|
|
|||
כָּל תִּשְׁפֹּכֶת הַפָּתוֹס שֶׁלְּךָ הִיא לְחִנָּם. הַמֻּנָּח ''פְּלִיטִים'' בִּיהוּדָה שׁוֹמְרוֹן וְעַזָּה אֵינֶנּוּ הַמְצָאָה 'גִּזְעָנִית' שֶׁלִּי, אֶלָּא נָתוּן סְטָטִיסְטִי שֶׁמִּתְפַּרְסֵם מִטַּעַם אוּנְרָ''א: ''עַזָּה]...[ 1.4 מִילְיוֹן הַתּוֹשָׁבִים הַחַיִּים בָּהּ, שֶׁיּוֹתֵר מִשְּׁנֵי שְׁלִישִׁים מֵהֶם הֵם פְּלִיטֵי פָלַסְטִין הָרְשׁוּמִים בְּאוּנְרָ''א.'' ''הַגָּדָה הַמַּעֲרָבִית הִיא בֵּיתָם שֶׁל 771,000 פְּלִיטִים רְשׁוּמִים]...['' כְּלוֹמַר, לְפִי הַנְּתוּנִים הַמֻּסְמָכִים בְּיוֹתֵר (כִּבְיָכוֹל, אֲבָל זֶה כְּבָר סִפּוּר אַחֵר) יֵשׁ בִּיהוּדָה שׁוֹמְרוֹן וְעַזָּה 1.75 מִילְיוֹן פְּלִיטִים לְעֵרֶךְ. זוֹ הָיְתָה כַּוָּנַת הַתֵּבָה ''פְּלִיטִים'' בְּהוֹדָעָתִי. | |||
_new_ |
|
|||
אתה מזכיר את דב יוסף בשיטת הנקודות שלך חוץ מזה יישר-כח ושבת שלום ומבורך | |||
_new_ |
|
|||
שַׁבָּת שָׁלוֹם. מַהִי שִׁיטַת הַנְּקֻדּוֹת שֶׁל דֹּב יוֹסֵף? | |||
_new_ |
מַהִי שִׁיטַת הַנְּקֻדּוֹת שֶׁל דֹּב יוֹסֵף? | |||
|
|||
ידידי , אתה כנראה חדש בארץ . דב יוסף היה ממונה על חלוקת מזון בשנות המדינה הראשונות . הוא דאג לכך שלכולם יהיה מינימום של אבות המזון וויטאמינים . לשם כך הייתה הקצבה שנעשתה עם פנקס ובו ''נקודות'' . הוא הושמץ אז רבות , אבל לדעתי הוא הציל הרבה אנשים ממחלות הנובעות מתזונה גרועה . | |||
_new_ |
מדובר על תקופת הצנע | |||
|
|||
בתקופת מדיניות הצנע מונה דב יוסף לעמוד בראש משרד האספקה והקיצוב. במסגרת הזאת קיבלו בתי האב תלושים, ''נקודות'', שרק באמצעותם יכלו לקנות מוצרים חיוניים (http://lib.cet.ac.il/Pages/item.asp?item=12940). | |||
_new_ |
|
|||
נראה לי שהודעתך המקורית ברורה מאד: ''יָכוֹל לִהְיוֹת שֶׁאִם נְסַפֵּחַ אֶת יְהוּדָה וְשׁוֹמְרוֹן, יִנְהֲגוּ הָעֲרָבִים שָׁם כְּמִנְהָג עַרְבִיֵּי יְרוּשָׁלַיִם, כְּלוֹמַר יֵהָנוּ מִמַּעֲמָד שֶׁל תּוֹשָׁב קֶבַע בַּעַל תְּעוּדַת זֶהוּת כְּחֻלָּה וְלוּחִית רִשּׁוּי צְהֻבָּה, וִיוַתְּרוּ עַל הַתַּעֲנוּג שֶׁבְּהַגָּשַׁת בַּקָּשָׁה לְקַבָּלַת אֶזְרָחוּת יִשְׂרְאֵלִית. ...וְיָכוֹל לִהְיוֹת שֶׁתָּכְנִית נִרְחֶבֶת לְיִשּׁוּב הַפְּלִיטִים מִיְּהוּדָה שׁוֹמְרוֹן וְעַזָּה בְּרַחֲבֵי הָעוֹלָם הָעֲרָבִי תַּחְתֹּךְ בְּאִבְחָה אַחַת אֶת הַקֶּשֶׁר הַגּוֹרְדִי.'' בשני הקטעים אתה מדבר מנקודת המבט של הפריץ השולט בחיי בוואסאלים שלו שלטון מוחלט, -אך גם ללא ההתנשאות, שתי ה'הצעות' כרוכות בבירור בשלילת הזכויות האזרחיות-פוליטיות של התושבים הפלסטיניים (אותם אתה מכנה ''ערבים'' או ''פליטים''). וכפי שאמרתי: ההצעה הראשונה מדברת על 'תושבות' ללא זכויות פוליטיות-אזרחיות, וההצעה השניה מדברת על גירוש המוני. שתי הצעות אלה מהוות שני שליש מהמהלך המוביל לשליש האחרון המוכר של הפתרון הסופי. שלילת הזכויות האזרחיות, גירוש, והשמדה. יותר מזה אין צורך להראות כדי לטעון בביטחה שיחסך לנושא הפלסטיני הוא לפי ההגדרה המילונית גזעני מובהק. וזה גורם לפתרונות השונים שאתה מציע ל'בעיה', להשמע מוכנים מראש. אין הפתרונות שאתה מציע חלק מתהליך של בדיקת הנושא לעומקו, אלא ביטוי לדעה הקדומה המונחת בבסיס ה'פסבדו-חקירה' שאתה מנהל מזה זמן בנושא הפלסטיני, סליחה, ה'ערבי'. וכותב דוד סיון רק היום: (יום שישי, 09/04/2010 שעה 12:40) ''הביטוי ''אין עם פלשתינאי'' ודומיו הוא המצאה של בעלי פאנטזיות יהודים שמתבססים על הזיות.'' איני חושב שאתה הוזה, אלא שהינך טועה. והסיבה לטעותך היא התבססותך על דיעה קדומה בנושא הפלסטיני במקום על המציאות המורכבת בשטח. הנאמנות ל'שורשים' היהודיים אינה חייבת לבוא לידי ביטוי בדוגמטיות פוליטית. דווקא באתוס היהודי המבנה הוא פתוח ומאפשר החלתם של עקרונות אוניברסליים (בין אדם למקום ובין אדם לאדם) על כל מצב שבו מוצא עצמו האדם היהודי. ההתבססות על דיעה קדומה (אשר בטעות נתפסת כ'אינטרס היהודי הקיומי') מפרקת את מבנה העומק לא רק של היהדות אלא של הקיום האנושי בכלל כפי שאנו מבינים אותו. | |||
_new_ |
|
|||
אֵינֶנִּי מְכַנֶּה אֶת ''הַתּוֹשָׁבִים הַפָלַסְטִינִיִּים'' בְּשֵׁם ''פְּלִיטִים'', אֶלָּא מְכַנֶּה בְּשֵׁם ''פְּלִיטִים'', רַק אֶת הַפְּלִיטִים שֶׁחַיִּים בְּקֶרֶב ''הַתּוֹשָׁבִים הַפָלַסְטִינִיִּים''. מֵאַחַר שֶׁהַפְּלִיטִים לֹא יָשׁוּבוּ לִמְקוֹמוֹת מְגוּרֵיהֶם הַמְּקוֹרִיִּים לְעוֹלָם, אֵין שׁוּם טַעַם לְהוֹתִיר אוֹתָם בִּפְלִיטוּתָם. יִשּׁוּבָם וְשִׁקּוּמָם בְּקֶרֶב אֲחֵיהֶם הָעֲרָבִים בְּמֶרְחָבָיו הָעֲצוּמִים שֶׁל הָעוֹלָם הָעֲרָבִי, יִתְרֹם לִזְכֻיּוֹתֵיהֶם וְרַוְחָתָם, לַצֶּדֶק, לַמּוּסָר, לַשָּׁלוֹם וְלַיַּצִּיבוּת בַּמִּזְרָח הַתִּיכוֹן מֵאוֹת מוֹנִים מִכָּל תָּכְנִיּוֹת הַנְּסִיגָה עַל שְׁלַל גִּרְסְאוֹתֵיהֶן. הַצָּעַת הַסִּפּוּחַ אֵינֶנָּה כּוֹלֶלֶת שְׁלִילָה שֶׁל אַף זְכוּת, אֶלָּא מִסְתַּמֶּכֶת עַל הַהִסְתַּבְּרוּת הַגְּבוֹהָה יַחֲסִית, לְכָךְ שֶׁהַ''פָלַשְׂתִּינִים'' הַמְּסֻפָּחִים יִנְהֲגוּ כַּאֲחֵיהֶם בִּירוּשָׁלַיִם, וִיסָרְבוּ לְבַקֵּשׁ (וּלְקַבֵּל) אֶזְרָחוּת יִשְׂרְאֵלִית. | |||
_new_ |
|
|||
אין זה משנה את העובדה הברורה שכל סצנריו אפשרי המופיע בטקסטים שלך בנוגע לפלסטינים כרוך בצורה זו או אחרת של שלילת הזכויות הפוליטיות שלהם. א. האפשרות שבמסגרת סיפוח, ''יִנְהֲגוּ הָעֲרָבִים שָׁם כְּמִנְהָג עַרְבִיֵּי יְרוּשָׁלַיִם, כְּלוֹמַר יֵהָנוּ מִמַּעֲמָד שֶׁל תּוֹשָׁב קֶבַע בַּעַל תְּעוּדַת זֶהוּת כְּחֻלָּה וְלוּחִית רִשּׁוּי צְהֻבָּה, וִיוַתְּרוּ עַל הַתַּעֲנוּג שֶׁבְּהַגָּשַׁת בַּקָּשָׁה לְקַבָּלַת אֶזְרָחוּת יִשְׂרְאֵלִית.'' ב.והאפשרות ש, ''שֶׁתָּכְנִית נִרְחֶבֶת לְיִשּׁוּב הַפְּלִיטִים מִיְּהוּדָה שׁוֹמְרוֹן וְעַזָּה בְּרַחֲבֵי הָעוֹלָם הָעֲרָבִי תַּחְתֹּךְ בְּאִבְחָה אַחַת אֶת הַקֶּשֶׁר הַגּוֹרְדִי.'' ו-ג. הטענה שלך שכדי 'להוכיחה' כתבת מאמר אחד שהורחב לשלושה, בדבר היעדר התוקף של היישות הלאומית הפלסטינית. כאשר אינך עוסק בחישובי הקצין של האוכלוסיה הפלסטינית בשטחים במובן הפוליטי הישיר והמיידי, אתה עוסק בהיבט ה'תיאורטי' של האפשרות לשלול את זכויותיהם הפוליטיות על ידי שלילה מראש של יישותם הלאומית שהיא הבסיס לחלק מהזכויות הפוליטיות בהן מדובר. לפחות קצת יושר בעניין הנושאים העומדים אצלך על הפרק (נושא אחד למען האמת), והמניעים האמיתיים להעלאתם. הדגם (pattern) נעשה יותר ברור עם כל טקסט נוסף שמסגיר עוד חלק מהתכנית הגרנדיוזית שגם שני חלקיה סותרים זה את זה: א. אין יישות לאומית פלסטינית - אין פלסטינים בעלי זכויות פוליטיות הנובעות מלאומיותם ומהקשר הקיבוצי שלהם לכברת אדמה זו. ב. אך יש למנוע מהם את הזכויות הפוליטיות בכל מקרה במסגרת סיפוח, או לגרשם לאלתר מאדמתם ומבתיהם. השאלה היא איך מגרשים פלסטינים מארץ ישראל אם אין בכלל פלסטינים? זו בעיה שרצוי שהמוחות הקודחים של הימין הלאומני יפתרו בהקדם. | |||
_new_ |
|
|||
אַחַד הַבִּטּוּיִים הַנְּדוֹשִׁים בְּיוֹתֵר לְגַבֵּי צַהַ''ל הוּא ''אֵין הִגָּיוֹן בְּצַהַ''ל''. פְּעָמִים הַרְבֵּה בָּחַנְתִּי אֶת תְּקֵפוּת הַבִּטּוּי הַזֶּה לְנֹכַח אֵרוּעִים וְקוּרְיוֹזִים שֶׁהָיִיתִי עֵד לָהֶם בַּצָּבָא. וְהַמַּסְקָנָה שֶׁהִגַּעְתִּי אֵלֶיהָ הִיא שֶׁאָמְנָם יֵשׁ הִגָּיוֹן בְּצַהַ''ל, אוּלָם כָּל קֶשֶׁר בֵּין הַהִגָּיוֹן לְצַהַ''ל הוּא מִקְרִי בְּהֶחְלֵט... כָּךְ גַּם בְּנוֹשֵׂא הַדִּיּוּק וְיוֹסָ'לֶה. לֹא שֶׁיּוֹסָ'לֶה אַף פַּעַם לֹא מְדַיֵּק, אֶלָּא שֶׁכָּל קֶשֶׁר בֵּינוֹ לְבֵין הַדִּיּוּק הוּא מִקְרִי בְּהֶחְלֵט. וְהִנֵּה, בַּהוֹדָעָה הָאַחֲרוֹנָה מִתְגַּשְּׁמִים שְׁנֵי צִדֵּי הַמַּטְבֵּעַ שֶׁל מַטְבֵּעַ הַלָּשׁוֹן: דִּיַּקְתָּ לַחֲלוּטִין בִּסְעִיף א', שֶׁעָלָיו אֵין לִי מַה לְהוֹסִיף. לְשֵׁם שִׁנּוּי - בְּאֹפֶן אַקְרָאִי לְמַדַּי - הִגְדַּרְתָּ אֶת עֶמְדָּתִי כְּפִי שֶׁהִיא בֶּאֱמֶת, וְלֹא כְּפִי שֶׁהָיִיתָ רוֹצֶה שֶׁתֻּגְדַּר. עַל הֶשֵּׂג זֶה - צָנוּעַ כְּכָל שֶׁיִּהְיֶה - יֵשׁ לְבָרֵךְ. אוּלָם בִּסְעִיף ב' כָּשַׁלְתָּ פַּעֲמַיִם, וּבְכָךְ אַתָּה מִתְקָרֵב בִּצְעָדִים בְּטוּחִים לַשִּׂיא הָאוֹלִימְפִּי, הַלֹּא הוּא ''לְאַיֵּת 'נֹחַ' בְּשֶׁבַע שְׁגִיאוֹת''... 1) לֹא טָעַנְתִּי שֶׁיֵּשׁ לִמְנֹעַ מֵהֶם אֶת הַזְּכֻיּוֹת הַפּוֹלִיטִיּוֹת בְּמִסְגֶּרֶת סִפּוּחַ. טָעַנְתִּי שֶׁעֵקֶב עֶמְדָּתָם הַלְּאֻמָּנִית הֵם עֲשׂוּיִים בְּמִדָּה רַבָּה שֶׁל סְבִירוּת לְהִמָּנַע מִלְּבַקֵּשׁ וּלְקַבֵּל אֶזְרָחוּת יִשְׂרְאֵלִית. 2) מֵעוֹלָם לֹא דִּבַּרְתִּי עַל גֵּרוּשׁ ''לְאַלְתַּר'' שֶׁל הַ''פָלַשְׂתִּינִים'' מֵאֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל, אֶלָּא תּוֹךְ כְּדֵי סַעֲרַת מִלְחָמָה, כְּפִי שֶׁנַּעֲשָׂה בִּשְׁנַת 1948. מִלְּבַד צֵרוּף מִקְרִים חָרִיג וְקִיצוֹנִי שֶׁכָּזֶה, אֵין לִמְצֹא בְּהוֹדָעוֹתַי וּבְמַאֲמָרַי, הַפְּרוּשִׂים לְאֹרֶךְ שָׁנִים וּבַמִּסְפָּר אֲתָרִים, שׁוּם קְרִיאָה אוֹ תָּכְנִית אוֹ הַצָּעָה, לֹא לְ''גֵרוּשׁ'', וְלֹא ''לְאַלְתַּר''. הַשְּׁאֵלָה שֶׁהֶעֱלֵיתָ ''אֵיךְ מְגָרְשִׁים פָלַסְטִינִים מֵאֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל אִם אֵין בִּכְלָל פָלַסְטִינִים'', הִיא דֻּגְמָא קְלָסִית לְכֶשֶׁל הֲנָחַת הַמְּבֻקָּשׁ: ''הַדּוֹבֵר מֵנִיחַ שֶׁדְּבָרָיו הוּכְחוּ בֶּעָבָר וְלָכֵן יָכוֹל לְהַסִּיק מַסְקָנָה עַל סְמַךְ הַהֲנָחוֹת הַלָּלוּ'' , וּבְמִקְרֶה זֶה כְּדִלְקַמָּן: א) 'הַלְּאֻמָּנִים הַגִּזְעָנִים מֵהַיָּמִין הַפָשִׁיסְטִי טוֹעֲנִים שֶׁאֵין פָלַסְטִינִים בְּאֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל'; ב) 'אַךְ לַמְרוֹת שֶׁלְּטַעֲנָתָם-שֶׁלָּהֶם אֵין פָלַסְטִינִים בְּאֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל, הֵם רוֹצִים לְגָרֵשׁ אוֹתָם'; ג) 'אִי לְכָךְ יוֹצֵא שֶׁהֵם רוֹצִים לְגָרֵשׁ אֶת מִי שֶׁאֵינָם קַיָּמִים'; ד) וּמִכָּאן נוֹבֵעַ שֶׁהֵם לֹא רַק לְאֻמָּנִים גִּזְעָנִים וּפָשִׁיסְטִים חֲשׁוּכִים - אֶלָּא גַּם קְצָת מְטֻמְטָמִים'... ה) וּמֵאַחַר שֶׁהוּכְחָה בְּאֹפֶן הַנַּעֲלֶה מִכָּל סָפֵק נְחִיתוּתָם הַשִּׂכְלִית / אִינְטֶלִיגֶנְטִית / תַּרְבּוּתִית שֶׁל הַיְּרִיבִים הָאִידֵאוֹלוֹגִיִּים - הֲרֵי לְךָ פְּטוֹר - וְלוּ גַּם חֶלְקִי - מֵהִתְמוֹדְדוּת עִם טִעוּנֵיהֶם'... הַתַּעְתּוּעַ הַזֶּה הוּא כֹּה פְּרִימִיטִיבִי עַד שֶׁיֵּשׁ בּוֹ מִדָּה שֶׁל שַׁעֲשׁוּעַ. אִם אֲנִי טוֹעֵן שֶׁהָאֲנָשִׁים (שֶׁאֵינָם יְהוּדִים) תּוֹשָׁבֵי יְהוּדָה שׁוֹמְרוֹן וְעַזָּה אֵינָם ''עַם פָלַשְׂתִּינִי'', מִסְתַּבֵּר שֶׁאֲנִי טוֹעֵן שֶׁלֹּא גָּרִים שָׁם אֲנָשִׁים כְּלָל... אֵין סָפֵק שֶׁמַּגִּיעַ לְךָ כֶּתֶר גְּאוֹן הָאֱנוֹשׁוּת עַל הַטִּעוּן הַפַנְטַסְטִי הַזֶּה, כֵּיוָן שֶׁאִם עַל אַיִנְשְׁטַיְן נֶאֱמַר שֶׁרַק 12 אֲנָשִׁים בְּרַחֲבֵי הָעוֹלָם מְסֻגָּלִים לְהָבִין אוֹתוֹ, הֲרֵי שֶׁאֶת הַהֲגִיג הַזֶּה, סָפֵק רָב אַף אִם אָדָם אֶחָד (הָעוֹמֵד מוּלְךָ בַּמַּרְאָה) יִהְיֶה מְסֻגָּל לְהָבִין... | |||
_new_ |
[•] פרלמן מציע טיהור אתני מנומס | |||
|
|||
''לֹא טָעַנְתִּי שֶׁיֵּשׁ לִמְנֹעַ מֵהֶם אֶת הַזְּכֻיּוֹת הַפּוֹלִיטִיּוֹת בְּמִסְגֶּרֶת סִפּוּחַ. טָעַנְתִּי שֶׁעֵקֶב עֶמְדָּתָם הַלְּאֻמָּנִית הֵם עֲשׂוּיִים בְּמִדָּה רַבָּה שֶׁל סְבִירוּת לְהִמָּנַע מִלְּבַקֵּשׁ וּלְקַבֵּל אֶזְרָחוּת יִשְׂרְאֵלִית.'' אין זה משנה אם את משאלות ליבך אתה מעלה על הכתב או טענות הדורשות הוכחה. במקרה הנדון לא מדובר כלל ב'טענה' - היות ואין זו הצהרה שיש מקום 'להוכיחה', אלא מדובר ב'הגיג' שנשמע כמו משאלת לב. האמריקנים מכנים זאת, the same difference. הפילפולים שלך בעניין זה מיותרים כי הדברים שכתבת עד היום על הפלסטינים, בין בשולי הודעות או כמאמרים מסודרים מצטרפים לכדי מסכת שכל מרכיביה קשורים בצורה כזו או אחרת למצבים בהם לפלסטינים תושבי הארץ אין זכויות פוליטיות: או בגלל ש'בחרו' לוותר על זכויות אלה (היית רוצה), או בגלל שגורשו מלכתחילה על ידי הצבא הישראלי. עמדתך בנושא זה דומה לזו של אריה עירן, שניסה בעבר לתאר מצבים בהם עקב פעילות צבאית התושבים הפלסטינים 'נאלצו' או 'בחרו' לברוח - הפכו מרצונם כביכול לפליטים. הסצנריו הזה מוכר משכבר, ואין דרך אחרת מאשר לכנותו בתואר ,'צביעות גזענית' מעוררת בחילה. לרעיונות מסוג זה יש אסוציאציה נאצית מובהקת, ונופך מודגש של האשמת הקורבן. בואו, ידידי, ניצור מצב בלתי נסבל עבור התושבים הפלסטינים על מנת שייאלצו לעזוב את בתיהם ואת אדמותיהם ולנדוד למקומות אחרים. ובכן, זה מה שישראל עושה מזה מספר עשורים בשטחים, ולאחרונה 'הגדילה' לעשות והפעילה צבא מצויד היטב בהפגזת מרכזי האוכלוסיה הצפופים של רצועת עזה הרגו 1400 תושבים בהם 300 ילדים ו-150 נשים, והרסו כארבעים אלף יחידות דיור. וראו, הפלא ופלא, התושבים שנותרו בחיים לא ברחו מרצועת עזה, אלא בחרו להישאר, רבים מהם ישובים בין ההריסות של בתיהם, בתים אשר אי אפשר לשקם בשל המצור הישראלי על הרצועה. החלומות באספמיא שלך פרלמן, ושל גזענים [•]... העוטפים עצמם באיצטלא של מלים מדויקות המשרות נופך 'מהוגן' על דברים שבעבר יהודי המכבד את יהדותו לא היה מעז לבטא, - משאלות לב אלה שבבסיסן האשמת הקורבן ודעות קדומות. אין להן מקום בחברת אנשים ישרים. ומה שמשעשע באמת זה לראות איך מי שטוען שאין יישות לאומית פלסטינית, מתאמץ כל כך לשכנענו שצריך להפטר מהעם הזה. ועשה לי טובה, פרלמן: אנא המנע מהטענה המגוכחת שהתכניות שהינך מתכן עבור האוכלוסיה הפלסטינית נוגעות להם רק כיחידים. משום מה לגרש אותם אתה מגרש כ'פלסטינים', אך את אדמותיהם ורכושם אתה גונב כיחידים. שיטה מעניינת. | |||
_new_ |
[•] פרלמן מציע טיהור אתני מנומס | |||
|
|||
מה עם המצור המצרי? למה אתה לא עושה הפגנות בקהיר? | |||
_new_ |
[•] פרלמן מציע טיהור אתני מנומס | |||
|
|||
כַּנִּרְאֶה שֶׁכֶּשֶׁל הֲנָחַת הַמְּבֻקָּשׁ מְאוֹד מְבֻקָּשׁ אֶצְלְךָ... שׁוּב פָּסַקְתָּ כְּאַקְסְיוֹמָה שֶׁהַ''פָלַשְׂתִּינִים'' הֵם קָרְבָּן. עַל כֵּן כָּל מִי שֶׁמַּאֲשִׁים אוֹתָם בִּדְבַר מַה, אוֹטוֹמָטִית מַאֲשִׁים ''קָרְבָּן''... עַרְבִיֵּי אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל אֵינָם קָרְבָּן, אֶלָּא תּוֹקְפָן; וְאִם קָרְבָּן - לָאו דַּוְקָא שֶׁל הַיְּהוּדִים; הֵם אֵינָם הַצַּד הַחַלָּשׁ - אֶלָּא חֵלֶק אוֹרְגָּנִי מֵהַצַּד הֶחָזָק; וְגַם אִם נִתְיַחֵס אֲלֵיהֶם כְּאֵל צַד ''חַלָּשׁ'', הֲרֵי שֶׁלֹּא תָּמִיד הַחַלָּשׁ הוּא הַצּוֹדֵק. קִצּוּרוֹ שֶׁל דָּבָר - אֲרֻכָּה מְאוֹד הַדֶּרֶךְ עַד לְהַאֲשָׁמַת הַיְּהוּדִים בְּצָרוֹתֵיהֶם שֶׁל הָעֲרָבִים. מֵעוֹלָם לֹא הִצַּעְתִּי לְגָרֵשׁ אֶת מִי שֶׁאַתָּה מְכַנֶּה הַפָלַסְטִינִים. מֵעוֹלָם לֹא טָעַנְתִּי שֶׁיֵּשׁ לְהַעֲבִיר ''עַם פָלַסְטִינִי'' לְשׁוּם מָקוֹם. כָּל הִתְיַחֲסֻיּוֹתַי אֲלֵיהֶם הֵן בִּלְשׁוֹן ''עַרְבִיֵּי אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל'', אוֹ ''פָלַשְׂתִּינִים'' בְּמֵרְכָאוֹת כְּפוּלוֹת, אָנוּס עַל פִּי הַדִּבּוּר הַכּוֹזֵב הַמְּקֻבָּל בָּאָרֶץ וּבָעוֹלָם, אוֹ פָלַשְׁתִינִים לְלֹא מֵרְכָאוֹת, לְשֵׁם נוֹחוּת הַכְּתִיבָה וְהַקְּרִיאָה בִּלְבַד. לָכֵן מֵעוֹלָם לֹא יָכֹלְתִּי לִטְעֹן שֶׁיֵּשׁ לְהִפָּטֵר מֵהָעָם הַפָלַסְטִינִי כִּדְבָרֶיךָ. כָּל אֶחָד עִם הָאָסוֹצְיַאצְיוֹת שֶׁלּוֹ... אֲנִי דַּוְקָא רוֹאֶה בְּהַעֲבָרוֹת אֻכְלוּסִין הַמּוֹנִיּוֹת אָסוֹצְיַאצְיוֹת שֶׁל פְּרָס נוֹבֶּל לְשָׁלוֹם, שֶׁל כּוּוֵיְת הַמְּשֻׁחְרֶרֶת מֵהַכִּבּוּשׁ הָעִירָאקִי, שֶׁל מֶחְקָר גֵּאוֹגְרָפִי מַעֲמִיק הַנָּטוּל לַחֲלוּטִין נְטִיּוֹת פּוֹלִיטִיּוֹת, וְעוֹד: דיון 1799 | |||
_new_ |
פרלמן מציע טיהור אתני מנומס | |||
|
|||
חזרנו לנקודת המוצא כמובן, לאחר סיבוב של נסיונות מצידך להראות שהשפה ה'נקיה' בה אתה משתמש כדי לתאור טיהור אתני אכן תהפוך את השרץ לכשר: ''וְיָכוֹל לִהְיוֹת שֶׁתָּכְנִית נִרְחֶבֶת לְיִשּׁוּב הַפְּלִיטִים מִיְּהוּדָה שׁוֹמְרוֹן וְעַזָּה בְּרַחֲבֵי הָעוֹלָם הָעֲרָבִי תַּחְתֹּךְ בְּאִבְחָה אַחַת אֶת הַקֶּשֶׁר הַגּוֹרְדִי.'' מ.ש.ל. | |||
_new_ |
פרלמן מציע טיהור אתני מנומס | |||
|
|||
אִם נִתְיַחֵס לִתְמוּנַת הָרְאִי שֶׁל טִעוּנְךָ, הֲרֵי שֶׁהִתְיַחֲסוּת אוֹטוֹמָטִית לְכָל הַעֲבָרַת אֻכְלוּסִין כְּאֵל ''טִהוּר אֶתְנִי'' הִיא שִׁמּוּשׁ שִׁיטָתִי בְּשָׂפָה 'מְלֻכְלֶכֶת' כְּדֵי לְהַטְרִיף אֶת הַכָּשֵׁר. | |||
_new_ |
פרלמן מציע טיהור אתני מנומס | |||
|
|||
אתה טוען להנחת המבוקש אצלי, אך כל מאמריך ותגובותיך נזונים מהמסקנה הקודמת לחקירה שמקומם של תושבי ארץ ישראל הפלסטינים במקום אחר. כדי לממש את ה'חלום' המעוות הזה שלך ושל יהודים אחרים, אין מנוס מביצוע פשעים נגד האנושות. וכדי להרגיע את המצפון היהודי, טרחת בשנים האחרונות טירחה גדולה כדי לנסות ולהלביש את המתכונת הגזענית המובהקת של תכנית 'מרחב המחיה היהודי' במזרח התיכון והטיהור האתני המתבקש ממנה, במעטה לגיטימי לכאורה, בין ב'תיאוריה' הבאה לשלול את זכותם של התושבים הפלסטינים לזהותם כעם, ובין בשימוש חוזר ותכוף במונחים גזעניים המוסווים כטרמינולוגיה 'הסטורית' או 'טכנית'. במשאלות הלב שלך המגולמות בשתי הפיסקאות הבאות קשה שלא להבחין, וכן גם קשה שלא להבחין במשמעות הגזענית הברורה שלהן: ''יָכוֹל לִהְיוֹת שֶׁאִם נְסַפֵּחַ אֶת יְהוּדָה וְשׁוֹמְרוֹן, יִנְהֲגוּ הָעֲרָבִים שָׁם כְּמִנְהָג עַרְבִיֵּי יְרוּשָׁלַיִם, כְּלוֹמַר יֵהָנוּ מִמַּעֲמָד שֶׁל תּוֹשָׁב קֶבַע בַּעַל תְּעוּדַת זֶהוּת כְּחֻלָּה וְלוּחִית רִשּׁוּי צְהֻבָּה, וִיוַתְּרוּ עַל הַתַּעֲנוּג שֶׁבְּהַגָּשַׁת בַּקָּשָׁה לְקַבָּלַת אֶזְרָחוּת יִשְׂרְאֵלִית. ... וְיָכוֹל לִהְיוֹת שֶׁתָּכְנִית נִרְחֶבֶת לְיִשּׁוּב הַפְּלִיטִים מִיְּהוּדָה שׁוֹמְרוֹן וְעַזָּה בְּרַחֲבֵי הָעוֹלָם הָעֲרָבִי תַּחְתֹּךְ בְּאִבְחָה אַחַת אֶת הַקֶּשֶׁר הַגּוֹרְדִי.'' במקום הסיסמה הברוטלית של הימין הלאומני בימים עברו: 'ערבי טוב הוא ערבי מת', יש לנו כיום סיסמאות חדשות: 1. אולי אם נספח את השטחים, הפלסטינים יסכימו לחיות על אדמתם ובבתיהם ללא זכויות אזרח מלאות. הרי בשל היתרונות הכלכליים שהשליטה הישראלית בשטחים מציעה הם בכלל חיים בשטחים. ובכלל הרי רובם בנים של מהגרי עבודה. שיגידו תודה שאנחנו טורחים בעבורם כל הזמן. 2. אם נצליח לקבל את הסכמת מדינות ערב להעביר אליהן את האוכלוסיה הפלסטינית (פרלמן טוען שהתכוון רק ל'פליטים' רשמית, אך ההקשר אינו תומך בטענתו זו) הרי ה'בעיה' תיפתר. 3. היות ואין 'עם פלסטיני', לפי פרלמן, אז ניתן 'לפתור' את ה'בעיה' הפלסטינית לפי יחידים: את ביתה של משפחה אחת יפקיעו לצורך הנחת צינור ביוב חדש להתנחלות הסמוכה, ואת אדמות הכפר יחרשו הבולדוזרים של צה''ל והמנהל האזרחי כדי לפנות מקום לתוואי גדר ההפרדה. אך שכחתי הרי שאת כל אלה עושה מדינת ישראל בשטחים מזה שנים. למעשה ההצעות של פרלמן (העונות כולן להגדרה של 'גזענות'), אינן מחדשות מאומה, לבד מהיותן בגדר אפולוגטיקה שלאחר המעשה ברוב המקרים, אפולוגטיקה שייעודה להכשיר את הפשעים הידועים מכבר שישראל מבצעת באופן ממוסד בשטחים. אם עד עכשיו הפשעים בוצעו, אך במידת האפשר ללא הכרזות ותוך ההסוואות המתאימות, הרי האפולוגטיקה מהסוג של האפולוגטיקה של פרלמן שואפת לתאר את האסור כמותר, את הלא-חוקי כחוקי, את הגניבה כ'שחרור', ואת הגירוש הכפוי של מליונים היושבים כיום על אדמתם ללא כל כוונה ללכת - כ''העברת אוכלוסין''. עבור פרלמן העיסוק בתיאוריה ובהסטוריה של המצב משמש אולי מפלט אישי מהסרחון המלווה את אותם המעשים במציאות בשטחים, ולכן גם אינו טורח לעשות את המעשה הפשוט וההגיוני, והוא לצאת לרחבי הארץ הזאת ולבקר בשטחים. זה שהרעיון לשוחח ישירות עם הנוגעים בדבר, מושאי תכנית מרחב המחייה היהודי שלו, לא עלה כלל בדעתו, מורה מצד אחד על שטחיות המחקר עצמו, ומצד שני מורה על העמדה המתנשאת של החוקר אשר כותב ברצף מזה שנים על הסכסוך הישראלי-פלסטיני אך מביא שוב ושוב רק את הגירסה הישראלית - לבד מהמקרים בהם הוא משתמש במובאות פלסטיניות כדי 'להוכיח' שאין עם מי לדבר. זה די פשוט. כדי להבין שתכניתו של פרלמן ל''העברת אוכלוסין'' היא חסרת כל בסיס במציאות (ומתפרשת בקלות כגחמה גזענית-כהניסטית), די לשוחח עם תושבים פלסטיניים בעיר ובכפר. אך עבור פרלמן הפלסטינים אינם קיימים כעם, עבור פרלמן הפלסטינים אינם קיימים כבני-שיח, עבור פרלמן הפלסטינים אינם קיימים כשותפים אפשריים למשא ומתן, ועבור פרלמן הפלסטינים אינם קיימים כבעלי זכויות פוליטיות אפילו כיחידים. אם בחיסולים עסקינן, הרי שעיסוקיו של פרלמן עונים בדיוק למנטרה של אריה עירן: ''ואת פלסטין צריך לחסל''. האם זה קשור ישירות או בעקיפין לתכנית עתידית של השניים ל'פתרון סופי' של האוכלוסיה הפלסטינית לא ברור כרגע. אך הכיוון ברור. | |||
_new_ |
פרלמן מציע טיהור אתני מנומס | |||
|
|||
לֹא צָרִיךְ ''הֶקְשֵׁר'' כַּאֲשֶׁר יֵשׁ קִשּׁוּר. הֻגְדַּר בִּמְפֹרָשׁ וּבִמְדֻיָּק - עַל חוּט הַשַּׂעֲרָה - מַה פֵּרוּשׁ הַתֵּבָה ''פְּלִיטִים'', אוּלָם כַּנִּרְאֶה שֶׁאֵין דַּי בְּכָךְ. הַהֶקְשֵׁר פָּשׁוּט אֵינוֹ תּוֹמֵךְ בְּכָךְ. וַיָּקָם הַפִּלְפּוּל וַיַּךְ אֶת הָרְאָיָה... הַדָּבָר מַזְכִּיר בְּמִדָּה מַפְתִּיעָה אֶת הַגִּזְעָנוּת הַיְּהִירָה וְהַחִסּוּלִּית שֶׁל אֶחָד מִלְּאֻמָּנֵי הַפוֹרוּם, אֲשֶׁר טוֹעֵן שֶׁאָמְנָם לִכְאוֹרָה אוֹמְרִים עַרְבִיֵּי אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל שֶׁהֵם בְּנֵי הָ''עָם הַפָלַשְׂתִּינִי'', אַךְ הַהֶקְשֵׁר שֶׁל הִתְנַהֲגוּתָם וְדִבְרֵיהֶם לְאֹרֶךְ 4 דּוֹרוֹת - 'אֵינוֹ תּוֹמֵךְ' בְּטַעֲנָתָם זוֹ. אוּלָם מַה שֶׁאָסוּר לְגִזְעָנִים פָשִׁיסְטִים - מֻתָּר לִיהוּדִים 'אֲמִתִּיִּים' שׁוֹחֲרֵי שָׁלוֹם. ''אוּלַי אִם נְסַפֵּחַ אֶת הַשְּׁטָחִים, הַפָלַסְטִינִים יַסְכִּימוּ לִחְיוֹת עַל אַדְמָתָם וּבְבָתֵּיהֶם לְלֹא זְכֻיּוֹת אֶזְרָח מְלֵאוֹת'' מִשְׁפָּט זֶה מוּבָא כְּמָשָׁל וּשְׁנִינָה לְהִתְנַשְּׂאוּתָם הָרֵיקָנִית וְהָאֱוִילִית שֶׁל גִּזְעָנֵי הַיָּמִין הַלְּאֻמָּנִי, אֶלָּא שֶׁהָעֻבְדּוֹת הַמּוּצָקוֹת, מְעִידוֹת בְּאֹפֶן אִירוֹנִי דַּוְקָא עַל נְכוֹנוּתוֹ הַמַּכְרַעַת שֶׁל מִשְׁפָּט זֶה, כְּכָל הַנּוֹגֵעַ לְעַרְבִיֵּי יְרוּשָׁלַיִם, וְנִתָּן לְהִוָּכַח בְּכָךְ בְּקַלּוּת בַּסְּקִירָה שֶׁל מְכוֹן יְרוּשָׁלַיִם לְחֵקֶר יִשְׂרָאֵל, בַּקִּשּׁוּר הַבָּא תַּחַת הַתָּגִּית ''מַעֲמָד הָעֲרָבִים'': כְּדֵי לְבַצֵּעַ הַעֲבָרַת אֻכְלוּסִין בִּקְנֵה מִדָּה רָחָב, ''אֵין מָנוֹס מִבִּצּוּעַ פְּשָׁעִים נֶגֶד הָאֱנוֹשׁוּת'', וּבְכָךְ שׁוּב עוֹלֶה כְּפוֹרֵחַ כֶּשֶׁל הֲנָחַת הַמְּבֻקָּשׁ: מֵאַחַר שֶׁנִּקְבַּע כְּמַסְקָנָה קְבוּעָה מֵרֹאשׁ, שֶׁכָּל הַעֲבָרַת אֻכְלוּסִין כְּרוּכָה בְּבִצּוּעַ פְּשָׁעִים נֶגֶד הָאֱנוֹשׁוּת - חֲזָקָה עַל מִי שֶׁדּוֹגֵל בְּהַעֲבָרָה כָּזוֹ שֶׁהוּא פּוֹשֵׁעַ (לְפָחוֹת בְּכֹחַ אִם לֹא בְּפֹעַל) נֶגֶד הָאֱנוֹשׁוּת. | |||
_new_ |
פרלמן - שאלה והערה | |||
|
|||
1. מי זה אותו ''אֶחָד מִלְּאֻמָּנֵי הַפוֹרוּם''? 2. הקישור שנתת אין תגית ''מַעֲמָד הָעֲרָבִים''. | |||
_new_ |
פרלמן - שאלה והערה | |||
|
|||
אֲנִי מַעֲתִיק אֶת הַקֶּטַע בִּמְלוֹאוֹ לְכָאן: ------------------------------------------------------ מעמד הערבים אמנון רמון ינואר 2007 למרות שחלפו כמעט 40 שנה מאז נקבע למעשה מעמדם של ערביי מזרח ירושלים נותרה סוגיית מעמדם עלומה לרבים מאוד בציבור הישראלי והירושלמי. מאז 1967 יש לערביי מזרח ירושלים מעמד של 'תושבי קבע בישראל' והם נושאי תעודת זהות ישראלית. בכך שונה מעמדם הן מזה של ערביי השטחים והן מזה של הערבים המתגוררים במדינת ישראל בתחומי הקו הירוק, הנהנים מאזרחות ישראלית מלאה. בהיותם תושבי ישראל זכאים ערביי מזרח ירושלים להשתתף בבחירות לעיריית ירושלים (לבחור ולהיבחר) ולהלכה פתוחה לפניהם האפשרות לבקש אזרחות ישראלית. אולם בשני המקרים רק מיעוט קטן מתוכם בחר לנקוט בצעדים אלה עקב אי ההכרה שלהם בצעדי ''איחוד העיר'' שנקטה ישראל ביוני 1967. השלטון הישראלי מצידו בחר לא לכפות על תושבי מזרח ירושלים אזרחות ישראלית - כפי שנעשה הדבר לגבי הערבים בישראל ב-1948. כתוצאה מכך הרוב המכריע של תושבי מזרח ירושלים אינו יכול לבחור ולהיבחר לכנסת ואין להם גם ייצוג במועצת העיר. כך נוצרה האנומליה שכשליש מאוכלוסיית ירושלים אינו מיוצג במוסדות הנבחרים של העיר ואינו משתתף בניהולה. רבים מתושבי מזרח ירושלים הם בעלי אזרחות של ירדן, אך מאז 1988, השנה שבה ניתק המלך חוסיין את הקשר המשפטי-מנהלי בין ירדן לגדה המערבית, איבדו תושבים רבים את זכותם לאזרחות זו. כדי לצאת מן הארץ זקוקים תושבי מזרח ירושלים לתעודת מסע (לסה פסה) ממשרד הפנים הישראלי, שהיא מעין דרכון זמני. כתושבי קבע בישראל נהנים תושבי מזרח ירושלים מכמה יתרונות חשובים בהשוואה לתושבי השטחים: זכאות לביטוח לאומי ולביטוח בריאות ממלכתי, תנועה חופשית ברחבי ישראל וכן גישה חופשית לשוק התעסוקה בירושלים ובישראל, כולל בזמני סגר. מצד שני עליהם לשלם את כל המיסים הממשלתיים והעירוניים כשאר אזרחי ישראל. בעיה קשה המטרידה רבים מתושבי מזרח ירושלים היא שלילת התושבות שלהם על ידי השלטון הישראלי במידה ועברו להתגורר לתקופה ארוכה בחו''ל או בגדה המערבית. מעמדם של תושבי מזרח ירושלים הוא איפוא סוגיה מסובכת ולמעשה הם ''קרועים'' בין שלוש זהויות: ישראלית, פלסטינית וירדנית ---------------------------------------------------- ''אֶחָד מִלְּאֻמָּנֵי הַפוֹרוּם'', זֶה אוֹתוֹ מוּקְיוֹן פָשִׁיסְטִי מֵהַיָּמִין הַסַּהֲרוּרִי, מוּסוֹלִינִי דֶּה-לָה-שְׁמַאטֶע לַעֲנִיִּים, הַמִּתְכַּחֵשׁ לְקִיּוּמוֹ שֶׁל ''עַם פָלַשְׂתִּינִי'' וַאֲפִלּוּ טָרַח לִכְתֹּב עַל כָּךְ מַאֲמָר אָרֹךְ הַמִּתְחַלֵּק לִשְׁלוֹשָׁה חֲלָקִים... | |||
_new_ |
כפל לשון וכפל התייחסות הם המצפן המפוקפק שלך . | |||
|
|||
כך כתבת ''התושבים הפלסטיניים (אותם אתה מכנה ''ערבים'' או ''פליטים'')'' לפליטים הפלסטינים יש הגדרה של האום . יש בה שני חלקים . החלק המגדיר ''פלסטינים'' והחלק המגדיר ''פליטים'' . לפי החלק המגדיר פלסטינים ''מי שהיה תושב פלשתינה (א''י) בין יוני 1946 למאי 1948'' , כלומר שנתיים תושבות עושות אדם לפלסטיני . לפי זה כל מי שתושב ארץ ישראל שנתיים הוא שווה זכויות עם ''פלסטיני ששורשיו כאן הם בני מאות שנים'' . | |||
_new_ |
|
|||
מתי כבר יבין אריה עירן שאיש אינו מתייחס ברצינות לנסיונות החוזרים שלו לנתח ולנסח הסברים לתופעות פוליטיות ואחרות. חסרה השיטה המדעית אצל עירן כאשר הוא כותב על נושאים מדעיים, וחסרה השיטה העיתונאית המדויקת יותר כאשר הוא משחק בנדמה לו שהוא עיתונאי או פובליציסט. אפילו בוויקיפדיה בת זוגתו משכבר כתוב שכבר בתחילת המאה התשע עשרה היו בארץ ישראל לפחות כמאתיים אלף תושבים - לאחר ניפוי הישוב היהודי, הדרוזי, התורכי, הצ'רקסי וכדומה. היות ולא סביר להניח שכל המאתיים אלף או אפילו מרביתם הגיעו באותן בתוך מספר שנים ספורות לארץ ישראל, ברור שמאז סוף המאה השמונה עשרה היה בארץ ישוב פלסטיני-ערבי משמעותי, שעלה בהרבה על ממדי הישוב היהודי באותה העת ועד לעליות המסיביות של יהודים במאה העשרים. לפלסטינים יש שורשים בארץ הזאת. ואין בכך כדי להפחית בערכם של השורשים היהודיים בארץ כמובן, - אך אין בכך גם כדי לאפשר לאריה עירן ולשאר כאלה הממציאים עובדות כאוות נפשם לטעון שהפלסטינים אינם עם, ושהם ב'סך הכל' מהגרי עבודה שבאו לארץ בעקבות השגשוג היהודי. שטויות גזעניות שמטרתן להתאים את המציאות בימינו לתכנית מרחב המחייה הגזענית של אריה עירן. | |||
_new_ |
|
|||
מי שרוצה לכווץ את ישראל חזרה ולהקיפה בחומה דומה למי שהכניס בעבר יהודים לגטו . מי שרוצה את קיומו של העם היהודי בכלל והישראלי בפרט יאלץ ברצון או באי-רצון לעסוק בריבויו של העם . כל מי שלא עושה כך כעת או בעתיד הריהו מקטין את העם היהודי בהדרגה . אמנם אין דין אחד למי שהורג יהודי כמו הנאצים בזמן השואה למי שיולד רק ילד יהודי אחד , אך הולדת ילד אחד בלבד שווה לרצח כזה מבחינת התוצאה . מי שאין לו ילדים כלל , הריהו שווה על פי התוצאה לנאצי שהרג שני יהודים . מי שמגביל ילודת יהודים בהסברים תבוניים הריהו כמשתתף בועידת וונזה Wannseekonferenz . אלה היו המשתתפים ריינהרד היידריך ד''ר רודולף לאנגה ד''ר גרהרד קלופפר ד''ר גיאורג ליברנד מרטין לותר ד''ר אלפרד מאייר ד''ר אברהרד שוינגרט ד''ר וילהלם סטוקארט וילהלם קריצינגר היינריך מילר אריך ניומן רולנד פרייזלר יוזף בילר אוטו הופמן אדולף אייכמן | |||
_new_ |
[•] | |||
|
|||
ההיבט האכזרי והרודני של הנאציזם בא לידי ביטוי בהכפפת חיי הפרט ובכלל זה חיי המשפחה לאינטרסים של המפלגה והרייך בן אלף השנים. בישראל של 2010 אין מקום לכפייה של ילודה מוגברת לפי הוראה מלמעלה ולכן מי שרוצה מביא צאצאים לעולם ומי שאינו חפץ בכך מסיבות שונות אינו מביא צאצאים לעולם. לשפוט אנשים פרטיים לפי תרומם לילודה ועוד תוך מסירת פרטים אישיים על חיי המשפחה שלהם זו לא רק חוצפה יוצאת מהכלל וגסות, אלא עברה על חוק לשון הרע. [•]... | |||
_new_ |
|
|||
השוואת דעתי אל הנאציזם היא מישגה . ----------------------- ---------------------- ---------------------- בסוף כל מעשה או מחדל יש תוצאה . במיעוט ילודה העם מתכווץ ובריבוי ילודה העם גדל . | |||
_new_ |
התלהמות עלובה! | |||
|
|||
השוואות חיי היום-יום עם מעשי הנאצים הן התלהמות מיותרת. השוואת בעלי ילד אחד עם מעשי הנאצים היא התלהמות עלובה! | |||
_new_ |
התלהמות עלובה! | |||
|
|||
ההשואה במקומה . נכונה ומדוייקת . לתוצאה אין חשיבות אם הילד שאינו בגלל קונדום או כדור בראש . מבחינת התוצאה יש זהות בכמות בין הולדת ילד אחד לבין הריגת ילד אחד מתוך שנים , או עשרה מתוך אחד-עשר . בכל המיקרים יש רק ילד אחד . | |||
_new_ |
גם כעת ההתלהמות עלובה! | |||
|
|||
_new_ |
חלוקת העבודה מביאה תוצאות . | |||
|
|||
_new_ |
אז תחלק את העבודה בין אריה לעירן! | |||
|
|||
_new_ |
אז תחלק את העבודה בין אריה לעירן! | |||
|
|||
דווקא בא לי לחלק אותה איתך . זה מאהבה . קח מעט מהגלידה שלי . | |||
_new_ |
תגיד אתה | |||
|
|||
מתי היית לאחרונה בקופת חולים? | |||
_new_ |
אתה לא אדם חושב . תעמולה ורגשות מערפלים את ראשך . | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |