|
פתאום אתה מסתמך על בן דרור ימיני? | |||
|
|||
בן דרור ימיני הוא פובליציסט כמוני וכמוך. איני מסתמך עליו בכלום. אני מביא את הקישור למאמרו כי הוא גם משקף את דעתי. לפי התקשורת כבר היום בראיון ברשת ב' אמרה אחת ''המייסדות'' כי התקרית נופחה כדי לחסל את מחאת האוהלים. אם זה נכון ,לא היינו צריכים להמתין זמן רב. פעילות יומיומית שגרתית אינה פעולת מחאה, אלא אם תגיד שהמחאה היא עיסוקם ופרנסתם של המוחים. אני איני אדיש לנעשה בפריפריה. עובדה שאני מתייחס לכך. | |||
_new_ |
טוב לדעת שאתה לא מסתמך על בן דרור ימיני! | |||
|
|||
אם המאמר של ימיני משקף את דעתך נסה להסביר את הטענה של ימיני מול המציאות: - ''תושבי אשדוד, באר שבע, אופקים ואשקלון היו שמחים אם התמונה הייתה שונה. הם היו מעדיפים להשתתף בהפגנה למען צדק חברתי. אבל הם לא היו יכולים. משום שהרקטות היו קטלניות. כך שסולידריות חברתית מחייבת הזדהות איתם''. ... ''משום שסולידריות מחייבת הזדהות עם תושבי הדרום. אין להם את הפריבילגיה של אוהלים. הם סגורים בחדרים אטומים ובמקלטים. ובמקום להזדהות אתם, בחרה תל אביב לצאת להפגנה''. - מחאת האוהלים בבאר שבע לא נפסקה לרגע (חוץ מאותם רגעים שהיה צריך לרוץ לתפוס מחסה. הם המשיכו להפגין למען צדק חברתי. - המון אנשים טענו טענות מהסוג שמיוחס לאחת המייסדות. זאת תופעה שמקיפה רבים בחברה הישראלית. - כמו שאתה אינך אדיש גם המוחים בתל אביב לא אדישים למה שקורה בפריפריה. הם לא מפסיקים לטעון שהמחאה שלהם מתייחסת לכל הארץ. ----- בכל זאת נסה להסביר לי מדוע האמירה בן דרור ימיני מחייבת את מוחי תל אביב ולא מחייבת את ימיני, אותי ואותך להפסיק את השיגרה. | |||
_new_ |
טוב לדעת שאתה לא מסתמך על בן דרור ימיני! | |||
|
|||
המציאות היא שתושבי הדרום צריכים להיות קרוב למקלט וממ''ד. אוהל אינו בא בחשבון. ההפגנה בתל אביב עם סיסמאות של צדק חברתי ויתר הבלה,בלה אינן הזדהות בשום צורה ואופן למצב הקיים ביומים האחרונים. לפי התקשורת המאהל בבאר שבע פוזר. לגבי אמירות המיסדים מצ''ב קישור. השגרה היא הכוח האמיתי לעומת אותם גורמים שרוצים להפר את סדר היום הקבוע של האנשים ובכך להכניס בהם דמורליזציה. המחאה אינה שגרה, אינה עבודה, אינה פרנסה, היא סוג של מהלך פוליטי שבזמן שדרוש איחוד שורות אין לו מקום. | |||
_new_ |
סליחה אבל למה המחאה מפריעה לאיחוד ? | |||
|
|||
חוץ מכמה חברי כנסת מהספסלים האחוריים לא שמעתי על שום מנהיג של איזו תנועה פוליטית או אחרת שאינו מזדהה עם מטרות המחאה. נראה לי שההתנגדות שלך למחאה היא יותר מכל עניין פוליטי אידאולוגי שאינו מבוסס על שום מציאות רציונלית. | |||
_new_ |
סליחה אבל למה המחאה מפריעה לאיחוד ? | |||
|
|||
כפי שכבר כתבתי. לאחר קריאת דרישות המוחים גם אני וגם ידידי בנימין נתניהו מזדהים עם הדרישות. אין שום בעיה להזדהות עם סיסמאות חסרות כל מובן ותוכן. כאשר אני מזהה טיפשות יצריי מתקוממים. | |||
_new_ |
אם כך, למה זה מפריע לאחוד | |||
|
|||
טענת שעכשיו צריך אחדות, למה ההפגנות הללו מפריעות לאחדות אם כולם מסכימים? מה באמת מסתתר מאחורי הדברים שלך? | |||
_new_ |
אם כך, למה זה מפריע לאחוד | |||
|
|||
המחאה היא פוליטית, ההפגנות הן פוליטיות. מי שלא מבין זאת אינו חכם כלל.לכן הפגנה פוליטית בעת שדרושה אחדות ראויה לגנאי. כולם מסכימים ,אם מתוך רצון לניגוח פוליטי, כמוך למשל, או סתם מתוך תמימות לשמע הסיסמאות הנבובות. אני איני מתרשם מהדברים הללו ולכן רואה ב''מחאה'' מלכודת שפעילי שמאל קיצוני שמו לאנשים שבדרך כלל מצביעים מר''צ, עבודה וקדימה. כאשר יואילו המןחים להגדיר דרישות מעשיות נדון ברצינות. ירון לונדון הגדיר את דרישות המוחים בצורה יפה: שינויים-עכשיו, שינוי חברתי-זה הליכה לבחירות.וההגדרה ממש יפה. מי שדורש שינוי חברתי, שינוי סדר עדיפויות וכדומה למעשה דורש בחירות חדשות.לכן התנועה הזו היא פוליטית ולא שום דבר אחר. | |||
_new_ |
בקיצור אתה אומר | |||
|
|||
שכל מאות אלפי התומכים בכל רחבי הארץ ומכל התנועות ומכל המפלגות אינם אלא טמבלים שנמשכים באף על ידי קומץ סמולנים. אין זה תפקידם של המוחים להגיש הצעות או ''להגדיר'' דרישות, די בכך שהמצב רע ושקשה לחיות כאן ממשכורת ממוצעת, את הפתרונות צריכה להביא הממשלה. בינתיים קח כמה רעיונות קטנים שתוכל להציג בפני אזרחי גבעתיים שאינם מבינים על מה המחאה: צדק חברתי אומר , שאמהות וסבתות ,שמתאשפזות, לא מונחות במסדרון כאבן שאין לה הופכין, אלא המדינה דואגת להן וגם לנו למערכת בריאות ראויה. צדק חברתי אומר שאנחנו לא אמורים לשלם עוד מיסים מעבר לאלה שאנו כבר משלמים ,לחינוך שהמדינה הבטיחה לנו שהוא יהיה חינם. יש לגבי זה אפילו חוק. צדק חברתי אומר שמי שמרוויח יותר ישלם יותר מס מאלה שמרוויחים פחות .קוראים לזה מדרגות מס. צדק חברתי אומר שאסור להקים ממשלה של 39 שרים בכנסת של מאה ועשרים חברי כנסת . ולא רק זה, מכל 39 עזי המצח, אין שר רווחה אחד במשרה מלאה. צדק חברתי אומר שלא יכול להיות ש39 שרים ואין אף שר בריאות אחד. כי זה פשע אזרחי מהמעלה הראשונה. צדק חברתי אומר שאת משאבי המדינה מחלקים שווה בשווה בין כולם ולא מעדיפים חלקי ארץ שנויים במחלוקת ובטח לא נותנים ל300 אלף תושבים הרבה יותר מאשר לכל ה6.3 מליון האחרים. צדק חברתי אומר שלא יכול להיות שנשים וגברים יעבדו כמו חמורים יום וליל עד גיל 67 ובה בעת מגזר שלם ייצא לפנסיה, שכל השאר יכולים רק לחלום עליה, מכספי המס של אלה שעובדים עוד 27 שנים אחריהם. צדק חברתי אומר שמהכסף שאנו משלמים למיסוי למדינה , הרבה כסף שאנו משלמים לה, היא תדאג גם לדפוקים בחברה, לנשים המוכות, לניצולי השואה, לנוער בסיכון, לשכבות הדפוקות כל כך שאין להם שום ייצוג בשום מקום. המדינה תדאג להם!!! לא עמותות שאנו תורמים להם שוב כסף. המדינה. זה התפקיד שלה . כי כל החלקים האלה הם חלק מאיתנו, הם בשר מבשרנו והם הופכים אותנו לאומה חלשה יותר כשאף אחד לא מטפל בהם, הם הזקנים שלנו, שרעבים ללחם וזקוקים לתרופות, זה הנוער שלנו, שמתדרדר לסמים וממלא את בתי הכלא שאנו מממנים, זה הנוער שלנו שאונס ורוצח כאילו אין פה חוק ואין סדר. צדק חברתי אומר, יותר שיטור , יותר שיויון בפני החוק. | |||
_new_ |
בקיצור בליל של שטויות | |||
|
|||
שאין להם כל בסיס במציאות וחבל על הזמן אפילו להתייחס אליהן. נכון, אתה צודק בדבר אחד. 300,000 טיפשים צעדו אחרי 5 הזויים . אגב, הפרשנות שלך ל'' צדק חברתי'' היא שלך בלבד, אף אחד מההזויים לא הגדיר אותה כך. | |||
_new_ |
לא בליל של שטויות | |||
|
|||
במקרה חלק ואפילו חלק גדול הן טענות ראויות . אבל קיום כל טענה עולה כסף . וכסף צריך להגיע מאיזה מקורות . כלומר ממישהוא לוקחים כסף כדי שמישהוא אחר יקבל כסף . וזה כבר נושא למשא ומתן . | |||
_new_ |
לא בליל של שטויות | |||
|
|||
רוב הטענות אינן ראויות וגם אינן מציאותיות. | |||
_new_ |
לא בליל של שטויות | |||
|
|||
מה אינו ראוי ? האם לא ראוי שתהייה התאמה בין מספר בתי החולים ופיזור האוכלוסיה ? האם לא ראוי שיהיו מיטות בהתאמה למספר החולים ואלה לא ייאלצו לשכב במיסדרון ? האם לא ראוי ש ''חינוך חינם'' ייהיה חינם ? האם ראוי שמשרתי הקבע יעבדו 22 שנה וייקבלו פנסיה במשך 35 שנים ? ומלבד מה שראוי או לא , יש גם מבחן התועלת הכללית . 1 - חינוך מועיל למדינה באופן כללי . כדאי למדינה להשקיע בחינוך כי הרווח עולה על ההשקעה . 2 - 60% מהוצאות הביטחון שלנו הם שכר ופנסיה . אלה אינם הוצאות לביטחון . 3 - מחאה חברתית , צודקת או לא צודקת , יכולה להביא לחילופי שלטון וגם לנזק כלכלי לטייקונים . יש לשני אלה אינטרס להשביע חלק מהדרישות לתועלת עצמם . | |||
_new_ |
לא בליל של שטויות | |||
|
|||
לך אני רוחש כבוד לכן אתייחס. למיטב הבנתי פריסת בתי החולים תואמת,פחות או יותר, את פריסת האוכלוסיה. עכשיו מקימים בית חולים נוסף באשדוד כי הגיעו למסקנה שמבחינת פיזור האוכלוסין זה מוצדק. איני מכיר את המצב בפריפריה, אני חי במרכז. לאחרונה אני מבקר די הרבה, יחסית, בבית חולים. מיטות במסדרון הן עניין של יום יומים. בית החולים אינו יכול לנוט את מספר החולים הזקוקים לו בכל יום. החינוך הוא חינם. הסכומים שההורים מוסיפים הם לדברים שאינם נכללים ''בסך החינוך''. תיאורטית אין חובה לשלם. מעשית, הסביבה כופה עליך. אך זה אינו עניין ממלכתי. בכל הארצות המערב, אנשי בטחון משרתים פחות שנים עד לפנסיה מלאה מאחר ותפקידם דורש, לעיתים, עבודה מעבר, בהרבה, מ-8 שעות ביום וכרוך בסיכון חיים. עובדה שלא כל אחד ''מתנדב'' לקבע. בצבא יש הרבה כח אדם שמקבל שכר, אז ברור שרוב ההוצאה היא על שכר. על לפני כעשור, אולי יותר, הייתה נהוגה בישראל פנסיה תקציבית לעובדי מדינה ושרותי הבטחון (שיטה אנגלית).סכומי הפנסיה הם כולם על תקציב המדינה. מנגד המדינה במשך כל השנים לא הפרישה כספים לחסכון פנסיוני ואחד אמור לאזן את השני. אל תדאג לטייקונים, הם כבר דאגו לעצמם. חשוב שתדאג, נדאג, לעובדי פרי הגליל, כמשל. | |||
_new_ |
תירוצים של פקיד בעיריה | |||
|
|||
מספר מיטות האישפוז בישראל יחסית למספר האוכלוסין הוא מהנמוכים שבמדינות המערב | |||
_new_ |
תירוצים של פקיד בעיריה | |||
|
|||
זה בגלל שאנו עם בריא יותר. חוץ מזה. האם הרפואה בארצות שאתה משוה היא ציבורית או פרטית? | |||
_new_ |
לא בליל של שטויות | |||
|
|||
תודה למחמאה . 1 - בכל שנה מתים אנשים רבים שמספרם אינו ידוע , מהסיבה שבין בית החולים-נהריה ובית החולים רמבם גרים 300.00 בני אדם ללא בית חולים ! 2 - בתי חולים במדינות המתוקנות מאוכלסים רק 60-70 אחוז מתפוסתם בימים רגילים וזה כדי לעמוד במצבי שתף זמניים . בישראל בכל חורף המיסדרונות מוצפים . אני אושפזתי בזמן שביתת הרופאים והמחלקה הייתה מלאה . וזה בקיץ . 3 - החינוך הוא חינם . גם כיתות של 45 ילדים ''חינם'' . זה משקף את התיקצוב הנמוך של אותו ''חינם'' . כמוכן החוסרים בסל החינוך מביאים הורים להרחיב אותו מכיסם . בביטוחי בריאות המצב דומה . הרחבת הסל או קיצור התורים הוא במיסוי נוסף . 4 - היכן ההוכחה שקיצור זמן העמל הוא מעשה נכון ? מיום קום המדינה גדל גיל המוות הממוצע מ-65 עד 80 שנים בערך . זה אומר שבעיקר נוספו שנים שצריך לשלם פנסיה . אם משרת קבע עבד 22 שנים והוא מקבל פנסיה במשל 35 שנים זה עיוות מוחלט . סיכון חייהם אינו עולה על זה של אזרח העושה מילואים . אינני דואג לטייקונים - דאגתי היא לעתיד ישראל . | |||
_new_ |
אני אסביר לך איך זה עובד בגבעתיים | |||
|
|||
כשאתה בא לקופת חולים אתה לא אומר מה כואב לך אלא מסביר לרופא איך לרפא אותך ואיזה תרופות לרשום לך. אם סתם תגיע ותטען שכואבת לך הבטן אז הצופים שעינם פקוחה יגלגלו אותך מכל המדרגות כשאתה נכנס למונית אתה מסביר לנהג איך לנסוע וכמה זה יעלה ולאן לכוון את המזגן ומתי לבדוק שמן כשאתה בא למסעדה אתה לא מזמין מהתפריט אלא נותן לשף הוראות הכנה מפורטות ובכתב. אם סתם תזמין שניצל יבואו פקוחי העיניים הצופים בנעשה ויראו לך מאיפה משתין הדג. וכשאתה נוסע לחול אתה מעביר לטייסים מראש את תכנית הטיסה. לכן על המפגינים והמוחים בגבעתיים להכין שיעורים מראש. ללמוד כלכלה ומשפטים, לנצח בבחירות ולכתוב בספר את משנתם המפורטת, ללבוש חליפה ולענוב עניבה ולהכנס בדחילו ללשכתו של ביביהו ולהגיש לו רשימת דרישות מסודרת ובכתב. אחרת זה לא עובר. | |||
_new_ |
בקיצור אתה אומר | |||
|
|||
למרות שחלק גדול מטענותיך הן טענות ראויות הרי יש בדבריך כמה דברים שגויים . 1 - החיים אינם הוגנים והחיים אינם גן של שושנים . ואפילו לשושנים יש קוצים . 2 - לצד דרישות סבירות יש גם תביעות שהם בכיינות בלבד . 3 - למי שיש תלונות , צריך לפרט אותן . אחרת יגיעו פיתרונות שאינן מתאימות לתלונות . 4 - קשה לחיות . כל אחד אחראי לחייו הוא . 5 - למדרגות מס יש גבול יעילות . גם אם ראוי לגבות מס בקצה העליון יוצא הרווח ממס כזה הפסד בסיכום החשבון . 6 - אין ולא צריך חלוקה שווה . 7 - הרבה דברים שנויים במחלוקת לכן במדינה דמוקרטית נערכות הצבעות והרוב קובע ! 8 - בישראל אף אחד לא עובד כמו חמור . אפילו לא עובדי הזבל . 9 - צריך לתת סיוע למוכי גורל ולמעוטי הכנסה . השאלה היא כמה ? הפלא ופלא לגבי השאר אני מסכים איתך . | |||
_new_ |
בקיצור אתה מגזים | |||
|
|||
_new_ |
אז דיווחו בתקשורת | |||
|
|||
א. לפי מנדס בתקשורת דיווחו שהיה מודיעין מדוייק בקשר לשרשרת התקריות בקרבת אילת. אז אמרו. ב. חברים שלי מבאר שבע אומרים שהמאהל לא פונה. גם אני ראיתי מה שקורה בשטח. ג. מי שמדבר על סולידריות ודורש מאחרים להביע סולידריות מן הראוי שיביע בעצמו. מי שמדבר על חסר בסולידריות צריך להראות שאכן יש חסר. ד. מסתבר שעבור חלק ניכר מהמוחים (כולל אלה בבאר שבע) המחאה היא שגרה. אם השגרה היא הכוח האמיתי לעומת גורמים שמצפים שהיא תופר הרי שמן ההיגיון שהיא תמשך. | |||
_new_ |
הנה ביקורת מחבר של נתניהו | |||
|
|||
ירון זליכה מציג ביקורת נוקבת על ממשלת ישראל ומכנה את ישראל ''אוליגרכיה'' (http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1238665.html). הראיון הזה יכול בהחלט לשמש כמאגר סיבות להמשך המחאות. | |||
_new_ |
הנה ביקורת מחבר של נתניהו | |||
|
|||
ירון זילכה הוא בעייני לטאה המתאימה את צבעה לצרכי השעה האישיים שלו. לא קניתי בעבר את אמירותיו,דעותיו והאשמותיו ואיני ''קונה'' אותם גם היום. | |||
_new_ |
הנה ביקורת מחבר של נתניהו | |||
|
|||
אז אל תקנה, כבודך במוקומו מונח. אבל הראיון עם זליכה מספק תחמושת לטענות המוחים. | |||
_new_ |
הנה ביקורת מחבר של נתניהו | |||
|
|||
זו תכונת הלטאה. שמתאימה את צבעה לצבע המקום שהיא דורכת בו. | |||
_new_ |
הנה ביקורת מחבר של נתניהו | |||
|
|||
פעם אתה מביא את זליכה ופעם את ניסן ופעם מישהו אחר כדי להסתמך עליהם. הבעיה שהם בעצמם חלוקים בינהם. כלומר, אין אמת אחת טוטלית. המדיניות צריכה להיות מאוזנת וכשמוסיפים לכאן גורעים משם. וכל אחד בא עם סל ההצעות שלו. וכל סל אחר. בסופו של דבר גם ועדת טרכטנברג תביא את המלצותיה לאחר שבחנה לעומק את הנתונים הנדרשים, וגם היא תציע קצת מזה וקצת מזה שביחד יתנו פתרון מקיף לבעיות יוקר המחיה של הפרט מול צורך המדינה לא לאבד הון ונכסים. מכאן שאין יותר מקום למחאה מבחינה עניינית כי הציבור ברובו סומך עכשיו על טכטנברג, לפחות עד שתגיש את המלצותיה לממשלה. הימשכות המחאה מעידה שהצורך הוא יותר פוליטי מאשר כלכלי - חברתי, והיא מאבדת מאמינותה. | |||
_new_ |
הנה ביקורת מחבר של נתניהו | |||
|
|||
אין שום מחלוקת בין זליכה וניסן אלא הבדל בדגשים. האחד מדגיש שאפשר וראוי לקצץ בתקציב הביטחון ושאפשר בהחלט להגדיל את ההוצאה הציבורית. השני תדגיש את הצורך (והיכולת) לטפל בריכוזיות. בנתיים גם נתניהו עושה קולות שהוא מעוניין לטפל בנושא הריכוזיות. הימשכות המחאה מעידה שיש לה מקום של כבוד בחברה הישראלית. | |||
_new_ |
אז דיווחו בתקשורת | |||
|
|||
ב.אתמול בטלויזיה הראו את האוהלים אך ציינו שהם ריקים.אז אמרו. ג.אני את הסולידריות שלי מביע באופן אישי בדרכי.אין לי צורך בשלטים. ד.''המחאה היא שגרה'', דהיינו שאלו מוחים מקצועיים? כן, שגרת החיים היא הכוח האמיתי של הציבור הרחב. | |||
_new_ |
אז דיווחו בתקשורת | |||
|
|||
1. אם בן אדם מחליט שמחאתו זה עיסוקו העיקרי במשך שבועות, הרי שהוא החליט שזו שגרתו. 2. אם לך, לי ולאחרים מותר לבחור את דרכם להביע סולידריות גם למוחים מותר. 3. מדוע כל הזמן מנסים להטיל על המוחים כל מיני ''דרישות'' שאחרים למעשה חופשיים מהן? מדוע מניחים שיש בסיס ל''דרישות''? | |||
_new_ |
אז דיווחו בתקשורת | |||
|
|||
לטעמי דבריך קצת מבולבלים.אז, ברשותך, לא אענה. | |||
_new_ |
אתה בר רשות עצמאי - אבל אני חושב שהפעם טעית! | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |