| לא. לטעמי שיעור רווחי הקימעונאים אינו סביר ולמעשה מטשטש את התחרות בין היצרנים. קח לדוגמא בקבוק קטן של מים מינרליים. הוא נמכר בדרך כלל בין 5-9 ש''ח ולעיתים יותר. אף אחד מהקמעונאים אינו מפסיד. לדעתי גם זה שמוכר במחיר הנמוך מרויח למעלה מ-50%. אם היצרנים , לדוגמא מי-עדן ונביעות ירצו להתחרות ביניהם ואחד מהם יוריד את המחיר ב-חצי שקל שזה לפחות 20% ליצרן. איזו משמעות יש לזה במחיר הסופי? על רקע הגלובליזציה שיעור הרוח של היצרן נשחק כל הזמן. לכן אם המחירים בישראל גבוהים מחו''ל יש לחפש זה בשיווק הסטונאי והקמעונאי ולא ביצרן. לטעמי יש להגביל בחוק את מתח הרווחים השיווקי. |