|
השד הגזעני מרים את הראש | |||
|
|||
זה שאתה מצהיר על דבר והיפוכו עדיין לא הופך את הצהרותיך לנכונות. קיבלת ממני ומדוד סיון ואחרים תגובות מפורטות לרעיונותיך, אך לאחר שהתברר לכולנו שאין עקביות מדעית-הגיונית במחקריך השונים, אתה חוזר שוב לאותן טענות, ושוב ללא ביסוס משכנע, רק מציב ווריאציה של הטענות משכבר, ומשרבט פבסדו-הוכחות לקישוט. זה לא רציני. אך אם זה מצחיק אותך, אולי תשתף אותנו. אם יש כאן בדיחה שפיספסנו תסביר לנו ואולי נצחק גם. ודרך אגב, הוויכוח הזה מעניין, בעיקר בגלל התערבותו של יוסלה. ללא הניתוח של יוסלה את תגובותיך, היינו צריכים להתעסק עם פסבדו-תיאוריה המבוססת על דיעה קדומה. אך יוסלה חשף את הכשל הלוגי והמוסרי של עמדתך באופן ברור יותר. 1. אתה רוצה את ארץ ישראל רק ליהודים. זה מובן, אך לא ברור על מה אתה מבסס את הזכות היהודית על ארץ ישראל, לבד מההבטחה האלוהית, שגם אם מציגים את סיפורי התנ''ך כדי להוכיח את תקפותה, אלה עדיין נשארים סיפורים, ביחוד שלפי עדותך שלך אינך אדם דתי. וגם אם היינו מחליטים לכלול את סיפורי התנ''ך במצאי ה'עובדות' של הכאילו-מחקר שלך, ניתן להראות בקלות שלאחר ההבטחה האלוהית את ארץ ישראל לאבותינו, באו הגירוש והענישה של עם ישראל בשל חטאיו נגד האלוהים ונגד האדם. וזה עדיין לא השתנה. 2. אתה מדבר על הגברת הילודה כדי למלא את החוסר שהותירה השואה. ואתה מנסה לשכנע שהגברת הילודה צריכה להיות בעדיפות ראשונה בכל ענייני מדינת ישראל כיום. הקיום קודם לכל, כפי שכתבת. לצערנו זה נכון רק חלקית, כי קיום ללא מערכת ערכים ותפישת מוסר המבוססת על ערכים אלה, הוא קיום עקר, ביחוד כאשר היהדות מעצם הגדרתה מבוססת על מערכת ערכים כזו, ועוד אמורה לשמש דוגמא לעמים אחרים. הקדימות ההיסטרית-משהו שאתה דורש לתת ל'קיום' על חשבון כל דבר אחר בחיי הציבור והמדינה, היתה גורמת למעשה לחיסול היהדות כפי שאנו מכירים אותה, כי היא אינה מכירה בחשיבות הקודקס הערכי-מוסרי עבור קיומו של עם. 3. אתה מדבר על גירוש האוכלוסיה הפלסטינית מיהודה שומרון ועזה כדי לפנות מקום ליהודים הרבים שיוולדו במסגרת תכניתך להגברת הילודה. במלים אחרות, הינך מציע לבצע פשעים המוניים נגד אוכלוסיה של עם אחר כחלק ממימוש תכנית שלך ל'הצלת העם היהודי'. אם היית מבין 'מהו יהודי' אולי היית גונז את התכניות האלה, היות ואף יהודי שאני מזהה בתור יהודי לא היה מסכים לבצע פשעים כאלה, ובקנה מידה שמזכיר את הטרור הנאצי כלפי היהודים. גדעון לוי פירסם אתמול מאמר בו הוא קורא לעוסקים בפובליציסטיקה ובמחקר שלא לעשות את ההשוואה בין פשעי הנאצים לבין פשעיה של מדינת ישראל כלפי הפלסטינים. זו באמת מחווה יפה, אך היא מבוססת אולי על היכרותו של גדעון לוי רק עם השיח הלאומני העיתונאי בו הוא מורגל, בעוד שאם היה קורא את התגובות של אריה עירן, או את ה'מאמרים' של האדון פרלמן, היה מבין עד כמה קרובה כיום ישראל לתיכון תכניות להשמדת עם. אני מסכים שאין לתאר כיום אפשרות של הפעלה של תכנית יהודית-ישראלית להשמדה בפועל של תושבים פלסטיניים. דבר כזה היה מפוצץ לכולם, גם בימין את הפיוזים המעטים של מוסר שנותרו אחר הדמוניזציה המתמשכת של הפלסטינים בו עסקו הימין והממשלה בשנים האחרונות. אך,- ועל זה מדבר גדעון לוי - הרעיונות הצפים בשיח המקומי, כדוגמת הטענות של פרלמן בדבר היעדר התוקף של היישות הפלסטינית, הם באופן מובהק רעיונות קדם-השמדה: איון עם שלם בהבל פיו של פובליציסט, כהקדמה לרצח וחיסול ממשיים. כך גם אין איש מתרגש ממש מטבח האוכלוסיה הפלסטינית בעזה בדצמבר 2008. זה עובר. הסימנים בהחלט מדאיגים, וכאשר 'מתונים' כדוגמת דוד סיון רואים בדברי יוסלה בעניין עזה מעין הגזמה דמגוגית, נוצר הרושם שהסחף בכיוון אי-מוסריות ממוסדת וממלכתית בישראל כמעט השלים את מסלולו. 4. אריה, במקומך הייתי יורד מהעניין ה'מדעי', ושוקד על חינוך אמיתי בתחומים שמעניינים אותך. לקרוא על, או את מלתוס, וקצת וויקיפדיה על מספר נושאים, עוד לא עושה אותך חוקר. אתה מזכיר לי את הסיפור שאפלטון מספר על תלמידו השליט הצעיר של סירקוז, דיוניסיוס: לאחר מספר חודשים של הוראה אישית לרודן הצעיר, הגיע אפלטון לחלק העקרוני של התיאוריה שלו, וכאשר סיים לפרט את העיקרון המנחה באוזניו של דיוניסיוס הצעיר, פנה אליו הצעיר ואמר, 'אני מכיר את הרעיון הזה טוב מאד, ואני גם מבין אותו'. אך עבור אפלטון לא היתה בתגובה הזאת משום הוכחה שהצליח במשימה ללמד את דיוניסיוס דבר עקרוני בהלכות הפילוסופיה והעולם. אפלטון מביא את הסיפור במכתב לדיוניסיוס לאחר שנים כדוגמא לכשלון המוחלט של דיוניסיוס כתלמיד. הלה חשב שהבנה ברמת הוויקיפדיה - ידיעת העובדות והמכניזם של הרעיון - היא ההבנה אליה שאף להביא אותו מורהו. את הדרך להבנת העקרון הנלמד סירב לעבור. כך שגם במקרה הזה, כאשר המורה היה אפלטון, אחד החכמים הגדולים של כל הזמנים וכנראה גם המורה הגדול מכולם, כאשר התלמיד היה אידיוט לא עזר כלום. ראה הוזהרת. 5. כדי להוכיח שיש להגביר את הילודה היהודית, אחרת צפוי קץ ליהודים, עליך לחזור לספרים. עבודת מחקר אפילו ממוצעת בהעמקתה חייבת לכלול עשרות מקורות ומראי מקום מכתביהם של אנשים שעסקו ועדיין עוסקים בתחום. יש להביא דיעות המתנגדות לעמדתך ודיעות התומכות בה. וזה לאחר שטרחת לשכנע את הקורא שיש לך תזה סבירה וברת הגנה. את כל זה לא עשית עד היום. במקום זה חשפת את עמדותיך הפוליטיות כבסיס האמיתי ל'תיאוריה' החברתית-מדינית-כלכלית שלך, ולא סתם עמדותיך הפוליטיות, אלא הדיעה הקדומה הרואה בכל ילד פלסטיני רוצח מסוכן - מה שנקרא בשפה יומיומית 'גזענות'. | |||
_new_ |
חור בזכרון או דמגוגיה מחודשת | |||
|
|||
א. לא כתבתי על הגזמה דמגוגית אלא על סילוף המציאות שהיא דמגוגיה. 1. הנה מה שכתבתי בינואר האחרון (תגובה 127542): ''הכלי שלך הוא התעלמות מעובדות ולכן סילוף המציאות. אתה גם מביא את הסיבה: עצלנות והסרוב להכליל עובדות רלוונטיות. בעברית פשוטה הכתיבה שלך היא סילוף המציאות - דמגוגיה''. 2. אחר כך היתה התייחסות שלי לרמת המוסר הפגומה שלך (תגובה 127546) בעוד אתה תובע אחרים על רמת מוסר פגומה. ב. בשני הנושאים האלה (דמגוגיה ורמת המוסר) דעתי נשארה כפי שהיתה. ג. היום אתה מספק עוד הצצה לרמת מוסר פגומה שלך: אתה דורש מכותבים אחרים הצגת ''... דיעות המתנגדות לעמדתך ודיעות התומכות...'' (ראה מס' 5). מצד שני את עצמך אתה ממשיך לשחרר מהצורך לעשות זאת. | |||
_new_ |
חור בזכרון או דמגוגיה מחודשת | |||
|
|||
סילוף המציאות הוא מושג המשמש בעיקר מסלפי מציאות בבחינת הפסוק - הפוסל במומו ופסל מענין מי מרבה להשתמש בו ללא צורך ולא במקום יש לך כמובן קנין על המציאות והבנתה כאחד.... | |||
_new_ |
[•] מה למדת בגן היום . | |||
|
|||
הערבים כבשו את ארץ-ישראל בשנת 635 ושלטו בה עד 1099 . בשנה ההיא כבשו הצלבנים את ירושלים . בשנת 1187 נכבשה ירושלים על ידי צבא מוסלמי מונהג בראשות צ'לאח-א-דין . בשנת 1260 כבשו הצבאות הממלוכים את ארץ ישראל ושלטו בה עד 1517 . אז נכבשה א''י על ידי העותומאנים . הממלוכים היו עבדים לא ערבים ולא מוסלמים אשר נרכשו ממשפחות עניות . הם באו מבין עובדי אלילים בחצי-האי-ערב אך גם ממרכז אסיה , מהקווקז , ממזרח אירופה-נוצרים ומאתיופיה הפאגנית . הממלוכים קיבלו על עצמם את הדת המוסלמית בהדרגה . העותומאנים היו קבוצות של לוחמים שבאו משבטים טורקמנים במרכז אסיה והתנחלו באסיה הקטנה . הם התרחבו לכלל אימפריה שכללה את א''י . היהודים שחיו באזורים אשר בשליטה מוסלמית היו מחויבים בשורה של כללים שנקראים ''כללי עומר'' . מעמדם החברתי של היהודים היה ''אהל-אל-ד'ימה'' ובקיצור נקראו ד'ימי . יהודי-ד'ימי לא הורשה לרכב על סוס או גמל . לא הורשה ללבוש בגדי מוסלמים ובמיוחד אבנט . לא הורשה לשאת חרב . לא הורשה לקיים טכסים דתיים בפומבי ולתקוע בשופר . היהודים חוייבו במיסים מכבידים שנקראו ג'אזיה וקרקעותיהם הוחרמו ברובם לטובת המוסלמים . יתרתם נמכרו בגלל הלחץ הכלכלי של המיסוי הכבד . כך נעשו בהדרגה קרקעות א''י רכוש מוסלמי . תחת השלטון המוסלמי שהכביד את ידו על היהודים נפוצה תופעה של התאסלמות של יהודים . לכל אורך חילופי השלטון בארץ ישראל התקיים ונמשך גזל קרקעות היהודים . שיאו היה רישום הקרקעות בתקופה העותומאנית . אז ניתנו מסמכי הבעלות המוכרים בשם ''קושאן'' אשר הנציחו את הגזל המתמשך . לפיכך יש לראות בקושאנים העותומניים מסמך המאשר גזל קרקעות היהודים ולא יותר . יש לנהוג בקושאנים בהתאם למהותם . אישורי-שוד-קרקע-יהודית על ידי גזלנים מוסלמים . אם רצונך במחקר עשה זאת בעצמך . אפילו ניסוי פעוט כמו שהצעתי לא עשה מר סיון . אולי אתה תעשה ? מאז אריסטו נכתבו הרי ''זבל מדעי'' המבוסס עליו . מאז אפלטון נולדו מיליונים במערה שלו . וזה כולל אותך . מאז יציאת מצרים נכתבו המוני עיצות למנהג הראוי . פילוסופים כמו קאנט כתבו הפוך משפינוזה . אלה שללו את האחרים וגם אחרת . מתוך הבלא בלא בלא הגדול יוצאים זקופים כסלע אמירות פשוטות חדות ובהירות . ניוטון , דרווין , אינשטיין ואחרים . אכן היהדות היא עגלה מלאה בהיסטוריה בפילוסופיה ובמצוות . אבל אתה לבטח אינך מקיים את המצוות . על פילוסופיה ובמיוחד על מוסר אתה לא מוכן לדון . אבולוציה אינך מבין . לנושאי הדיון אינך עונה ולטיעונים אינך מראה סתירות . אתה עושה דבר אחד . ניסיון להכפיש אותי ולהציג דברי הבל רגשנים כמדיניות שעדיפה בעינך . אין אלה תבונה רק אחיזת עינים דמגוגית . אתה אינך בר-שיח על התוכן היהודי בעולם של היום . | |||
_new_ |
אריה עירן כאן אתה כבר עוסק בדמגוגיה שקופה! | |||
|
|||
א. סילוף המציאות ומחוץ להקשר כפי שאתה כותב הוא דמגוגיה כאשר הדמגוגיה הזאת משמשת לתקיפה אישית היא גם חוצפה וגם נבזות. הדמגוגיה הנבזית: ''אפילו ניסוי פעוט כמו שהצעתי לא עשה מר סיון''. הצגת הדמגוגיה יתר מפעם אחת היא המשך הנבזות והחוצפה. אתה עצמך לא קיימת את הנסוי. ב. עירן: ''אם רצונך במחקר עשה זאת בעצמך''. אם רצונך בתוצאות ניסוי קיים אותו בעצמך. בנתיים התוצאה של המחקר שעשית לא רלוונטית. ----- הצגת תאוריה לא מתאימה למציאות ולא רלוונטית. אם התאוריה לא רלוונטי הרי שהניסוי שהצעת לאישרורה הוא לא רלוונטי. במצב הזה הדרישות והעצות שלך (לגבי מחקר וניסוי), שאינך מקיים בעצמך, הן חסרות ערך. | |||
_new_ |
[•] השד הגזעני מרים את הראש | |||
|
|||
יהודים שלא מקבלים את התנך ככתבי הקודש זו תופעה מוכרת בעולם.יהדות ההשכלה של גרמניה הובילה תהליך את התנצרות והישמדות.כל צאצאיו של מנדלסון ''המשכיל'' (שהיה כנראה יהודי דתי) התנצרו ואין להם זכר ביננו להבדיל אלף הבדלות,הנצרות והאיסלם מקבלים את הכתוב בתנך שלנו ככתבי קודש. לכן ההבטחה האלוהית לעם ישראל מובנת ומקובלת יותר בעולמם מאשר בקרב היהודים החילונים בארץ כיוון שיהודים רבים (או מעטים) בארץ לא מאמינים בתנך ובהבטחה האלוהית - קמו שונאים המערערים על זכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית.שונאים כאלה יש גם בתוכנו לרוב והם מתאחדים עם השונאים בחוץ. הנסיון הזה של ''אני אזרח העולם'' נכשל בכל מקום בעולם.עכשיו רוצים שלום אךשוא וחבריהם להביא את הכשלון הזה לארץ. [•]... | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |