|
פרשנות חסרת תוחלת - מלל ללא תכלית! | |||
|
|||
_new_ |
פרשנות חסרת תוחלת - מלל ללא תכלית! | |||
|
|||
דוד סיוון, אתה מדבר על ''מלל ללא תכלית'' ? אתה אשר מביא שוב ושוב את ''ההוכחה'' שזאב ז'בוטינסקי ''הוכיח'' שקיים עם פלסטיני ? גם ''חכם זמברטוט'' אמר בשנת 1889 שקיים ''עם'' פלסטיני... אז מה ? איך אתה פותר את הבעיה העיקרית: שהערבים לא מכירים בעם היהודי ? | |||
_new_ |
אתה פשוט טועה ומטעה | |||
|
|||
אני מציג את דברי ז'בוטינסקי כאסמכתא לקיומו של העם הפלשתינאי. זו עובדה היסטורית שרבים כאן מחפשים בנרות תירוצים להכחיש את קיומה. העובדה שההכחשה הזאת לא מפריעה לך להתלונן על ההכחשות שבאות מהצד השני היא חלק מהבעיה שלא נפתרת. כבר יותר מ-100 שנים אנשים מתכחשים לזכויותיהם של שכניהם אבל מתלוננים שהשכנים עושים אותו הדבר. אלה הכחשות מופרכות שלא יכולות לפתור דבר אלא רק להנציח את הבעיה. | |||
_new_ |
דוד סיון, אתה הוא שטועה ומטעה... | |||
|
|||
הערבים הם שמסרבים לחלק את הארץ הזאת (מולדת העם היהודי) למדינה ערבית ומדינה יהודית. מה שהם רוצים: ממערב לירדן: מדינה ערבית (פלסטינית) ומדינה דו-לאומית... אתה חוזר וזורה חול בעניים... | |||
_new_ |
אתה פשוט טועה ומטעה | |||
|
|||
אבל לא הצלחת להוכיח את ה''אסמכתא'' שלך. זכור לך שהכנסתי סיכה לבלון שלך שהתפוצץ. למרות זאת אתה מתעקש לגייס את ז'בו, האוייב הפוליטי האולטימטיבי של האסכולה הפוליטית ממנה אתה בא! חכם ציון | |||
_new_ |
אתה? רק נכשל בלי סוף כי אין לך קייס! | |||
|
|||
העמדה של ז'בוטינסקי (בשני מאמרים לפחות) היא בהחלט אסמכתא. הטיעונים הפוליטיים שלך לא משנים זאת. | |||
_new_ |
אתה? רק נכשל בלי סוף כי אין לך קייס! | |||
|
|||
טענותיך הן הפוליטיות. אתה נותן פרשנות עכשווית ואינטרסנטית לביטויי לשון ומצב שלפני 80 שנה. לא הצלחת להוכיח ש''עם ערבי'' או ''עם המקום'' זה ''עם פלסטיני'' במובן האש''פי שלו. אבל אם אתה מתעקש אז שירווח לך, אבל הרווח הזה לא ישנה מציאות שהיתה. אני חושב שאפילו העם התל אביבי והעם החברוני יסכימו איתי. חכם ציון | |||
_new_ |
רק נכשל בלי סוף כי אין לך קייס! | |||
|
|||
נסיון ההכחשה שלך לא מחזיק מים. 1. אפילו המאמר של פרופסור פורת לא נותן תמיכה לטענותיך המופרכות. כאן מספיק שאצטט את דברי אריה פרלמן (תגובה 132139): ''... פְּרוֹפֶסוֹר פּוֹרָת מַחְזִיק בַּדֵּעָה שֶׁ''עַם פָלַשְׂתִּינִי'' אָכֵן קַיָּם,...'' 2. גם המאמרים של ז'בוטינסקי שהזכרתי וגם שני הספרים של פרופסור פורת הם עדות ביחס לעבר הקרוב. המאמרים של ז'בוטינסקי נכתבו בין השנים 1923 ל-1931 והספרים של פורת באמצע שנות השבעים. כאשר מחברים את הנאמר במקורות האלה (ומקורות אחרים שלא הזכרתי כאן כרגע) מתברר שיש כיסוי ותמיכה בטענה שיש עם פלשתינאי והוא קיים לפחות מראשית המאה ה-20. מכאן שהכשלון שלך בוהק. | |||
_new_ |
רק נכשל בלי סוף כי אין לך קייס! | |||
|
|||
הַהִסְתַּמְּכוּת שֶׁלְּךָ עַל פּוֹרָת הִיא מְאוֹד בְּעָיָתִית. הוּא אָכֵן אֵינוֹ מַכְחִישׁ אֶת קִיּוּמוֹ שֶׁל ''עַם פָלַשְׂתִּינִי'' - ''אֵינוֹ פִיקְצְיָה'', כְּפִי שֶׁהוּא עוֹנֶה לְחַגַּי סֶגַל - אוּלָם בְּאוֹתָהּ נְשִׁימָה (וּבְאוֹתָהּ הַתְּשׁוּבָה) הוּא קוֹבֵעַ שֶׁ''עַם'' זֶה עוֹד לֹא הֶחְלִיט אִם הוּא רוֹצֶה לִחְיוֹת לְבַד אוֹ לְהִטָּמַע בַּמֶּרְחָב הָעֲרָבִי. וַאֲנִי שָׁב וּמַדְגִּישׁ: לְפִי קְרִיאַת הַצִּטּוּט כֻּלּוֹ הוּא בְּהֶחְלֵט נוֹטֶה לְכִוּוּן הַהִטָּמְעוּת בָּעַרְבִיּוּת. לָכֵן ''הַכָּרָתוֹ'' שֶׁל פּוֹרָת דֵּי מְרֻקֶּנֶת מִתֹּכֶן. מַדּוּעַ נִטְפַּלְתָּ לְפוֹרָת דַּוְקָא? הַאִם חֲסֵרִים מִזְרְחָנִים שְׂמֹאלָנִים (פְּרוֹפֶסוֹר שִׁמְעוֹן שָׁמִיר, לְמָשָׁל) שֶׁלֹּא רַק מַכִּירִים בְּקִיּוּמוֹ שֶׁל ''עַם פָלַשְׂתִּינִי'' אֶלָּא גַּם מַאֲמִינִים שֶׁהָ''עָם'' הַזֶּה מְעֻנְיָן לְהָקִים מְדִינָה עַצְמָאִית? | |||
_new_ |
תודה על המידע ותשובה | |||
|
|||
תודה על המידע בדבר מקור נוסף שאינני מכיר. תשובה לשאלה: אינני עוסק בפוליטיקה או מה העם הפלשתינאי רוצה לעשות. במידה רבה זה לא עניני. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |