|
אנחנו מדברים על שתי תקופות שונות | |||
|
|||
אני התכוונתי ברמה הכוללנית. בעיני רוב תושבי האימפריה היהודים והנוצרים היו היינו הך עד לקבלת הנצרות על ידי קונסטנטינוס קיסר בסוף המאה ה-4.היו רדיפות של הנוצרים במקומות מסוימים,כנראה ביזמת היהודים תושבי המקום שחרדו מתחרות על נפשות אנשי הקהילה. במקרה של נירון הייתה הבדלה,כנראה מהסיבות שציינת. מנגד ,עד כמה שידיעתי מגעת נירון ששרף את רומי אינו בדיוק הקיסר שניחן בשיקול דעת מעמיק. | |||
_new_ |
אנחנו מדברים על שתי תקופות שונות | |||
|
|||
נירון לא שרף את רומא . זו תעמולה מוצלחת מאד , אבל מחקרים מבהירים שהוא בכלל לא היה ברומא כאשר היא עלתה באש . | |||
_new_ |
אנחנו מדברים על שתי תקופות שונות | |||
|
|||
לפי חלק מההיסטוריונים של התקופה הוא רצה להרחיב את ארמונותיו לשטח שנשרף לכן מיוחסת לו ''האשמה'' שהוא גרם לשרפה. בכל אופן הוא היה מהגרועים השליטים ברומא. | |||
_new_ |
לא באתי לשבח את נירון | |||
|
|||
אלא להראות שהיהדות והנצרות הוכרו כנבדלות כבר בשלב מוקדם של התפתחות הנצרות, בערך 25 שנה אחרי מות ישו | |||
_new_ |
אנחנו מדברים על שתי תקופות שונות | |||
|
|||
אז מה אתה אומר, צופיה, שהיהודים רדפו את הנוצרים, לשם שינוי? האם אתה רומז שלהגן על יהודים ולרדוף נוצרים גם זה לא נורמלי? | |||
_new_ |
אנחנו מדברים על שתי תקופות שונות | |||
|
|||
מבחינה פרטנית של הרמה הכוללנית אתה צודק כאילו, אבל מבחינה כללית של הרמה הכוללנית אתה בהחלט טועה. או להיפך. | |||
_new_ |
אנחנו מדברים על שתי תקופות שונות | |||
|
|||
מעולם לא נכתבו דברים ברורים מאלה. כל הכבוד! | |||
_new_ |
אנחנו מדברים על שתי תקופות שונות | |||
|
|||
(-: | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |