![]()
|
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
הדרישה להצהרת אמונים למדינה ''יהודית'' היא דוגמה נוספת לעליונותו האינטלקטואלית של הבריון ממולדובה. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מה דעתך על: ''להבטיח מסירות למדינה ולעם הרומני...''? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מולדובה היתה פעם חלק מרומניה. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מה ההבדל בין ''מסירות למדינה ולעם הרומני'' לבין ''אמונים למדינה היהודית''? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
יש טעם לפגם כשרק מיעוט מאזרחי המדינה נדרשים להתחייב בשבועת אמונים זו. ודרך אגב, למה הכוונה ב''מדינה היהודית''? מדינת העם היהודי, או מדינת הדת היהודית? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
גם בחוק המקורי (http://www.knesset.gov.il/review/data/heb/law/kns2_n...) ישנה הצהרת נאמנות רק לגבי מי שמבקש להתאזרח: ''אני מצהיר שאהיה אזרח נאמן למדינת ישראל''. יהודים פטורים בגלל חוק השבות. גם תושבי המדינה פטורים. השינוי כנראה מחליף את ''מדינת ישראל'' ב''מדינה יהודית''. אינני אוהב את התיקון בגלל האפשרות המאד ריאלית שההגדרה הדתית תשתלט על ההיבט הלאומי. אבל ברור שלא מדובר בדרישה מאזרחי המדינה להתחייב בהצהרת אמונים | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מתי תבין דוד סיון שלביבי אין מדיניות או איסטרטגיה אלא רק קומבינה, טקטיקה עלובה שמטרתה להסיח את דעתם של בוחריו,או של תושביו לבלבלם, ולרמותם לאורך כל הדרך. החוק הזה כפי שהבנת הוא חסר שיניים ומשמעות. ספין שמבשר נטיית מטוטלתביבי ימינה חזק כדי שיוכל ליפול בעוד מס ימים שמאלה חזק. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
כבר מזמן הבנתי שמעטים הפוליטיקאים שיש להם אסטרטגיה וגם פועלים לפיה. הכי ''עצוב'' שלפעמים מתבלט פוליטיקאי שאתה מאמין שיש לו אסטרטגיה ונחישות לפעול לפיה. אלא שלאחר שבחרת בו מתברר שגם הוא עוסק בקומבינות. אבל התיקון לחוק איננו חסר שיניים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
התיקון לחוק הוא בדיחה מפני שאי אפשר להגדיר את הדרישה הזו חד משמעית. נכון שלחוק יש משמעות פשיסטית , והוא פרי תכנון של אנשי עיצוב דעת קהל שמתעתעים (אולי בצדק) ביהודים רבים במדינת ישראל. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אין לזה כל קשר להגרה הדתית או מי הוא יהודי. הפחד שלך יהיה מוצדק רק אם יהודי שאינו דתי לא יוגדר כיהודי. לזה אין סיכוי, לפחות בימינו. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
כנראה שבעיית ההבנה שלך רחבה יותר משהתרשמתי קודם. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
א- אז מובן שאתה מעדיף שכולם ישבעו נאמנות. מקובל. ב- מובן שמדובר ''בעם יהודי''. הרי גם יהודים לא דתיים נחשבים ליהודים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אם כן, תספר לנו איך אתה קיבלת אותה. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
''בריון'' נועד להמעיט מערכו של המכונה כך . גם ''אינטלקטואל'' כשהוא בהקשר הנכון . שורה ארוכה של אינטלקטואלים הדבוקים לערכי דמוקרטיה הם פסבדו-יהודים במקום להיות יהודים פסבדו-דמוקרטים . מגדעון ספירו ואורי אבנרי והלאה , יש שורה מתקצרת של פסבדו-ישראלים ''היהודי החדש'' שאינם מעיזים להגדיר את היהדות החדשה שלהם ושל הכלל . השורה המתקצרת של אנשים שבזו לעליה של שנות הארבעים במאה הקודמת . שחשבו כי דן-בן-אמוץ עדיף על מוישה תהילימזוגר או אורי אבנרי על הלמוט אוסטרמן . כאשר אינטלקטואל אינו מעז להתמודד עם אחת משתי השאלות המרכזיות של ההוויה שלו אזי הוא נמצא בהקשר הנכון . | |||
![]() |
![]() |
![]() | ![]() |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |