|
ראה גם | |||
|
|||
לא ברור בדיוק מה זה ציוני גם החרדים (אלה שאינם מכירים במדינת ישראל) טוענים שהם ציונים וכמובן זה נכון. כמו בכל דבר, ההגדרה חשובה מאוד. היום יש חובת תקנים לכל דבר, כידוע, אבל זה עדין לא חל על הגדרות כמו ציוני וציונות... כידוע גם המושג עם יהודי לא ברור ונהיר ומתווכחים ללא הפסק | |||
_new_ |
ראה גם | |||
|
|||
אני חושב שאתה טועה. א. ציוני הוא יהודי שגר בארץ ישראל או מעמיד בראש מעייניו את העלייה לארץ ישראל. ב.יהודי הוא מי שנולד לאם יהודייה. אין כל פרשנות אחרת!! קיום או אי קיום כל או חלק או חלק קטן או חלק קטנטן ממצוות הדת אין לה כל נגיעה להיות האדם יהודי! כל מיני שרלטנים למיניהם מנסים לקבוע כללים והגבלות. הכול שטויות. מי שנולד לאם יהודייה הוא יהודי! | |||
_new_ |
ראה גם | |||
|
|||
לא יתכן שאני טועה כשאני אומר שהמושג ציוני אינו ברור ומוחלט 1.אתה מגדיר ציוני כמי שחי בארץ ישראל או מעמיד (פנים) בראש מעייניו...זה כולל בערך את כל היהודים. למרות שלא כולם מעמידי פנים... 2. יהודי הוא גם מי שהתגייר כהלכה ואימו לא יהודיה 3. לא הבנתי מה קשור 'מצוות הדת' לנושא 4. כל מיני.... מנסים... לקבוע כללים והגבלות אבל ביניהם גם אני ואתה 5. בעצם למה אנחנו מתעסקים בשאלה מיהו יהודי? 6. חשבתי שמנסים להגדיר מהו ומיהו ציוני | |||
_new_ |
ראה גם | |||
|
|||
א. למה לא יתכן? יתכן ויתכן. ב.קרוביי בארה''ב הם ידידים חמים של מדינת ישראל, מבקרים לעיתים מזומנות בארץ, ילדיהם למדו בבית ספר יהודי אך אין בדעתם לעלות ארצה. הם יהודים חמים אך לא ציונים. ג.נכון, גם גרים הם יהודים. ד. יש אנשים שמודדים את מידת יהדותו של אדם כמידת המצוות שהוא מקיים. ה. לא נכון. אני איני קובע כללים והגבלות מלבד אותם הכללים שמהווים את תמצית קיומה של היהדות. ן. אתה כתבת שגם המושג יהודי אינו ברור. | |||
_new_ |
ראה גם | |||
|
|||
כתבתי עם יהודי - עד כמה שאני זוכר. לא הייתה לי בעיה עם הגדרת היהודי. יש הלכה ברורה האם ציוני הוא מי שיש בדעתו לעלות לארץ ישראל? מי הגדיר והיכן? איך מגדירים יהודי שיש בדעתו לעלות ביום מן הימים? מספיק שהוא אומר זאת? ציונות קיימת מאז גלות בבל כשישבנו על הנהרות ובכינו... לא כולם עלו אז, כידוע. | |||
_new_ |
ראה גם | |||
|
|||
ההגדרות שכתבתי הן על דעתי בלבד. איני פוסק ואיני נביא. לטעמי, יהודי שטוען כי בדעתו לעלות לארץ ישראל ביום מהימים הוא ציוני. צריך להאמין לו, אין ברירה. שיבת עזרא ונחמיה היא הציונות הראשונה. לאחרי היו רבות, יהודים גלו והוגלו, אך תמיד היו פה יהודים ובכל דור ודור היה מישהו שעלה לארץ. | |||
_new_ |
ראה גם | |||
|
|||
אמרתי שהמושג עם יהודי לא ברור ומוגדר לרבים כי למעשה העם היהודי הוכרז ע''י התורה לעם בעת קבלת התורה. אז כמובן עוד לא היה לפי המושגים הרווחים עם, ולא הייתה לו ארץ...זה קצת מוזר לגבי עם. אבל הוא העם השורשי ביותר שקיים עלי אדמות ואין לו אח ודוגמה בהיסטוריה על כל גרורותיה | |||
_new_ |
המושג עם החליף משמעות לאורך השנים | |||
|
|||
למשל המושג עם שהתפתח מאז המהפכה הצרפתית שונה מהמושג עם בעת שהוכרז העםהיהודי על ידי התורה... | |||
_new_ |
המושג עם החליף משמעות לאורך השנים | |||
|
|||
המהפכה הצרפתית התפתחה כידוע כ3200 שנה אחרי קבלת התורה לכן כמה היא רלוונטית לנושא? | |||
_new_ |
המושג עם החליף משמעות לאורך השנים | |||
|
|||
המהפכה הצרפתית רלוונטית כמועד להתפתחות המושג עם ומשמעותו. זה נכון גם לגבי משמעות המושג ''עם יהודי'' שהוא כיום שונה מאד ממה שהיה. | |||
_new_ |
המושג עם החליף משמעות לאורך השנים | |||
|
|||
המושג אולי שונה - העם לא. | |||
_new_ |
המושג עם החליף משמעות לאורך השנים | |||
|
|||
גם העם היהודי של היום שונה ממה שהיה פעם, לפני אלפי שנים. עד ששמעתי הרצאה של מישהו מבר אילן חשבתי כמוך. אבל מסתבר שמאפייני אדם ועם משתנים כל הזמן. | |||
_new_ |
המושג עם החליף משמעות לאורך השנים | |||
|
|||
גם האדם הוא לא אותו אדם כי תאיו התחלפו 3 פעמים במהלך חייו... | |||
_new_ |
ראה גם | |||
|
|||
יש מספר כללים בסיסיים שמגדירים עם.כגון: מיקום גיאוגרפי, שפה, מנהגים דומים ועוד. לטעמי אותם הכללים הבסיסיים קיימים מאז ומתמיד. יש ויכוח עצום בין אישים שונים מתי התגבש העם היהודי. לטעמי, בעת יציאתו ממצרים. האקט של היציאה, מה שקדם לו והמסע בסיני הם הביאו לפתחה של ארץ כנען עם חדש. | |||
_new_ |
ראה גם | |||
|
|||
מסכים אתך ב100% כל הכללים האלה הומצאו שנים לאחר שהעם היהודי כבר ישב על האדמה שלו והקריב קורבנות בהר הבית המופלא שאין להבין אותו שהתורה הכריזה עלינו(שבטי עבדים נמלטים) כעם - ומאז אנו עם. אם מישהו היה ממציא סיפור כזה לעת לילה, נגיד סופוקלס או הומרוס, היינו מתפוצצים מצחוק... | |||
_new_ |
ראה גם | |||
|
|||
לא נכון. הומרוס המציא סיפור יפה על טרויה והיוונים ואף אחד לא צוחק ההיפך. איני בטוח שהתורה הכריזה עלינו כעם. יתכן שאנו, עם ישראל, אימצנו את התורה. הכול תלוי בנקודת ההשקפה האישית שלך. | |||
_new_ |
לא מסכים | |||
|
|||
כמו שלנצרות יש גוונים שונים (קתולים, פרוטסטנטים) כך גם ליהדות. הרפורמים קובעים את יהדותו של אדם לפי רצונו להשתייך לעמנו, כפי שעשינו עם רות המואביה. זה שאתה רוצה שהשרצים לבושי-השחורים יקבעו את יהדותו של אדם היא בעיה פרטית שלך. רוב העם היהודי אינו מסכים עימך. | |||
_new_ |
לא מסכים | |||
|
|||
שרצים? אתה שם את עצמך בקהלו של חומייני ומדבר בשם יהודים? | |||
_new_ |
לא מסכים | |||
|
|||
אתה צודק. ''שרצים'' היא הגדרה חזקה מדי. מה דעתך על ''מוכרי קמעות'' או ''רנטגנים''? או ''מרן'' הפוסק בענייני חיטוט באף? אם אלה קובעים את דרכה של היהדות, אנו בצרות. | |||
_new_ |
ריגר עם יד קלה על הטריגר | |||
|
|||
אתה כמו התייר שמגיע לעיר חדשה ונתקל ב-2 שוטרים עם שפם. במכתב הביתה הוא כותב: כל השוטרים בעיר הזאת עם שפם... | |||
_new_ |
אתה לא תתחמק מהעובדות על ידי בדיחה | |||
|
|||
בקרב קהלם של רבנים מסוגים שונים יש מאות אלפים של בעלי אמונות טפלות . אנשים המשתטחים על קברים , זורקים נרות לכבשנים , רוכשים קמיעות , הולכים שבי אחרי מעלים באוב ומאמינים באמונות הבל שונות ומשונות . ידע המבוסס על בדיקה רחוק מהם כפיסגת הר האוורסט . אין הבדל בינם לבין קהלם של עובדי הבעל , העשתורת , פרות קדושות או זאוס . רק השם אחר אבל ההתנהגות - אותו הדבר . | |||
_new_ |
אתה לא תתחמק מהעובדות על ידי בדיחה | |||
|
|||
היית שם? | |||
_new_ |
אתה לא תתחמק מהעובדות על ידי בדיחה | |||
|
|||
היית באוסטרליה ? אולי אין אוסטרליה ? | |||
_new_ |
כנראה | |||
|
|||
שאתה יכול להחליט שאתה חתול מי אנחנו שרצים כמונו שנתנגד? | |||
_new_ |
מעניין שאבותיך | |||
|
|||
היו חלק מאותם שרצים לבושי שחורים יש דברים שעוברים בתורשה ויש כאלה בירושה כנראה את הבגדים שקיבלת בירושה זרקת | |||
_new_ |
ראה גם | |||
|
|||
יש גם דבר שמתכנה מורשת. אפשר להתכחש לה, אבל היא עדין באותו מקום, לא הולכת לשום מקום. | |||
_new_ |
טעות קטנה | |||
|
|||
במעמד הר סיני התורה הכריזה עלינו כעם ''היום הזה נהיית לעם...'' | |||
_new_ |
טעות קטנה | |||
|
|||
כתבתי כבר. איש איש ונקודת מבטו. | |||
_new_ |
לא נכון . | |||
|
|||
יש מי שמגדירים עם כאוכלוסיה של מדינה . העם הצרפתי הם תושבי צרפת . העם האנגלי הם תושבי אנגליה . גם סינים בצרפת הם צרפתים . גם פקיסטאנים באנגליה הם אנגלים . זו הסיבה שערבים מיהודה ושומרון הם ''פלסטינים'' גם אני , יהודי שנולד בחיפה פלסטיני . זה אפילו מגובה בהחלטת החלוקה משנת 1947 . | |||
_new_ |
לא נכון . | |||
|
|||
זו רק אחת ההגדרות. היום בפלשתינה-ארץ ישראל, כמשל, חיים שני עמים. כיום, בניגוד לתקופות אחרות בעבר, יש מגמה לתת עצמאות, מלאה או מוגבלת, לכל לאום שבין היתר מתאפיין בגיאוגרפיה אחידה, אך לא רק. | |||
_new_ |
לא נכון . | |||
|
|||
האם נזכה לראות את המגמה הזאת מתפתחת ומתגשמת בבלגיה, רוסיה, ספרד, תורכיה, אירן, סין וכדומה? | |||
_new_ |
לא נכון . | |||
|
|||
אם המעצמות (ארה''ב, האיחוד האירופאי, סין) ימשיכו לעודד מגמה זו התשובה היא -כן. חשוב לציין כי, לדעתי, המעצמות שהזכרתי פועלות רק נגד חלשים. בשטחן שלהן הם לא יתירו זאת. למשל בבלגיה. לעומת זאת ביוגוסלביה המתפרקת הם עשו כרצונם. | |||
_new_ |
יש עוד דבר | |||
|
|||
אני חושב שאם תביט קדימה, מה שיווצר בעוד עשרות שנים, המקרה של יגוסלביה ובריה''מ ישאר כיוצא מהכלל. המגמה של איחוד. בין עמים כמו האיחוד האירופי תהיה הרבה יותר נפוצה. סין היא דוגמה של איחוד כוחני שמחזיק הרבה יותר זמן מיגוסלביה. | |||
_new_ |
יש עוד דבר | |||
|
|||
האיחוד האירופאי אינו איחוד לאומי אלא מדיני. הצרפתים לא יהפכו לגרמנים והאיטלקים לפולנים. המגמה היא הפוכה. לתת ביטוי מדיני לכל לאום. ע''ע פלשתינאים, צ'צ'נים, קוסובו, כורדים ולפני כעשרים שנה פירוק צכוסלובקיה. | |||
_new_ |
הצגתי דעה על מגמה ארוכת טווח | |||
|
|||
בעיני המגמות עליהן את מאיר קצרת טווח. כאשר איחוד מדיני יחזיק עשרות ומאות שנים הביטוי הנפרד של הצרפתים מהגרמנים למשל יטושטש והוא יהפוך לאיחוד לאומי. נדמה לי שבריטניה היא דוגמה טובה. אחרי מאות שנים של מלחמות הסיכוי של היפרדות לאומית של הסקוטים וולשים מבריטניה הוא נמוך; אחרי מאות שנים הם מרגישים את המאחד הרבה יותר מאת המפריד. ארה''ב היא דוגמה טובה ליצירת לאום על פי קווים מדיניים ממקורות לאומיים רבים. בתמצית תהליך הגולבליזציה הוא מאיץ של האיחוד והוא בלתי הפיך בטווח הארוך הביטוי הלאומי של רוב האנושות ידעך. | |||
_new_ |
הצגתי דעה על מגמה ארוכת טווח | |||
|
|||
לפי התקשורת הסקוטים בעוד שנתיים מפרקים את הממלכה המאוחדת. תהליך הגלובליזציה נמצא כיום בעיצומו, אך לפני כמאה שנים הוא בכלל לא היה ''על הפרק'' בעולם ולכן יתכן מאוד שגם בעוד 100 שנה הוא יחדל מלהיות ''על הפרק''. לעומת זאת הלאומים קיימים מאות ואלפי שנים. | |||
_new_ |
הצגתי דעה על מגמה ארוכת טווח | |||
|
|||
תהליך הגולבליזציה הוא תהליך שכולל את כל תחומי החיים. ככזה הוא החל מזמן. במבט היסטורי הוא כבר היה קיים גם לפני 100 שנים. לאומים בודדים קיימים יותר מכמה מאות שנים (בערך מאז המהפכה הצרפתית) ובודדים קיימים אלפי שנים. גם מהותם של אלה (יהודים, יוונים ופרסים) שונה מאד ממה שהיו בעבר. הדוגמאות שאתה מציג, שחלקן אינני מכיר, הן מייצגות תהליכים קצרי טווח. המסקנה-דעה שלי מתייחסת לטווח הארוך לתוך העתיד, ומשמעותה שהמגמות קצרות הטווח ידעכו. | |||
_new_ |
נראה לי כי זה חלק | |||
|
|||
מהויכוח בין פוקויאמה(קץ ההיסטוריה ) לבין הנטינגטון (התנגשות הציוויליזציות) כרגע נראה כי פוקויאמה טעה לדעתי הטעות הנוראה של אובמה הוא שכנראה קרא את קופויאמה וזה התאים לו ככפפה ליד אבל לא התאים למציאות יום טוב | |||
_new_ |
הצגתי דעה על מגמה ארוכת טווח | |||
|
|||
בוא נדבר על ארה''ב בעוד כמה שנים כשהספרדים יגיעו שם ל60% ונדבר על צרפת בעוד כמה שנים כשהמוסלמים יהיו שם 40% ועל ישראל כשהשמאלנים יהיו פה 60%.... | |||
_new_ |
הצגתי דעה על מגמה ארוכת טווח | |||
|
|||
השמאלנים לא יהיו פה 60% . | |||
_new_ |
הצגתי דעה על מגמה ארוכת טווח | |||
|
|||
בכל טיעון אתה מוסיף גם אבסורד כדי להדגיש את צבעי הטענה | |||
_new_ |
יש עוד דבר | |||
|
|||
האיחוד האירופאי מוכיח לדעתי את היפך התיזה הזאת שלך לעומת זאת נראה שגם הערבים יתפרדו לסונים ושיעיים, כורדים ואחרים. נקווה שזה יגיע גם לתורכיה | |||
_new_ |
הפוך | |||
|
|||
עד כמה שלמדתי סין אוחדה לראשונה במאה השנייה לפני הספירה וחולקה במלחמת האזרחים במאה ה20(סין והונג קונג מול טאיוון) איחוד לאורך זמן של תרבויות ולאומים שונים הוא בעייתי ישנה נטייה היום להאריך כי בזמן הבינוני (20-50שנים) ישויות לאומיות שאוחדו יפורקו למסגרות העתיקות שלהן יום טוב | |||
_new_ |
לא נכון . | |||
|
|||
כנראה שגם אנחנו חלשים כי פה הם מנסים להקים 3 מדינות פלסטיניות... שתים כבר יש: ירדן וישראל. | |||
_new_ |
לא נכון . | |||
|
|||
נכון מאוד. | |||
_new_ |
שפרעם- בדם ואש נפדה את פלסטין | |||
|
|||
_new_ |
שפרעם- בדם ואש נפדה את פלסטין | |||
|
|||
מלחמת תרבויות | |||
_new_ |
לא מדוייק | |||
|
|||
תעודות זהות פלסטינאיות הונפקו ע''י הבריטים בא''י רצ''ב דוגמא של תעודה http://www.nostal.co.il/showImage.asp?serial=10434&a...!%3C/div%3EANDportalEQUALS%E0%E1%E9%E6%F8%E9%ED%20%E5%E7%F4%F6%E9%EDANDptypeEQUALSsubject#!prettyPhoto/0/ | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |