|
תגובה לכל משמיצי | |||
|
|||
העובדה שאיני שייכת לשמאל הקיצוני או לימין הקיצוני אלא נמצאית במרכז הופכת אותי למטרה בעיקר מצד השמאל הקיצוני שאינו מסוגל לקבל גישה אמצעית אלא רואה הכל בשחור לבן בדיוק כמו הימין הקיצוני. הבעיה עם השמאל הקיצוני היא שהוא מתיימר להיות סובלני ודמוקרטי, אבל מפגין תפישה בולשביקית. לא מוצא חן בעיניהם שאני מתנגדת לשעכתוב ההיסטוריה ומפרסמת מאמרים על ההחסטוריה של יישובים בגליל שהיו יהודיים בעבר, או שאני מראה שלא רק הישראלים ראויים לביקורת- גם הפלסטינים עושים דברים שלא ייעשו. גישתי מאוזנת. אני רואה את מה ששלילי בשני הצדדים, ואני מקפידה על העובדות.אני דוגלת בפתרון צודק ל- 2 הצדדים ע''י הקמת 2 מדינות לאום, אבל אינני מוכנה שידברו רק על מה שצה''ל עושה. החשבון התחיל ב- 1919 ולא ב- 1967 . | |||
_new_ |
תגובה לכל משמיצי | |||
|
|||
הטענה שה''חשבון התחיל ב-1919 ולא ב-1967'' משרתת מאז תחילת הכיבוש את המטרות של קיצוני שני הצדדים. המתנחלים הרי מתחילים את הספירה בתקופת המקרא, והגורמים הפלסטינים אליהם מגיבה רבקה במאמריה בעניין רצף הישוב היהודי בארץ אכן מנסים לשכתב את העובדות של הישוב בארץ מאז תקופת המקרא. כל זה אינו משנה את העובדה הפשוטה שכל הדיון הזה בתקופות שקדמו ל-1967 נועד לספק תחמושת לאלה החפצים בהמשך הכיבוש בצד הישראלי ואלה בקרב הפלסטינים שעדיין חולמים על הרס ישראל. ורבקל'ה מספקת את התחמושת, ובאותה עת כורתת את הענף עליו ישבנו בביטחה יחסית עד ערב מלחמת ששת הימים - ענף הקונצנזוס הבינלאומי בדבר הלגיטימיות של גבולות ישראל בתחומי הקו הירוק. דווקא כהסטוריונית היה מקום שרבקה תזכיר לאלה העושים שימוש במאמריה למטרותיהם הגזעניות את החיים בישראל בתקופה שבין 1948 ל-1967. אך בדומה לגישתם של הרוויזיוניסטים הוותיקים גם רבקל'ה מוחקת בהבל פה (ובאופן החוטא לאמת ההסטורית) את ההבדל המשמעותי בין התקופה שלפני מלחמת ששת הימים לבין התקופה שאחריה. כעת כבר ברור שאין כאן לא הסטוריה אלא עוד מאמר החובר למאמרים מסוג המאמר של האדון פרלמן העוסק בשלילת התוקף של היישות הלאומית הפלסטינית: רבקל'ה מוכיחה שהיה רצף ישוב יהודי בכל התקופות, ופרלמן מוכיח שאין יישות פלסטינית. כעת רק נותר לאריה עירן לתכנן את פרטי הפתרון הסופי עבור הפלסטינים. וכמובן, הפלסטינים אשמים, לפי רבקל'ה, לפי עירן, ולפי פרלמן. חבר לצים. | |||
_new_ |
תגובה למשמיצן העיקרי בפורום | |||
|
|||
את החשבון בין הפלסטינים והיהודים יש להתחיל בשנת 1893 , עם ייסוד המושבה ראש פינה . כל מעשה של חיכוך בין יהודים לבין תושבי הארץ האחרים יש לבחון מאותה נקודה . הטיעון הפטטי שאת ההתחשבנות יש להתחיל אחרי 1967 משרת את השמאל הקיצוני האנטי-יהודי . ניתן לראות באופן ברור כי ''פלסטינים'' פעלו באלימות ולעיתים ברצחנות נגד התפתחות הישוב היהודי המתחדש . קוי הפסקת האש הקרויים הקו הירוק , לא היו מעולם גבולות מוכרים , הם היו תמיד קוי הפסקת האש . בשנת 1967 ניסו הערבים לשנות זאת וכך גם בשנת 1973 ונכשלו . זאת הסיבה שיש ''שטחים כבושים'' ובתוכם ''אוכלוסיה כבושה'' . ניסיונך לשכתב את ההיסטוריה לא צלח ולא ייצלח . לצאצאי מהגרי העבודה מהמדינות הערביות אל ארץ ישראל יש מקום מחוץ לארץ ישראל . שם מקומם וזה הפתרון לסיכסוך . הקמת מדינת לאום נוספת ממערב לירדן היא תבנית המבטיחה את התמשכות הסיכסוך לשנים רבות . לכן את פלסטין יש להשמיד . | |||
_new_ |
|
|||
מ. ש. ל. | |||
_new_ |
תגובה לכל משמיצי | |||
|
|||
התאריך שאני הבאתי הוא ראשית מעשי הטבח של ערבים ביהודים בארץ. אני אינני הולכת לתקופת המקרא. הסכסוך על א''י התחיל ב- 1919 עם הפוגרום הראשון. 1967 הוא רק שלב נוסף בסולם השלבים של הסכסוך. לך משתלם יותר להתעלם ממה שקרה עד 1967 זה מתאים לתפישתך הפוליטית. אבל, כניסטוריונית אני מתחילה מראשית הסכסוך. | |||
_new_ |
טעות | |||
|
|||
הרי חלק מהמאמרים שלך כאן הם עדות שגורמי הסיכסוך החלו להופיע הרבה יותר מוקדם. אבל, כמובן לוקח זמן עד שזה מקבל ביטוי ברור. אבל גם זה קרה כבר לפחות כ-30 שנה לפני התאריך שאת מציגה. כבר אז יהודים ופלשתינאים שילמו על זה בחייהם. | |||
_new_ |
האם כשכמה אם רוצחים ערבים שדדו ורצחו עוד בעלייה הראשונה | |||
|
|||
בודאי שזה מעיד שהיה כבר אז עם פלסטיני עומד על דעתו ועל זכותו לשדוד רכוש של אחרים. אסור לנו לכנות זאת סתם רצח של יהדי/ה ע''י ערבי אלא חשוב להדגיש שהעם הפלסטיני רצח בן/בת לעם היהודי. בצורה זאת יהיה לנו נוח להוכיח את קיומו של עם פלסטיני שכה רבים חושדים שאינו קיים בכלל. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |