|
זהירות היא כלי שכדאי להשתמש בו! | |||
|
|||
דוד סיון, כרגיל אתה מקשקש, או הכשכש, כאשר מגיעים לשמאל ולפלסטינים. כבודם של אלו במקומו מונח. אך לאום אין להם. כאשר כמה אנשים מתחילים לדבר על לאומיות,באיזה מפגש או תוך כדי התארגנות ראשונית, או אפילו מקימים מפלגה, זה עדיין לא יצירת עם או לאום. לאום פלסטיני בקושי קורם עתה עור וגידים. עד לא מכבר הם ראו עצמם כחלק מהאומה הערבית הכוללת. מעולם לא היתה להם מדינה בעבר. היו משכילים ערבים שהתארגנו והקימו מפלגה קומוניסטית, שבזמנו היתה חזקה מאד במגזר הערבי במדינה. האם בכך קם עם קומוניסטי בארץ-ישראל? או אולי אתה רואה בתנועה האיסלמית שהתארגנה בצפון המדינה בנוסח ''האחים המוסלמים'' במצרים עם חדש? אבל בזה אין חידוש. יוסי ביילין ומרעיו כבר טעו טעות זו בעבר. אבל כאשר אורי אבנרי כותב על עם שחי כאן מאות בשנים במדינה עברית, או שתי מדינות [יהודה וישראל]; אשר שב וקומם מדינה יהודית אחרי 70 שנות גלות בפעם הראשונה [גלות בבל]; ושב וקומם אותה אחרי כמעט אלפיים שנה נוספות - שזהו לא עם ולא לאום, אלא דת בלבד - זהו שקר אדיר, ואוי לך שאתה תומך בדעתו. נכון, העם היהודי היה מפוזר במאות ארצות בגולה, אולם תמיד שמר על יחודו, על תרבותו המיוחדת וכמובן גם על דתו. כל היהודים, בכל הארצות, השתייכו לאותו עם, גם אם חלקים ממנו התבוללו, גם אם חלקים ממנו נפרדו מהגזע העיקרי, כמו השומרונים ואחריהם הקראים, ועוד כתות שונות, כמו חסידי שבתאי צבי ואחרים. אך העם נותר עם. כאשר נכתבו שני תלמודים, זה בבבל וזה בא''י, הם היו שניהם לאבני-יסוד ביהדות. כאשר הרמב''ם כתב במצרים את ספריו הם נוספו לכל עם ישראל כנדבך חשוב נוסף בדתו ובתרבותו, ובכל קהילות ישראל. אנו בימי הפורים. אני כותב במוצאי פורים-שושן. ובכן: גם המן , לפי מגילת אסתר, טען שהעם היהודי מפורד בהמון ארצות, שדתו שונה מיתר הדתות בממלכת פרס ומדי, ועל כן לא שווה לאחשוורוש להשאירו, המן ביקש מהמלך רשות להשמיד ולאבד את העם הזה. אבוי לנו שפתאום אנו מגלים את בני המן גם בתוכנו, עדיין אמנם בלי בקשה מפורשת להשמידנו.[זה יקרה אם נתיר את זכות ''השיבה'' כפי שכמה מחבריך מציעים, או אם נשלים עם הטפטוף של ערבים משטחי הרשות לתוך תחומי הקו הירוק. היתכן שבכל זאת כמה מבני-המן ניצלו מן התליה ומצאו מחסה בתוך עמנו? או שעתה קמו מתוכנו אנשים שמאמצים את השקפתו של המן על העם היהודי? אתה מנסה להציג פנים מלומדות. צר לי עליך, מכובדי, אבל בתחום הזה טחו עיניך מראות ואינך מבין דבר, גם אם קראת כמה ספרים. נגד אותו שקר שחור, שאורי קרא לו 'שקר לבן', אני יצאתי חוצץ. אחרי תגובתך האחרונה איני יכול להתייחס ברצינות לדבריך. כבר כתבתי לך, שכאשר אתה רואה סוס מרוץ אביר [אחשתדרפן? בנוסח ימים אלה] כל מה שאתה מבחין בו, או ביתר דיוק עוסק בו, הוא ספירת השערות בזנבו. אולי גם מכשכש בו, באותו זנב. בכלל אינך מבין את חומרת דבריו של אבנרי, שאפשר ובלהט כתיבתו גם הוא לא הבחין בהם, ועל כן אינך מבין את תגובתי. יכול אתה כמוהו להמציא לאום פלסטינאי יש מאיין, וגם להקדים את מועד הקמתו בדור אחד או שניים, למן ההתכנסות הראשונית של כמה משכילים ערביים בא''י, שהוו מיעוט שבמיעוט מכלל האוכלוסיה הערבית שחיה כאן. לקרוא לזה ''לאום פלסטיני'' אלו דברי הבל, ופרופ' פורת לא כתב כזאת. אולם לבטל בִּמְחִי מאמר עלוב של אבנרי עם יהודי עתיק ומפואר, בעל תרבות אדירה ומיוחדת-לו - אשר שב והתחדש בארץ אבותיו - זה כבר פשע שגובר אולי אפילו על הפשע של הכחשת השואה. אם פעם תבין זאת אולי יהא לנו בסיס לדיון או ויכוח. עד אז - אני מוחל על הכבוד, ותשמיץ או תתקוף כרצונך. | |||
_new_ |
זהירות היא כלי שכדאי להשתמש בו! | |||
|
|||
סיוון הוא איש מאוד תרבותי וליבראלי אצלו הכל ''לגיטימי'' גם כשהרצל אומר וכותב שיש להתנצר זה פשוט לגטימי והכל אבל זה לא יהודי אז מה איכפת? | |||
_new_ |
''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''! | |||
|
|||
_new_ |
הקישקוש נמשך! | |||
|
|||
''... כאשר אתה רואה סוס מרוץ אביר... כל מה שאתה מבחין בו, או ביתר דיוק עוסק בו, הוא ספירת השערות בזנבו. אולי גם מכשכש בו, באותו זנב''. ''אתה מנסה להציג פנים מלומדות. צר לי עליך,... אבל בתחום הזה טחו עיניך מראות ואינך מבין דבר, גם אם קראת כמה ספרים''. ''... כרגיל אתה מקשקש, או הכשכש, כאשר מגיעים ל[עובדות היסטוריות על ה]לפלסטינים''. מדוע? 1. העובדות ההיסטוריות המפורטות בספרי ההיסטוריה, למשל של פרופסור משה שמש ופרופסור יהושע פורת ואחרים, מפריכות את טענותיך בקשר לקיומו של העם הפלשתינאי. 2. העובדות האלה, וגם דברים שכתב ז'בוטינסקי, מעידות שהעם הזה קיים כבר מראשית המאה הקודמת. 3. העובדות האלה מפריכות את טענתך המטופשת כי ''לאום פלסטיני בקושי קורם עתה עור וגידים''. ----- ההכחשות וההשמצות שבהן אתה עוטף את התייחסותך לטענות שלי בדבר קיומו של העם הפלשתינאי, לא יעזרו לך, כמו שלא עזרו לאחרים לפניך, להפריך את העובדות ההיסטוריות ואת המציאות. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |