|
עוד נקודת מבט שגויה | |||
|
|||
אני מרשה לך בהחלט להתייחס לכך כסכסוכי שכנים. תמיד ישמאעל נהג לרצוח את שכניו, נוצרים, מוסלמים, ויהודים. | |||
_new_ |
תודה שאתה מרשה לי! | |||
|
|||
אני דוקא חושב שהריגת אנשים שהקימו את שכונת מאה שערים מחוץ לחומות הוא כבר לא סתם סכסוכי שכנים. תאור הריגת האישה מפתח תקוה קשור היטב בעובדה שהיהודים עסקו בהקמת או בהכנת הקמת המדינה ולא סתם בגלל סכסוכי שכנים. לפי העובדות האלה ועוד אחרות אני רואה את המקרים האלה על רצף שיצר את הסכסוך הלאומי. | |||
_new_ |
תודה שאתה מרשה לי! | |||
|
|||
ממש לא. יהודים ישבו בירושליים ברצף. בשנות השמונים של המאה ה19 היו רוב. פתח תקווה היתה מקום שכוח אל. היו סכסוכים בין בני ערב ובני המושבות על רגעים שונים שלא במישור הלאומי. הגדרת הרצח כרצח אידיאולוגי או כתוצאה ממאבק לאומי הינה שטות . | |||
_new_ |
תודה שאתה מרשה לי! | |||
|
|||
ממש כן. גורמי הסכסוכים שהזכרתי ואחרים שמזכיר אחד העם הם בהחלט סכסוכים על קווים לאומיים (מגובשים יותר או פחות): הקמת מאה שערים מחוץ לחומות, רכישת האדמות להגשמת מטרות לאומיות, | |||
_new_ |
תודה שאתה מרשה לי! | |||
|
|||
הדברים שלך סותרים לחלוטין את דברי אחד העם מוטב שתעיין שוב במאמר ותראה הציטוט שהבאתי | |||
_new_ |
הטענה שלך מופרכת בעליל! | |||
|
|||
א. דברי לא סותרים את דברי אחד העם. ב. עיינתי במאמר מספיק פעמים. | |||
_new_ |
הטענה שלך מופרכת בעליל! | |||
|
|||
אם כך אינך מבין את אחד העם | |||
_new_ |
דוד סיון, הפעם אתה צודק. | |||
|
|||
הרצח שהזכרתה נובע מטעמים לאומניים ערביים, ולא מטעמי דת. מצד שני, אתה לא יכל לטעון כי אותם רוצחים ראו את עצמם כעם אשר לא היה קיים. הם בפירוש ראו את עצמם כחלק בלתי נפרד מהעם הערבי. | |||
_new_ |
דוד סיון, הפעם אתה צודק. | |||
|
|||
א. אני יכול לטעון כל מה שעולה בדעתי. ב. ציינתי בעבר הרחוק והקרוב מספיק עובדות היסטוריות שמראות שבאותן שנים (של הקמת מאה שערים ופתח תקווה) היה העם הפלשתינאי בהתהוות. לא פלא שהמלומד ז'בוטינסקי הכיר בתוצאות התהליך לפחות בשנת 1923. ג. הטענה שמתחילה אצלך ''הם בפירוש...'' חסרת ביסוס. | |||
_new_ |
הטענה שלך אבסורדית. | |||
|
|||
לפי אותה שבלונה, אני יכול לטעון כי העם היהודי היה ''בהתהוות'' לפני 8000 שנים.... | |||
_new_ |
הטענה שלך מופרכת | |||
|
|||
1. טענתי שאני יכול לטעון מה שארצה בתגובה לטענה מופרכת שלך: ''אתה לא יכול לטעון...'' א. משום שזה תמיד נכון. ב. כי אתה חסר סמכות לטעון זאת. 2. העובדות ההיסטוריות שמוזכרות בספרים שצויינו מפריכות את החלק השני של הטענה המופרכת שלך: ''... ראו את עצמם כעם אשר לא היה קיים''. 3. אתה יכול לטעון כל שתרצה אבל אם לא תציג אסמכתא רצינית אל תצפה שמישהו רציני יאמין לך. | |||
_new_ |
דוד סיון, אני חסר סמכות לטעון ? | |||
|
|||
בסעיף אחד אתה טוטן ''טענתי שאני יכול לטעון מה שאני רוצה''... אולי תסביר מה הסמכות ''רק'' שלך לטעון מה שאתה רוצה ? | |||
_new_ |
אין לי שום כוונה להסביר המצאות שלך! | |||
|
|||
_new_ |
המלומד ז'בוטינסקי? | |||
|
|||
נחמד לראות שמאלני שמעריך את ז'בוטינסקי ולו רק בשל פרשנותו הבלתי רלוונטית למשפט שכתב (הימני). למיטב זיכרוני לא ציינת ולו עובדה אחת להוכחת דבריך על תקומת 'עם פלסטיני' בסוף המאה ה-19 - תחילת המאה ה-20''. כתבת וכתבת דברים פירשת ופירשת אותם, אבל לא הוכחת דבר. גם אני מכיר בתהליך שהחל בתחילת המאה ה-20 ואולי אף בסוף המאה ה-19 שבו העם הערבי החל להגדיר את עצמו, כצעד עוקב להתעוררויות הלאומיות באירופה ובעם היהודי. אתה ואחרים מתבלבלים או שמייחסים בטעות את ביטויי הלאומיות הערבית כביטויי לאומיות פלסטינית מצומצמת. זה לא היינו הך ואין לערבב את זה בזה. הבדלנות הפלסטינית החלה הרבה יותר מאוחר, לאחר שהעם הערבי הטריטוריאליים (ולא עמים שהתקיימו בעבר) החל להתגבש בשל החלוקה הקולוניאלית של קרקעות הכיבושים האנגלי והצרפתי. אותו הבסיס העתידי ללידתו של עם פלסטיני, חי גם בעבר הירדן החל להגדיר עצמו בצורה מלאכותית פוליטית כירדני. מאחר שהחלוקה בארץ ישראל המערבית התעכבה בשל מאבק ערבי-יהודי, הציבור הערבי בארץ ישראל המערבית התמהמה בלהגדיר את עצמו כפלסטינישם העם הערבי. מה עוד שהשם 'פלסטיין' היה כבד אדום לפני עיני הפר הערבי. לקח לערביי ארץ ישראל המערבית להגדיר עצמם כפלסטינים עוד כמה עשרות שנים קשות, תוך עידוד מדינות ערב שרצו ליצור חזית פנימית נגד המדינה הציונית. | |||
_new_ |
המלומד ז'בוטינסקי? | |||
|
|||
מיטב זכרונך בעייתי מאד. את העובדות ההיסטוריות ומקורותיהן שעליהן נסמכת עמדתי הצגתי מספיק פעמים. לא מעט מהפעמים האלה היו בתגובה לטענות מופרכות שלך. אם אינך זוכר זאת ''מיטב זכרוני'' שלך מאד בעייתי. נחמד לראות שבעל ה''מיטב זכרוני'' הזה נזקק לכל מיני כינויים מעולם הדמגוגיה כדי לתמוך בפרשנותו הבלתי רלוונטית. | |||
_new_ |
תודה שאתה מרשה לי! | |||
|
|||
מה שכתבת סותר לחלוטין את דברי אחד העם שלך | |||
_new_ |
טענתך מופרכת!!! | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |