|
ראה גם | |||
|
|||
א. למה לא יתכן? יתכן ויתכן. ב.קרוביי בארה''ב הם ידידים חמים של מדינת ישראל, מבקרים לעיתים מזומנות בארץ, ילדיהם למדו בבית ספר יהודי אך אין בדעתם לעלות ארצה. הם יהודים חמים אך לא ציונים. ג.נכון, גם גרים הם יהודים. ד. יש אנשים שמודדים את מידת יהדותו של אדם כמידת המצוות שהוא מקיים. ה. לא נכון. אני איני קובע כללים והגבלות מלבד אותם הכללים שמהווים את תמצית קיומה של היהדות. ן. אתה כתבת שגם המושג יהודי אינו ברור. | |||
_new_ |
ראה גם | |||
|
|||
כתבתי עם יהודי - עד כמה שאני זוכר. לא הייתה לי בעיה עם הגדרת היהודי. יש הלכה ברורה האם ציוני הוא מי שיש בדעתו לעלות לארץ ישראל? מי הגדיר והיכן? איך מגדירים יהודי שיש בדעתו לעלות ביום מן הימים? מספיק שהוא אומר זאת? ציונות קיימת מאז גלות בבל כשישבנו על הנהרות ובכינו... לא כולם עלו אז, כידוע. | |||
_new_ |
ראה גם | |||
|
|||
ההגדרות שכתבתי הן על דעתי בלבד. איני פוסק ואיני נביא. לטעמי, יהודי שטוען כי בדעתו לעלות לארץ ישראל ביום מהימים הוא ציוני. צריך להאמין לו, אין ברירה. שיבת עזרא ונחמיה היא הציונות הראשונה. לאחרי היו רבות, יהודים גלו והוגלו, אך תמיד היו פה יהודים ובכל דור ודור היה מישהו שעלה לארץ. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |