![]()
|
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
emotionsl intlligence לא ניתן לפתח בבית. ראשית, יש להגדיר מה מטרת בתי הספר. האם בעיקר להשיג ידע? אם כן איזה סוג של ידע. יש ידע של מידע, יש ידע טכני, יש הכנה לקראת החיים, חבירות, אזרחות, חיים בצותא, חשיפה למידע וגירויים וכדומה. לימודים בבית על ידי הורים משכילים יבטיחו דבר אחד, וזאת על סמך מקרים שהתרחשו, שהילדים יפתחו כישורי למידה גבוהים (מה שקוראים אי-קיו) ויוכלו להיות דוקטורים עד גיל 18, אז מה? תכונות הרבה יתר חשובות הן כל התכונת והקטגוריות של אינטליגנציה רגשית E.Q(הספר של ד''ר דניאל גולמן). אינטליגנציה רגשית היא זו שמנבאת בהצלחה מדהימה את הצלחתנו כבני אדם. ראה - כמה גאונים הינם מטורפים לגמרי או בחלקם. כמה מוכשרים לא מצליחים לחיות בחברה (נאש כדוגמה), לא מצליחים לקיים חיי משפחה, או שמוסרים מידע לאוייב (בתקופה הקומוניסטית רבו האינטליגנטים בעלי איקיו גבוה ששתפו פעולה עם סטלין) וגם בארץ יש לנו כמה כאלה המשתפים פעולה עם אויבי ישראל. כאחד שבילה הרבה מאד שנים באוניברסיטה ובמכללות, לא מעט מרצים המומחים בצחומם, אין להם שמץ של הבנה בתחומים אחרים. זרוק אותם מהאקדמיה והם כמו דג ביבשה. לכן, לסיכום - אינטליגנציה רגשית יכולה להתפתח אך ורק בבתי ספר ואותם צריך לשנות ולהכשיר את המורים בהתאם. ידע אינו גורם חשוב, סקרנות ופיתוח יכולת לימוד עצמי וחשיבה עצמית , כן חשוב. הבנת כללי המנשחק של חיים בחברה ואזרחות נכונה כן חשוב ללמד, כל זאת לא ניתן לעשות בבית. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
בעלי אינטליגנציה גבוהה לאנשים בעלי אינטליגנציה נמוכה? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
כפי שהיא מובאת בהודעה שלו | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
נבחר כמה קטגוריות לצורך המחשה בלבד. א. הצלחה בתחומים כמו: לימודים, ספורט, קידום צבאי וכדומה. ב. הצלחה בחיי משפחה: בחירת בן/ בת זוג , ילדים מוצלחים, בריאות ואושר (בדרך כלל מושג הודות להשקעה מתמדת ולא מקרית). ג. הישגים חומריים כמו כסף, קרירה, פרסום ד. הישגים בכיוון המנוגד ב 180 מעלות, בהתאם לתפיסות דתיות :בודהיסטיות , יהודיות ודומה. הישגים של זן: פשטות, צניעות,לימוד והבנה של הזן. המאמץ הכרוך בהבנת ובהשגת קרבה לאלוקות, הפנימיות (למשל - תלמידי ישיבה המתמידים בלימוד תורה, נזירים נוצרים, בודהיסטים (להגיע להישגים בתחומים אלה לפעמים זה מסע של חיים שלמים (ביהדות התפרסם הגאון מוילנה אך הוא לא היחיד כמובן). פרטתי מעט דוגמאות, הישג הוא דבר אישי מחד ולעתים קרובות נבחן על פי תפיסות חברתיות ותרבותיות , שהינן אקסוגניות, חיצוניות. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
חשיבות לאינטליגנציה כגורם להצלחה ואף טורח להדגיש בעיות או טעויות של אנשים בעלי אינטליגנציה גבוהה. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מכמה וכמה רבדים / סוגים שונים שאפרט בהמשך. אתה מתכוון כנראה אך ורק ליכולת הלימודית, ליכולת לפתור בעיות לוגיות וידע כללי, מה שנבחן ב I.Q.אבל , על פיד''ר דניאל גולמןהמצטט את ספרו של גארדנו ''מצבי נפש'', ציטוט ''אין סוג אחד, מונוליטי, של אינטליגנציה, הממלא תפקיד מכריע בהצלחה בחיים, ועל מקומו ניצב ספקטרום רחב של אנטליגנציות, הכולל 7 סוגים ראשיים,'' יש יכולת מרחבית אצל ציירים ואדריכלים, יש כישרון קינסתטי של תחושת התנועה המתגלה בחינניות ןבתנועהנ הפיזית של רקדנית כמארתה גראם או כדורסלן מצטיין כמגייק ג'ונסון. באם אתה רוצה שארחיב , נפתח דיון שבו אסקור את תמצית הספר. | |||
![]() |
![]() |
![]() | ![]() |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |