|
סתירות | |||
|
|||
1. פעם את מציינת שהנוצרים האורתודוכסים בנצרת הם צאצאי יהודים או תושבים ארץ-ישראליים אחרים שהתנצרו ומספר פעמים אחר כך את מציינת כי כל הנוצרים שהיו בעיר נרצחו. איך זה מסתדר? 2.העדויות היחידות על קיומו של ישוב עם אוכלוסיה יהודית הוא בחלק מתקופת בית שני והתקופה הרומית,מקסימום מספר מאות שנים, איך זה מסתדר עם אלף שנה? 3. ובכלל מה זה משנה כיום כמה שנים היית נצרת יהודית ולפני כמה שנים זה קרה? האם המציאות אינה יותר חזקה מההיסטוריה? | |||
_new_ |
סתירות | |||
|
|||
העבר חשוב לשם ההווה והעתיד. קח לדוגמה את רשימתו של א. אבנרי על עכו כשהוא לצורך טיעון פוליטי נמוך וזול מוחק את ההיסטוריה היהודים ב-2000 השנים האחרונות. חכם ציון | |||
_new_ |
סתירות | |||
|
|||
אורי אבנרי כבר 40 שנה אינו אורים בשבילי. | |||
_new_ |
סתירות ? | |||
|
|||
1- צופיה, נרצחו, אבל הגיעה הגירה חדשה לעיר... 2- כמה מאות זה ''כאלף''... 3- זה במודה, לחפש שורשים... | |||
_new_ |
סתירות | |||
|
|||
1. מה בדיוק הסתירה? האם נוצרים ממוצא יהודי או גויים שהתנצרו לא יכולים להירצח? בעקרון ראשוני הנצרות היו יהודים, כאשר הנצרות היתה כת פנימית ביהדות. מרגע שהמשקל של מובילי הנצרות עבר לגלות, בעיקר לאסיה הקטנה, אלכסנדריה ויוון והיא ניצרה המוני פגנים, היא ניתקה מהיהדות ועיצבה את דמותה באופן שתוכל להשפיע בקלות על קליטת המוני הפגאנים באימפריה הרומית. תהליכי הניצור התקצרו, ולא נדרשו הרבה מצוות עשה. 2. ה-1000 נספרים עד 1099. מהכיבוש המוסלמי ועד 1099 יהודים חיו בכל ארץ ישראל. 3. המציאות יונקת מההיסטוריה; ראה: הציונות. ואם אין לה היסטוריה היא ממציאה אותה; ראה: הפלסטיניות. חכם ציון | |||
_new_ |
סתירות | |||
|
|||
1. היא טוענת שהנוצרים האורתוכסים מקורם בנוצרים ה''קדומים'',מנגד היא מציינת כי במאה ה-7, במאה ה-11 ובמאה ה-14 נרצחו כל הנוצרים ע''י כובשים מוסלמים, אז איך הם צאצאים לנוצרים הקדומים? 2. גם לפי הכותבת המכובדת, עדויות על יהודים בנצרת היו מקסימום בין השנים -100 עד +600.וזה באופטימיות. 3. המציאות יונקת מההיסטוריה, אך המציאות חזקה הרבה יותר מההיסטוריה. | |||
_new_ |
סתירות | |||
|
|||
1. כמעט כל הישוב הישן של ארץ ישראל, יהודים, נוצרים ומוסלמים, נרצחו במעגלי האיבה של הכיבושים שחזרו על עצמם. זה כמוהמסננת הסטטיסטית שגם אם מדובר ברצח טוטלי אז או שברחו לפני כן או שמבין אלה שעברו את הטבח גם מעטים שרדו אותו. אני מדבר רק מבחינת ההיסתברות הסטטיסטית, כי בכל זאת בעתות האלה ההשמדה לא היתה מלאכה הכי יעילה. מעבר לכך יש לנו אימותים כמו חילוצם לש יהודים מירושלים ב-135 לספירה, או בריחחת יהודים ומוסלמים מעכו ב-1099. הצרה היא שאין לנו מספיק תיעודים בעניין הזה. 2. אכן זה כך בכתבתה של רבקה. אבל לא נשמע הגיוני שיהודים לא ישבו בנצרת, כמו שאנחנו יודעים שישבו בהרבה מקומות אחרים כמו ירושלים, צפת, עכו, שפרעם, עזה, חברון.... ולכן אין סיבה שלא ישבו גם בנצרת. אני מקווה שרבקה תתייחס לנקודה הזאת. 3. אינני בטוח שהמציאות חזקה מההיסטוריה, כי את המציאות אפשר לשנות, וכדי לשנות את ההיסטוריה אתה זקוק רק ל''היסטוריון חדש''. חכם ציון | |||
_new_ |
סתירות- נא לדייק | |||
|
|||
ראשית כל,בשום מקום לא נאמר שהאורתודוכסים הם צאצאי יהודים נאמר שהם צאצאי יוונים וסורים- ארמים שנית, הבאתי את דעתו של זהרוני- נא לעיין שנית שלישית, מטרת המאמר אך ורק להעמיד דברים על דיוקם. שבעבר חיו כאן יהודים.זאת, מכיוון שיש גורמים המנסים לשכתב את ההיסטוריה ולהכחיש שחיו כאן יהודים. | |||
_new_ |
סתירות-אין, יש אי הבנה | |||
|
|||
בנצרת הייתה קהילה קטנה של יהודים נוצרים והיה להם בית כנסת. מאוחר יותר התיישבו נוצרים מקרב האוכלוסייה היוונית והסורית- ארמית. היו מעשי טבח, אבל בארץ נשארו יוונים וסורים- ארמים שהגיעו מאוחר יותר, מחלקים אחרים של הארץ, וגם מחו''ל. אין כאן כל סתירה. כמו כן, תמיד, גם כאשר נעשים מעשי טבח, יש ניצולים ואנשים שברחו. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |