|
נכון הרביץ ולא היה צריך להגיע לשם, אולם.. | |||
|
|||
דם הפקידים אינו הפקר . אני הפנתי את תשומת לב הקוראים לכך שהאנשים הבלתי נחוצים לציבור מונעים מהאמן את הופעתו . בהנחה שטופז הוא האמן . נניח שספק הניר לעיתון מונע מאבנרי לכתוב ! או צלם האולפן מונע מלונדון להביע עמדה וכן הלאה . . . זזזההה מגוחך ! אני למשל לא סובל את ההומור של צביקה הדר . בכל זאת אם יופיע נניח בגן ציבורי יהיה לו קהל רב . אבל אם תופיע שירה מרגלית , איש לא יתעניין בה . דעתם של הביטלס על השלום העולמי זכו ליותר תפוצה מדברי תום פרידמן למשל . הרבה אנשים קראו לבני המזרח התיכון ''צ'חצ'חים'' . אבל אמירתו של טופז נשמעה ! ולא ! אני לא מסכים איתו ! אני סבור שגבי אשכנזי צריך להתפטר וקולי לא נשמע ודעתי לא נחשבת . אבל אם יגיד את זה נניח צביקה פיק או גילה אלמגור או סראנגה , הדברים ייזכו להד גדול ! אריה עירן . גבי אשכנזי צריך להתפטר . | |||
_new_ |
ממש לא לעניין | |||
|
|||
האנשים שאתה מכנה לא נחוצים נחוצים כדי שהטלוויזיה תפעל. בין השאר הם נחוצים כדי להחליט איזה אדם יקבל במה והם עושים זאת לפי קריטריונים מקצועיים. היות האדם אמן לא מחייבת את אף אחד לספק לו במה, וכמובן גם לא את האנשים שנפגעו מהאלימות המיוחסת לטופז. | |||
_new_ |
נכון אבל לא מדויק...כי דודו הוכיח עצמו | |||
|
|||
בכל הקריטריונים של אמן- כלומר היה לו הרבה קהל אוהב! היות האדם אמן לא מחייבת את אף אחד לספק לו במה- נכון אבל אם תסתכל טיפה מסביב ולא נקודתית, הרי אנחנו כחברה מנסים ל''שקם'' את אלו שנפלו בדרך - נכון? אז פה הייתה השדמנות פש לשיקום- שנשללה רק בגלל רוע או קנאה של ראשי המשרדים וההנהלה הבכירה ברשות. כאן הם נפלו בע-נ-ק ולא השכילו לראות קדימה. וחבל. נשאר היום עם הרדידות והדשדוש שינפיקו לנו אותם רמי מעלה במשרדם הממוזג.....עד שיפלו אף הם - כי מה שאנחנו עושים יחזור אלינו בשלב זה או אחר בחיים אני מאמינה. | |||
_new_ |
השדמנות פש=הזדמנות פז :) | |||
|
|||
_new_ |
לא נכון! | |||
|
|||
אם היה לו הרבה קהל לא היו מוותרים על שירותיו. מצד שני, אם באמת היה לו הרבה קהל הוא יכול היה להקים את הבמה בעצמו. גם אם היית צודק בעניין החברה שמנסה לשקם, אין הדבר אומר שתהליך שיקום מחייב החזרה לתפקיד... אולי ממילא ניסו לשקם אותו במסגרת תעשיית הבידור וזה לא הצליח (לעניין זה ראה את מאמר של ציפי שביט במעריב היום). בעצמו | |||
_new_ |
מ.ש. קהל זה עניין של פירסומת והפצת חרושת שמועות בערוצים אחרים | |||
|
|||
קהל זה עניין של פירסומת והפצת חרושת שמועות בערוצים אחריםיש לחקור אם בתחילתה של תוכנית זבל, לא מפרסמים נתונים פיקטיביים על אחוזי רייטינג. ומסלקים תוכניות מושכות, תוך פירסום נתוני רייטינג פיקטיביים אודותיהם. הסיבה כנראה שעל ההפקות האחרות, ניתן היה להגיש הצעות תקציב מנופחות פי כמה מהפקה של דודו טופז - אדם יחיד. הערוצים הללו יכלו להחדיר פירסומות בתדירויות צפופות יותר, להגיש הצעות מחיר מנופחות למפרסמים כשהדבר מתאפשר על ידי יצירת היסטריה של רייטינג. וחשוב מכל, תוכניות הזבל של כוכב נולד, השרדות והאח הגדול, נסובות סביב 2 מסרים מרכזיים: 1) התקשורת זה הכל בקיום המדיני-חברתי, והיא קובעת גורלות באופן שרירותי פרי גחמה של מרגול ואחרים, בנימוקים משתנים לבקרים. זה מסר של עריצות ותלות בכוחות שרירותיים שאין לו דבר עם יצרנות, כישרון ועמל כדרך לקידום אישי וחברתי 2) המסר השני הוא של הפיכת יצרים אכזריים, רכילותיים, ומציצניים לחזות הכל בישראל העכשוית. | |||
_new_ |
לא רציני | |||
|
|||
לפי התיאוריה שלך דודו טופז הגיע למעמד של כוכב בגלל 'חרושת הפצת שמועות'. לפי ההסבר הזה הוא גם נשאר במעמד הזה בגלל אותן שמועות יותר מעשרים שנה ולא בגלל היותו ''אמן''. אף בעל עסק לא מעוניין בהגשת הצעות תקציב מנופחות. המפרסמים הם חלק מהתהליך של מימון התוכניות ולכן ראוי שתהיה להם השפעה על תוכן. | |||
_new_ |
לא רציני. מיכאל שרון: תשובה | |||
|
|||
1) אמן משובח לא זקוק לרייטינג התחלתי ויצירת מניפולציית רייטינג היסטרית. ליתר דיוק, כמובן שמתחייב פירסום וי''צ, אך הם ניזונים ממשהו ממשי, ולכן אין הם כה אינטנסיביים כמו במקרה של קידום זבל. 2) אלא שגם זבל יכול למשוך המונים, בעקבות י''צ היסטרי, המעביר להמון את המסר שהבהמיות היא עניין נורמטיבי ורצוי. בשלב השני הדברים כבר תופסים תאוצה מעצמם. 3) אשר לעניין ''בעל העסק'', דניאל קהנמן, חתן פרס נובל לכלכלה, מצביע בעבודותיו המאוחרות בין היתר על כך שאין לזהות פונקציונרים באירגון עם האירגון עצמו. טובתם העצמית אינה תמיד טובת האירגון. תקציב מנופח משמע - משכורות עתק לפונקציונרים רבים באירגון. תקציבים מנופחים במציאות הישראלית, פרושה בנוסף גם כסף לכיסים פרטיים של פונקציונרים בתוך האירגון עקב קומבינות סיבוביות שונות עם חברות נותנות שרותים ושאר ספקים. כלפי הבעלים הפונקציונר מצדיק זאת ב''רווחיות'' עקב פירסומות רבות במחיר מופקע. 4) למפרסמים לא חשוב התוכן אלא שיעור הצופים בפירסומת. אין לערבב בין מה ש''מן הראוי שיהיה'' (קביעה נורמטיבית) ובין איך שהמצב בפועל. 5) אם ערוץ 10 מפסיד - המדינה מכסה. כך גם לגבי ערוץ 2. תקציב מנופח משמע - משכורות עתק לפונקציונרים רבים באירגון. אין כאן היגיון של חברה פרטית בשוק תחרותי, אלא קואופרצייה של בעלי עניין במציאות בה מוזרם אליהם צינור הכסף. | |||
_new_ |
לא רציני | |||
|
|||
רייטינג הוא אחד הפרמטרים שקובעים את התוכן של המשדרים. לכן אמן שרוצה להשתתף בתוכן זקוק גם זקוק לרייטינג. הרייטינג גם חשוב למפרסמים וההחלטות שלהם לאיזה תוכן לצרף את הפירסום (מימון) משפיעות על התוכן שנבחר. כמובן שהמחליט הקובע הוא המנהל (או המנהלים) שנבחר על ידי בעלי המניות. כל השאר בהודעתך היא תערובת של קביעות תיאורטיות, טענות נורמטיביות וניחושים על המציאות ללא שום אסמכתא שקושרת אותן לפרשת דודו טופז. | |||
_new_ |
הבעייה שנתנו כוח לאנשים לא ראויים, ומונעים אותו מאנשים ראויים | |||
|
|||
מדובר לא בשוק חופשי אמיתי אלא בקומבינות של זכייניות עם פקידי מדינה, כשברקע, שוחד ושחיתות (ראה שיטת השקשוקה). השחיתות והפשיעה הכלכלית מעוניינים למקם אנשים חסרי כישורים בעמדות ההשפעה, על מנת ליצור אקלים של אי מחשבה ואי ביקורת. מה ניתן לעשות? אם התורות הדתיות מדברות על הצדק של אחרית הימים, מעשהו של דודו טופז היה צודק מבחינת צדק טיבעי, אך לא צודק מבחינת חוק פורמאלי, המגן על המצב הקיים. זה היה אקט של מרי. יש אנשים שראוי לא רק להלקות אותם, אלא שהמונים מתקוממים בהונגריה וברומנייה העמידו אותם מול כיתת יורים. בסין יורים בפושעים כלכליים, ובארה''ב הם מקבלים מאות שנות מאסר. בישראל כיום, הפושעים הכלכליים הם במרום החברה, במקום להיות מושלכים למאות שנים לכלא כמו בארה''ב. וקורבנותיהם נאלצים או להגר, או להשלים עם חיים לא ראויים, או לקבל קריזה. | |||
_new_ |
נכון הרביץ ולא היה צריך להגיע לשם, אולם.. | |||
|
|||
אריה! כדאי שתחכים. האמן המופיע על הבמה הוא אחרון השרשרת ארוכה של בעלי מקצוע בשטח האומנות או הקולנוע או התיאטרון או הטלויזיה שבלעדיהם הופעת האמן לא הייתה מתאפשרת. זההמפיק והתאורן והתפאורן ואיש יחסי הציבור ומוכר הכרטיסים והסדרנים והרשימה עוד ארוכה. אבי ניר הוא מנהל תכניות בטלויזיה,הוא צריך להחליט איזה אמן צריך להופיע ואיזה לא. לזה נדרש ידע עצום בשטח הבידור בארץ. זה הרבה יותר ממה שנדרש מאמן. שירה מרגלית היא עוזרתו הנאמנה. מה שאתה רואה בערוץ 2 (לטוב או לרע)זה נקבע על ידי אבי ניר. צביקה הדר, מסתבר, הוא גם מפיק מעולה ותכנית כוכב נולד ,שהיא ,ללא ספק, ההצלחה הגדולה של הטלויזיה הישראלית, נזקפת כולה לזכותו, אז, בבקשה, לא לזלזל באיש. | |||
_new_ |
סליחה שאני מזלזלת אבל זה בגלל שפשוט | |||
|
|||
קשה לי להעריך את מנהלי תוכניות הטלויזיה שמביאים לנו , שוב, סליחה על הביטוי '' הרבה חרא'' לצפייה בטלויזיה. צביקה הדר לדעתי פרפורמר מדהים, מצחיק וכייפ לשמוע אותו לא פחות מדודו טופז. אבל..... בתור הבוס של האמנים ( מעסיק אותם אצלו או לא ?!@ ) אתה אמור גם קצת להכיר אותם ואם מישהו קצת רעוע (אבל עושה עבודתו נאמנה ומכור למקום העבודה שלו ) אני לא מכירה הרבה מנהלי מפעלים שהיו בועטים אותו החוצה - זה לעניות דעתי לא ממש חכם ולכן שוב, הערכתי לאבי ניר ושירה מרגלית לא רק שלא היתה אף פעם גבוהה אלא גם ירדה דרסטית והפכה לשאט נפש מהם. | |||
_new_ |
ע.צופיה ודוד סיון . | |||
|
|||
אתם יכולים להניח שאני יודע שנחוצים מנהלי הפקה , סדרנים תאורנים וכדומה . קצת קרדיט בבקשה . הנקודה היא שאנשים באים להופעה לא בגלל הצוות הטכני - שבלעדיו קשה מאד - אך אפשרי . אנשים באים להופעה בגלל האמן המופיע ! ובענין אבי ניר . אני לא מכיר אותו ועד לפגיעה בו לא שמעתי עליו וכעת אני בקושי זוכר את שמו ! מה שעומד לפני הוא מה שהטמבלוויזיה מגישה . וזה השם הראוי לשלושת הערוצים . טמבלוויזיה ! ובאשר לצביקה הדר , אני עוד לא ניקיתי את הראש מז'וז'ו חלאסטרא . כשלידו מרגול ואני או הקהל צריך לצפות בשידור אחר שידור של חובבים כושלים , אני מזפזפ . התוכניות האלה - מי מנצח בבישול - מי מנצח בשירה - בתפירה - בהליכה על חוט דק או קרש עבה - כולן מיועדות להגברת השימוש בטלפון הסלולרי . זה הכל . התוכניות הללו זוכות בצפייה גבוהה כמו שסיפרי בישול זוכים למכירה רבה . האם מבחר סיפרי בישול הם תמצית הספרות בישראל ? האם תכניות בישול או תוכניות זימרה כושלות הן דבר של ערך ? אכן - טמבלוויזיה ! אריה עירן . לא קונה זבל . | |||
_new_ |
עדין טענתך לא נכונה! | |||
|
|||
טענתך: ''אני הפנתי את תשומת לב הקוראים לכך שהאנשים הבלתי נחוצים לציבור מונעים מהאמן את הופעתו''. הטענה הזאת פשוט לא נכונה ולכן לא לעניין. יש לכך לפחות שתי סיבות: 1. האנשים האלה שאתה קורא להם פקידים נחוצים. 2. בין השאר מוטלת עליהם האחריות להחליט מי יקבל במה ולא מי לא יקבל. | |||
_new_ |
עדין טענתך לא נכונה! | |||
|
|||
כפי שכתבתי , הפקידים הללו לא נחוצים לקהל . הם לא מענינים את הקהל . הם צוות טכני מאחורי הקלעים . מה תפקידם ידוע לי . | |||
_new_ |
כפי שכתבת דבריך לא נכונים! | |||
|
|||
_new_ |
מ.ש. הנקודה היא עקרון התחליף. לפקיד יש תחליף בנקל. לאמן טוב אין | |||
|
|||
ניתן להמיר בערוצי 2 , 10 בנקל את כל הפקידים והפונקציונרים באחרים. ועוד בטובים מהם ובעלי שכר נמוך מהם. פקיד ופונקציונר ניתן להמרה. ערך המרתיות גבוה - משמע מיותרות redundancy. קל וחומר אם הוא פקיד רע בעל משכורת גבוהה ועוד כמה חסרונות, כגון שחיתות מידות, שחצנות, שיכרון כוח. ואילו אמן טוב כמעט ואינו ניתר להמרה, אין לו תחליף. | |||
_new_ |
מ.ש. הנקודה היא עקרון התחליף. לפקיד יש תחליף בנקל. לאמן טוב אין | |||
|
|||
מה זה אין תחליף? אחד כמו דודו טופז כנראה אין ולא יהיה. אבל האם חיינו אינם בנויים על חלופות, שינויים, גיוון ותהייה? בפועל החליפו את תוכניתו של ה''אין לו תחליף'' בהרבה תוכניות ''ריאליטי'' (מה בדיוק הריאליטי בהן?), כלומר, העם או נציגיו, קבעו שיש תחליף !!!!! חכם ציון | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |