|
לראובן:כדי שנוכל להתמודד עם כל מיני דיעות | |||
|
|||
ופרשנויות אנחנו צריכים ללמוד.והרבה. המסורת שלנו היא מסורת של לימוד בלתי פוסק של המקורות. דיון וויכוח,קושיא ותירוץ,הסכמה ומחלוקת. והעיקר:''והגית בו יומם ולילה''. יישר כחך. | |||
_new_ |
יזרעאלי, לימוד המקורות בלבד משול הדבר | |||
|
|||
לשתיה חוזרת ונשנית של מים העומדים בבאר. לאחר השימוש שלהם מעבירים אותם בפילטר ומחזירים אותם לבאר. המשנה והתלמוד - שאבו כל הזמן ידע, טכנולוגיה, תרבות זרה מהיוונים, הבבלים, המצרים, הרומאים, הערבים. בכל מסכת שתעמיק תמצא, באם אתה מכיר את התחום, את המקורות הזרים. זרעים: כל החקלאות מקורה במקורות זרים. מבנה המקווה: טכנולוגיה רומאית. כוכבים ואסטרולוגיה כולל דיני הלבנה : מצרים, בבל. הרמב''ם ניזון מהפילוסופים היוונים, הנוצרים ומחכמת הרפואה הערבית-הודית. אסור להתקבע במה שנכתב לפני 1500 שנה לערך. אנו מצויים במהפך אדיר של הנדסה גנטית (מה דין אחים תאומים מוחלטים שנולדו ללא הפריה, מי האב החוקי של הילד שלהם? אחד רצח - מי הרוצח? . מה דין אברים מושתלים שפותחו בתנאי מעבדה?). האם ילד שנולד ללא הפריה יכול להיות ממזר? וכן הלאה וכן הלאה. | |||
_new_ |
בודאי שהם הכירו את התרבות הכללית.הם לא חיו על | |||
|
|||
המאדים. אינני מסכים עם קביעתך כי יש כאן ''מיחזור'' של חכמה יונית ,ערבית וכו' בודאי שהשתמשו בידע הנדסי בבנית המקוה ואכן הווי המרחצאות של הרומאים ניכר היטב במשנה[לא רק במסכת מקוואות גם במסכת שבת למשל שם סיפרו:''מעשה באנשי טבריה שהעבירו סילון[=צינור] של חמים בתוך הצונן''] אבל הדינים של הכשר המקוה נלמדים מהפסוק ''אך מעין ובור מקוה מים יהיה טהור'' שבס' ויקרא. כך קבעו שהמים של המקוה צריכים להיות מים שניקוו לתוך בור הטבילה ,ולא נשאבו.היינו מי גשם בקילוח ישיר, ולא שנשאבו והוערו לתוך הבור באמצעות כלי. המרחצאות הרומיים היו שונים בתכלית.ראה למשל החפירות החדשות ברחוב ההרודיאני שעל יד הכותל המערבי. | |||
_new_ |
מעין ובור טהור : מעין ברור הוא, מקור מים בטבע, בור | |||
|
|||
טהור, או באר או מקור שהמים הובאו אליו. הרומאים הם אלה שהביאו לארץ את האקודוקטים, היכולת ההנדסית של הולכת מים למרחקים שלא באמצעות בעלי חיים. בירושלים שאליה העבירו אתמי השילוח רואים אנו העברת מים מהמעין אל ''בור''. כל מקורותהמים מתקופת המקרא היו ברכות מים /מקואות, אך הם לא היו המבנים המתוחכמים של המקואות נוסח תקופת בית שני לעת שהיינו תחת הכיבוש הרומאי. המידות והסגנון של המקוואות נקבעו אז. המקווה הראשון, כנראה, נמצא במצדה שמר הורדוס או אולי הקנאים בנו. | |||
_new_ |
כן ,אבל המקוה שונה מהמרחץ,כמו שכתבתי. | |||
|
|||
_new_ |
ועוד לראובן:למה לימוד המקורות ''בלבד'' ? | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |