|
בנאלי עד דמגוגי | |||
|
|||
ברור שהמדינה היא של כל אזרחיה. יחד עם זאת ממשלות תמיד העדיפו לפזר את התקציב בכל עניין לפי תפיסת עולמן. אז מה פתאום קופצים עכשיו המתחסדים? הרי ברור שממשלת ימין תחליט להשקיע יותר בתרבות המבטאת את הרצוי הימני ותגדיר ביקורת שמאלנית כבלתי ראויה לתמיכה ממשלתית. להזכירכם, גם בממשלות המערך לא השקיעו בפרוייקטי תרבות של הימין, הערבים ומזרחיים, והכל היה אז ''בסדר״. העובדה שהממשלה מתעדפת אחרת את הכסף הציבורי היא חלק מהפוליטיקה הלגיטימית. יחד עם זאת אף אחד לא טען של ראפר הערבי אסור לשיר על ״לאכול את הבשר של היהודים״ הטענה היא שהממשלה אינה חייבת לממן מופע המתיר לראפר מסית כזה להופיע בו. להזכירכם היה אירוע בו אומן איש ימין נפסל מלהופיע בבית הנשיא בגלל שהוא ציטט כמה את דיבוריהם של כמה אנשי שמאל כנגד יהודים כשהוא מחליף ערבים ביהודים. מיד היתה סערה על הדברים הגזעניים שלו ודרישה להחרים אותו (למרות שכל אשר אמר נאמר ע״י אנשי שמאל כנגד יהודים). מעניין שאז אף איש שמאל לא זעק על סתימת פיות. | |||
_new_ |
אתה כהרגלך ממציא טיעונים!!! | |||
|
|||
האיש לא טען שאסור לממשלה לתקצב לפי תפיסת עולמה. הטענה היתה שבדמוקרטיה לא ראוי לפסול תקצוב למי שלא מבטא את תפיסת עולמה. לכן כל הביקורת שלך היא דמגוגיה בגרוש. | |||
_new_ |
זוהי בדיוק הבא למה הדמגוגית שלך | |||
|
|||
בלי לטעון שאתה צודק בהבנתם את טיעונו הרי שכפי שציינתי, מה שערכי בשמאל הוא דמגוגי בימין. שהרי תקציב התרבות הוכפל השנה, לשנתיים הבאות, והוא מועבר לכל מוסדות התרבות הקלאסיים שמרביתם נושאים על מצחם תקן-שמאל. אף אחד וגם לא מירי רגב פסלה תקציב בגלל ׳תפיסת עולם׳. אפילו עיריית חיפה קיבלה את חלקה מהקופה הציבורית הזאת. הסערה היתה על הועת הראפר הערבי שמשלב בשירתו סיסמאות נאציות של מי שנחשב לאבי השירה הפלסטינית שבשירתו הוא מתיר אכילת בשר יהודים. השמאל טענו שזאת רק מטאפורה ושבעבור זה לא ראוי לבקר, לפסול או לא לתקצב. אז לגבי ה׳אי תקצוב׳ של האירוע למדנו שלא היה דבר כזה. ולגבי הביקורת והפסילה של האמירה הגזענית פשיסטית הזאת, מה בדיוק לא בסדר? למה ליהודי אסור למחות כנגד מי שקורה לאויביו לאכול את בשרו? בשנות ה-30 מרבית האירפאים הזדהו עם סיסמאות של לאכול בשר של יהודים, שיהודים הם עכברים, תת אדם ולא ראויים להתקיים וראינו מה יצא מזה. לכן אסור להפחית בפרשנות השנאה המופגנת על ידי חלק הערבים בארץ, ערביי השטחים וערבים רבים מחוץ לארץ ישראל. צריך להבין את נפש הנאציות שבתוכם, אותה נפש שמחסלת אפילו את עצמם בקרבות גוג ומגוג שהם מנהלים בתוכם. זוהי תפיסת הקיום באסלאם ועלינו להבין היטב את תרבותם בטרם אנחנו נכנסים להגן עליהם פוליטית לשווא בתואנת-דמה שזו פגיעה לכאורה בחופש הביטוי. | |||
_new_ |
אתה מסתבך | |||
|
|||
האמירה שצוטטה כאן היא כללית ולא פרטנית (ביחס למקרה אחד), היא עקרונית. במקום להתייחס לעניין העקרוני אתה עסוק מה אמרו בשמאל או בימין על מקרה ספציפי כזה או אחר. אבל יותר גרוע מכך כינית את האמירה העקרונית הזאת כדמגוגית למרות שהיא בעלת ער משמעותי חשוב במכלול שנקרא דמוקרטיה. מה שעשית הוא בעצם מעשה דמגוגי. זאת שגיאה ולא יעזור לך שתעלה טענה מופרכת שדברי הם דמגוגיה, כי הם לא. | |||
_new_ |
אתה מסתבך | |||
|
|||
אמירתו אכן כללית ועקרונית וכך גם התייחסותי לאמירה הזו. כמו שאתה התייחסת פרטנית לאמירה של נביא שמאל כדי להביא דרכו את קביעתך הכללית, כך הזמנתי את טענתך הכללית ע״י דוגמאות פרטניות. אז במה יצאת צודק? | |||
_new_ |
אתה, פאר, ממשיך להסתבך! | |||
|
|||
הביקורת שלי על דבריך היתה שפיספסת את העיקרון של הדברים. העובדה שאתה טוען אחרת מעידה על th-הבנה, או על נסיון לסלף את התמונה. לא מדובר על צדק. | |||
_new_ |
אתה, פאר, ממשיך להסתבך! | |||
|
|||
הסברתי לך שהעיקרון שאתה מדבר עליו מוצג בצורה מעוותת. | |||
_new_ |
אתה, פאר, ממשיך להסתבך! | |||
|
|||
הטענה שלך מופרכת מיסודה. העיקרון הזה לא מוצג בצורה מעוותת בציטוט כאן. אם לוקחים את ההקשר המלא (המאמר שממנו זה נלקח), ודאי שטענתך מופרכת. | |||
_new_ |
אתה, פאר, ממשיך להסתבך! | |||
|
|||
בדיוק כך, לקחתי את ההקשר המלא של העמדה שבמאמר ושם עמדתו של משה כהן-אליה מופרכת מיסודה. הציטוט שבחרת מציג רק את קצה קצהו. של עמדתו. | |||
_new_ |
אתה, פאר, ממשיך להסתבך! | |||
|
|||
הסברתי לך שהציטוט מציג עיקרון דמוקרטי חשוב. לכן מי שכמוך טוען שעמדת הכותב מופרכת טועה ומטעה. לכן בעצם מי שכמוך טוען כך פוסל את העיקרון. | |||
_new_ |
אתה, פאר, ממשיך להסתבך! | |||
|
|||
הסברתי לך שהעיקרון הדמוקרטי החשוב הזה לא נפגע בכל מקרה, לכן ביקורתך מופרכת. | |||
_new_ |
אתה, פאר, ממשיך להסתבך! | |||
|
|||
לא הסברת דבר חוץ מלטעון טענות מופרכות. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |