|
התכוונתי לשחרור מכל הרעות החולות שהמיט הכיבוש על | |||
|
|||
החברה שלנו, ושיש לו השלכות על התנהגות אזרחינו. כמו האלימות הפורחת, חינוך הנוער שעוובר סדנא כבר מגיל צעיר איך להיות כובש, ואיך להתנהג לבני אדם בשטחים, לכך אין שום משמעות בעיניך ? שחרור מעול כלכלי הרובץ על כתפינו, אין לזה משמעות ? או שאתה טוען שהכיבוש מאדיר את כלכלת ישראל ? | |||
_new_ |
אין שום קשר בין הכיבוש | |||
|
|||
לבין מצבנו הכלכלי, חברתי, אלימות בבתי הספר, אלימות במשפחה, אלימות בכביש, אלימות בפורומים, רצח, אונס וכל מרעין בישין אלה, והעובדה היא שבמהלך 35 שנות כיבוש היה מצבנו היה טוב, רע, בסדר וגרוע, לחילופין. ובכל אותה עת היה הכיבוש. כלומר, הכיבוש הוא פקטור לא רלוונטי כלל לנושאים אלה. אתה מנסה להתחמק מבעיות ומפתרונות אמת בכך שאתה משליך את כל הכשלים על הכיבוש, ובכך מונע איתור גורמי הבעיה החברתית בה אנו מצויים. כל אותם בעיות שמניתי למעלה מקורן בסיבות כלכליות-אירגוניות וחברתיות. המשק שלנו מתנהל ברישול מדהים בשל המבנה הפוליטי הבעייתי והמתח החברתי-פנימי שלנו סופח אליו הרבה בשל מתחים עדתיים, פערים חברתיים ובעיות שכר והון. את האלימות ברחוב ניתן לייחס באופן בולט לאותם פערים רחבים בחברה (שמתחילים בפערים הכלכליים), מתח בין עולים שחלקם הקטן נגרר אחרי הוודקה ומשחקי המזל. זילזול הגופים הציבוריים באזרח הקטן יוצר תיסכול וזה יוצר מתח גבוה, שבה לידי ביטוי בהתפרצויות תכופות של אנשים החשים כמדוכאים. בכל אותה משפחה גדולה של אלימות לברתית, מעולם לא בא לידי ביטוי נושא הכיבוש. הכיבוש גם לא משפיע לרעה על הכלכלה, שכן כל ההשקעות בו מוחזרות בכסף טוב למעגל העשייה הכלכלית. הכיבוש הוא סיסמה לאלה המנפנפים בו בכוונה להילחם בו. ואלה חושבים שהיא סיסמה טובה. בינתיים המציאות הוכיחה שהסיסמה חסרת תוכן. | |||
_new_ |
אנחנו חיים במדינת האין קשר בין כלום לשום דבר | |||
|
|||
את זה נייחס לזה ואת ההוא לההוא, רק הרעה החולה הגדולה מכל - הכיבוש - הוא לא קשור לשום דבר. שתהיה בריא וכל טוב | |||
_new_ |
לא ציפיתי שתזכור. אבל גם האילוץ שלך | |||
|
|||
לקשור הכל לכיבוש הוא רעה חולה הרבה יותר מהכיבוש עצמו. גם בריחה מהמציאות. | |||
_new_ |
אבנר - אתה מיתמם במקרה הטוב... | |||
|
|||
נער צעיר בן 19 העובר את מסלול השטחים, נחשף ומשתתף בפעילות של דיכוי אוכלוסיה, לא משאיר את זה באיזו מגירה קטנה ונעולה. דפסו ההתנהגות נדבק בו, והופך להיות לחלק ממנו, בין אם ירצה ובין אם לא. ואני מדבר על הדברים ''הפשוטים'' יחסית של קהות המחשבה והרגש , להעיר אנשים באמצע הלילה, להפוך להם את הבית. למנוע מחולה להקבל טפול רפואי, לשבור קירות, להשתמש בבני אדם כמגן חי, להכות. כל אלה דפוסי התנהגות המוטמעים, וכאשר הבחוור הצעיר במסגרת חייו האזרחיים, נתקל במצבים המאיימים עליו בצורה זו או אחרת, דפוס ההתנהגות האלים יוצא החוצה. את כל זה הביא עלינו הכיבוש, שאילולא הוא, לא היינו שולטים על עם אחר, ולא נותנים בידי בחורים צעירים וחסרי נסיון את הכח המושחת שבשליטה על גורלם של אנשים אחרים. עצם הכח הזה, משחית את נפשו של הצעיר. כל התנאים הסביבתיים שציינת, הם הגורמים ליצירת סביבה מאיימת, וההתנהגות האלימה- דפוס הפעולה, הוא הנרכש בזכות הכיבוש. גם לאחר סיום הכיבוש, יידרש דור שיעבור על מנת שדפוסי ההתנהגות הללו יעברו מן העולם. | |||
_new_ |
אל תשער השערות ללא בסיס | |||
|
|||
כל הפשע והאלימות בחברתנו אין לה שום קשר ישיר לכיבוש, או לאלה ששירתו בשטחים. רובם הם בחורינו הטובים שעושים מלאכת קודש בשמירה על ביטחונינו ומבינים את הבעייתיות והרגישות של מעשה הכיבוש. בן אדם סביר, מוסרי ואינטליגנטי יודע להבחין בין לחימה באוייב לבין התנהגות אדם (גם בשטחים וגם בישראל). ולכן, אם תבדוק קודם את מקרי האלימות בחברה ותנתח אותם לא תיראה קורילציה לשירות המעורבים בפעילות צבאית בשטחים. נהפוך הוא, עיקר האלימות מתקיימת באוכלוסיה הבורחת מקיום עול חברתי ומסתופפת בקרני רחוב, בחיכוך גבוה למוקדי פשע, הימורים ומין. הניסיון לקשור כל דבר רע בחברתנו לכיבוש הוא די מעורר גיחוך ומראה על קלות דעת של המחזיקים בדיעות אלה. | |||
_new_ |
רפי: דפוסים אלה של פעולה אלימה וראיית הזולת | |||
|
|||
כאובייקט, תוך אטימות, הינם דפוסים מסורתיים בחברתנו, הרבה מלפני 67 , שחלקם מעוגן במסורות ביורוקרטיות קשיחות. זאת, כשהביורוקרטיה המעובה, תפקידה להתיש מרצם של רבים, לשחוק אותם, ולשמרם מחוץ למעגלי הכוח הכלכלי והפוליטי, כבמדינות טוטליטריות אחרות. הערבים, במידה שאינם מאושרים ממצבם, נצמדים דווקא לאדמותיהם בגלל אידאולוגיית ה''צומוד'' שאימצו. אך היהודים הנתונים, רבים מהם להתעמרויות קשות, המדכאות את היזמות והמרץ המאפיינים תכופות עם זה, שהפכו למקדם מאז'ורי של יוזמות ועושר כלכלי, מדע ורוח בארצות רבות, רבים מהיהודים היגרו מכאן לארצות שפויות יותר, הן בסוף שנות ה- 50, הן באמצע שנות ה-60בגלי הגירה עקב מציאות קשה ואטומה שנראתה לרבים בלתי קבילה. קישורים: יחסי חפץ ודיכוי האדם בחברה הישראלית: http://www.haayal.co.il/reply.php3?id=707&rep=37181&... גידולי פרע ביורוקרטיים: http://www.haayal.co.il/reply.php3?id=513&rep=24091&... | |||
_new_ |
אבנר, אכן. ''הכיבוש'' היא ססמא ביורוקרטית שנועדה | |||
|
|||
להסיח ולהסיט שימת הלב ומשאבים, מטיפול שורש בבעיות יסוד בחברתנו. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |