|
|
|||
אריה עירן עוזר לנו לנסח את המפלצתיות של עמדתו. הוא כותב, ''השואה מלבינה הכל !'' וזה אומר הכל: אם השואה משמשת אותנו כהצדקה גורפת לכל מעשה נפשע (ביחוד בתחום זכויות האדם הבסיסיות), הרי שלא למדנו לקח כלל מהשואה, ואין לנו כל סיבה לצפות שלא תחזור על עצמה. אולי בגלל זה אריה עירן מפגין כזו היסטריה קיומית. | |||
_new_ |
כרגיל אתה כותב שטויות מהרהורי לבך . | |||
|
|||
מאחר ואני סבור שהעם שלי נמצא בסכנה קיומית אני מנהל את מחשבותי ותגובותי בהתאם לזה . זכותך לחשוב אחרת ולנהוג אחרת . חבל רק שלדעתי אתה ממהרסי הקיום היהודי . | |||
_new_ |
בנין הקלפים של המוסר הנפוץ מתמוטט בגלל דרווין . | |||
|
|||
אתה ומדף ארוך של פילוסופים לא מבינים את הקיום . שני ספרים של דרווין והעמקת המחקר וההבנה בקו שלו הורסים את כל התפיסות המוסריות והערכיות של דורות רבים . את זה אינך קולט . | |||
_new_ |
בנין הקלפים של המוסר הנפוץ מתמוטט בגלל דרווין . | |||
|
|||
אני מקווה שבאחד הימים תקלוט שיש הבדל בין השכלה מסודרת ב, נניח בביולוגיה, וקריאת מאמרים פה ושם על דרווין ותורתו (שים לב שהפעם אני לא מזכיר את ויקיפדיה). | |||
_new_ |
בנין הקלפים של המוסר הנפוץ מתמוטט בגלל דרווין . | |||
|
|||
אני מקווה שתבין שמרגע שתורת האבולוציה המנוסחת בפחות מעמוד כתוב אחד מובנת אין צורך במאות עמודים להסביר אותה . ועוד הערה קטנה , אם אנחנו כבר כאן . אמנם דרווין היה מי שפרץ את התפישה האבולוציונית ובמקביל לו וואלאס , אך התהליך נקרא אבולוציה ולא דרוויניזם . | |||
_new_ |
[•] | |||
|
|||
ה'שיטה' הברוטלית של עירן עובדת הרי בשני הכיוונים: איך מסבירים לחמור שהוא חמור? בעזרת מקל ומספר חבטות מכוונות היטב. אם הלה סבור שעל מנת להיות מומחה לשיטה מדעית או פילוסופית זו או אחרת די לשלוט בחומר ברמה הוויקיפדית, [•]... משום מה נדמה לעירן שדווקא בתחומים המופשטים יותר - התיאוריה המדעית והפילוסופיה - הידיעה, או ידיעת התחום פירושה הבנת משמעות המונחים הבסיסיים של השיטה, ללא כל הבנה מעמיקה של התהליכים והפרקטיקות הקשורים לעיסוק היומיומי בתחום. דווקא בתחומים התיאורטיים במדעי הרוח משך הזמן הנחוץ כדי להשתלם בתחום וכדי להגיע להבנה ולהתמצאות המאפשרים ללומד להפוך בבוא היום למורה, - משך הזמן הזה הוא מהארוכים בהשוואה למדעים אחרים. גם עורך דין או רופא לומדים שנים ומקדישים שנים נוספות להתלמדויות, אך דווקא התיאורטיקן במדעים, או הפילוסוף מקדישים תקופת חיים שלמה לחקר התחום בו הם עוסקים ולהבנתו ברמה המאפשרת להם לא רק ללמד אחרים את התחום אלא אף ליצור אלמנטים חדשים ומקוריים בתחום. עירן חש באינטואיציה שההשכלה שרכש עד כה עומדת מבויישת אפילו אל מול פרקטיקת הלימודים הסטנדרטית של עורך הדין המצוי או טכנאי השיניים. אך לבורות אין מצרים, הבורות איננה, כפי שנדמה, תוצאה של היעדר השכלה. הבעיה כלל אינה כמותית. הבורות, כפי שהיא מיוצגת בפורום על ידי אריה עירן, היא הלך רוח. | |||
_new_ |
פשיטת רגל אינטלקטואלית של תלאביבסאנור . | |||
|
|||
יש הבדל בין בורות שהיא מחסור בידע לבין טיפשות שהיא מחסור ביכולת חשיבה . חוסר חשיבה הוא הדבר הבולט אצל סאנור . לגבי בורות כנראה שגם זו קיימת אצל סאנור . הידע שלי במתמטיקה מוגבל . אבל מה שלמדתי אני יודע ויודע טוב . אני יכול לבצע פעולות חשבוניות מששת הסוגים הראשונים ללא שגיאות . אפילו פרופסור עילוי במתמטיקה אינה יודע בתחום זה יותר ממני . מומחיותו הפרופסורית משתרעת בשדה שהוא הלאה מידיעותי , אך בתחום ידיעותי אנו שוים ביכולותינו . אותו דבר קורה בתחום האבולוציה והביולוגיה . הפרופסור עדה יונת עולה עלי בתחום הידע על התא החי , בזה אין ספק . אך בתחום המוגבל של הבנת התהליך האבולוציוני היא אינה יודעת יותר ממני אפילו במעט . מה שברור לגבי סאנור זה שהוא אינו מוכן להעמיד במבחן את ידיעותיו וכושר החשיבה שלו . הוא יודע איך הוא עומד להיכשל בעימות כזה , בגלל חוסר יכולתו לחשוב . סאנור עולה בהתמדה על כל כשל נפוץ , החל בהתיחסות לגוף הטוען דרך טענת המיסכן , טענת המפורסם , כשל הצייד , הרינג אדום , איש הקש , כשל המגירה ועוד ועוד . הוא פשוט לא מסוגל . כל זה מתווסף לקיבעון שנקרא ''אידאה פיקס'' או ''בורות בלתי משתכנעת'' . | |||
_new_ |
[•] | |||
|
|||
אם עירן סבור שעל מנת להיות מומחה לשיטה מדעית או פילוסופית זו או אחרת די לשלוט בחומר ברמה הוויקיפדית, הרי שאני ממליץ לו שילך במקרה [•]... | |||
_new_ |
פשוט לא נכון | |||
|
|||
מהדברים שאתה כותב וכתבת על אבולוציה או שאתה מייחס לאבולוציה וביולוגיה עולה שאינך מבין את התהליך האבולוציוני. את זה כבר כתבו כאן אנשים שמבינים את התהליך האבולוציוני יותר טוב ממך (וגם ממני). | |||
_new_ |
דבריך אינם נכונים . | |||
|
|||
_new_ |
דברי נכונים! | |||
|
|||
הנה הם שוב: הדברים שאתה כותב וכתבת על אבולוציה או שאתה מייחס לאבולוציה וביולוגיה עולה שאינך מבין את התהליך האבולוציוני. מאחר שכך אינך יכול לטעון שפרופסור עדה יונת ''אינה יודעת יותר ממני אפילו במעט . הטענה הזאת מעידה שאתה נוהג לקשור לעצמך כתרים לא מתאימים... | |||
_new_ |
דברי נכונים! | |||
|
|||
כרגיל אתה אינך מביא ראיות למשגים בדברי אלא מביע את דעתך חסרת הערך . | |||
_new_ |
דברי נכונים מאד! | |||
|
|||
בעבר כאשר הצגת את ה''ידע'' שלך בדבר האבולוציה, הוצגו ראיות למשגים ב''ידע'' שלך. בחלק מן המקרים גם אני הצגתי ראיות כאלה. אחת התוצאות של אותם מקרים היתה שהרחבת את הידע שלך וחלק מהשגיאות לא חזרו. אלא שמאז אתה רק מתחכם כאשר אתה לא מפסיק לטעון טענות כלליות מאד שלא ניתנות להפרכה כמו 'אני מבין...' או ש'פרופסור יונת לא מבינה יותר טוב ממך'. אלה הצהרות חסרות ערך בעליל משום שאין בהן דבר על רמת הידע שלך, ובודאי לא על רמת הידע של פרופסור יונת. ההודעה שלך היא עדות שעוד לא למדת שחובת ההוכחה היא על הטוען - שעליך להציג ראיות. זה לא תפקידו של מישהו אחר. | |||
_new_ |
דבריך שגויים מאד! | |||
|
|||
התהליך האבולוציוני הוא תהליך מוכר ומובן . חוץ מזה שאתה מביע הרבה את דעתך עלי ועל מיעוט ידיעותי אינך מציג שגיאות שלי בהבנת האבולוציה . | |||
_new_ |
דבריך, אריה, שגויים מאד, מאד! | |||
|
|||
עד שלא תציג הבנה באבולוציה הטענה שאריה מבין באבולוציה היא מופרכת. חובת ההוכחה היא עליך. | |||
_new_ |
דבריך, דוד שגויים מאד, מאד! | |||
|
|||
אם יש לי ענין להוכיח לך משהו . כשנראה לי הצורך לטעון טענה בענין האבולוציה אטען . לך יש אפשרות לסתור טענה כזו או להמשיך ולעסוק בשאלות המענינות על יכולותי . | |||
_new_ |
דבריך, אריה אינם לעניין! | |||
|
|||
הטענה שהעלית בפתיל הזה שאתה, אריה, מבין באבולוציה היא מופרכת. הטענה, שפרופסור יונת ''... אינה יודעת יותר מ[אריה עירן] אפילו במעט'' (תגובה 145738), גם היא מופרכת. זכותך להעלות טענות מופרכות מוכרת אבל זאת מטרה לא מועילה. | |||
_new_ |
דבריך, אריה אינם לעניין! | |||
|
|||
הניסיון שלך להמעיט בידיעתי בנושא האבולוציה גם היא לא לענין . | |||
_new_ |
|
|||
זה אופייני. אריה עירן טוען לסמכות בענייני אבולוציה וכאשר מראים לו שלא כך היא - שדבריו בנושא אינם מעמיקים דיים כדי ללמד אחרים - הוא מתרגז ומיד רואה בכך מעשה עויין של הפחתת ערכו האישי. הנושא לא היה, וגם עכשיו הוא לא, אריה עירן האיש. נושא הדיון הם הדברים שאריה עירן העלה על הכתב בנוגע למידת הבנתו בענייני אבולוציה. אכן, זה עומד על קצה הלשון, לומר לאריה עירן: אתה לא לעניין. אך במקום זה אומרים ל'מחשל': דבריך אינם לעניין. | |||
_new_ |
|
|||
אתה עוד אחד שאינו יודע מה היא האבולוציה . לך לקרוא וללמוד . | |||
_new_ |
דבריך, אריה אינם לעניין! | |||
|
|||
זה בהחלט לעניין לבקר ולהאיר שימוש בטענות מופרכות כאילו הדברים כבר הוכחו; זה בהחלט לעניין כאשר טענות מופרכות אלה מוצגות כבסיס לעמדות שאתה נוקט כמעט בכל עניין. | |||
_new_ |
דבריך, אריה אינם לעניין! | |||
|
|||
קריאה מרובה של תלאביבסאנור גורמת לך לרכוש את מנהגיו . יש הבדל בין הבנתי את התהליך האבולוציוני לבין טענתי שאני מבין את התהליך האבולוציוני . אתה לא עושה הבחנה באלה . בזה אתה דומה לו . עד כה לא קראתי אצלך את ההגדרה או התיאור של התהליך האבולוציוני . גם זה דומה לחסר התועלת ההוא . | |||
_new_ |
דבריך, אריה אינם לעניין! | |||
|
|||
הבעיה שלך הן טענות מופרכות בדבר הבנתך את התהליך האבולוציוני. אין בהודעתך דבר שסותר את הערה הזאת ולכן הודעתך אינה עניינית וחסרת תועלת. | |||
_new_ |
דבריך, אריה אינם לעניין! | |||
|
|||
גם תגובתך חסרת תועלת . | |||
_new_ |
דבריך, אריה אינם לעניין! | |||
|
|||
_new_ |
דבריך, אריה אינם לעניין! | |||
|
|||
נודניק . | |||
_new_ |
דבריך, אריה אינם לעניין! | |||
|
|||
שוב הנוהג המטופש שלך לגדף... אין חדש | |||
_new_ |
דבריך, אריה אינם לעניין! | |||
|
|||
נודניק אינו גידוף . הוא רק מצביע על הנוהג שלך להשתדל לכתוב אחרון . | |||
_new_ |
דבריך, אריה אינם לעניין! | |||
|
|||
הגידוף מצביע על גישה ילדותית שחוזרת על עצמה אצלך. | |||
_new_ |
דבריך, אריה אינם לעניין! | |||
|
|||
הגישה הילדותית שלי היא חלק מהתנהגותי . בגילי קשה לשנות את זה . כך גם הצורך שלך להיות המגיב האחרון . | |||
_new_ |
דבריך, אריה אינם לעניין! | |||
|
|||
_new_ |
דבריך, אריה אינם לעניין! | |||
|
|||
לא חשוב . עדין אתה משתדל לענות אחרון . | |||
_new_ |
דבריך, אריה אינם לעניין! | |||
|
|||
הפוסל, עירן, במומו פוסל! | |||
_new_ |
דבריך, אריה אינם לעניין! | |||
|
|||
פוסל שמוסל . אתה עדין מתאמץ . | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |