פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לע.צופיה, 24/02/12 13:42)
מחירו של נס קפה עלית
דוד סיון (יום שישי, 24/02/2012 שעה 18:43)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנראה שאתה מתמצא יותר ממני בהבדלים במחירים קמעונאים.

אתה בטוח שההבדל במחיר הקפה בין הרשות הפלשתינאית ובין ערי ישראל לא קשור לקביעות של היצרן ורשת השיווק שלו?
_new_ הוספת תגובה



מחירו של נס קפה עלית
ע.צופיה (יום שישי, 24/02/2012 שעה 19:40)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המחיר ''בשער המפעל'' הוא אחיד לכולם ( תלוי כמובן בכמויות והסכמי תשלום).
בדרך כלל רשת שיוק עצמאית של היצרן מתנהגת ומתנהלת כיתר הקמעונאים.
_new_ הוספת תגובה



מחירו של נס קפה עלית
דוד סיון (שבת, 25/02/2012 שעה 6:42)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם כך יש לי עוד שאלה:
האם אפשר להבין מדבריך ששטראוס מוכרת את מוצריה באותו המחיר לקמעונאי מארה''ב ולקמעונאי בארץ?
_new_ הוספת תגובה



מחירו של נס קפה עלית
ע.צופיה (שבת, 25/02/2012 שעה 6:58)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעיקרון-כן.
אך יתכן שבכדי לחדור לשוק האמריקאי ולהתחרות במוצרים דומים היא מורידה את המחיר.
_new_ הוספת תגובה



מחירו של נס קפה עלית
דוד סיון (שבת, 25/02/2012 שעה 7:21)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על פי דבריך אפשר לטעון שהתמקדות המוחים במאבק מול שטראוס (ולא הקמעונאים) היא מעשה נכון. לא?
_new_ הוספת תגובה



מחירו של נס קפה עלית
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 25/02/2012 שעה 7:42)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

Caveat emptor משפט לטיני האומר כי יזהר הקונה .
רווחי המוכרים גדלים ככל שהם מפקיעים מחירים . מיעוט קונים הוא מעצור יעיל לכך .
זה נכון לגבי שטראוס וגם לגבי הקמעונאים .
מי מפקיע יותר ?
בין אם שטראוס ובין אם הקמעונאים . הקונה הסופי הנמנע מרכישת מוצרי שטראוס בחנות קימעונאית , פוגע בשניהם .
_new_ הוספת תגובה



מחירו של נס קפה עלית
ע.צופיה (שבת, 25/02/2012 שעה 7:45)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא.
לטעמי שיעור רווחי הקימעונאים אינו סביר ולמעשה מטשטש את התחרות בין היצרנים.
קח לדוגמא בקבוק קטן של מים מינרליים. הוא נמכר בדרך כלל בין 5-9 ש''ח ולעיתים יותר. אף אחד מהקמעונאים אינו מפסיד. לדעתי גם זה שמוכר במחיר הנמוך מרויח למעלה מ-‏50%.
אם היצרנים , לדוגמא מי-עדן ונביעות ירצו להתחרות ביניהם ואחד מהם יוריד את המחיר ב-חצי שקל שזה לפחות 20% ליצרן. איזו משמעות יש לזה במחיר הסופי?
על רקע הגלובליזציה שיעור הרוח של היצרן נשחק כל הזמן. לכן אם המחירים בישראל גבוהים מחו''ל יש לחפש זה בשיווק הסטונאי והקמעונאי ולא ביצרן.
לטעמי יש להגביל בחוק את מתח הרווחים השיווקי.
_new_ הוספת תגובה



תודה על תשובתך!
דוד סיון (שבת, 25/02/2012 שעה 8:11)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי