|
לאיריס: אין הגברים פוחדים מהשכלת נשים, להיפך!!- | |||
|
|||
אל תדאגי, ככלל, אני מרשה לעצמי לקבוע שאין גבר הפוחד מהשכלת נשים. אותי לפחות נשים משכילות גורמות לי נחת ומעוררות בי כבוד באותה מידה כגברים משכילים, וכל המרבה הרי זה משובח. מה שמעניין הוא, שכבוד הרב דן בסוגיה זאת מאותו הצד של אותם גברים הפוחדים מהנשים המשכילות, וזה אומר דרשני. כל ההידרשות לפילפול בנושא היא מיותרת ומעוררת סלידה. אני בטוח שישנה לסוגיה זאת גם דעה הפוכה אבל היא אינה מעניינת בשביל להביאה ע''י כבוד הרב. אני חושב שהרב יזרעאלי ע''פ מה שמוצג על ידו בפורום, עושה שירות דב לכל מי שרוצה וסקרן להכיר את מקורותנו וחבל. איריס ארנסט היקרה, את תלכי ללמוד, וגם חברותייך וגם בנותייך אם ישנן תלכנה ללמוד, ואל תשימי לב מה אמר זה או מה אמר אחר, זה בכלל לא רלבנטי. כל ההיסטוריה היהודית היתה רצופה נשים חכמות ומשכילות , ואפילו שש נביאות היו לנו אם זכרוני המדובלל אינו מטעני. | |||
_new_ |
לאשכנזי:אתה אמנם לא מפחד מנשים משכילות, אבל | |||
|
|||
משום מה עיסוק במקורות תוך פרשנות חדשה כנראה יוצר אצלך איזה חשש סמוי. נוח לך יותר עם מסורת ישנה לא רלוונטית, ותרבות חדשה שמחליפה אותה. אבל יש אפשרות אחרת, פחות מוכרת. אני מציע לפתוח את הראש ולנסות לבחון את הדברים מחדש, ללא דעות קדומות. כך לפחות אני מנסה לנהוג בעצמי. אינני מנסה לעבוד על אף אחד. המקור מוצג כאן במלואו, הפרשנות היא עניינית. אתה מוזמן להתמודד איתה, ולהציע פירוש טוב יותר. | |||
_new_ |
לרב יזרעאלי: השכלת נשים אינה הבעיה שלי. הבעיה -- | |||
|
|||
--היא אותו תלמיד ''שאינו יודע לשאול '' , הבן הרע מארבעת הבנים שעליו מדברת התורה. אותו בן ''שאינו יודע לשאול'' , שאליו מכוונים דבריך, ועל ידו אתה כאילו ''מורה נבוכים'' ועל כך כבר הערתיך בפתיל הקודם שלך. אני, כל מה שאני אומר כלפיך, שתתיחס לתלמיד ''החכם '' מארבעת הבנים ששואל את שאלתו הראשונית והאלמנטארית: מה אומר הרב יזרעאלי בסוגיה, כי כך לימדוני ללמוד. אבל על פי נסיוני מהפתיל הקודם שלך, כמובן איני מצפה לתשובה ממך כי הרי אתה ''רק מצטט מקורות'', ואותי תפטור באיזה הגיג לא שייך כמו שניסית לפטרני בקשר לגיור העולים מבריה''מ באיזה הגיג סתמי ומיתנדף. אברכך בשבת שלום לקראת הסבוב הבא. | |||
_new_ |
לרפי ,הבן החכם מאוד חשוב לי .הנה עמדתי: | |||
|
|||
אשה ראויה לא רק לשויון היא ראויה גם לכבוד. כבוד הוא בעצם מקום. אם אני מכבד מישהו אני נותן לו ''מקום'' משלו, קיום אוטונומי בתוך עצמי. בחברה הישראלית שלנו אין הרבה כבוד, על כך כמדומני, מעטים החולקים. מה הסיבה? לדעתי: כדי ''לתת מקום'' לאחר, אני צריך להכיר בשונות שלו. משהו מזה מיטשטש כשאני מדגיש את ערך השוויון הדגשה יתירה. דוגמה:ערביי ישראל מתוסכלים מאוד. נדמה לי שערביי ישראל, מבקשים קודם כל, כבוד. דבר שהיהודים כאן לא תופסים ומתרגמים כל הזמן כבקשת שוויון. [אינני חולק כמובן, על עצם הצורך בשוויון. אני רק שואל את עצמי: מה הם בעצם מבקשים?] וכנ''ל בהרבה דוגמאות נוספות. תודה לך רפי על כך שגרמת לי בסופו של דבר להתמקד. כנראה שצריך קצת סבלנות. אני לא תמיד מבין אותך עד הסוף. אבל אשתדל. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |