|
אשתדל לקרוא ת הספר . כרגע יש רק את הסקירה של סיון . | |||
|
|||
3. במאמר יש תשובות לשאלה מה קדם למה 3.1 כתוב במפורש שבכל התקופות לפני ימי הביניים לא התנאים השלטוניים הניעו את המעבר למקצועות העירוניים. עלות האוריינות הניעה את השינוי הדמוגרפי ואת המעבר למקצועות העירוניים. 3.2 תנאים שלטוניים-פולטיים, הגבלות רדיפות גירושים וכו', התחילו (בעיקר באירופה) באמצע ימי הביניים (לפי הספר בימי הביניים המאוחרים). 3.3 המעבר למקצועות העירוניים הושלם לפני מה שמתואר ב-3.2. אשמח אם תחזור לדון בנושא לאחר שתקרא או תעיין בספר. | |||
_new_ |
אשתדל לקרוא ת הספר . כרגע יש רק את הסקירה של סיון . | |||
|
|||
אני קורא כרגע את הספר ''החברה החופשית ואויביה'' מאת קרל פופר . זה די כבד ומצריך זמן . אשתדל לקרוא את הספר בעתיד , אבל אז כבר הדיון הזה יהייה מאחורינו . מה שמפליא אותי זה נפוצות הטענה כי היהודים עברו בגלות לעסוקים מסחריים בגלל האיסור לבעלות על הקרקע או עבודה חקלאית . אף כי כפי שכתב ע.צופיה הקרקעות היו רכוש פיאודלי של האצולה ובכל זאת היו אריסים/חקלאים . יש כאן איזה דבר שאינו מסתדר טוב . בכל אופן יש לי חבר שהוא MS.C בהיסטוריה ואשוחח איתו . | |||
_new_ |
אשתדל לקרוא ת הספר . כרגע יש רק את הסקירה של סיון . | |||
|
|||
טענת המגבלות והאיסורים יותר נפוצה בגלל גם שהטענה של הספר היא חדשה יחסית. ברור לגמרי כי מידת הנכונות של תיזה כלשהי לא תלויה במס' היחסי של תומכיה. המגבלה שהזכיר ע. לא היתה קיימת בפני היהודים לפני ימי הביניים המאוחרים (סוף בתקופה המוזכרת בספר). | |||
_new_ |
אשתדל לקרוא ת הספר . כרגע יש רק את הסקירה של סיון . | |||
|
|||
מי שקצת מצוי בהיסטוריה של ימי הביינים יודע שליהודים הותר לעסוק באותם המקצועות שאינם מהווים תחרות ממשית לנוצרים. בהיפכא מסתברא כנראה שהתושבים הנוצרים באירופה בימי הביינים לא עסקו, במיוחד, ברפואה, פיננסים, מסחר במתכות יקרות, צורפות וכדומה. ההשכלה בתקופה זו הייתה בעיקר מאב לבן. לכן אנו רואים התמחויות משפחתיות הן אצל הנוצרים והן אצל היהודים. נקודה נוספת היא שהיהודים התחנכו על התלמוד והנוצרים על הברית החדשה והפילוסופים היוניים.מבחינת הכשרה לחיים אין ספק שהתלמוד עלה על הספרים האחרים. | |||
_new_ |
הכללות גורפות מהוות בעיה | |||
|
|||
במקרה שלנו: מי שקרא את הספר ומצוי בהיסטוריה של ימי הביניים יודע שההכללה שכתובה במשפט הראשון לא מדוייקת, במקרה הטוב. | |||
_new_ |
הכללות גורפות מהוות בעיה | |||
|
|||
אשרי הידענים. | |||
_new_ |
חבל שאתה לא ענייני! | |||
|
|||
_new_ |
חבל שאתה לא ענייני! | |||
|
|||
אני? לא ענייני? הצחקת אותי. | |||
_new_ |
אתה לא ענייני! | |||
|
|||
הערה שלך לא היתה לעניין. אתה גם רשאי לצחוק ולרקוד, אבל זה לא ישנה את העובדה.. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |