|
למכובדי שלום | |||
|
|||
שלום אייזיק מכובדי! 1. כן הבנתי, אך לא הסכמתי. 2. אני מציע פשרת ביניים: אתה לא תאמר לי מי ומה אני ואני לא אומר מה ומי אתה! הייתי אומר, בעקבות חז''ל ''הצדיק באמונתו יחיה לולי הסכמתי איתך מראש כי אינני צדיק ואין לי אמונות, אלא דעות ורגשות המוגדרות על ידיך ''שטות'' שאין בדעתך להרחיב עליה את הדיבור! לתשומת ליבם של גולשים אחרים אני מביא בקישור http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=62949... את אחד ממאמרי בנושא המורשת היהודית ההומנית והאוניברסאלית. אשמח לשמוע את דעתם! לאחר שאינני מאמין באלוהים מבחינת הספק, למקרא דבריך ספקותיי רק מתעצמים! בקשה לי אליך: אולי תוכל להעביר את רמב''ם בנוסח העברי של היום, בור ועם הארץ כמוני מתקשה בהבנת הטקסט הזה. לא יצא לי ללמוד, הייתי בגולה קומוניסטית-אתאיסטית. יש משהו יפה בדבריו של הרמב''ם, בניגוד לדעתם של מדענים בני ימינו המנסים להוכיח, לשווא לדעתי, כי הנפש נמצאת בתוך הגוף (המוח!!) ולמחפשים בו כל מיני תאים האחראים על נפשנו ורגשותינו! חג שמח זלמן | |||
_new_ |
למכובדי שלום | |||
|
|||
שלום וערקב טוב אני לא ממליץ לקרא את הרמב''''ם ישירות וכן לא את תרגומו הנפלא של קפאח מה שאני ממליץ לך הוא '' שיחות על תורת הנבואה של הרמב''ם מאת ישעיהו לייבוביץ זה ייתן לך מושג מהיא יהדות אני בא מבית חציו סוציאליסטי *קומוניסטי סבי ז''ל נהג לומר כי מי שנולד לאב עשיר יש לו את הפריוילגיה להיות קומוניסט אולם לימדו אותי יהדות, וכן למדתי בישיבה אני רואה תגובות של מספר אנשים וצר לי כי זה לא משנה שאומריים עליהם שהם יהודים עם היהדות אינה חשובה להם (וחשיבותה אינה מלל ריק , כמו שיהדות היא לא התרבות המערבית. אני מציין כי הפילוסופיה הקבלית לעניין מיהו יהודי שונה מההלכה שם נאמר אפילו מורה הלכה יכול ואינו מזרע ישראל והמבחן הוא בעצם בזה שהוא מגן על כלל יהודי ורואה את כל היהודים חלק מ''נשמה אחת'' לכן לדוגמא לשיטה זו נטורי קרתא הינם יהודים אולם לא מזרע ישראל (מבחינת הקליפות שנדבקו לניצוצות'' בתקוה שעזרתי אך במעט היהדות היא עולם נפלא - צריך להכיר אותה ולא לחשוב שאתה מכיר אותה, על זה הרמב''ם מזהיר בצורה כללית מפני הכח המדמה לילה טוב חג שמח | |||
_new_ |
למכובדי שלום | |||
|
|||
ראה פתיחה להנ''ל | |||
_new_ |
זלמן שלום וברכה | |||
|
|||
בנוסף ראה להלן | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |