![]()
|
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
יש הבדל בין שינון חומר לימוד לבין ידיעתו . השינון הוא למידה-על-פה . זה מיותר , אך לימוד החומר עד כדי ידיעתו הוא מעשה לימודי נחוץ . לא יעלה על הדעת כי אדם במהלך שיחה או עבודה יפנה ללא הפסק לספרים או מחשב לצורך ידיעת כל עובדה בה הוא עושה שימוש . ידע רב ורחב הוא חלק נחוץ לכל אדם . יצירת בסיס הידע הוא אחד התפקידים החשובים במערכת ההשכלה . גם לחשוב צריך לדעת , אך הניסיון מראה שרוב בני האדם ברוב במצבים אינם חושבים אלא מעלים מהזיכרון . | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
תפקיד המורה לכוון את התלמיד מה לקרוא. תפקיד המורה אינו ''להקריא'' לתלמיד מה שכבר כתוב. תפקידו להסבר את מה שלא מובן במה שכתוב, ולקשר את מה שכתוב למה שכתוב במקום אחר. זו בדיוק הנקודה. מערכת החינוך אינה יוצאת מנקודת הנחה זו, וזה חבל כי היא מבזבזת משאבים במקום הלא נכון... חזי | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
כנראה שאין לך מושג עד כמה נעשים התלמידים מטומטמים וחסרי הבנה כשהם ''תלמידים'' . אפילו כשהם מבוגרים או פרופסורים . | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מה התכוונתה להגיד ? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אתה כתבת שהתלמידים צריכים ללמוד לחשוב ולא רק לשנן . ואני אומר שכשמישהו נמצא במעמד של תלמיד הוא פתאום מפסיק לחשוב ורק שואל את המורה שאלות מטומטמות . זה נכון גם לגבי תלמידים שהם ילדים , גם לגבי תלמידים שהם מבוגרים וגם לגבי פרופסורים מכובדים שנמצאים בהרצאה והם באותה הרצאה ''תלמידים'' . החשיבה מתפתחת כאשר האדם נמצא ביחידות ומעבד את החומר שלמד . הלמידה עצמה יכולה להיות על ידי חוויות או הקשבה או קריאה או הסתכלות . החלק הזה הוא קליטת עובדות . לשם זכירת העובדות יש צורך לחזור עליהן במחשבה . אתה קורא לזה ''לשנן'' . | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אריה, לשאול שאלות מטומטמות הוא תוצאה של חשיבה. עדיף לשאול שאלות מטומטמות מאשר לא לשאול בכלל... מה שפסול בגישה החינוכית הקיימת, שאחרי סיום בית-הספר, אפשר כבר לא ללמוד... העולם המשתנה בימינו, מחייב לפסול לחלוטין את הגישה הזו. בית הספר חייב ללמד איך ללמוד לבד... | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
פעם למדתי בבית ספר מקצועי . בין השאר למדתי לנסר . פעולה שהיא כאילו פשוטה ביותר . האם לדעתך מספיק שילמדו איך לקרוא בספר שמסביר את תהליך הניסור - בלי לתרגל ניסור ממש ? התשובה היא ==> לא ! עם סימן קריאה ! גם לימוד מצריך ליווי כמו פעולות אחרות . את זה צריכים המורים לעשות . וכמו שיש מי שמנסרים כל חייהם כך יש כאלה שרק חוזרים על מה שלמדו בלי ללמוד הלאה . לעומתם יש כאלה שמתפתחים ולומדים דברים נוספים - אבל אלה לא כולם . | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אתה מערבב לימוד מחשבתי עם תרגול פיזי. תרגול אינו לימוד. זה שינון עבור הגוף... | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אתה כנראה בעל זיכרון משובח . לא כולם כאלה . רוב האנשים צריכים שינון כדי לזכור , יש הזקוקים להרבה שינון ויש כאלה הזקוקים למעט . | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
המסקנה פשוטה: שינון אינו לימוד. לכן בשביל לשנן צריך גורם אחר ולא מורה... | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אגב, באוניברסיטאות קוראים לזה ''מתרגל''... | |||
![]() |
![]() |
![]() | ![]() |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |