|
[•] | |||
|
|||
לכן דבריו הנרגנים לוקים בנבצרות. נסיונו להשוות את התנהגות הצבא הישראלי לערבים להתנהגות הצבא הגרמני ליהודים כיום לפי דפוסי של ''לפני 60 שנה'' (דרך אגב, לפני 60 שנה זה לא יכול היה לקרות בגרמניה, אבל לעזאזל הדיוק, העיקר המספר, לזיין את השכל וללכת לשתות פחית בירה עם סיגריה עשנה), מראה שאין לו יכולת לשכנע אותנו בדעותיו, והוא מחליט לקפוץ לביצה ולהשפריץ לכלוך וריח הראויים לו. שהרי: * קודם כל, אם היו היהודים היום של גרמניה מקימים ארגוני שחרור לאומי, מתפוצצים ומפוצצים על גרמנים רק משום שהם גרמנים ורוצים את גרמניה לעצמם, אז היה מגיע גם להם יחס הולם כנגדם. * שנית, היהודים באירופה מעולם לא הכריזו מלחמה על גרמניה, לא רצו את אדמתה לעצמם, למרות שמקומות מסויימים ישבו יהודים עוד בטרם הפלישה הגרמאנית הגדולה למרכז ומערב אירופה. יהודים תמיד ראו בארץ ישראל את אדמתם. * שלישית, יהודים לא יצאו מארץ ישראל כדי לכבוש עולם, אלא כי העולם כבש אותם וגרר אותם אליו. היהודים שכנו בעולם ולא רצו לכבוש אותו לעצמם ל'ממלכת עולם'. ערבים לעומת זאת, יצאו לכבוש עולם לעצמם ולבטל את זכותם של אלה שנשדדו על ידם. מבחינת ערבי מוסלים, כל העולם הוא שלו בדין ובחרב. * רביעית, אם אירוע כזה היה קורה, ממשלת ישראל היתה יוצאת בקריאה לכל יהודי בגרמניה לעזוב את גרמניה ולעלות לארצם היא ארץ ישראל. מה שקרה בארץ ישראל של קיץ 2008 זה עוד סיפור נוסף, פרטי ודווקא חריג בין מאות אלפי הסיפורים שקרו לאורך המלחמה המתמשכת בין העם היהודי הלוחם על קיומו המדיני על אדמתו, לבין הערבים שמתנגדים לקיום הזה. נסיונו של גדעון ספירו לגייס את אירוע אשרף אבו רחמה לסיפור העלילות שלו נגד היהודים, דומה כשתי טיפות מים להערתה של זהבה גלהון בדבר קריסתה של רפובליקת ווימאר. שניהם מדברים שטירמר. עובדה, כבר משדך ברוב ערגת דמיונו בין דכאו לקרית ארבע. אבל הוא עצמו למעשה מכשיר את דכאו ובלבד שכך יוכל לכאורה להכפיש ולבטל את קרית ארבע. אז מה יצא לו לספירו מהפתלתלות המתכרבלת שלו? | |||
_new_ |
[•] למה מחקת את הכותר? | |||
|
|||
''ספירו הוא דמגוג ופופוליסט''. מדוע זה אינו ראוי לשידור? זוהי קביעה מוכחת ומנומקת היטב. זה שאתה לא מסכים לה, אינו אומר שאתה צודק. על זה הויכוח. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |