|
אך למדנו לזהות גוש של פלשתינאי ולתפוס מרחק. | |||
|
|||
_new_ |
|
|||
זה לא הגיוני, פסח. אתה הוא זה המעלה שוב ושוב את דימויי ההפרשות וה'גושים הדביקים' כלשונך. האם זה נקרא ''לתפוס מרחק''? למעשה אתה הוא זה המתפלש בשפת הביבים, - לא נראה לי שזו הדרך לשמור מרחק מהחרה. מה שגם לא מוסיף לך כבוד זה החיבור בין המונח 'פלשתינאי' ו'חרה' ('גוש', בלשונך). החיבור בין ביטויי החרה והכינוי 'פלשתינאי' מקבל בשימוש זה אופי של ביטוי גזעני מובהק. דומה הדבר לביטויי הנאצה שהופנו כלפי יהודים באירופה רק לפני שבעים שנה - 'יהודי מלוכלך' וכו'. אין הבדל למעשה בין הביטוי ''גוש פלשתינאי' ו'יהודי מלוכלך', שניהם נועדו לפגוע בכל מי שהוא יהודי ובכל מי שהוא פלשתינאי, פנייה שמעצם הגדרתה היא גזענית. זה גם מזכיר את היכולת המפותחת כל כך של גזענים במקומות אחרים 'לזהות' כביכול את ה'נוכחות' של בני הגזעים 'נחותים' לפי מאפיינים שליליים ומשפילים - הזיהוי של היהודי או ה'פלשתינאי' לפי רמת ההיגיינה האישית שלו, לפי הלכלוך, לפי הריח, או בגירסה של פסח רויטמן: לפי הגוש של החרה. חרה בכלל זה נושא מעניין כאשר דנים בהיבט הרטורי של ביטויי גזענות, היות וכאשר משליכים ביטויי חרה והפרשות בכיוון אדם זה או אחר, ברוב המקרים הריח דבק בבגדיו ובידיו (ובאפו) של זה הזורק רפש באחר. הריח המדהים הזה שאין שני לו דבק בנשמה של הזורק, ואולי משמש ביטוי להדחקה המוסרית ולעצירות של המטיח רפש באחר. ולכן לא נותר לי אלא להציע לפסח העין לעשות חוקן מיד. אתה תרגיש הרבה יותר טוב. | |||
_new_ |
|
|||
כמו תמיד ,אתה זקוק לגרמניה הנאצית בכדי להמחיש את דבריך. דבר שאופייני גם לספירו ולאחרים. אני רואה חובה לעצמי להחזור כל הזמן ולהדגיש בפני קוראי הפורום על ההונאה שבכתיבתך. אתה מציג את עצמך כיהודי אוטנטי בשם ''יוסלה'' בזמן שבכלל אינך יהודי, אולי ערבי-ישראלי. ה''גושים'' באים להמחיש את התוכן של דבריך. הקישור בין שני המילים הוא על ידך ועל אחריותך בלבד. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |