|
|
|||
אֲנִי שָׂמֵחַ שֶׁעֶמְדָּתִי סֻכְּמָה בְּצוּרָה ''בְּרוּרָה בְּיוֹתֵר'' לְגַבֶּיךָ. מַה שֶׁלֹּא מְשַׂמֵּחַ, הוּא מַעֲטֶה הַסּוֹדִיּוּת וְחוֹמַת הַשְּׁתִיקָה לְגַבֵּי עֶמְדוֹתֶיךָ בְּכַמָּה וְכַמָּה עִנְיָנִים. | |||
_new_ |
סודיות בפורום זה | |||
|
|||
לו גרתי בארץ ורציתי להשתתף בפורום זה, הייתי גם אני מתעטה בסודיות. עם כל הכבוד, איני לגמרי משוכנע לגבי בריאותם הנפשית של חלק מהמשתתפים כאן, ואלימות מילולית יכולה להפוך מהר מאוד לאלימות פיזית. | |||
_new_ |
סודיות בפורום זה | |||
|
|||
חוֹמַת הַשְּׁתִיקָה שֶׁל מַר שָׂאנוּר אֵינֶנָּה נוֹבַעַת מִפַּחַד. וּבְכָל מִקְרֶה הוּא לֹא חַיָּב לְהִשְׁתַּתֵּף בַּפוֹרוּם אוֹ לְהָשִׁיב עַל כָּל מַה שֶׁשּׁוֹאֲלִים אוֹתוֹ. אֲבָל אִם הוּא בּוֹחֵר לִנְקֹט בְּשִׁיטַת הַמּוֹנוֹלוֹג אוֹ הַדִּיאָלוֹג הַ'גָּמִישׁ' - עָלָיו לִהְיוֹת מוּכָן לִסְפֹּג בִּקֹּרֶת עַל כָּךְ. | |||
_new_ |
|
|||
פרלמן הבהיר את עמדותיו בצורה חד משמעית כאשר כתב: ''לִפְנֵי שֶׁדָּנִים עַל הַשְּׁאֵלָה הַאִם 'יֵשׁ עִם מִי לְדַבֵּר' אוֹ לֹא - צָרִיךְ לִשְׁאֹל עַל מַה בִּכְלָל מְדַבְּרִים. אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל - כּוֹלֵל רְצוּעַת עַזָּה - הִיא קִנְיָנוֹ הַנִּצְחִי וְהַמֻּחְלָט שֶׁל הָעָם הַיְּהוּדִי.'' ''אוּלָם אֵין זֶה הַמַּצָּב בַּסִּכְסוּךְ בֵּין מַה שֶׁמְּכֻנֶּה בִּצְבִיעוּת וְהוֹנָאָה ''הָעָם הַפָלַשְׂתִּינִי''לְבֵין הָעָם הַיְּהוּדִי.'' מהציטוט הראשון מתברר שפרלמן חושב שאין לשאת ולתת על שטחי ארץ ישראל. ומהציטוט השני מתברר שאין עם פלסטיני ולכן אין למעשה עם מי לשאת ולתת. האם פרלמן מנסה לטעון עכשיו שעמדותיו לא הובנו כראוי? | |||
_new_ |
|
|||
ויום יומיים לפני כן הסביר פרלמן את הפתרון שלו לבעיה של עזה: כיבוש מחדש של הרצועה. ואם הפתרון ה'אלגנטי' הזה לא מספיק כדי להעלות קבס, הרי חוזר פרלמן ומאשים את 'הנבזות המסורתית של הלוחמים הערבים' כלשונו בכך שישראל טבחה באוכלוסיה של רצועת עזה. מעניין להיזכר בימים בהם אנשי רוח ומצפון לקחו אחריות על מעשיהם. הגיע הזמן שפרלמן ויהודים אחרים שתמכו בטבח שצה''ל ערך באוכלוסיה של רצועת עזה ומטיפים להמשך הכיבוש בגדה ולכיבוש מחדש של הרצועה כאופציה, - הגיע הזמן שפרלמן וידידיו יקחו אחריות למעשיהם ולעמדותיהם ולא יעמידו פנים שידיהם נקיות. האשמת הקורבן היא המעשה השפל ביותר בסיטואציות מסוג זה. מעניין גם לראות כיצד מגלגל פרלמן מקצת האחריות הנוגעת לטבח הידוע מראש בעזה על ממשלת ישראל, אך מזכיר זאת כחלק מההסבר שלו על אירועי המלחמה - החלק הטכני של דבריו - לא ממש הטלת אחריות: ...בָּחֲרָה מֶמְשֶׁלֶת יִשְׂרָאֵל בְּשִׁיטָה שֶׁל מַכָּה צְבָאִית חַד-פַּעֲמִית, שֶׁהִיא אוּלַי טוֹבָה נֶגֶד מְדִינָה, אֲבָל לֹא נֶגֶד אִרְגּוּן טֶרוֹר אוֹ יֵשׁוּת טֶרוֹר. שִׁיטָה זוֹ שֶׁל מַכָּה חַד-פַּעֲמִית, כְּנִיסָה וִיצִיאָה, הִיא מִטֶּבַע הַדְּבָרִים אִינְטֶנְסִיבִית וּמְרֻכֶּזֶת הַרְבֵּה יוֹתֵר, וְגַם עוֹלָה יוֹתֵר בְּחַיֵּי אָדָם וּבְהֶרֶס רְכוּשׁ.'' ורק אז חוזר פרלמן לדיון בהבט המוסרי: ''אֲבָל אִם נַחְזֹר לַהֶבֵּט הַמּוּסָרִי - הֲרֵי שֶׁהַתּוֹקְפָן הַיּוֹרֶה טִילִים עַל הַמֻּתְקָף, וּמַתְחִיל בְּיוֹדְעִין וּבְזָדוֹן לְגַלְגֵּל אֶת כַּדּוּר הַשֶּׁלֶג שֶׁל הַמִּלְחָמָה וְהַתּוֹקְפָנוּת - נוֹשֵׂא בְּאַחֲרָיוּת מְלֵאָה לַתּוֹצָאוֹת, לְגֹדֶל הַכַּדּוּר, הֶקֵּפוֹ וְעָצְמָתוֹ. אוֹ בְּמִלִּים אֲחֵרוֹת: מִי שֶׁגָּר בְּבֵית זְכוּכִית - בַּל יְיַדֶּה אֲבָנִים עַל בֵּיתוֹ שֶׁל הַשָּׁכֵן...'' אז המתכון הוא כזה: אמנם עובדה היא שהממשלה היא זו שהחליטה על הפעולה - מחוסר ברירה כמובן (וגם כי לא שמעו בעצתו של פרלמן לכבוש מחדש את הרצועה) - אך אחריות מוסרית לטבח בשל החלטתם אין להם. האחריות המוסרית היא כמובן של המשפחות הפלסטיניות שנטבחו בבתיהן ובמקומות המסתור של האו''ם. זה האפולוגטיקה המבחילה ביותר ששמעתי מזה זמן רב. וממש מעניין לראות כיצד מבדיל פרלמן בין קודש לחול, בין התיאור של השתלשלות העניינים אצל מקבלי ההחלטות בישראל, לבין ההבט המוסרי של קבלת החלטות אלה: ''בָּחֲרָה מֶמְשֶׁלֶת יִשְׂרָאֵל בְּשִׁיטָה שֶׁל מַכָּה צְבָאִית חַד-פַּעֲמִית'' וכל ילד יודע ש''שִׁיטָה זוֹ שֶׁל מַכָּה חַד-פַּעֲמִית, כְּנִיסָה וִיצִיאָה, הִיא מִטֶּבַע הַדְּבָרִים אִינְטֶנְסִיבִית וּמְרֻכֶּזֶת הַרְבֵּה יוֹתֵר, וְגַם עוֹלָה יוֹתֵר בְּחַיֵּי אָדָם וּבְהֶרֶס רְכוּשׁ.'' עד כאן ההגיון הצלול של מי שקיבלו את ההחלטה לצאת למלחמת נקם וענישה נגד האוכלוסיה של רצועת עזה, אך הם רק עשו את מה שהכרחי היה לעשות - אנשי הגיון ומוסר... ובפסקה הבאה, מאזינים יקרים, נדון בהבט המוסרי של הפעולה, והאשמים הם כמובן תושבי רצועת עזה ובראשם 1400 ההרוגים בהם כשלוש-מאות ילדים וכמאה וחמישים נשים. הבעיה היחידה כאן היא ה'היגיון' של פרלמן, ויכולתו לפצל בין מי שהחליטו לבצע את הטבח באוכלוסיה של רצועת עזה בדצמבר 2008-ינואר 2009 לבין אחריותם המוסרית והחוקית. האשמת הקורבנות במקרה הזה היא לא רק צינית אלא מהווה שיתוף פעולה עם פשע נגד האדם. אך כל זמן שזה מנוקד הכל בסדר. ופרלמן עוד טוען שלא מבינים אותו. | |||
_new_ |
|
|||
נִרְאֶה לִי שֶׁדְּבָרַי הוּבְנוּ הֵיטֵב. הַטַּעֲנָה שֶׁלִּי הֲפוּכָה: קָשֶׁה מְאוֹד לְהָבִין לְמַה מִתְכַּוֵּן הַמְּשׁוֹרֵר, כַּאֲשֶׁר הוּא טוֹעֵן חֲצָאֵי וְרִבְעֵי טְעָנוֹת, מְפַזֵּר הַכְרָזוֹת עֲמוּמוֹת, וּמְסַפֵּק מַעֲנֶה חֶלְקִי וּמְעֻרְפָּל (אִם בִּכְלָל). הָעִקָּר שֶׁהַכֹּל כָּתוּב בְּתֵבוֹת לִירִיּוֹת קְצָרוֹת וּמְהֻקְצָעוֹת. | |||
_new_ |
|
|||
אפילו עם ניקוד נראה שאין לך מה לומר יותר בנושא. אפשר גם להמנע ממענה. טענתך בנושא ''חצאי ורבעי טענות'' ובדבר פיזור ''הכרזות עמומות'' כביכול מצד כותב שורות אלה אכן עמומה ואינה מתייחסת לנושא קונקרטי. משום מה שילהבה הערתי בדבר קיומן של עמדות גזעניות בציבור הפלסטיני והערבי את דמיונך, אך עלי לאכזב אותך בעניין זה. העובדה ידועה לכל ואינה נושא הדיון בו עסקנו. וברור (שוב המילה הנוראה הזאת) שבקשתך-דרישתך להבהרה ולפירוט בענין זה לא נועדה לספק את צמאונך למידע בנושא זה, אלא משמשת אותך, כמו הרבה 'דרישות' ו'מענות' שאתה מפנה לבני שיחך, לצרכי ניגוח בלבד. אתה שוכח לפעמים (רוב הזמן בעצם), אריה, שאינך המורה לאזרחות ומי שקוראים את הדברים אינם בני שבע. וגם בני השבע, מנסיוני, היו קולטים תוך שניה את הפוזה הפרלמנית. | |||
_new_ |
יוסלה, מה התכנית שלך? | |||
|
|||
אתה יכול לפרט? | |||
_new_ |
|
|||
הָבָה נִהְיֶה קוֹנְקְרֶטִיִּים. לְהַלָּן שָׁלוֹשׁ שְׁאֵלוֹת שֶׁלֹּא קִבְּלוּ מַעֲנֶה: 1) הַאִם לִמְדִינַת יִשְׂרָאֵל הָיְתָה הַצְּדָקָה לָצֵאת לְמִבְצָע בְּעַזָּה? 2) כֵּיצַד מִתְיַשֶּׁבֶת הַהַכְרָזָה שֶׁמֶּמְשֶׁלֶת יִשְׂרָאֵל אֵינֶנָּה מְיַצֶּגֶת אֶת הַצִּבּוּר, עִם שׁוּרַת סְקָרִים הַסּוֹתְרִים אֶת הַהַכְרָזָה? 3) מִיהֵם אוֹתָם הַגִּזְעָנִים בְּקֶרֶב הָעֲרָבִים וְהַ''פָלַשְׂתִּינִים''? פּוֹזוֹת מִתַּמְּמוֹת בְּנֻסָּח ''לְצָרְכֵי נִגּוּחַ בִּלְבַד'' / ''אֵינְךָ הַמּוֹרֶה לְאֶזְרָחוּת'' / ''אֵינָהּ נוֹשֵׂא הַדִּיּוּן'' - מְעִידוֹת אַךְ וְרַק עַל חֲשָׁשׁ מֵהֲפִיכַת הַמּוֹנוֹלוֹג לְדִיאָלוֹג. אַךְ הַטַּעֲנָה בִּדְבַר ''הָעֻבְדָּה יְדוּעָה לַכֹּל'' הִיא הַפַנְטַסְטִית מִכֻּלָּן... מַה שֶׁ''יָּדוּעַ'' לְאָדָם אֶחָד - שׁוֹנֶה לְגַמְרֵי מִמַּה שֶׁ''יָּדוּעַ'' לְאָדָם אַחֵר. בְּעֵינַי, לְמָשָׁל, ''יָדוּעַ לַכֹּל'' שֶׁאַשַּׁ''ף הוּא אִרְגּוּן שֶׁל רוֹצְחִים וְטֶרוֹרִיסְטִים. לְעֻמַּת זֹאת, לד''ר רוֹן פּוֹנְדָּק ''יָדוּעַ'' שֶׁהֵם דַּוְקָא מִתְבַּסְּסִים עַל ''רַעְיוֹן שֶׁל מַאֲבָק לְחֹפֶשׁ'': אֲבָל כָּל עוֹד הַכֹּל כָּתוּב בְּבָתֵּי שִׁירָה מְרֻבָּעִים כִּדְבָעֵי - אֶפְשָׁר לָנוּחַ עַל זֵרֵי הַדַּפְנָה. | |||
_new_ |
|
|||
בשלב זה פרלמן כבר מדבר עם עצמו, מוקף בשאריות של שולי נושאים וכל מיני משאלות לב לא מסופקות. לפחות הוצאנו בסיבוב הזה מפרלמן את העמדה הברורה שלו בנושא האפשרות של משא ומתן על הסכם הקבע: אין על מה לדבר ואין עם מי לדבר. שיהיה לך לבריאות, מותק. | |||
_new_ |
שוב הוכחה טענתי: יוסלה אינו בר שיח... מ. ש. ל.!!! | |||
|
|||
_new_ |
מצא את ההבדלים | |||
|
|||
הדמיון בין התגובות של דוד סיון לאלה של צופיה גדל והולך. התגובות אינן ענייניות. הן עוסקות בגופו של המשתתף. וריבוי סימני הקריאה לא עוזר. גם פרלמן הקדיש מספר תגובות ניכר אתמול לעיסוק במעמדו ומוצאו של כותב שורות אלה. האם נדמה לי, או שבאמת סיון ועירן ורויטמן ופרלמן יושבים יחד לפני אותה המקלדת? | |||
_new_ |
עובדה חשובה: דברי יוסלה הם עדות שאינו מעוניין בשיח! | |||
|
|||
יוסלה ממעט להתייחס עניינית לטענות על דברים שהוא כותב. יוסלה מעדיף לשנות נושא כדי שזה יתאים לטענותיו המוכנות מראש. זוהי המהות העיקרית של הכתבים שיוסלה מפזר בפורום. בהגדרה הודעות רבות שלו אינן ענייניות!!!!!! מ. ש. ל.!!!!!!!!!!!!!! | |||
_new_ |
[•] | |||
|
|||
עשרים ואחד סימני קריאה, דוד. סימן שיש לך מה לומר. צופיה דווקא חושב שאני צודק: אין הבדל בין הודעותיך לשלו - הכל לגופו של כותב. [•]... | |||
_new_ |
הכל לתוכן הדברים שכתבת! | |||
|
|||
העובדות הן שקשה ליוסלה בלי שקרים ובלי להסיט דיונים לצרכים תועמלנים שלו. זו הסיבה שאין בדבריו כוונה לערוך דיון ענייני. כעת הוא מצא ''טריק'' חדש תלונות מופרכות על ''כתיבה לגופו...'' | |||
_new_ |
[•] | |||
|
|||
תזכיר לי מה הנושא? [•]... | |||
_new_ |
מצא את ההבדלים | |||
|
|||
אין כל הבדל, כולם, כולל שמות שלא הזכרת יודעים על זהותך האתנית. יש מין התמימים שחושבים שאפשר לשכנע אותך ויש מין הפחות תמימים שיודעים כי אין תמימות כזרת בכתיבתך, הכל תעמולה פלשתינאית טהורה. נכון, יש אחד או שנים ממש לא חכמים שעדיין חושבים שאתה ''יוסלה''. מפאת גודל אי- חוכמתם נסלח להם. | |||
_new_ |
עוד עובדה מעניינת: | |||
|
|||
האדם, יוסלה, שטוען טענות שונות בדבר מוסר הוא חסר מוסר מובהק | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |