פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לע.צופיה, 18/05/11 13:21)
אנחנו מדברים על שתי תקופות שונות
עמיש (יום רביעי, 18/05/2011 שעה 15:42)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היהדות היתה קיימת ומבוססת במזרח העתיק ובאימפריה הרומית במשך דורות ארוכים. יש הטוענים כי מספרם של היהודים הגיע לשמונה מיליון (!)
הרומאים אימצו את הנצרות כדת האימפריאלית רק בסוף המאה השלישית לספירה או תחילת הרביעית (אני לא זוכר בדיוק ברגע זה).
הרומאים היו אדישים לעניין דתם של תושבי האימפריה כל עוד התקבל העקרון של ציות לדרישות השליטים בעניינים כספיים ומדיניים.
ברגע שעמים או אוכלוסיות התמרדו אז היו מקרים שבהם החליטו הרומאים גם להכרית את דתם של המתקוממים.
זה קרה בגאליה, בישראל וכמובן גם לנוצרים.
הרומאים הצליחו להכחיד את הדת הדרואידית בגאליה ואת הדת המקומית בבריטניה. חלק מההצלחה שלהם היתה כתוצאה מכך שהמקומיים קבלו את העקרון שעליהם לקבל את אלוהיו של המנצח שהוכיח את כוחו לעומת האלוהים שלהם.
מאמיני הדתות המנותאיסטיות כמובן לא קבלו את העקרון הזה אבל כל עוד הם ישבו בשקט אף אחד לא הפריע להם יותר מכפי שהפריעו לעמים אחרים.

אני לא מבין את הערתך לגבי נירון, אתה טענת כי לא הכירו בהתבדלות של היהדות מהנצרות ואני טענתי ההפך - בהחלט הכירו בהבדל וזאת כבר בתקופה המוקדמת של הנצרות. כהוכחה הבאתי את העובדה שבימי נירון האשימו נוצרים והיהודים לא נפגעו. אילו לא היו מבדילים בין נוצרים ליהודים מן הסתם היו פוגעים גם ביהודים. האם תוכל להסביר את ההערה שלך בעניין?
_new_ הוספת תגובה



אנחנו מדברים על שתי תקופות שונות
ע.צופיה (יום רביעי, 18/05/2011 שעה 15:59)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני התכוונתי ברמה הכוללנית. בעיני רוב תושבי האימפריה היהודים והנוצרים היו היינו הך עד לקבלת הנצרות על ידי קונסטנטינוס קיסר בסוף המאה ה-‏4.היו רדיפות של הנוצרים במקומות מסוימים,כנראה ביזמת היהודים תושבי המקום שחרדו מתחרות על נפשות אנשי הקהילה.
במקרה של נירון הייתה הבדלה,כנראה מהסיבות שציינת. מנגד ,עד כמה שידיעתי מגעת נירון ששרף את רומי אינו בדיוק הקיסר שניחן בשיקול דעת מעמיק.
_new_ הוספת תגובה



אנחנו מדברים על שתי תקופות שונות
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 18/05/2011 שעה 17:28)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נירון לא שרף את רומא .
זו תעמולה מוצלחת מאד , אבל מחקרים מבהירים שהוא בכלל לא היה ברומא כאשר היא עלתה באש .
_new_ הוספת תגובה



אנחנו מדברים על שתי תקופות שונות
ע.צופיה (יום רביעי, 18/05/2011 שעה 18:07)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי חלק מההיסטוריונים של התקופה הוא רצה להרחיב את ארמונותיו לשטח שנשרף לכן מיוחסת לו ''האשמה'' שהוא גרם לשרפה.
בכל אופן הוא היה מהגרועים השליטים ברומא.
_new_ הוספת תגובה



לא באתי לשבח את נירון
עמיש (יום רביעי, 18/05/2011 שעה 23:09)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלא להראות שהיהדות והנצרות הוכרו כנבדלות כבר בשלב מוקדם של התפתחות הנצרות, בערך 25 שנה אחרי מות ישו
_new_ הוספת תגובה



אנחנו מדברים על שתי תקופות שונות
חוק שימור האלרגיה (יום שישי, 20/05/2011 שעה 1:36)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז מה אתה אומר, צופיה, שהיהודים רדפו את הנוצרים, לשם שינוי?

האם אתה רומז שלהגן על יהודים ולרדוף נוצרים גם זה לא נורמלי?
_new_ הוספת תגובה



אנחנו מדברים על שתי תקופות שונות
חוק שימור האלרגיה (יום שישי, 20/05/2011 שעה 8:15)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מבחינה פרטנית של הרמה הכוללנית אתה צודק כאילו, אבל מבחינה כללית של הרמה הכוללנית אתה בהחלט טועה.
או להיפך.
_new_ הוספת תגובה



אנחנו מדברים על שתי תקופות שונות
ע.צופיה (יום שישי, 20/05/2011 שעה 8:42)
בתשובה לחוק שימור האלרגיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעולם לא נכתבו דברים ברורים מאלה.
כל הכבוד!
_new_ הוספת תגובה



אנחנו מדברים על שתי תקופות שונות
חוק שימור האלרגיה (יום שישי, 20/05/2011 שעה 13:00)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

(-:
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי