|
אם הבנתי אותך נכון, אתה טוען שאלוהים נברא כי אנשים האמינו בו.האם | |||
|
|||
זה לא משנה 1.בזמנו הפנתי לתנורו של עכנאי (בבא מציעה) הגמרא לא נכנסת למהות הדיון , אלא לזה שהאל עצמו אומר הלכה כרבי אליעזר , ותשובת חכמים , לא בשמים היא וסוף תשובת האל '' ניצחוני בני'' היהדות רואה את האדם כאחראי למעשיו והוא לא יכול להאשים בטעויותיו את האל , האל כלל אינו פונקציה בהתנהלות על כדור הארץ (אלא רק מבחינת ההנחיות הכלליות) . האל לא יכול אפילו להתערב, יכולתו היא רק לשפוט , רק האדם יכול לתקן , מבחינת האתם קילקל את גן העדן (אכל מעץ הדעת - לדעת טוב ורע- ברגע שעשה זאת ולמד טוב ורע , קיבל עליו אחריות) ורק הוא יכול להשיב את גן העדן האבוד לכדור הארץ. 2.הקיום שלו הוא בפני עצמו (ראה קאנט , וכן שלמה מיימון) אולם מה המשמעות של הקיום הנ''ל אם אין תודעה שתדע אותה?(זו אחת מן התשובות שניתנו לפני למעלה מ 3,000 שנה, למדוע ברא עולמו). 3. תרשה לי להשיב מתוך עשרת הדיברות הדיבר הראשון בדיבורי הלא הוא ''לא יהיה לך אלקים אחרים על פני'' ופירושו אל תבנה לך אלקים שאתה רוצה מכיוון שאתה אז עבד לרצונותיך ולא לרצונו ,,,,'' יום טוב ושבוע נפלא | |||
_new_ |
אם הבנתי אותך נכון, אתה טוען שאלוהים נברא כי אנשים האמינו בו.האם | |||
|
|||
מכל ההודעה קטע קטן לא מובן לי: ''יכולתו היא רק לשפוט''- הכיצד? | |||
_new_ |
אם הבנתי אותך נכון, אתה טוען שאלוהים נברא כי אנשים האמינו בו.האם | |||
|
|||
הכוונה היא תפקידו | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |