|
שגיאה נפוצה | |||
|
|||
שגיאה ? הבא נתחיל . לפני ימים לא רבים נחתם הסכם אחרי מעט משא ומתן בענין תיקון שכר במגזר הציבורי . זוכר ? היו מי שביקשו כסף והיו מי שהתבקשו לתת כסף . ודאי תסכים כי אינפלציה אפילו בשיעור נמוך שוחקת שכר . מי לא נתן לעובדים השלמת השכר הנשחק ? נערי האוצר . לא שרי הממשלה . | |||
_new_ |
שגיאה נפוצה | |||
|
|||
א. עדין חסרה לך אסמכתא. ב. במאבקי שכר תפקיד עובדי האוצר להציג לשר מידע ולדאוג שנשמרים הכללים (הכתובים בחוק). מי שקובע את הכללים זה הכנסת ומי שאחראי לישומם הוא שר האוצר. במקרה הנדון ההסכם נחתם על ידי נציג העובדים עיני ונציג הממשלה שטייניץ. לכן מי שרוצה להתלונן או לבקר את התוצאה צריך לפנות לאחראים על התהליך. בעוד מספר ימים, שבועות, תחליט הכנסת מה יהיה התקציב לשנת 2011 ולשנת 2012. אם הכנסת תקבל את הצעת האוצר שנקבעת בהסכמה ומעורבות של השר, זו אחריותה. מי שאחראי על הביצוע ולקיים את הכללים במהלך השנה זה שר האוצר. אז אם קראת שמישהו מעובדי האוצר התנגד למהלך מסויים עליך לזכור שהם לא קובעים. | |||
_new_ |
שגיאה נפוצה | |||
|
|||
מי שיקרא את דבריך עלול להתפתות ולהאמין . נערי האוצר הם בעלי השפעה עצומה בכל מה שנוגע לכספי המדינה . אנו איננו קוראים פרוטוקולים של השיחות בהן השפעה זו באה לידי ביטוי , אם בכלל יש פרוטוקולים על השיחות החשובות באמת . לפי גישתך הפורמליסטית מאד אין ללוביסטים השפעה על חברי כנסת שרים וראשי ממשלה . גם פרוטוקולים אין ולכן לכאורה לא מתקיימות שיחות כאלה ואין השפעה . תפסיק להצחיק אותנו ! | |||
_new_ |
השפעה אינה אחריות | |||
|
|||
יש לוביסטים, יש פקידים, יש ש''ג, ויש סקרים שמשפיעים על הפוליטיקאים אבל בסופו של יום הסמכות וגם האחריות היא שלהם. את האחריות אנחנו נותנים להם ביום הבוחר. זו המציאות. אם זה מצחיק אותך אז תצחק. | |||
_new_ |
השפעה אינה אחריות | |||
|
|||
מה שכתבת הוא רק ''כאילו'' המציאות . פאסאדה תפאורתית שאין מאחוריה דבר . ההצבעה פעם בכמה שנים לכנסת אינה מעבירה את מגוון הרצונות של העם . זה רק פתק אחד והוא קובע רק את הנציגות בכנסת . מכאן והלאה לאזרח האלמוני אין השפעה . המשפיעים הם פוליטיקאים בכירים וזוטרים , פקידים , לוביסטים ושורה של בעלי הון . זאת המציאות ולא הטיעון הפורמאלי . מה שמצחיק זה ההיצמדות שלך לטיעון הפורמאלי , השאר עצוב מאד . במיוחד מצחיק הטיעון של אחריות השלטון . אין שם אחריות . | |||
_new_ |
השפעה אינה אחריות | |||
|
|||
הצגת ''כתב אישום'' בלי שום ביסוס עובדתי. כאשר נפגשת בביקורת אתה מנסה לסלק אותה בכל מיני תירוצים. | |||
_new_ |
השפעה אינה אחריות | |||
|
|||
חזרת לגישתך הרגילה . מה שנראה לך תירוצים זה ניסיון שהוא די כושל , להוריד אותך מהעץ עליו אתה נמצא , כמעט בדרך קבע . ====================================================================================================== אינני ''זבוב על הקיר'' . אינני עוסק בעיתונאות חוקרת וגם לא במחקר אקדמי . לא מאשים ולא תובע . אני רק חלק מהקהל . אני גם בעל זכות הצבעה וגם בעל זכות דיבור . לפי העשן העולה מהשלטון דעתי היא שהאש היא במשרד האוצר . | |||
_new_ |
השפעה אינה אחריות | |||
|
|||
יפה שאתה מזכיר את זכות הדיבור, את זכות ההצבעה ואת הקהל. יפה שאתה מזכיר שאתה בעל כל הזכויות האלה למרות שלרגע לא חשבי אחרת. יפה גם שאתה מדגיש שאינך חייב לחקור ולבסס את עמדתך. כל זה נכון...! אם תבדוק תראה שמתחילת הדרך לא שללתי את זכויותיך אלה (ואחרות) אלא טענתי שאין לעמדתך ביסוס ולכן היא שגויה. כך זה נשאר. | |||
_new_ |
השפעה אינה אחריות | |||
|
|||
לדעתך שלך אין לי ביסוס לטענותי . זה כמובן נובע מכך שטענותי מבוססות על היגיון ושלך על מחסור בסימוכין . גישתך זו נופלת לתוך כשל לוגי הנקרא ''כשל המפורסם'' . | |||
_new_ |
השפעה אינה אחריות | |||
|
|||
הכשל שלך קשור בהתעלמות מעובדות (מחסור בסימוכין בשפתך), לכן טענתי שאין לעמדתך ביסוס. | |||
_new_ |
השפעה אינה אחריות | |||
|
|||
אין אצלי התעלמות מעובדות . יש קושי להשיגן . אבל אצלך יש כשל להסיק מסקנות מרמזים . גישתך הטוענת בקביעות להצגת אסמכתאות היא כשל מתמשך . במקרה שמו ''כשל המפורסם'' . | |||
_new_ |
השפעה אינה אחריות | |||
|
|||
א. נניח לרגע שאין לך אפשרות להשיג נתונים עובדתיים. אבל הכשל שלך הוא הסקת מסקנות מרמזים שלא הוצגו. ב. המציאות שאפשר להשיג לא מעט נתונים לפני שנאלצים להסתפק ברמזים. ג. עדיף להציג רמזים. בפועל לא הצגת רמזים התומכים במסקנותיך. | |||
_new_ |
השפעה אינה אחריות | |||
|
|||
אני קשוב במידה סבירה לידיעות המתפרסמות בעיתונות , ברדיו ובטלוויזיה . אני גם בוחן הגיונית את אשר אני שומע ורואה . אינני מנהל תרשומת וגם לא עבודות מחקר . לפי כל זה אני קובע את עמדותי וגם מביע אותן . כל בר דעת מבין כי ספר התקציב שהוא המון דפים לא נכתב על ידי שר האוצר . הוא גם לא עבר על חלקים גדולים בו , אלא רק על חלק מזה . זו דוגמא למה שאינני יכול להציג ראיות ובכל זאת זה כך . ידוע ברבים ונאמר ונכתב פעמים רבות שנערי האוצר באים או נעדרים מוועדות של הכנסת . לאחרונה זה נאמר בהקשר של שרותי הכבאות , שזה רלוונטי לדיון כאן . אין צורך להציג קישור . מי שלא רוצה , גם לקישור לא יאמין . נערי האוצר מעורבים בכל הדיונים שבהם כסף ממשלתי מועבר לאן-שהוא . גם לזה אין בידי ראיות ובכל זאת זה כך . שרי האוצר אינם כלכלנים בדרך כלל , לא שטייניץ , לא הירשזון , לא אולמרט , לא בר-און . ככאלה הם קשובים למה שאומרים להם נערי האוצר . לחלק מהדיונים הללו יש פרוטוקולים שאינם לרשות הציבור וחלק מההשפעות הללו נעשות ללא פרוטוקולים . מפעם לפעם אנו רואים הדים לכל זה בתקשורת , במרומז או בהתבטאות ישירה . חלק מזה הם מסקנות הגיוניות . המתמטיקאי הגרמני לייבניץ אמר פעם על מאמר של ניוטון שנכתב בעילום שם ''מזהים את האריה לפי עקבות טלפיו באדמה'' . ואני אומר שמזהים את פעולת נערי האוצר לפי שפע ידיעות בתקשורת . לצפות ממני להציג את כל אלה היא הקנטה במקרה הטוב . אבל הנה מעט מהימים האחרונים . 1 - הנערים נמנעו מישיבה עם וועדת הכנסת לנושא הכבאות . 2 - במלחמת לבנון השניה נגמר תקציב רשויות הכיבוי . 3 - השנה לא חודש מלאי חומרי הכיבוי מיידית . הסיבה - חוסר תקציב . 4 - מנכל כימניר אמר כי מטוסיו לא הוזנקו אלא אחרי שעתיים בגלל ניסיון לחסוך בעליות . חסכון טראגי . 5 - רבים העידו בפני מיקרופונים ומצלמות כי משרד האוצר דרש השקעה שקל-מול-שקל . דרישה שהיא מקל בגלגלים . מי זה משרד האוצר שטייניץ או הנערים ? 6 - אורי יפה , טייס ואדם ידוע , אמר כי בשנת 1986 הודגם כיבוי אש ממטוס ונציגי משרד האוצר התנגדו להשקעה . הוא הופיע השבוע בTV באמרו זאת . הוא גם אמר שהיה דיון נוסף בשנת 1995 ושוב התנגדו באוצר . 7 - שמוליק שפירא אמר אף הוא שנציגי האוצר התנגדו תקציבית בטענה שאין לכך הצדקה . 8 - המסמך שאתה הצגת מאשר את הטענה כי מערך כבאות ארצי לא קם בגלל הדרישות של נערי האוצר בתחום השכר ובתחום הפנסיה וזכות השבתה . דבר שנאמר בעל-פה כמה פעמים . אילו נערי האוצר היו משוכנעים כי ''בנפשנו הדבר'' הם היו מגיעים לפתרון אף אם פחות טוב לדעתם . הדבר מביא שוב למסקנה - הם לא סברו שיש סכנה מיידית או שהנזק הפוטנציאלי הוא כה עצום . | |||
_new_ |
השפעה אינה אחריות | |||
|
|||
יש לך בעיה בביסוס טענותיך. למרות טענתך אינך מראה זיהוי אחריות של פעולות ''נערי האוצר'': א. עובדת אי-נוכחות בישיבה אינה אסמכתא לאחריות הנעדר. בדרך כלל יש לו ממונה. ב. סעיפים 2, 3, ו-4 אינם אסמכתא לאחריות ''נערי האוצר'' או של האוצר. ג. סעיפים 5, 6 ו-7 אינם אסמכתא לאחריות ''נערי האוצר'' ד. שום מסמך שהצגתי לא אישר ש''מערך הכבאות ארצי לא קם בגלל דרישות נערי האוצר...'' ----- ברור לי שדעתך שהאחריות לנעשה במשרד האוצר היא לא של שר האוצר. אני משוכנע שלא הצגת שום אסמכתא שדעתך היא תיאור נכון של המציאות, ולכן אתה טועה. ברור לי שדעתך השגויה הזאת לא תשתנה. היא שגויה כי אתה מפרש השפעה כאחריות | |||
_new_ |
השפעה אינה אחריות | |||
|
|||
כעת תציג בבקשה את ההודעה שלי שבה אני כותב שהאחריות היא של נערי האוצר . נערי האוצר הם אבן נגף במקומות שונים . הם הגורם המעקב , הם הגורם המונע פעולות חיוניות . הם הקמצנים בגרוש ומאבדים הון . אבל אחריות ? מי אמר שהם אחראים ? הם רק משפיעים . . . רק . . . רק . . . רק . . . אחריות זה לא הקטע שלהם . | |||
_new_ |
השפעה אינה אחריות | |||
|
|||
משפיעים יש הרבה: גם ''נערי הפנים'', גם ''נערי התשתיות''... מי שקובע זה בעל הסמכות. לכן הוא גם אחראי לגבי התוצאה ולכן מעשיו צריכים להיות נושא הדיון. מי שקובע זה בעלי הסמכות ולא המשפיעים. לכן אותנו כאזרחים לא מעניין מה משפיע ומי משפיע (שרה?) על ראש הממשלה אלא מה התוצאה של החלטתו. | |||
_new_ |
השפעה אינה אחריות | |||
|
|||
אפילו גאון כדוגמתך אינו יכול להחליט את כל ההחלטות הנחוצות . לכן מחלקים סמכויות לכפופים . משרד האוצר שולח את נעריו למקומות שונים שבהם נחוץ תקציב ממשלתי והם מי שמחליטים בפועל . שר אוצר ואפילו אם הוא כלכלן מוכשר כמוך עוסק רק בהחלטות על וגם זה בשיתוף שרים אחרים ואפילו הכנסת וועדותיה . אבל את עיקר המלאכה עושים נערי האוצר . | |||
_new_ |
השפעה אינה אחריות | |||
|
|||
אפילו גאון כמוך יודע שהאחריות היא בידי נותן הסמכות (תגובה 156755). | |||
_new_ |
השפעה אינה אחריות | |||
|
|||
לא מדובר באחריות . מדובר בגורם המזיק . סיבה ותוצאה . | |||
_new_ |
זאת לא הסיבה! | |||
|
|||
א. הסיבה היא החלטה או החלטות של האחראים ולכן מדובר באחריות. ב. לכן דעתך שגויה פעמיים. | |||
_new_ |
זאת לא הסיבה! | |||
|
|||
אתה טועה . נערי האוצר הם התוקעים מקלות בגלגלים של השרים . | |||
_new_ |
זאת לא הסיבה! | |||
|
|||
לא הראית ולו אסמכתא קטנה לטענתך. זו בסך הכל דעתך הלא מבוססת. | |||
_new_ |
זאת לא הסיבה! | |||
|
|||
פלוס, יש כאן גם שגיאה לשונית: מה הגיל הממוצע של ה''נערים''? | |||
_new_ |
זאת לא הסיבה! | |||
|
|||
זה לקוח מהפולקלור והמסורת הבריטית שאפילו קשיש בן 70 עדין מכונה ''ג'וניור''. | |||
_new_ |
זאת לא הסיבה! | |||
|
|||
או אולי מהמסורת הישראלית לפיה ישיש בן 70 מכונה ''קשיש''. | |||
_new_ |
זאת לא הסיבה! | |||
|
|||
אני חושב שהמקור של הביטוי הוא שפקידי האוצר הם כמו קבוצת נערים שפועלת ביחד למען מטרה אחת שנקבעת מלמעלה (על ידי השר). בצורה יותר רחבה השקפת מקור השכלתם הכלכלית ''האחיד'' (הפקולטה בה למדו, המרצים המוערכים ביותר) היה בעצם הבסיס לגישתם המקצועית. בשנות ה-50 אלה היו נערי פטינקין (הם גם היו צעירים) שהשפיע מאד באותו עשור גם על קובעי המדיניות הכלכלית. ----- פרופסור דן פטינקין היה כלכלן בעל שם ומפורסם (באקדמיה) הרבה שנים אחר כך. משהו בדומה לפרופסור סטנלי פישר בעשורים האחרונים. | |||
_new_ |
שגיאה נפוצה | |||
|
|||
היה מו''מ. סוכם מה שסוכם. אתה באותה מידה יכול גם להאשים את ההסתדרות שויתרו. אנשי האוצר הם כלי בידי הממשלה. הם אינם עומדים בפני עצמם, למרות שזה מה שמשתקף בתקשורת. | |||
_new_ |
שגיאה נפוצה | |||
|
|||
אין להפחית מחלקו של עיני במקרה ההוא . עדיין המשלם הוא האוצר והמתנגדים היו נערי האוצר . עמדתו של שטייניץ הושפעה במידה רבה עד מאד מעמדת נערי האוצר . נערי האוצר הם כמו וואלקרו (סקוץ') המחזיק בזכות קרסים זעירים רבים . הם הביורוקראטים שמעכבים כל מהלך ממשלתי . | |||
_new_ |
שגיאה נפוצה | |||
|
|||
;אתה סותר את עצמך. רק לפני שבוע טענתי ששטייניץ אינו מבין בכלכלה ואתה היללת אותו. עכשיו אתה טוען שהוא שבוי של נערי האוצר. תחליט. עובדי משרד האוצר ממונים על הקופה הציבורית. גישתם, כמו כל גזבר וחשב מצוי, היא הגישה במצמצמת בעוד שמי שעומד מולם הוא בעל העמדה של הגישה המרחיבה כי הוא אינטרסנט בדיוק כמותם. הביורוקטיה לא נולדה במשרד האוצר ואינה נחלתו בלבד. | |||
_new_ |
שגיאה נפוצה | |||
|
|||
יש עוד דבר שכדאי לזכור מול ''נערי האוצר'' בדרך כלל עומדים ''נערי העיריה'', ''נערי החקלאות'', ''נערי הפנים'' וכו' שמאד משפיעים על ראש העיריה, שר החקלאות, שר הפנים וכו'. ''במציאות'' שמציג אריה, כאשר שר החקלאות (או שר הפנים) לא מצליח להשיג בעזרת ''נערי החקלאות'' (או ''נערי הפנים'') שינוי תקציבי שיזם, האשמים הם ''נערי האוצר''. מדוע? כי יש להם השפעה, הם לוקחים שבויים... בעולם שאני מכיר ''נערי האוצר'' בדרך כלל הם חכמים ומכירים מהות תפקידם ונוהגים כמו שנדרש מבעל מקצוע. מצד שני ו''נערי...'' האחרים שלא מצליחים לשכנע, להשפיע, או לכופף את ''נערי האוצר''. ברוב המקרים ''האשמה'' על ''כשלון'' היוזמה תוטל על ''נערי האוצר''... שלא הסכימו לכופף את הכללים. בקיצור מילת קסם. | |||
_new_ |
שגיאה נפוצה | |||
|
|||
דבריך הם זיוף של המציאות . ''נערי העיריה'' נערי החקלאות והשאר הם העניים בפתח . הם מי שיודעים מה נחוץ , אך הם נמצאית במדור התחינות . נערי האוצר הם האפסנאים שיודעים להגיד ''אין'' ''תבוא מחר'' וכו' . במשרד האוצר אין אנשים או מחלקות שיודעים להעריך שיקולים של צרכים לאומיים . ההתמצאות המקצועית שלהם היא כספית בלבד . הקמצן של וולטיר יכול לעשות אותה מלאכה . | |||
_new_ |
שגיאה נפוצה | |||
|
|||
זה כלל לא זיוף זו המציאות. מה שאתה מתאר הוא מצב שהש''ג והאפסנאי מנהלים את עבודת המערכת הציבורית. זה כמובן לא נכון. התיאור שלך כאילו עובדי העירייה (ונבחריה), או עובדי משרד החקלאות (והשר הממונה) מסכנים חסרי יכולת. זה כמובן לא נכון. | |||
_new_ |
שגיאה נפוצה | |||
|
|||
פרשנותך גרועה . עובדי העיריות והמשרדים השונים הם לא מסכנים חסרי יכולת . הם בעלי פחות יכולת מנערי האוצר והם כעניים בפתח של משרד האוצר , שאנשיו הם קמצנים חסרי ראיה מעמיקה וחסרי מעוף . אבל הם בעיקר חסרי יזמות . הם מתאימים למכולת שכונתית אך לא לרשת סופרמרקטים . שיטת הפעולה העיקרית שלהם היא המילה ''לא'' . | |||
_new_ |
שגיאה נפוצה | |||
|
|||
זכותך לטעות ולשגות בראיית המציאות (תגובה 156450). | |||
_new_ |
שגיאה נפוצה | |||
|
|||
ראה תגובתי למעלה . | |||
_new_ |
שגיאה נפוצה תגובה 156660! | |||
|
|||
_new_ |
תגובתך אופיינית וחסרת ערך . | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |