|
|
|||
עדיין לא שיתף אותנו אריה עירן בסוד ה'חוזה' שיש לעם היהודי על ארץ ישראל. אם, כפי שהוא טוען, אין ארץ ישראל שייכת לעם ישראל מכוח ההבטחה האלוהית, ''אני לא עוסק בזכות ובודאי לא זכות אלוהית , את זה אני משאיר לידידים הדתיים . אני עוסק בבעלות . בעלי ארץ ישראל הם עם ישראל וזה לדעתי לא מכח הבטחה אלוהית , אל מהנסיבות ההיסטוריות ,'' אלא ''מהנסיבות ההסטוריות'', כבר קל יותר להראות שאין בסיס רציני לטענתו של אריה עירן ש''ארץ ישראל שייכת לעם ישראל'': אולי יסביר אריה עירן המתיימר לכתוב דברים סדורים לפי שיטה, מהן הנסיבות ההסטוריות המקנות כביכול לבני העם היהודי כיום את הזכות על ארץ ישראל? מדוע בדיוק, ''בעלי ארץ ישראל הם עם ישראל,'' וכיצד הוא מראה שכיהודי החי ב-2009 יש לו קשר ישיר לבני ישראל שחיו בארץ ישראל בתקופת התנ''ך? מהי ההמשכיות ההסטורית שמקנה לבני העם היהודי כיום את הזכות הבלעדית על ארץ ישראל כולה, והאם קיומה של זכות מסוג זה, גם אם ניתן להוכיח אותה, מצדיקה, כפי שמטיף אריה עירן, את גירושם או חיסולם של תושבי ארץ ישראל הפלסטינים? ראינו כבר את הנסיון הלא כל כך מוצלח של ההסטוריונית רבקה 'להוכיח' שיהודים חיו בארץ ישראל בכל מקום בכל התקופות מאז תקופת המקרא. היא הסתבכה בחקירה שהניבה בדיוק את התוצאה ההפוכה מזו אשר לה קיוותה, כי מאמריה מציירים תמונה של ארץ ישראל המיושבת באופן לא רציף בידי בני עמים שונים ובני דתות שונות בתקופות שונות, ולעתים אינה מיושבת כלל. אם אריה עירן מנסה לבסס את הטרנספר לו הוא מטיף ואת ''את פלסטין יש לחסל'' שלו על הקביעה של רבקה ש''טבריה היתה עיר יהודית רוב הזמן...'' הרי שצפויה לו אכזבה. היו יהודים בטבריה תקופות ארוכות, אך מכאן ועד לשימוש בביטוי ''עיר יהודית'' הקפיצה הלוגית גדולה. נראה לי שאריה עירן מנסה לעשות אותו סוג של קפיצה לא הגיונית, וסופו שיעשה 'שפגט' כואב ויפול על התחת או גרוע מזה, כי אם בלקסיקון העילג של עירן, ה''נסיבות ההסטוריות'' האמורות להוכיח שליהודים כיום יש הזכות המלאה על ארץ ישראל, מבוססות על האופי של הישוב היהודי בארץ מאז תקופת המקרא, הרי שאין לו כל כך על מה לבנות. ואם מתכוון עירן לנסיבות ההסטוריות המקראיות - הווה אומר: קיומה של ממלכה ישראלית בארץ ישראל בתקופת התנ''ך, זה הכל טוב ויפה, אך מה הרלוונטיות של זה לזכות כיום על הארץ. פעם היהודים חיו בארץ ישראל. לפני זה הם חיו במצרים שנים רבות. האם מצרים היא נחלה יהודית כיום? והיהודים חיו בבבל שנים רבות. האם 'נסיבות הסטוריות' אלה מקנות ליהודים כיום זכות ראשונים על שטחים בעיראק ובאיראן? מהו אם כך הבסיס לאמונתו הדתית כמעט של עירן בדבר הזכות שיש לעם היהודי על ארץ ישראל. לא די לומר 'הארץ שלנו'. זה ילדותי, וממש לא מדעי. | |||
_new_ |
לפלשתינאי שלנו הפרעות קיבה בכל בוקר. | |||
|
|||
אריה עירן כנראה מועיל, לו, ליוסוף ,בבעיהזו. | |||
_new_ |
אתה לא עוסק בבעלות - אתה עוסק בבעילה | |||
|
|||
_new_ |
אז מה אתה רוצה לומר תל אביב סנור? | |||
|
|||
שלומר שהארץ היא של הערבים זו אמירה בוגרת ומדעית? | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |