|
יש לך טעות עקרונית. | |||
|
|||
א- עזה מעולם לא נחשבה חלק מישראל ההיסטורית, יהודה ושומרון הם לב האומה. ב- אין שלום כיון שהערבים חושבים שהזמן פועל לטובתם. פתאום הם רואים שכבר יש 300 אלף יהודים, ובניה אינטנסיבית. זה כבר סיפור אחר. ג- המגוחך בנשיקות אילו, שאבו-מאזן הוא המתרפס. - מקובל להתנשק כאשר יש פער זמן בין פגישות, ולא כל יומיים. | |||
_new_ |
יש לך טעות עקרונית. | |||
|
|||
הזמן הוא נייטראלי ואינו תופס צד. להטוטינים פוליטיים וגחמנים מנסים לפתות את הזמן ולגייסו למחנם. פרס למשל הוא אחד מלהטוטני הזמן ואצלו תמיד אנחנו ברגע האחרון לפני השלום ואם לא אז.... אבו מאזן בבעיה אדירה. מעמדו מבית חלש, ועם שיחות או בלי שיחות הוא יכול להמשיך ולפגוע בדמותו. גם אם הוא ימשיך השיחות וגם אם ינטוש אותן הוא ייחלש. מצד אחד החברה הערבית הפלסטינית אינה בשלה לקבל את ישראל כמדינה של העם היהודי לצידה עם הויתורים המתבקשים ולכן אבו מאזן לא יוכל להניע את קבוצתו בתהליך שלום מתמשך, ומנגד עצירת תהליך השלום תחייב אותו להסביר לאנשיו למה הרש''פ מתקשה לשלוט באנשיו. הבעיה ברש''פ היא שהם מעין דיקטטורה - מנהיג נבחר ממשיך לכהן עד שהוא מת. השאלה המתבקשת היא, מי בתוך הרש''פ חושב שהוא המנהיג הבא, והאם זה כבר מדגדג לו באצבעות. | |||
_new_ |
יש לך טעות עקרונית. | |||
|
|||
א- הזמן אינו נטרלי. הזמן מאפשר ליצור עובדות בשטח, מבחינת ישראל. מבחינת הערבים, הזמן יכול להביא לשעת כושר לחיסול המדינה היהודית. זו הסיבה שהם נמנעים מהכרה במדינה היהודית ב- הבעיה אינה במעמדו האישי של אבו-מאזן. הוא דיפלומט ערמומי. הפלסטינים מקבלים עידוד וגיבוי מלא של העולם הערבי והמוסלמי להמשיך ולסרב לקיומה של מדינה יהודית. צריך רק לשמוע את עמדת החמאס כדי להיווכח שלא צפוי מנהיג פלסטיני שירצה או יוכל להשלים עם קיומה של מדינה יהודית. | |||
_new_ |
יש לך טעות עקרונית. | |||
|
|||
שאלתי שוב את הזמן והוא אמר לי שהוא לא נוקט עמדה.... אתה מוכיח זאת כשאתה כותב ש''הזמן מאפשר ליצור עובדות בשטח''... מי יוצר אותן? הזמן? לא האנשים. אלה האנשים שיכולים או לא יכולים, שרוצים או לא רוצים ליצור עובדות כאלה או אחרות בשטח. כלומר, הזמן דינמי בך שהוא לא עוצר בגלל גחמות אנושיות כאלה או אחרות, ואנשים צריכים ליצור את העובדות, או לא. לבחירתם. ב. אתה צודק. אבל כמו שיש גיבוי לעיתים יש גם לחץ של האיחוד הערבי על מדינה או מנהיג לנהוג בכיוון שונה מדעתו. בעניין זה החלטתם תהיה ג ם (לא רק ולא כשיקול מרכזי) פועל יוצא של השפעתה על מעמדו של אבו מאזן. בכל מקרה אני כדעתך שהפלסטינים לא בשלים ולא רוצים שלום והשלמה עם ישראל. הם פועלים לחיסולה של ישראל והשאלה איזו מגמה תוביל - ''מדיניות השלבים'' של הפתח-אש''פ או מדיניות המלחמה בכופרים של החמאס ויתר ארגוני הסירוב. | |||
_new_ |
יש לך טעות עקרונית. | |||
|
|||
א. היכן נלחם שמשון? על נתן העזתי שמעת? ב.יתכן שאכן הערבים חושבים כך, אך הבנייה אינה מפחידה אותם.זה משחק של ''אגו''. | |||
_new_ |
יש לך טעות עקרונית. | |||
|
|||
א- גם עזה וגם אשקלון היו יישובים פלסטיניים. ב- הבניה מלחיצה אותם מאוד. זה מפריע להם ''למשוך זמן'' עד להזדמנות לחסל את הישות היהודית. | |||
_new_ |
יש לך טעות עקרונית. | |||
|
|||
תלוי באיזה שלב של ההיסטוריה אתה תקוע. העם הפלישתי חדל להתקיים בערך במאות ה-6-5 לפני הספירה והתבולל בעמי האזור - מהנבטים בדרום ועד בצידונים בצפון, כולל חלקם לתוך עם ישראל, כולל מה שיותר מאוחר ייקראו יהודים. מכאן שאין כל עדות לכך שעזה ואשקלון היו ''ישובים פלסטיניים''. לכל היותר אתה יכול לומר שהם היו ישובים פלישתיים, כאשר השניים לא זהים במשמעותם ואין בינהם כל קשר, מלבד קשר של שפת הכובש הרומיכ-500 שנים אחרי התפוררות פלשת ובליעתה ע''י יהודה ומאוחר יותר מהגרים-סוחרים מהמזרח הקרוב. | |||
_new_ |
איתן, הפלסטינים של היום גנבו רק את השם. | |||
|
|||
אם תבקר בעתיקות של אשקלון, תיווכח כי הפלסטינים המקוריים לפני כשלושת אלפי שנים, היו מפותחים תרבותית יותר ''מהפלסטינים'' של היום. ההם היו בעלי תרבות יונית ולא ערבית. לעניין הישוב היהודי, לא ברור לי אם באר-שבע בנגב היה ישוב יהודי אי-פעם לפני קום המדינה ! לי מוכרת יבנה כישוב דרומי של ישראל ההיסטורית... | |||
_new_ |
איתן, הפלסטינים של היום גנבו רק את השם. | |||
|
|||
אתה מתעקש במאמץ ניכר לשחק משחקי מילים וזה נחמד. ראוי לא לשנות את משמעותן של מילים ומושגים, אלא להתייחס לביטויים כפי שנאמרו בזמן התהוותם והשימוש בהם, כי יש משמעות, גם היסטורית וגם אקטואלית, לביטויים האלה. לכן אין מקום לקרוא לפלישתים של זמן האלף הראשון בשם פלסטינים, גם אם כוונתך טובה ומטרתה לשלול מהפלסטינים של היום כל קשר היסטורי לשבט הים היווני. אתה צריך להבין שהפלסטינים לאחר שדחו שוב ושוב את השם הזר הזה - פלסטינים - הם אימצו אותו בעוצמה לאחר שהחליטו להיכנס למשחק הזה של התעוררות לאומית בסוף שנות ה-60 ותחילת שנות ה-70 של המאה ה-20 במסגרת המאמץ הכולל להחזיר שליטה אסלאמית על הארץ. לכן משחק מילים שיקרי ומטעה, כפי שהתעמולה הפלסטינית עושה בהצלחה בהרבה מונחים, יכול רק להזיק. באר שבע http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%91%D7%90%D7%A8_%D7%... היתה עיר יהודית מזמן ההתנחלות ואילך והיתה לפי המסורת בנחלת שבט שמעון. באלף השנים האחרונות היא לא היתה מיושבת והישוב בה חודש ע''י התורכים רק ב-1900 כאשר ישבו בה מעט מאוד נוצרים, מוסלמים וגם יהודים. | |||
_new_ |
איתן, הפלסטינים של היום גנבו רק את השם. | |||
|
|||
איתן, לפי הקישור שלך, היו מקסימום 1000 תושבים בבאר-שבע לפני קום המדינה. היו שם יהודים בודדים. אני משער שבעיר עזה היה מצב דומה. בכל מקרה, הנושא עלה רק כדי להדגיש כי מבחינה היסטורית, יהודה ושומרון היו הבסיס העיקרי של העם היהודי, וכי אין לוותר על ריבונות יהודית שם. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |