעולם לא היכירו. הוא בא אל שלו ואלה אשר לו לא קיבלו אותו. הבשורה על פי יוחנן, א'. רגע, זה שאומר: ''שמעו והבינו! לא הנכנס אל הפה מטמא את האדם [הכוונה לדיני כשרות] אלא היוצא מן הפה - זה מטמא את האדם'' זה שאומר זאת אינו מישהו אלוהי? | |||
_new_ |
אלוהים המגולם באדם מופיע לפני יעקב ונאבק איתו. | |||
|
|||
נשאלת השאלה: אם האלוהים הוא כל יכול ובעל כוח אין סופי, כיצד הוא יכול להפסיד בהאבקות חופשית? יש דברים שאין אלוהים הכל-יכול יכול לעשות, כגון למות, אך להפסיד בהאבקות הוא יכול גם יכול. ומדוע אינו יכול להופיע פעם נוספת בדמות אדם אם עשה זאת בעבר? | |||
_new_ |
לא א\להים מדובר במלאך! | |||
|
|||
לק''י מיכאל, לא אלהי\ם נאבק ביעקב אלא מלאך! אגב לשיטת הרמב''ם כל הסיפור היה בחלום ולא במציאות. ויש מפרשים שמלאך זה לא היה אלא אדם - שנשלח על ידי עשיו לחסל את יעקב. אולי נכתוב על זה מאמר בהזדמנות. אליצור | |||
_new_ |
אליצור: ''כי ראיתי אלהים פנים אל פנים ותנצל נפשי'' | |||
|
|||
חרף ציטוט זה של דברי יעקב, הכתוב זהיר, או עמום, לגבי נקיבה בזהות המתמודד עם יעקב, עמימות שהיא נדירה בתנ''ך. גם לא מצוינת תחילת העניין והופעת ה''איש'', אלא ''ויותר יעקב לבדו ויאבק איש עמו עד עלות השחר''. אכן, יש איזו איכות הזוייה וחלומית בתאור המעשה כולו, כשדברים ניתנים להיות מוסקים דבר מתוך דבר: ''ויאמר לא יעקב יאמר עוד שמך כי אם ישראל כי שרית עם אלהים ועם אנשים ותוכל. וישאל יעקב ויאמר הגידה נא שמך ויאמר למה זה תשאל לשמי ויברך אותו שם''. [תשובה המזכירה את ''אהיה אשר אהיה'' - תשובת ה' למשה לשאלה לזהותו]. דומה שהתנ''ך נמנע כאן מלציין דברים במפורש, וכך נותר רב הסתום על הגלוי. האם הוטעה יעקב על ידי האיש, האם חלם וכד', פרושים מפרושים שונים למעשה הזה המובא בלשון חריגה. ''ויזרח לו השמש כאשר עבר את פנואל והוא צולע על ירכו'' בראשית לב' כה'-לב' ''על כן לא יאכלו בני ישראל את גיד הנשה אשר על כף הירך עד היום הזה כי נגע [אלהים? בהקשר זה נראה שלכך הכוונה] בכף ירך יעקב בגיד הנשה''. (פסוק לג') | |||
_new_ |
א\להים - דיינים | |||
|
|||
לק''י א\להים זה כינוי פעמים רבות לדיינים -שופטים או לסתם אנשים חשובים. בערת ה' אכתוב מאמר בקרוב בפורום בענין אליצור | |||
_new_ |
להתפלפל זה קל. ''התורה שבכתב קודמת'' | |||
|
|||
_new_ |
נצטרך אם כן להכריע איזו שטות גדולה יותר | |||
|
|||
אם נלך בשיטה דמוקרטית אז הרוב כבר החליט שהיהודים טועים. אם נלך בשיטות הבולשביקיות שלך אז היהודים צודקים. | |||
_new_ |
ההתגלות הרביעית תוכיח שכל בני האדם הם ישות אחת | |||
|
|||
הרמונית | |||
_new_ |
מילא ישות אחת, אבל איזה ''הרמונית''? | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |