|
יש לך בעיה, יה חכם | |||
|
|||
עם פלסטיני חי בפלסטין מאז שהאסלאם הגיע לכאן.אין על זה ויכוח בקרב אקדמאים.הנסיון שלך להוכיח שאין עם פלסטיני הוא ילדותי ופוגע בכבוד של כל משכיל יהודי. לא זאת הדרך לתרץ את השקר הציוני. אתה צריך להסביר,לנמק ולהוכיח שבכלל קיים עם יהודי. יהדות היא רק דת בעוד שאסלאם הוא גם דת וגם לאום. אני משער שניסיונך לעוות את ההיסטוריה מונחית רק משיקולים פוליטיים עכשויים. | |||
_new_ |
שטויות עם פלסטינאי חי מאז היבוסים | |||
|
|||
_new_ |
שטויות עם פלסטינאי חי מאז ימי הדינוזאורים . | |||
|
|||
גם ידוע שהפלסטינים היבוסים צלבו את ישו , הרבי הקדוש שלנו . | |||
_new_ |
אפילו גוליית היה פלסטיני | |||
|
|||
מצאו את המאובן שלו עם אבן בראש המאובן עם האבן הועברו לועדה לזכויות האדם בג'נבה. כדי לתעד התעללות של מלך יהודי בלוחם חרות פלסטיני | |||
_new_ |
היבוסים מתהפכים בקבריהם | |||
|
|||
יש גבול לשיכתוב ההיסטוריה. הפלסטינים הם ערבים ומוסלמים שהגיעו לארץ מחצי האי ערב, סיני, עבר הירדן, המדבר הסורי, לבנון וסוריה לא לפני המאה ה- 7 לס'. רובם הגיעו בתקופה העות'מאנית(1516 - 1918 ) ותחת שלטון המנדט (1918 - 1948 ) הפליטים הם מהשטח של ישראל כיום וזהו האזור שאליו נהרה ההגירה הערבית- מוסלמית החל משלהי המאה ה- 19 ועד 1948 . הסיבה:התנועה הציונית השקיעה כספים ופיתחה את הכלכלה נוצרו מקומות עבודה. גם ממשלת המנדט יצרה מקומות עבודה. חלק ניכר מהפליטים הם מהגרי עבודה דור ראשון, שני ואולי שלישי. ההוכחה הטובה ביותר שמדובר בהגירה מאוחרת היא שמדינות ערב דרשו לכלול בהחלטה 194 של האו''ם בעניין הפליטים שמי שחי 2 שנים בארץ בתקופת המנדט יחושב כפליט. אם כולם היו כל כך ותיקים ויבוסים, מדוע צריך היה להכניס סעיף על שנתיים? הסיבה פשוטה:בין 1946- 1948 הגיעו מהגרי עבודה לארץ. זה היה לרגל השגשוג שלאחר מלחמת העולם השנייה. אז נא לא להעיר מקבריהם את היבוסים. | |||
_new_ |
הפלסטינים הכריזו על עצמם כעם | |||
|
|||
רק סביב אמצע המאה ה- 20 הכריזו הפלסטינים על עצמם כעם. לאורך כל תקופת שלטון המנדט הם הגדירו עצמם כערבים. עובדה היא שהנהגתם נקראה: הועד הערבי העליון אין ספק שכיום יש עם פלסטיני, אבל הוא עם צעיר של פחות מ- 100 שנים. נא לא לשכתב את ההיסטוריה. | |||
_new_ |
פשוט לא נכון! | |||
|
|||
1. מי שמכיר את ספריו של פרופסור יהושע פורת, מחקריו של משה שמש ומחקרים אחרים, יודע שהסיפור כאילו רק במחצית המאה ה-20 הכירו הפלשתינאים בעצמם כעם אינו נכון. מהעדויות שהם ואחרים מציגים ברור שהסיפור אינו נכון. פרופסור פורת כותב בספרו על הועד הפועל הפלסטינאי שהתקיים בשנות ה-20 של המאה ה-20. 2. בקהילות רבות ומגוונות בעולם, גם אצל היהודים, התודעה הלאומית כמו שאנחנו מכירים אותה כיום קיבלה ביטוי שולי ביותר עד לאמצע המאה ה-19 (ואולי עד לתחילת המאה ה-19). אם תבדקי את מקורותיך לגבי היהודים שחיו בארץ באותן התקופות תמצאי מעט מאד עדויות על תודעה לאומית בין היהודים. | |||
_new_ |
פשוט לא נכון! | |||
|
|||
אתה צודק. הרבה פלסטינים לא מקבלים את הטענה שהם עם אפילו היום. על זה כותב יהושע פורת ומשה שמש. - בשנת 1919 התכנס בירושלים ''קונגרס האגודות המוסלמיות-נוצריות'' עם נציגים מכל הארץ. אותה שעה גורלו של שלטון פייסל עוד היה חבוי מאחורי מסך העתיד, אבל באי הקונגרס כבר ידעו שהבריטים רואים את הארץ כיחידה נפרדת בשם ''פלסטיין'' ועל כך הגיבו בהחלטה זאת: ''אנו רואים בפלסטיין חלק מסוריה הערבית שממנה מעולם לא הייתה מנותקת. אנו מחוברים לסוריה בקשרים לאומיים, דתיים, לשוניים, טבעיים, כלכליים וגיאוגרפיים'' (את הדברים פרסם המזרחן, יהושע פורת). - לא היה שום גוף שנקרא ה'ועד הפועל הפלסטיני'. אתה משבש את שמו בכוונה כדי לתמוך בעצמך באמצעות שקר. הגוף הזה נקרא ''הוועד הפועל הערבי'', מדברים על 'הסכסוך היהודי הערבי' ולא 'הסכסוך היהודי פלסטיני'. כלומר, היו שם רק יהודים וערבים. - עם יהודי היה קיים מראשית תקופת ההתנחלות בארץ. המתנחלים הראשונים גובשו בתס''ח ע''י משה 40 שנה במדבר וחיל החלוץ של יהושע כבש את יהודה ושומרון בלי שום בירבורי סרק כמו היום. מרגע שנוצר עם הוא מתקיים כל עוד הוא חי ונושא את שמו. יהודים לא צריכים להתנצל על שהם עם, גם אם יש בינהם כמה מוזרים שטוענים שיהדות היא רק אמונה. וא | |||
_new_ |
פשוט לא נכון (תגובה 139527)! | |||
|
|||
_new_ |
פשוט לא נכון (תגובה 139527)! | |||
|
|||
אני מתנגד לתיזה שלך להציג את התיזה שלך. וא | |||
_new_ |
פשוט לא נכון (תגובה 139527)! | |||
|
|||
כל הכבוד לך! | |||
_new_ |
פשוט לא נכון! | |||
|
|||
אם הם הגדירו עצמם כפלסטינים בתקופת המנדט- מדוע קראו להנהגתם ''הוועד הערבי העליון''? | |||
_new_ |
פשוט לא נכון! | |||
|
|||
בספרו של יהושע פורת (''צמיחת התנועה הלאומית הערבית הפלסטינאית 1918 - 1929), מופיע המונח ''הוועד-הפועל הפלסטינאי'' בעשרות מקומות. שמו של הספר מעיד שהנסיון לטעון שהם ''קראו להנהגתם 'הוועד הערבי העליון''' אינו עדות כאילו לא היתה קיימת התודעה הלאומית הפלשתינאית. אבל לא רק שם הספר אלא גם תוכנו מהווה עדות לכך. הגוף הזה קם בשנת 1936 כדי לרכז את פעולתן של ועדות לאומיות שהכוח המניע שלהן היה אי ההסכמה לפשרות שלא יבטיחו עצמאות מלאה לפלשתינאים (עמ' 353, י. פורת, ''ממהומות למרידה: התנועה הלאומית הערבית-הפלסטינית 1929 - 1939''). | |||
_new_ |
אתה טועה! | |||
|
|||
''ערבית פלסטינית'' אינה ''פלסטינית'', כמו ש''יהודית פלסטינית'' אינה יהודית או ישראלית. כולם במנדט היו 'פלסטינים' והערבים היו 'פלסטינים' בניגוד לרצונם. השם המלא ''התנועה הערבית הפלסטינית'' באה לומר התנועה הערבית בפלסטין ולא תנועה של עם פלסטיני. אלמנטרי! | |||
_new_ |
אכן אתה טועה ומנסה להטעות! | |||
|
|||
אתה מתחכם בפירוש מושגים בלי להתייחס להגדרתם בהקשר המלא: מה שכתוב בספרים של פרופסור פורת ושל פרופסור שמש (ואחרים) הוא שיש עם פלשתינאי והיה עם פלשתינאי. | |||
_new_ |
אכן אתה טועה ומנסה להטעות! | |||
|
|||
פרופ' פורת מתנגד לפרשנותך את כתביו. הוא מבקש שתביא ציטוט אחד מספריו בו אפשר להבינו בדרך בה אתה מנסה לפרשן אותו. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |