|
מ.ש. על יושר אינטלקטואלי - בהקשר העימות ביני ודוד סיון | |||
|
|||
מי שמבסס את דבריו על ספרים שהם שקר גמור אינו יכול לטעון ל ''אמת'' . הברית החדשה נכתבה על ידי אנשים שלא הכירו כלל את ישו שלך . סביב הברית החדשה הוקמה הירארכיה של כל מעשיה היו צבירת עושר ושלטון . במשך יותר מאלף וחמש מאות שנים עסקו הנוצרים בשוד ורצח ''בשם ישו'' . העובדה שאתה מוצא פסוקים שעוסקים בחסד לא משנה את העובדה הזו . כל זה בנוסף לעובדה שבברית החדשה כתובים דברים שהם שקר גס ופשוט כדי לאחז עיניים . | |||
_new_ |
מ.ש. כותבי הבשורות | |||
|
|||
''הברית החדשה נכתבה על ידי אנשים שלא הכירו כלל את ישו''. הבשורה לפי יוחנן ניכתבה ע''י אחד מ-12 השליחים - תלמידיו של ישוע. הבשורה המוקדמת ביותר היא של מרקוס. כלפיה יש עדות של ההיסטוריון פאפיאס, שבשנת 125 לספירה אישר שמרקוס תעד בדייקנות ובזהירות את עדות הראייה של פטרוס, תלמידו של ישוע שמונה על ידו לראש כנסייתו. למעשה, הוא אומר, ''מרקוס לא עשה כל שגיאה, ולא כלל אף משפט שיקרי''. ופאפיאס מוסיף שגם מתי (שכתב את הבשורה בעיברית, בקרב היהודים), שימר בדייקנות את תורתו של ישוע. שכן היה אף הוא עד ראייה. לוקס, תלמידו של השליח פאולוס, כתב בדייקנות את הבשורה שהעביר מורהו. ועסק בחקירה מדוקדקת של כל המקורות. בנוסף, החוקרים בנושא גורסים שהיה קיים תעוד שנוצר בזמן אמת - מערך כתוב של אימרותיו ותורתו של ישוע לפרטי פרטים. המתעד מכונה ע''י החוקרים Q - מתוך המלה הגרמנית Quelle - מקור. מי היה אותו Q המיסתורי? זהותו עלומה. | |||
_new_ |
מ.ש. כותבי הבשורות | |||
|
|||
כאן ממש במסר הזה שלך אתה מאשר שהכותבים לא הכירו את ישו . בילדותי קראו לזה ''טלפון שבור'' . מי זה ''פפיאס'' שאני צריך להאמין לו ? היה אפיפיור אחד שאת שמו אינני זוכר שכינס הכל לספר אחד לפי החלטה שלו . הברית החדשה עברה הרבה שיכתובים והיו הרבה ''בשורה על פי . . . '' שהוכרזו ''כפירה'' והושמדו . למשל ''הבשורה על פי יהודה איש קריות'' . | |||
_new_ |
מ.ש. על יושר אינטלקטואלי - בהקשר העימות ביני ודוד סיון | |||
|
|||
אתה אומר: במשך יותר מאלף וחמש מאות שנים עסקו הנוצרים בשוד ורצח ''בשם ישו'' . 1) לא כל מי שחי בארץ נוצרית הוא באמת נוצרי 2) מעשי שוד ורצח היו משחר ההיסטוריה. 3) נוצרי עשוי גם להמצא לפרקים מחוץ לישוע. 4) בעולמנו קיימת השטניות. היא מפתה. אנשים הם רק אנשים. אנשים עשויים לפעול באופן כפייתי, או בהיסטריה, או מתוך חטא הגאווה. צריך חסד מיוחד 5) פרנסיס הקדוש למשל, קדושים רבים, מייצגים חסד נוצרי נפלא, אחדות הלב, והם טהורים. נידרש מאמץ ושמירה על הטוהר של רגע הטבילה. 6) מבטם של אנשים והיקף ידיעתם - ההיבט האפיסטמולוגי - עשויים להיות צרים, והם עשויים לטעות מתוך אמונה. אנו אנושיים. לכן תודעת הכנסיה הולכת ומתפתחת בהיסטוריה - כפי שנאמר בקטכיזם של הכנסיה, שחובר על ידי הקרדינל יוזף רצינגר. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |