|
חיסול ממוקד | |||
|
|||
אני אנסה להבין את שאלתך: האם אתה בא בטענה כלפי שלא הייתי הוגן בכתבה ולא ציינתי את ''מניעיה'' האידיאולוגיים של ענת קם,או שאתה אומר שצה''ל פועל בניגוד לחוק והחיילת הגאונה ע.קם ''עלתה'' על זה והחליטה להוציא את הצדק לאור? ובכלל, לדעתך החיסול הממוקד הוא פשע, אלא אם התקיים קרב והמחבלים נהרגו במהלך קרב (ואז זה בעצם לא חיסול אלא מלחמה.). ובכן, תשובתי היא כי לא האמנתי לרגע למניעיה האידיאולוגיים של ענת קם(וזה נכון גם לאנשי תקשורת לא מעטים שאני אישית מקבל בדרך כלל את דעתם)וציינתי זאת במאמר. העובדה שמאמרו המפורסם של העיתונאי אורי בלאו על מדיניות החיסולים של צה''ל שהתבסס על מסמכים שנגנבו על ידי ענת קם ואשר צילום אחד מהם ,כמדומני,היה בעיתון,עבר את הצנזורה, מוכיח שלא היה במאמר ובמסמך שום דבר שיכל להזיק או להפליל מישהו בצה''ל. הפרשנות שנתן העיתונאי היא פרשנותו האישית בלבד שכנראה נשענת על השקפת עולמו ואשר בודדים בלבד התרגשו ממנה. כפי שהסברתי במאמר, החיסול הממוקד הוא ברירת המחדל במלחמה בטירוריסטים. האלטרנטיבה היא רעה יותר מבחינת הקורבנות ומבצע עופרת יצוקה הוא הוכחה לכך. מדינת ישראל נקטה משך שנים רבות,בהן החמאס ירה קאסמים מרצועת עזה, במדיניות של חיסול ממוקד. כך חוסלו אחד אחר השני מנהיגי החמאס ומפקדיו הבכירים במינימום יחסי של קורבנות חפים מפשע.אך הדבר לא עזר וירי הטילים לא פסק, לכן,בלית ברירה יצא לפועל מבצע עופרת יצוקה שגבה קורבנות רבים. גם האמריקאים בעירק וכוחות נאטו באפגניסטן נוקטים במדיניות החיסול הממוקד אך בפחות רגישות לחיי אדם. אין להם חשש שישלחו אליהם את גולדסטון ומרעיו. | |||
_new_ |
חיסול ממוקד | |||
|
|||
תודה, הבנתי. אתה לא רואה פסול בחיסול שלא לצורך הגנה עצמית. | |||
_new_ |
חיסול ממוקד | |||
|
|||
בהחלט. | |||
_new_ |
חיסול ממוקד | |||
|
|||
מה בעיניך לא ''הגנה עצמית'' ביחסים שלנו עם הפלסטינים ובעיקר מרצחי החמס וחבריהם? | |||
_new_ |
חיסול ממוקד | |||
|
|||
חיסול שלא לצורך הגנה עצמית הוא מעשה אדיוטי. לשוא תנסה להרוג את כל הערבים. בעבר אושר חיסול רק במקרה של 'אקדח מעשן', בתקופה שהפגועים היו מחזה נפוץ והיה הכרח לעצור את המחבל כדי למנוע פגוע. אני בעד חסול כזה,כי הוא צודק, חיוני ונכון. חסול לצורך הרתעה,למען יראו ויראו או סלוק מנהיג פוליטי זהו פשע. חסול לצורך ענישה מספק את תחושת הצדק אבל הוא פסול בעיני. אל לנו להתנהג ככנופיה של המאפיה. פעם קראו לזה טוהר הנשק. החמס בעיני לא גרוע יותר מהפת''ח או אל-קעידה. אני גם הייתי בעד עוצרת יפוקה, כי זה היה מבצע צודק חיוני ונכון. | |||
_new_ |
חיסול ממוקד | |||
|
|||
''טוהר הנשק'' הוא מושג שיש בו עיוותים וסילופים מטרתו של הנשק היא אך ורק אחת - להרוג. ומדובר בכל נשק האם לדעתך לזרוק עכשיו פצצה אטומית קטנטנה על מרכזי הגרעין באירן היא הגנה עצמית או לא? האם לרצוח את היטלר ב 36 היה בחזקת רצח חף מפשע? ולרצוח אותו ב - 33? רק עכשיו היה חיסול לצורך הרתעה על יד הגדר של עזה. זה לא לגטימי בעיניך? החברה האלה לא ירו, הם ''רק'' הסתובבו ליד הגדר, אולי עם נשק. | |||
_new_ |
חיסול ממוקד | |||
|
|||
אתה לא מבין מה זה הגנה עצמית. לזרוק אטום על אירן הוא מעשה איולת. אטום לא יכול להיות נשק הגנתי. כוחו בהרתעתו. לחסל את החוליה היה צריך כי הם הניחו מטענים. לרצוח את היטלר היה צריך. מזלנו שלא נונתים לך להחליט. | |||
_new_ |
חיסול ממוקד | |||
|
|||
פצצת אטום על יפן היתה הגנה עצמית? הרי המלחמה כבר הוכרעה | |||
_new_ |
אטום ממוקד | |||
|
|||
ספינר מכובדי, תמיד חשבתי שאת הפצצה על הירושימה לא היה צריך להטיל במרכז העיר אלא בפרברים. אבל רעיונותך החדשניים העלו תמיהות חדשות כך שהחלטתי להתקשר לחברי ד''ר סטריינג'לאב להתיעצות דחופה. כן, הוא עדין חי בכסא הגלגלים שלו בעמקי המכרה הנטוש במיזורי. סטריינג'לאב שמח מאד שיש לו תומכים כה נלהבים מישראל והוא מחבק אותך בחום ובמועל יד. הוא חושב שלהפציץ את אירן בגרעין זה רעיון פורה, הוא גם הוסיף שזה לא מספיק. צריך אליבא דסטריינג'לאב, כמו בסרט ''הסנדק'', לחסל באותה הזדמנות גם את שאר האויבים במכה אחת מוחצת. כך הוא מציע: 1. כמה פצצות על אירן 2. אחת על מכה (שלא יהיה להם לאן לעלות לרגל) 3. אחת על דמשק (איום על שלום העולם) 4. צרור על פאקיסטאן ואפגניסטאן (אולי נפגע בבן-לאדן) 5. אחת על רוסיה (נמאס מהשחצנות של פוטין) 6. כמה על גרמניה (לא נשכח!!!) 7. אחת על מוגדישו (מוגדישו, מוגדישו, ההרים עסיס וכל הגבעות תתמוגגנה - מלא אל-קעידא) 8. אחת על לונדון (אנטישמים עם מבטא) 9. אחת על תורכיה (שונאי ישראל אוכלים בתחת) 10. אחת על וואשינגטון (נז'בר כבר מהכושי המוסלמי שיפסיק לנדנד על הבנייה) הוא גם הציע לך להשלים את הרשימה כראות עיניך (העזר במשתתפי הפורום - הם נורא אנטליגנטים. העלית של הבלוג) 11. 12. 13. 14. 15. ספינר מכובדי - חשבתי שאתה דתי. האם טעיתי??? | |||
_new_ |
אטום ממוקד | |||
|
|||
נראה לי בהחלט שאתה דתי | |||
_new_ |
אטום ממוקד | |||
|
|||
אני מאמין ב-7 מתוך 10 הדברות. 1. לא ענית אם אתה דתי, 2. לא השלמת את הרשימה של ד''ר סטריינג'לאב. | |||
_new_ |
אטום ממוקד | |||
|
|||
הוא לא כלול ברשימת הרופאים שלי | |||
_new_ |
אטום ממוקד | |||
|
|||
אתה דתי? | |||
_new_ |
אטום ממוקד | |||
|
|||
אני עדין בשלב ההגדרות בחיים שלי מה אתה מגדיר דתי? אולי אנחנו לא מדברים על אותה חיה | |||
_new_ |
אטום ממוקד | |||
|
|||
שומר מצוות, חובש כיפה, שומר שבת, מניח תפילין, לא רוצח. | |||
_new_ |
אטום ממוקד | |||
|
|||
פנחס הכהן היה דתי ו''רוצח'' גם שמואל הנביא גם אליהו הנביא ( אפילו ''רוצח המונים'') ומה בקשר ליהושע? יש צורך דחוף להגדיר את המושג רוצח בעולמנו יש טישטוש עצום של גבולות הטוב והרע החינוך אינו ערכי אלא סמרטוטי לכן איש בעצם אינו יודע איפה הוא נמצא והיכן חבריו עד לרגע שהוא מסניף | |||
_new_ |
אטום ממוקד | |||
|
|||
פנחס, שמואל, יהושע ואליהו הם דמויות מיתיות (לא מיתולוגיות - רק אלים הם מתולוגיים). להתייחס להם כאל דמויות הסטוריות זה כמו לכתוב על נוח ולמך פרק הסטוריה. אין ספק שלוא היו קיימים היום הייתי מתנגד לפעולתם. כל יהודי נאור חייב להתנער ולסלוד ממעשים כאלו. הבעייה אינה טשטוש בין טוב לרע אלא חוסר יכולתם של פונדמנטליסטים מימין ומשמאל להבין את העולם. פונדמנטליסט יראה תמיד את המציאות בשחור לבן. אני רואה אותה ב16 מליארד צבעים - כדאי גם לך. חוסר נכונות להבין את דעות הזולת הוא מכת נגף של הפורום הזה. שנן לעצמך: 1. אני לא האיש החכם ביותר בעולם 2. אני אוהב את הבריות. 3. לפעמים אני טועה. 4. יש יותר מדרך נכונה אחת. 5. מכל מלמדי השכלתי. 6. מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך. 7. אמן ואמן כן יהי רצון. זו דרכו של הלל הזקן שלא היה פונדמנטליסט. | |||
_new_ |
אטום ממולקד | |||
|
|||
אני משנן לעצמי שאתה כפי הנראה מורה איך קרה שכל הדתות והעמים המשננים את דבריך הפכו לדתות רצחניות כמעט עד עצם היום הזה? עכשיו החליפו את הדם הזורם ונוזל במצות טבולות בדם והיהודים טענו כי כנסת רצחנית היא כנסת שפסקה דין מוות אולי, פעם אחת ב70 שנה? כמו שאמרתי, הגבולות בין טוב ולרע (אצלנו, רק אצלנו - כי לאחרים יש מושגים שונים על טוב ורע) מטושטשים לחלוטין | |||
_new_ |
אטום ממולקד | |||
|
|||
הלל הזקן דחה את הקנאות ואת התורה שבכתב והמציא יהדות חדשה המקדשת את הלימוד ואת הצניעות ואת אהבת הבריות. בכל דור חזרו ובאו מבולבלים כמוך שהעלו באוב את פנחס, שמואל ויהושע וניסו בכח להחזיר את הקנאות. בר כוכבא. כהנא. אנשים אלה בעיני יורקים על היהדות, מחרבנים על התורה ושופכים זרע על התלמוד. דתות אחרות פחות מעניינות אותי - מספיק קשה להיות יהודי. הלל הזקן היה מתחלחל מהרעיון של רצח מליוני חפים מפשע שהעלת פה. יש ביהדות אלף ואחד דברים. בחר לך מה שמתאים לך. אני בחרתי. אין שום טשטוש בקידוש הלימוד, הצניעות ואהבת הבריות. נכון - לעולם לא אדע בדיוק איפה עובר הגבול בין טוב ורע בגלל שגבול זה קיים רק בדמיון. אני לא מורה, אני תלמיד. | |||
_new_ |
אטום ממולקד | |||
|
|||
אם אתה תלמיד אז יש לך עוד הרבה מה לשנן ואח''כ לנסות גם להבין | |||
_new_ |
אטום ממולקד | |||
|
|||
מכל משתתפי הפורום הזה למדתי משהו ואני אסיר תודה להם. פרט לך. ברגע שתאמר משהו שאפשר ללמוד ממנו אהיה הראשון לשנן אותך! Keep up the good work! | |||
_new_ |
אטום ממולקד | |||
|
|||
הדת היהודית כפי שהיא היום רחוקה למדי מהדת שציווה משה לעם ישראל . זה לא התחיל עם הלל הזקן . כבר קדמו לו חכמים שפסקו באופן מרוכך ממה שכתוב בחומש . הקנאות המופיעה בתורה התאימה לאותו זמן אך כבר בחומש יש מצוות שהן בין אדם לזולתו ובזה הקדימו היהודים את שאר גויי העולם . מצד שני כבר אז היו יהודים שונאי עמם . | |||
_new_ |
הוי כמה שאני שמח , שהבאת את הלל הזקן . | |||
|
|||
ראה סעיף 4 שלך . דברי הלל הזקן ''כל דעליך סני לחברך לא תעביד'' הם ייעוץ חד-גווני . כי לפי סעיף 4 שלך גם ההיפך אפשרי , עלפי התנאים . ''עלפי התנאים'' היא המהות הבסיסית של האבולוציה ומכאן של כל מה שחי כיום . אפילו בני אדם . גם יהודים . | |||
_new_ |
אטום ממוקד | |||
|
|||
מה שכתבת למעלה מתאים כמובן לכל תחפושת אוטנטית ולפושעים שמופיעים על ספסל נאשמים | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |