|
שוויון ושוויון הזדמנויות | |||
|
|||
1. אין ספק שנשים וגברים אינם מקשה אחת. אמירות מסוג זה רק מדגישות את הבורות ואי הבנתך את מהות הפימינזם. דוגמה: האם היכולת להצביע קשורה במשהו לשונות בין המינים? לפני פחות ממאה שנה יכולת לטעון באותו להט שנשים לא ''הותאמו'' לתפקיד זה. 2. בבסיס הפימינזם עומד הרעיון של שוויון זכויות והזדמנויות לנשים. לאמור: נשים זכאיות לבחור, לעסוק, ללמוד ולפעול בכל תחום שירצו, עפ''י כישוריהן וכשרונן, באותם תנאי פתיחה וללא הפליה. לדוגמה: בישראל עדיין מופלות מרבית הנשים לרעה בנושא שכר. הידעת? 3. מהמקום בו את נמצאת קשה לך להבין את האפשרות שנשים ראויות ומסוגלות לכהן בתפקידים בכירים ולהיות שרות וחברות כנסת (ואגב, היו גם דתיות). בישראל, לצערנו, נשים בעמדות בכירות הן עדיין בגדר תופעה. אחת הסיבות לכך היא החינוך הלקוי בנושא זה. ודבריך הם הוכחה לכך שדרך ארוכה עוד לפנינו. 4. מיהי ה''יהדות'' עליה את כותבת, אשר התאימה את התפקיד ל''מהות'' הזכר והנקבה? ה''יהדות'' הזו היא-היא מהות השלטון הגברי - רבנים, דיינים, פוסקים - שקבעו את מעמדה ותפקידה של האישה. מעמד שאין לך יכולת לערער עליו. בואי ניקח דוגמה אחרת: אדם בעל כישורים מתאימים אינו מתקבל לעבודה בשל מוצאו או צבע עורו - האם גם כאן תאמרי שכל אדם בעולם הותאם לתפקידו? לא. כאן בוודאי תאמרי כי זוהי אפליה גזעית. אז עכשיו בואי נחליף את ''מוצא וצבע עור'' ב''אישה''. מה השתנה? 5. כל חברה היא מעמדית, ותמיד ישנם שווים ושווים יותר - וזו בדיוק הסיבה שיש צורך בחוקים כגון שוויון הזדמנויות. ולסיום: כמו בנושא האושר (שהעלה יזרעאלי) גם לשונות בין בין המינים, אין כל קשר לשוויון, שלו ראוי כל בן (ובת) אנוש. | |||
_new_ |
תחת הכותרת ''יהדות'' אנשים מכניסים כל ''מה שבא ''להם | |||
|
|||
לכן יש להתייחס תמיד למקור בדיון רציני: ''המשנה'',''המקרא'',''החסידות'',''הציונות'',''חכמת ישראל'', שיש להן כיסוי [מבחינת מקורות כתובים]. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |