|
כל אחד בעד עצמו, ואלוהים נגד כולם | |||
|
|||
במידה ואלוהים קיים, כמובן. | |||
_new_ |
אלכסנדר:''נגד כולם'' - אבל בעדך? | |||
|
|||
_new_ |
הרב יזרעאלי: כל אחד בעד עצמו פירושו שאלמוני | |||
|
|||
בעד אלמוני, פלוני בעד פלוני, הרב יזרעאלי בעד הרב יזרעאלי וכמובן אני בעד עצמי. אינני דורש מאיש שיהיה בעדי, גם לא מהאל המיטיב. החידוש שלי הוא אולי בכך שאני קובע שאלוהים מתייצב נגד כולם יחדיו. זו הנקודה, אשר אולי יש לראותה בחיוב: אינני שולל על הסף את קיומו של האל כתופעה תרבותית-ארכיטיפית, וזה כבר הרבה עבור חילוני מסוגי. | |||
_new_ |
הבנתי.ולמה הוא נגד כולם.אולי הוא בעד כולם? | |||
|
|||
_new_ |
אין לי גם בעייה לרשום ''כל אחד בעד עצמו, ואלוהים | |||
|
|||
בעד כולם'', במידה והוא קיים, כמובן. שנה אזרחית טובה ממני, מסנטה ומהצבאים המעופפים! | |||
_new_ |
את הפסוק בתהילים ''ה' שומרך ה' צלך [צ בחיריק] '' | |||
|
|||
פרשו החסידים: היחס בין האדם לאלהים הוא כמו היחס בין גוף לבין הצל שהוא מטיל על הקרקע. אלהים נראה לכל אחד לפי המימדים האישיים שלו. שבת שלום ושנת שלום! | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |