|
זה מידע חלקי בלבד | |||
|
|||
א. תואר אמור להיות איכות אבל מספר תוארים לא בהכרח מעיד על איכות. לא כל תואר מסמן איכות. - כאשר ההוצאה לחינוך יורדת באופן ריאלי זה משפיע על איכות התוצאות. - נתוני מבחני פיזה מראים שיש לנו בעיה. אלה בוחנים אורינות בני ה-15 בהבנת הנקרא, במתמטיקה ובמדעים. התוצאות של ישראל עדין מתחת לממוצע בין 70 מדינות. - למיטב זכרוני שמענו את הזוכה בפרס נובל, פרופסור דן שכטמן טוען שאיכות המורים לא כל כך טובה (http://www.mako.co.il/tv-people/list-index/category1...). ואיכות המורים בהחלט קשורה לגובה ההוצאה לחינוך. - בני עניים הפכו והופכים למובילי הדור בהשכלה לא בגלל שזה לא עולה כסף, אלא כי: -- הם היו כשרוניים -- מישהו אחר מימן את השכלתם. - ידוע שממשלת ישראל עסקה בעניין הצורך בטיפוח מצויינות בהשכלה גבוהה באמצעות תוספת תקציבית. כל אלה הם אינדיקציות שיש בעיות בהישגי מערכות החינוך וההשכלה שלנו בשנים האחרונות. ברור שחלק מהבעיה נובע ממגמות בהוצאה לחינוך ולהשכלה. ברור גם שאם עניין ההוצאה לא יטופל המגמה עשויה להתבטא בירידה בהישגים בעתיד. ב. לא קראתי בחינות אבל שמעתי מומחים מדברים על המצב בהקשר הנדון, יכולת הכתיבה. ג. הישגי תעשיית ההי-טק חשובים וגם מהוווים אינדיקציה חיובית מאד, אבל הם בהחלט רק חלק מהתמונה. החלק שהוזכר בסעיפים הקודמים גם הוא חשוב. | |||
_new_ |
זה מידע חלקי בלבד | |||
|
|||
תמיד אפשר לראות את החצי הריק. הדו''ח האחרון והצלחת תעשיית ההי-טק מראים את החצי המלא. כפי שציינתי, הישראלי הממוצע ( וזה לא אתה) תמיד רואה את החצי הריק. | |||
_new_ |
זה מידע חלקי בלבד | |||
|
|||
אני חולק עליך כי הדו''ח האחרון מציג תמונה חלקית בלבד. תמיד צריך לראות את כל חלקי התמונה. אני גם חושב שמספר יחסי לאוכלוסיה של תוארים לא בהכרח מעיד על איכות ולכן לא נתון כל כך חשוב. לעומת זאת המגמות שהצגתי בהוצאה הלאומית ועל התוצאות מבחני פיז''ה שהזכרתי ומבחני המיצב שלא הזכרתי מעידים שאם אנחנו רוצים שחצי הכוס המלאה לא תתרוקן עלינו להכיר שיש לנו בעיה. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |