|
על סיבה ומסובב וגם השוואה ממוקדת | |||
|
|||
גדעון יקירי. אתה שוב מוכיח כי הקצוות נפגשים. אין הבדל בין גישתך האמונית לרעיונות בהם אתה מאמין, לגישתו של הפונדמנטליסט המצוי המאמין בתורתו. שניכם רואים את אמונותיכם ''ככזה ראה וקדש'', ללא ספקות, ולא נותנים משקל משמעותי לבצוע, (אולי יש בעיה במערכת ערכים כל כך נשגבת שאינה מבוצעת. אולי עדיף היה שתהיה פחות נשגבת וקצת יותר ברת ביצוע ?) ואני מצצט אותך ''עניין יישומן הוא כבר אופרה אחרת'' אתה והפונדמנטליסט המצוי מהצד השני חוטאים באותו חטא של פשטנות. להלן דוגמא : גדעון : ''... סדאם חוסיין, שמאן להישמע למקור סמכות חיצוני של מגילת האו''ם והחלטות מועצת הביטחון, ופלש לכוויית. התוצאות הטרגיות בהן נשא העם בעירק כתוצאה מהסרוב להכיר בסמכות החיצונית, ידועות.'' אודי מהפורום ''כמייצג'' : ''..שככל שהשחיתות וחילול קודשי ישראל (חילול שבת,אכילת נבלות וטריפות,גילוי עריות,מצעדי הומואים ולסביות ושאר שיקוצים) ילכו ויגברו כן יוקדם ה''נקיון הכללי''. אתה רואה בסבל שבא על העם העיראקי, תוצאה של אי הישמעות סאדם למקור הסמכות העולמי , ואודי רואה את קץ המדינה באי הישמעות למקור סמכות אלוהי. מאודי ודומיו איני מצפה למחשבה מעמיקה יותר, אמל ממך ??? אתה באמת חושב שבוש האב פלש לעיראק כי סדאם לא נשמע למקור הסמכות של האמנה הרביעית ? אתה חושב שזה באמת מה שהטריד אותו ? אם העולם היה פועל בצורה כזאת, הוא כבר היה עושה משהו בעניין רצח העם ברואנדה, ובעוד אי אילו מקומות אחרים בעולם. בניתוח הפשטני שלך למי שזוכר, אני כמעט גאה : 1) להטמין מלכודות 2) להשתמש בפילוסופיה בגרוש 3) להחשב כאחד שאין לו מושג ירוק 4) להיות לאומן גאה 5) להיות בור ועם הארץ 6) למצוא עצמי בסירה אחת עם אורח חשיבתו של סדאם חוסיין. ואני מקווה שלא שכחתי עוד איזו פנינה בדרך. | |||
_new_ |
לגטניו, | |||
|
|||
שמע, אין לי כוח עבורך. כל עוד אתה מתפלש בביצת השוטים של ''רפי גטניו היקר'' ו''אריה פרלמן היקר'' ו''נסים ישעיהו היקר'' אני מחוץ למשחק. תחזור אליי כאשר תחתום על העצומה אומץ לסרב. | |||
_new_ |
לספירו היקר על אף הכל:לא ברורה ההתפרצות על גטניו | |||
|
|||
כמי שמטיף לסובלנות לדעת הזולת על מה אתה מתפרץ כלפי גטניו? - על תרבות הדיבור שעוצבה בפורום? או שמה רק גידופים טובים לטעמך? קשה לי להאמין שמי שדוגל בסובלנות מפה ועד הודעה חדשה, יזרוק דלת בגסות בשל ''גטניו היקר או פרלמן היקר.'' לא כך גדעון, לפחות אני מצפה מימך ליותר. | |||
_new_ |
לרפי אשכנזי - על סובלנות | |||
|
|||
אתה מבלבל בין שני מושגים: סובלנות ונימוסים לפי הקוד של חנה בבלי מנוחתה עדן. נכון שאין באמתחתי מקום רב לנימוסים כאשר מדובר באנשי ימין או בניספחיהם. יחד עם זאת אני אדם מאד סובלני, וזה מתבטא בכך שאינני סותם לאיש את הפה, מקסימום לעצמי. כאשר אני כותב לגטניו כי אני לא משתתף במשחק שלו, כל עוד לא חתם על עצומת סרבני הכיבוש ''אומץ לסרב'', אני שם כבלים על עצמי. הוא יכול להמשיך מבחינתי בשיח עם יקיריו ככל שיעלה רצונו. לא מנומס לפי הכללים הדיפלומטים של משרד החוץ? לא נורא. יש אנשים מנומסים מאד שבעבודתם רצחו ו/או טרנספרו בני אדם ובערבו של יום חזרו לביתם ונהגו בנימוס רב: שלום יקירתי, הם אמרו, שמא תשמיעי את החמישית של בטהובן? והיא ניגנה, והם הגיבו בתודה מקרב לב מחמד ליבי. אני אומר לפעמים קוס אמ-אמו כל הפשיסטים ועוזריהם וחביביהם, אבל לא הורג, ולא מטרנספר. כזה לא מנומס. | |||
_new_ |
ספירו, לקלל - ואפילו להפוך שולחן - לא פוגע. לטרוק | |||
|
|||
דלת על האצבעות - כן. בקיצור - תתנצל ותצא גדול (והאמן לי שאני לא חנה בבלי - למרות שפעם נאלצתי ללמוד אותה). | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |