פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לtelavivsanur@gmail.com, 23/11/09 8:53)
הבדל גדול מאד!
דוד סיון (יום שני, 23/11/2009 שעה 10:47)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. ע. צופיה הוא אדם פרטי והרב הוא מורה ומנהיג.
2. ע. צופיה מדבר על אוכלוסיה מסייעת ושימוש של לוחמים באוכלוסיה. זו עמדה שמהותית שונה מהפרשנות שאתה מנסה להלביש עליה.
_new_ הוספת תגובה



הבדל גדול מאד!
(יום שני, 23/11/2009 שעה 17:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רב הוא מורה ומנהגי אך ורק
אם מורה ומנהיג
ואם הוא מורה, נניח,
מה ההבדל בינו לבין הפרופסור שטרנהולץ
שהתיר דמם של יהודים?
_new_ הוספת תגובה



אתה שקרן מחוצף
עמיש (יום שני, 23/11/2009 שעה 17:41)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פרופ' שטרנהאל מעולם לא אמר או כתב את אשר אתה מייחס לו.
_new_ הוספת תגובה



העולם לפי שטרנהולץ
(יום רביעי, 25/11/2009 שעה 5:11)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפרופסור לא מבין את הערבים ולכן הוא מייעץ להם
לא לתקוף את רחובות, תל-אביב ופתח-תיקווה
(יוסלה במקלט שם)
לתקוף את ההתנחלויות והמתנחלים
( הוא מכנה אותם מתנחבלים)
אבל זו תפיסת העולם של אבנרי יוסלה וכל גדודי המלחמה של שלום עכשיו ומיד
הם לא מבינים למה הערבים לא תוקפים התנחלויות. למה הם תוקפים את הנאורים והשגיא-נאורים. באמת למה?
זה כל כך לא הגיוני ולפעמים משפיל שהורגים יהודים גם בחדרה ובחיפה.
שטרנהולץ היה בונה להם תפיסת עולם רצויה וראויה
הרי הוא היה בשואה ומבין מהי שנאת יהודים שרוצה להשמיד ולהרוס רק יהודים.
זה לא הערבים...
הוא ידריך אותם ויכוון אותם ליעד של שלום עכשיו
_new_ הוספת תגובה



''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ'
דוד סיון (יום שני, 23/11/2009 שעה 17:44)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הבדל גדול מאד!
ע.צופיה (יום שני, 23/11/2009 שעה 18:18)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

או האייתולות, האימאמים והמטיפים במסגדים שהתירו ועודדו הרג יהודים באשר הם!!!
_new_ הוספת תגובה



(יום שני, 23/11/2009 שעה 20:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדברי הרב ברור שהוא מתייחס לבני משפחה
תמימים - ילדים וכו' אשר חשיבותם ל'רשע' בכך
שהם ילדיו האהובים.

עמדתו של צופיה ברורה, והועלתה על ידו באתר
פומבי באופן הצהרתי מופגן וחוזר ונשנה:

''...אני שמח וגאה על הנקמה במרצחי עזה ובמרצחים הפלשתינאים והערבים והמוסלמים בכלל.
אני בעד המשך חיסול המרצחים והמסייעים להם ,כולל בני המשפחה.
...המספר עבר מזמן את האלף והיד עוד נטויה.
כל הכבוד לצה''ל. תמשיכו!!!
אתה רואה, אני לא רק לא מתנצל אני אפילו גאה וגלוי בדעותי ובעמדתי...''

הרב הגאון כמו צופיה הנאור
בוחרים לראות בבני המשפחה 'סייענים'
בכל מקרה מעצם היותם בני משפחה
של אנשי חמאס.

אצל שניהם ההצהרה המעלה קבס,
באה למלא צורך להצדיק בדיעבד
את העובדה שישראל התקיפה במלוא הכוח
הארטילרי שלה איזורי מגורים מהצפופים בעולם,
נתוך ידיעה מראש שייהרגו אזרחים רבים.

העובדה שאנשי חמאס הסתתרו בקרב האוכלוסיה
בעזה אינה ממצא מרשים במיוחד היות ועזה היא
מקום מחייתם ומגוריהם. הטענה הישראלית להבחנה
כביכול בין פלסטינים לוחמים (מחבלים בלשון הישראלית)
לבין האוכלוסיה האזרחית דומה לנסיון של הבריטים
להבחין בשעתו בין לוחמים של האירגונים העבריים
לבין האוכלוסיה הרחבה היהודית.

אין הרבה פתרונות אלגנטיים במלחמה של צבא מאורגן
נגד אירגוני התקוממות עממית מזויינת. מעצם ההגדרה,
אירגונים כגון הפתח והחמאס פועלים ללא ההפרדה מהאוכלוסיה
אך בבירור מייצגים את האינטרס הפוליטי והבטחוני של
אוכלוסיה זו שהם חלק ממנה.

יש רק שני פתרונות אפשריים למצב מסוג זה:
הפתרון האחד הוא, כפי שקרה בסיומם של רוב הסכסוכים
מסוג זה, להביא את הכוח הצבאי השולט בשטח ואת כוחות
ההתנגדות המיליטנטיים למשא ומתן מדיני.

אך ישראל מסרבת בשנים האחרונות להכנס למשא ומתן מסוג
זה בשל כוונתה להמשיך ולשלוט ביהודה ושומרון. ולכן הפתרון
בו בחרה ישראל בשנים האחרונות הוא לפגוע באופן מאורגן
וממוסד באוכלוסיה האזרחית הפלסטינית כאמצעי לחץ על
אירגוני ההתקוממות. זה התחיל כבר לפני שנים כאשר שרון היה
ממונה על איזור הרצועה ו'פרץ' דרכי 'בטחון' באמצעות בולדוזרים
דרך מחנות הפליטים בעזה (תוך הריסת בתים רבים שעמדו בדרך).

זו היתה תחילת הטרור המדיני והאדמיניסטרטיבי בו נקטה ישראל.
מאז זרמו פחות ופחות מים בירדן, אך ישראל רק הלכה ושכללה את
המערכת הממוסדת ששותפים לה כל משרדי הממשלה והממשל
להצרת צעדיהם ולעושק הרכוש של התושבים הפלסטיניים.

מלחמת לבנון השניה סללה את הדרך ללגיטימציה כביכול של
הפעלת הצבא הישראלי להרס תשתיות אזרחיות כחלק ממסע
נקמה והפעלת לחץ על האוכלוסיה האזרחית של מדינה שלמה
- ענישה קולקטיבית האסורה לפי כל האמנות הבינלאומיות.

במלחמת עזה האחרונה, ה'נרטיב' כבר גלש לסיפור עלילה עם
מאפיינים של טיהור אתני, והעדות לכך היא עדיין אלפי יחידות
הדיור שהופגזו באופן שיטתי כדי להביא להרס של פרברים שלמים
כפי שאכן נעשה ברפיח. ההוכחה הישירה לכך היא כמובן שיחות
הטלפון המדויקות והממוקדות שצה''ל ערך לתושבי הבניינים שהופגזו
כדי לדחוק בהם לעזוב את בתיהם. בצה''ל רואים בעובדה זו מעין
הוכחה לנאורות של הישראלים, כאשר למעשה העניין מוכיח ללא כל
צל של ספק שצה''ל כיוון מראש ובמסגרת תכנית ערוכה להרוס
שכונות שלמות ברצועת עזה.

טענותיך בבואך להגן על עמדתו השקופה למדי של צופיה
אינן תואמות, לא את מה שאכן קרה בעזה, ואת הכוונה מראש
שלוותה למה שקרה שם, ולא את מה שצופיה עצמו זעק בגרון
ניחר שוב ושוב בכל הזדמנות בפורום בעת המלחמה ולאחריה.

עצם הנסיון להגן על עמדה אומללה ומבישה זו,
מעמיד אותך ואת צופיה בשורה אחת עם הרב הנחמד.
פוסלים אתם את 'נאורותו' ואת 'הארתו',
אך בחרתם באותה מתכונת מזעזעת גם אם
אתם מכנים את המעשה בשמות קצת שונים.

הקטל בעזה, של ילדים ונשים במאותיהם,
היה ידוע מראש. את זה אי אפשר להכחיש היות
ופורסם כבר בעת המלחמה שהמחלקה המשפטית
בצה''ל סרבה תחילה לאשר את תכניות הקרב.
שיחות הטלפון הממוקדות מוכיחות זאת אם יש צורך
בהוכחה נוספת. וזו כמובן גם הסיבה שצה''ל סרב
לשתף פעולה עם הוועדה של השופט גולדסטון בבואה
לחקור את אירועי דצמבר 2008-ינואר 2009.

כאמור, לפי חוקי המלחמה, אין להפגיז ריכוזי אוכלוסיה
צפופים גם כאשר יש סיבה להניח שנמצאים בקרב האוכלוסיה
לוחמי מיליציות. החוק הבינלאומי ברור בנושא זה.

ישראל החליטה במודע לעבור על חוקים אלה,
היות והאופציה האחרת היתה לחזור לשולחן המשא ומתן על
סיום השליטה הישראלית ביהודה ושומרון.
אין אפשרות שלישית כאשר עם שלם מתקומם נגד
שלטון צבאי כפוי.

וכפי שהדברים עומדים כיום, ואם לשפוט לפי
הצעותיהם של הגזענים היהודים המשתתפים בפורום,
הרי לא נותר לנו, היהודים הישראלים, אלא לגרש את
התושבים הפלסטינים של יהודה שומרון ועזה לעבר
הירדן במשאיות. או לחילופין, לחסלם במספרים גדלים
והולכים במסגרת טיהור אתני, כדוגמת ההפגזות
שצה''ל ערך ברצועת עזה בדצמבר 2008-ינואר 2009.

הרב הוא אולי 'מנהיג',
אך פסח רויטמן - המכנה
עצמו 'צופיה', הוא הבעיה
האמיתית, כי הוא מייצג את
ישראל הנאורה של אמצע הדרך
(עמדה אשר הפכה במקרה שלו
לקונפורמיזם פוליטי מוחלט, מלווה
בביטויים של גזענות לטנטית, וקריאות
למסע נקם באוכלוסיה הפלסטינית).

ובעיה נוספת וחמורה בעיני עוד יותר,
זה הנסיון של סיון להגן על העמדות
שאינן ברות הגנה של צופיה, ושל ההסטוריונית
רבקה, אשר עדיין מאמינה בתמימות מסוימת
אולי שהיא כותבת מחקרים הסטוריים.

עבור רבקה, למשל, המקרה של התעללות
חמורה של חיילי צה''ל בתושב פלסטיני
הוא בגדר 'אי-נעימות', והיא גם חושבת
שאין לקורבן המעשה הפלסטיני את הזכות,
להטיף מוסר לחיילים שהתעללו בו.

כל הדברים האלה הפכו בישראל למקשה אחת,
- למה שהילדים היו קוראים לפני שנים אחדות
'יציקה'. והריח אכן נישא למרומים.
_new_ הוספת תגובה



חוכמולוגיה עלובה!
דוד סיון (יום שני, 23/11/2009 שעה 21:06)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאלת שאלה וקיבלת תשובה. מה אתה עושה עם התשובה? מאשים את המשיב בהאשמות מופרכות. חסר מוסר כבר אמרתי עליך, וגם הפוסל במומו פוסל הנסיון שלך להגן על החמאס נגוע בגזענות, דמגוגיה ופרשנות שקרית - כרגיל. וכל העמדות האלה ''אינן ברות הגנה'' -
הפוסל במומו, יוסלה, פוסל!!!
_new_ הוספת תגובה



יהודים רחם רחמו
(יום שלישי, 24/11/2009 שעה 1:22)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד סיון מנסה להגן על עמדות
שאינו ברות הגנה:

צהלות הגיל של צופיה למראה הקטל
כשהן מלוות בקריאות נקם להרג בני
משפחה,

הצביעות של ההסטוריונית רבקה אשר
מצהירה שהיא בעד פתרון צודק של שתי
מדינות, אך מתייחסת בהתנשאות להתעללות
של חיילי צה''ל בתושב פלסטיני: 'אי-נעימות'
היא קוראת לזה.

אני יכול רק לנחש שסיון מזדהה עם
המכנה המשותף לשני אלה - העין וההסטוריונית:
המאמצים הרבים שהשניים עושים למצוא
צידוק לטבח שערכו חיילינו החמודים
באוכלוסיה של רצועת עזה בדצמבר 2008-
ינואר 2009.

שרץ שכזה אי אפשר לטהר.
אפשר רק לבוא חשבון.

אך מאמציו של סיון להציג את השניים
בתור 'נפגעי יוסלה' מחזקים עוד יותר את
התחושה שהפורום הזה, מעורכיו ועד אחרון
המשתתפים כמעט, מייצג נאמנה את הקונצנזוס
הישראלי-יהודי (יש גם פלסטינים ערבים במדינת
ישראל, בבת עיני) בנוגע לטבח האחרון:

אין איש מוכן לקחת אחריות על המעשים הנפשעים
של מדינת ישראל בשם תושביה היהודים. מתחפרים
באמונה המזוייפת באל התומך כביכול ברצח ילדים ונשים,
מחשבים עד לזרא את המספרים של ההרוגים, מספרים
סיפורי סבתא על דבר היות ההרוגים 'מחסה' לאנשי חמאס,
מסרבים לשתף פעולה עם וועדת החקירה מטעם האו''ם,
מתקיפים בפראות את השופט שערך לבסוף חקירה מהירה ויעילה
בנושא, וכמובן מסרבים לקיים חקירת אירועי המלחמה בצה''ל
ובדרג המדיני.

אנחנו בסדר גמור,
העולם (ויוסלה) נגדנו,
ונא לא לשכוח:
אין עם מי לדבר.

כן,
בעניין אחרון זה,
יש לצפות שכתוצאה
מההצלחה שהיתה לישראל
בביצוע הצעדים הראשונים
של הטיהור האתני באיזורי
המגורים של הפלסטינים,
אכן 'לא יהיה עם מי לדבר'
בקרוב מאד.

וקוריוז מעניין לכשעצמו,
למרות מאמריו בנושאים השונים
החיוניים להבנת הנעשה בשטחים
(נושא השחתת עצי הזית ביהודה
ושומרון, ועוד') נוטה דוד סיון לנקוט
בסוג של 'אי-מעורבות' אידיאולוגית
בדיונים השונים בפורום, ועיקר מעורבותו
לכן, על דרך תגובות קורא, באופן שאינו
נוקט עמדה בנושא הנדון (אלא אם זה נושא
טכני או הסטורי) וכאילו מרחף כשופט אתיקה
- שופט קו - מעל לדיונים.

יש בכך טעם לפגם, היות וזה יוצר מעמד
שאינו קיים באופן לגיטימי בפורום מעצם
הגדרתו - או שדוד עורך כעורך ואז שיקוליו
באים לידי ביטוי ביישום תקנות המערכת,

או שדוד, אם הוא בוחר להשתתף השתתפות
פעילה בדיונים בפורום, יפסיק לחלק ציונים
למשתתפים על פי הקוד האישי שלו, ויענה
לעניין.

כי כפי המצב הנוכחי,
דוד מביא את דברין שלו
לאבסורד. ולראיה:

''שאלת שאלה וקיבלת תשובה. מה אתה עושה
עם התשובה? מאשים את המשיב בהאשמות מופרכות.''

אכן נשאלה שאלה: מה ההבדל בין דבריו של צופיה
לדברי הרב,

והתשובה הלקונית של סיון - שיש הבדל גדול:
''הבדל גדול מאוד - ע. צופיה הוא אדם פרטי והרב הוא מורה ומנהיג.
2. ע. צופיה מדבר על אוכלוסיה מסייעת ושימוש של לוחמים באוכלוסיה. זו עמדה שמהותית שונה מהפרשנות שאתה מנסה להלביש עליה.''

הנקודה, דוד, היא שצופיה מדבר בפירוש על ''בני משפחה'' שרשות
לפגוע בהם מעצם היותם 'בני משפחה' הדרים בחדר הסמוך לאב
העלול להיות מטרה, - כאשר עצם ההרשאה הזו מספקת עילה
להפגזות של ריכוזי אוכלוסיה ללא הבחנה, כפי שאכן קרה במלחמה
האחרונה. מהי ההתממות הזאת, הרי לא נולדת אתמול.

תשובה זו אכן אינה מספקת ואינה משכנעת,
ממש מרגיז את דוד סיון שלא מקבלים את הסבריו
כלשונם וכהווייתם. שפר את הטיעונים והנימוקים
ידידי, ואז אולי תפרח השממה סוף סוף.

אין בתגובתי למענה הלא משכנע של סיון
משום, ''וגם הפוסל במומו פוסל הנסיון שלך להגן על החמאס
נגוע בגזענות, דמגוגיה ופרשנות שקרית - כרגיל.''

לא נסיון להגן על החמאס,
לא הפוסל במומו פוסל (זה לא תמיד מתאים),
וגם דמגוגיה אין כאן כי הדברים הנוגעים
למלחמה מבוססים על הנתונים שגם דוד
מכיר - נתונים שאינם שנויים במחלוקת -
ואשר לפרשנות, כל אחד וטעמו. אני למשל
אוהב לתאר את מכרי היהודים המבטאים
עמדות המבוססות על דעות קדומות כ'גזענים'.

וכאשר אני נתקל באשה חביבה וקצת תמימה
שיש לה יומרות בתחום כתיבת ההסטוריה,
אני מתאכזב קשות כאשר אני נתקל בתגובותיה
בפורום בביטויים מהם משתמעת התנשאות
הגובלת בגזענות לשמה. קשה לי להשתכנע
לכן שרבקה אכן מאמינה במציאת פתרון צודק
ליחסי יהודים ופלסטינים. זה נשמע יותר ויותר
ככסות 'נאורה' על מערכת של אמונות, דעות,
ומעשים הפועלים בכיוון ההפוך מזה של פתרון
צודק - אי אפשר לטעון לשמירה על זכויות האדם
ובה בעת לבטא זלזול כה קיצוני בזכויות האדם
למעשה.

ואני, יודע לצערי מנסיוני מה פירוש התעללות
במחסומים, מה התחושה כאשר חיילים בחגור מלא
פורצים לחדר השינה באמצע הלילה והופכים את
המצעים ואת המיטה.

אני יכול עדיין להריח את הריח הרקוב והמעופש של
השק הקטן שחוקרי השב''כ מלבישים לך על הראש
בזמן ה'חקירה'. מעניין באמת לראות כיצד בשני הקצוות
של המדיניות המתנשאת והגזענית של מדינת ישראל
כלפי האוכלוסיה הפלסטינית נעשה שימוש מעוות במילה
'חקירה': בקצה האחד ההסטוריונית 'חוקרת' תוך התמקדות
מוחלטת במסקנה ידועה מראש, ובקצה השני 'חוקרים' אנשי
השב''כ את העציר הפלסטיני התורן.

בשני המקרים המטרה היא רק כביכול 'גילוי האמת'.

ולכן אני גם מבואס בעניין עמדתו של דוד סיון.
האם הוא מאמין שמעשיה של ישראל בעזה
בשנה האחרונה מוצדקים, ואם כן, איך הוא ישן
בלילות.
_new_ הוספת תגובה



טפשות או ערמה של שקרים
דוד סיון (יום שלישי, 24/11/2009 שעה 6:52)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאחר שמעולם לא נפגשו ולא הבהרתי לך את עמדותי אינך יכול לטעון שאתה יודע או מזהה אותן. העובדה העיקרית היא שאינך מצליח לזהות את עמדותי עליהן אתה מרבה לכתוב כאילו כמומחה. אבל לפני שתחפש איזה עובדה שולית ולא מייצגת, כפי שאתה מרבה לעשות, כדאי לך לזכור שהנסיון שלך להגן על החמאס, נגוע בכל אותם מאפיינים שליליים שכבר הזכרתי: בגזענות, בדמגוגיה ובפרשנות שקרית.

העובדה שאתה מגדיל את אוסף הטענות המופרכות יכולה להיות מובנת כאחת משתי אפשרויות: או שכתיבתך היא תוצאה מטפשות או שאתה משקר (בשרות הדמגוגיה והתעמולה) במצח נחושה.ה.

לכן מצדי אתה יכול להשאר מבואס ולא משנה לי אם זה בגלל הטפשות או ההסתבכות שלך בשקרים ובדמגוגיה. ''שרץ שכזה אי אפשר לטהר''!!!
_new_ הוספת תגובה



יהודים רחם רחמו
ע.צופיה (יום שלישי, 24/11/2009 שעה 6:52)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

'' אין איש מוכן לקחת אחריות על המעשים הנפשעים של מדינת ישראל בשם תושביה היהודיים''

''מכרי היהודים''

''ואני,יודע לצערי מה פירוש התעללות במחסומים.......''

''אני יכול עדיין להריח את הריח הרקוב והמעופש של השק הקטן שחוקרי השב''כ מלבישים לך על הראש בזמן חקירה''

האם יש למישהו ספק שיוסוף חביבנו הוא פלשתינאי?
_new_ הוספת תגובה



(יום שלישי, 24/11/2009 שעה 7:17)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כללתי קטעים אלה
במיוחד עבורך
בבת-עיני.

חששתי שלא יהיה
לך מה לעשות בבוקר
חורפי.

ולכך גם התכוונתי
במשל החתול והעכבר
(''השאלה שצריכה להעסיק אותך
בימים אלה היא, האם במשחק
הזה אתה ממלא את תפקיד החתול
או את תפקיד העכבר'').

אני מוצא באפשרות
להגדיל ולהעשיר את הנרטיב
שאתה המצאת עבורי - של
יוסלה בתור 'פלשתינאי' - כר
נרחב לאקספרימנטים ספרותיים.

והחלק המעניין ביותר בכל זה
הוא כמובן שיתוף הפעולה בינינו:
אני מתנסה בכתיבה בגוף ראשון של קטעים
הלקוחים הישר מחיי הפלסטיני הממוצע,
ואתה מגיב אליהם בהתלהבות של מי
שמצא מציאה גדולה.

זה מרתק לכתוב ספרות (fiction) המכוונת בתחילה
לקורא אחד בלבד. ורק אם הכתיבה משכנעת
אז קורא יחיד זה משתמש בטקסט ומעביר אותו
לאחרים (הציטוטים) בהניחו שהטקסט הוא בגדר
עדות אמיתית.

נוצר כאן סוג של טקסט ספרותי המתחיל כ-fiction
ומהר מאד (אם הוא כתוב היטב) מקבל מעמד בחוג
רחב יותר של קוראים כטקסט דוקומנטרי - מסמך
אמיתי.

ומה שמאפשר את זה - את הטרנספורמציה של טקסט
בדוי למעמד של טקסט אמיתי - זו עובדת היותו של הכותב
עצמו מזוהה כדמות ספרותית שאין לה קיום מחוץ לאתר.

אילו ידע צופיה מי כותב את יוסלה, הרי כל זה
לא היה מתאפשר. נותר לי רק להודות לצופיה.
ועד לאקפרימנט הבא.

אם אני
אינני אני,
אז מי
אני בכלל... 
_new_ הוספת תגובה



תודה,יוסוף, תודה,אתה חבר טוב
ע.צופיה (יום שלישי, 24/11/2009 שעה 7:44)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תמשיך לתת לי חומר על היותך פלשתינאי כי בתחפושת של יהודי נכשלת.
לא צריך עיינים חדות מדי בכדי לקרוא ולחוש את פחדך.
אני בכל אופן המשיך להתריע על ההונאה שלך.
_new_ הוספת תגובה



יוסוף,גם כפלשתינאי אתה כשלון כמו בני עמך.
ע.צופיה (יום שני, 23/11/2009 שעה 22:21)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובכלל, שכחת להוסיף לכנופיה שלי ושל סיון את האימאמים המעודדים רוצחים, את המטיפים במסגדים המתירים את דמם של היהודים ואת האיתולות החשוכים הקוראים לרצח והרג המוני של כל מי שאינו מוסלמי.
אני גאה להיות בכנופיה הזו.
ולהזכירך את האימרה הרומנית החכמה: אין כמו מכה בתחת להוספת בינה בראש.
הנייה, אזהר,חלד וחסן שבבונקר למדו זאת דרך התחת.
_new_ הוספת תגובה



(יום שלישי, 24/11/2009 שעה 1:27)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השאלה שצריכה להעסיק אותך
בימים אלה היא, האם במשחק
הזה אתה ממלא את תפקיד החתול
או את תפקיד העכבר.
_new_ הוספת תגובה



ע.צופיה (יום שלישי, 24/11/2009 שעה 6:39)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני ממלא את תפקיד השפוי .
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי