|
תודה והערה | |||
|
|||
מתמונות שראיתי השבוע הטיפול גורמי האכיפה (צה''ל) במפגינים היה אלים למדי. נכון שלא ראיתי את התמונה כפי שראו וחשו החיילים. לכן צריך להיזהר לפני שמחליטים אם הבנו את המכלול או לא. | |||
_new_ |
תודה והערה | |||
|
|||
גם מה שראית אינו בהכרח תמונה נאמנה (לכאן או לכאן)של ההתרחשויות. השאלה מי צילם את זה ושנית זה ב ט ו ח עבר עריכה. לכן לעדות זה די מפוקפק אך זה מה יש. | |||
_new_ |
תודה והערה | |||
|
|||
אני לא בטוח בכלום אבל כאשר אני רואה קטע בו גוררים אזרח באמצעות השערות שעל ראשו או שאני רואה בהמשך חייל מכה בחורה בגבה זה מעורר את תסכולי. הפגנות ואלימות זה דבר מתסכל אבל אם זה בא מכיוון רשויות החוק זה עוד יותר מתסכל. אני אומר זאת לפני שבדקתי את ההקשר הרחב. דבר אחד בטוח כאשר הרשות נוהגת אלימות כלפי האזרח הקטן אני מגלה הרבה פחות הבנה ויותר תיסכול. | |||
_new_ |
תודה והערה | |||
|
|||
כוחות הבטחון מפעילים כוח סביר ומידתי כנגד האיום של המפגינים האלימים ומפירי החוק. רשויות האכיפה נכשלות בללכוד את העבריינים ולהעמידם למשפט בהליך מקוצר. | |||
_new_ |
אני לא מקבל את דעתך | |||
|
|||
גרירת אדם בשערות ראשו לא נקראת כוח סביר. רשויות האכיפה לא נכשלות בלכידת עבריינים בעלי מוטיבציה פוליטית; במקרים רבים לא מנסים כלל ללכוד אותם. זה נכון מאד גם כאשר מדובר בעבריינים מבין המתנחלים. | |||
_new_ |
אני לא מקבל את דעתך | |||
|
|||
כוח סביר הוא כוח נגדי שנדרש להשתלט על המתפרע. כל הכפותים האלה התפרעו, זרקו אבנים ואם היה להם נשק היו גם בחזקת יורים (כמו שכבר ירו בעבר). החיילים והשוטרים מתמודדים תקופות ארוכות עם אלימות מקומית שלא מצולמת ע''י מצלמות שלום עכשיו ובצלם. צילום של מספר דקות בהן מישהו מצידנו מגיב בצורה חריגה, כמה שיהיה הדבר לא ראוי, אינו תמונת האירוע כולו. אתה צודק שרשויות האכיפה צריכות פשוט לתפוס את עברייני ההפגנות נגד הגדר, וגם את העבריינים מבין המתנחלים. אני הייתי רק מעיר שהלואי והיו תופסים עברייני גדר בקצב שתופסים את העבריינים מבין המתנחלים. | |||
_new_ |
אמרת לבד שזו פעולה חריגה. מ. ש.ל. | |||
|
|||
_new_ |
אמרת לבד שזו פעולה חריגה. מ. ש.ל. | |||
|
|||
איזו פעולה חריגה. המתנחלים תמיד מתפרעים. | |||
_new_ |
אמרת לבד שזו פעולה חריגה. מ. ש.ל. | |||
|
|||
אתה מתנהג כמו תלמיד חלש ופגוע. הרי אני אמרתי שזו היתה פעולה חריגה מלכתחילה. אז מה פתאום אתה קופייץ ומגלה לי שגם אתה חושב כך? מ.ש.ל. | |||
_new_ |
אמרת לבד שזו פעולה חריגה. מ. ש.ל. | |||
|
|||
אתה מומחה בדבר והיפוכו קודם טענת שמדובר בפעולה סבירה אחר כך בעקבות טענותי תיקנת וטענת שיתכן וזו היתה פעולה חריגה. אני מהתחלה טענתי שהפעולות הללו אינן סבירות. התרגלני כבר לטריק הנדוש הזה שלך ששמו בישראל דבר והיפוכו. | |||
_new_ |
[•] אמרת לבד שזו פעולה חריגה. מ. ש.ל. | |||
|
|||
[•]... פעולה סבירה ופעולה חריגה אינן הפכים, אם טרם ידעת. לא תיקנתי דבר בדברי, אתה פשוט או שלא טורח לקרוא לפני שאתה מגיב או שאתה פשוט לא מבין. בכל מקרה, אתה כמו היוסלה שלך (על שני ניקיו) לא מתכוון להתווכח או להתדיין אלא רק להטיף, להשמיץ, לקלל ולהכפיש. לצערך אתה לא ממש מצליח, לפחות לא נגד החכם ציון. | |||
_new_ |
אני את שלי אמרתי בתגובה 120440! | |||
|
|||
השקרים, ההשמצות, וכל שאר טיעוני הגנון שלך לא ישנו זאת. | |||
_new_ |
|
|||
כפי שהחכמולוג אינו מצליח להבין שיוסלה יש רק אחד, כך גם המושג 'דבר והיפוכו' הוא בגדר תעלומה עבורו. הוא קצת מזכיר ליוסלה את אריה עירן שהיה מסיים את הודעותיו באתר בכל הזדמנות בהכרזות ניצחון בוסריות. גם הנטיה להיסטריה דומה. | |||
_new_ |
תגיד לי, יוסלה | |||
|
|||
לך ולעמיש יש MA אחד בהסטוריה של רומי העתיקה או לכל אחד מכם לחוד? | |||
_new_ |
החכם יודע את אשר הוא כותב | |||
|
|||
החכם לא אמר שיוסלה הוא שניים, אלא שיוסלה הוא ניק אחד לבעליו לצד ניק נוסף. יוסלה הוא רק ניק פסאדה אחת ועם הניק השני יחדיו הם יוצרים נקניק. ומכאן שטענת החכם שונה מטענת השווא של יוסלה. עדיין חכמי השמאל שלנו יוֹסִיוָן לא מצליחים להבין שפעולה סבירה ופעולה חריגה אינן הפכים זה לזה. | |||
_new_ |
החכם יודע את אשר הוא כותב | |||
|
|||
עדיין מזכיר את אריה עירן. ההיסטריה, המילוי הנקניקי של טקסטים, הכרזות הנצחון המגלומניות, שפע הדימויים המיניים, ותיאור גירוש תושבי יהודה ושומרון הפלסטינים כפיקניק ביום חג. ואיך אומרים היהודים: 'אז הוא אומייר שהוא חכם'. | |||
_new_ |
החכם יודע את אשר הוא כותב | |||
|
|||
כל מה שאתה עושה פה זה להעביר ביקורת אמנותית וספרותית על הכתוב בתגובות.לפעמים גם דקדוקית-דקדנטית.אבל מבחינת ההגיון אתה לא משהו.ממש רואים שקשה לך להתרכז בעניני הגיון ואתה לא עקבי.בעניני רוח זה נקרא מצוין וחדשני.גם סיוון מתקשה להרכיב פאזל.זה לא חדש.תמשיך.אל תחשוב שהגיון נחוץ למשהו מלבד לחשב את עלותו של העוף בסופרמרקט.אם החכם מתקיף אותך בהגיון - תגיד לו שזה מתחת לחגורה.פשוט תשים את החגורה על הצואר.זה אולי לא הגיוני - אבל מרשים. אם לא הייתי חושב שאתה יהודי - הייתי בטוח שאתה כזה. | |||
_new_ |
מי ניסה להרכיב את הפאזלים שלך? | |||
|
|||
אפילו ביקורות ספרותיות אינך יכול לחבר בצורה עניינית. כמה עצוב! | |||
_new_ |
|
|||
יש קו משותף ל'טרנספריסטים העליזים' באתר: הבוז שהם רוחשים למבקרי הספרות והפילוסופים. כבר אריה עירן דאג להסביר לנו שאין טעם בפילוסופיה ובספרות, כי הביולוגיה קודמת לכל. וכבר הדוקטור ברנדשטטר פירסם כאן כתב פלסתר נגד עמוס עוז - כתב קינאת סופרים 'מגובה' בקלישאות שיטנה פוליטיות. עכשיו, לאחר שאיבד את אחיזתו בטיעונים המופרכים שכל מטרתם ל'הוכיח' שיש לגרש את תושבי ארץ ישראל הפלסטיניים לעבר הירדן, קם לנו 'גיבור תרבות' חדש, המסתובב מרעננה ('ספינר') ותוקף את יוסלה במילים: ''כל מה שאתה עושה פה זה להעביר ביקורת אמנותית וספרותית על הכתוב בתגובות.'' בינגו! אכן יוסלה מתמקד בעיקר באופן הכתיבה והשיח של המשתתפים באתר, היות וזה המפתח להבנת מניעיהם ואמצעי בדוק לחשיפת מבנה הטיעון והדיעות הקדומות (אם ישנן) בבסיס הטיעונים. עם היהודים בעלי קומפלקס הגטו הרואים בכל פינה 'אנטישמים' ו'ערבים רוצחים' קשה להתמודד ברמת התוכן של דבריהם: - מה תענה ליהודי הטוען בנימה גזענית מובהקת, כדוגמת עירן בזמנו, ש'הערבים רוצחים', או מה תענה ליהודי המכנה עצמו משום מה 'צדק' הטוען שכל אנשי השמאל הם 'אנטישמים'? אפילו זה המגדיר עצמו כ'חכם' אינו חורג כלל מהמסה הקריטית של יהודים התומכים בגניבה ובעושק הממוסדים של רכוש פלסטיני בשטחים. והמפתח לחשיפת המבנה הרעוע של כל הטיעונים והתירוצים להמשך הכיבוש אינו ברמה ה'תוכנית' של התגובות - היות ושם ההגיון מצטמצם, גם אצל שאינם דתיים, ל-'אלוהים נתן לנו את ארץ ישראל'. לכן נותר ליוסלה רק אפיק תגובה אחד: ביקורת סגנון הכתיבה וממנו, ביקורת מבנה הטיעון (השניים קשורים קשר בל יינתק). והבחירה במה שהמסובב מכנה 'ביקורת ספרות' הוכיחה את עצמה כמכשיר רב עוצמה, היות וביקורת אופן הכתיבה עוקפת את המכשיר העיקרי של מכחישי הכיבוש 'אנשי העובדות' של הימין המשיחי אשר מפרקים למוות כל שאלה מוסרית, כולל שאלת הכיבוש, באמצעות גיבוב עובדות רלוונטיות ולא רלוונטיות. הקריטריון היחידי שנותר לבדיקת התקפות של הטענות השונות התומכות בפשעי הכיבוש הישראלי, נמצא דווקא בניתוח אופני הכתיבה השונים של הטוענים טענות אלה. והסיבה לכך פשוטה: השפה היא החלק העיקרי של הטבע האנושי שאינו נותן עצמו בקלות לזיהום או לעיוות. כל עיוות בשימוש בשפה מורה על עיוות או סטייה מדרך ההגיון הפנימי בטיעון עבורו עיוות השפה נוצר. לכן קשה מאד לטעון למשל שגניבת אדמות היא מעשה אצילי, מבלי לשבש לחלוטין, לא רק את הקוד המוסרי היהודי, אלא את השפה עצמה. 'ספינר' במובן הזה אינו תורם מאומה לדיון, היות והמודעות שלו למצב הטקסט עצמו מינימלית. זה המכנה עצמו 'חכם' למשל מודע יותר לדגם הטקסטואלי, אך כל שביכולתו לעשות בתגובה למציאות הכיבוש (ובתגובה ליוסלה) מסתכם בתגובות חקייניות בצורה ובתוכן לתגובות של יוסלה, תוך היפוך כל משפט ומשפט - עבודה סיזיפית לכל הדיעות. כאשר זה מגיע לעניין בו אנו דנים השכם והערב באתר - מציאות החיים בישראל ובשטחים והאפשרות למציאת פתרון מדיני למצב - הטקסטים של מכחישי הכיבוש הרבים והמגוונים שבכאן לא רק שאינם משכנעים אלא נחשפים שוב ושוב במערומיהם ובהיעדר מבנה טיעון יציב. והמכשיר העיקרי לחשיפת המופרכות של העמדה הבלתי מוסרית בעליל של תומכי נפולת ההתנחלויות הוא דווקא 'ביקורת הספרות' של יוסלה. תחי השפה, תחי הספרות, תחי הפילוסופיה! | |||
_new_ |
תיקון | |||
|
|||
למען הסדר הטוב, במקום, ''והמכשיר העיקרי...הוא דווקא 'ביקורת הספרות' של יוסלה'', צריך להיות, ''והמכשיר העיקרי... היא 'ביקורת הספרות...'' | |||
_new_ |
עוף-טופיק | |||
|
|||
יוסף, אינני בטוח שאתה צודק, שכן – ''המכשיר העיקרי.....הוא ביקורת'' מקיים להבנתי תחביר עברי נכון ביחס למשפט – ''המכשיר העיקרי..... היא ביקורת'' לשון אחר: ''הנושא הוא הביקורת'' ולאו דווקא ''הנושא היא הביקורת''. החיבור (Kuplung) – עד כמה שידיעתי המחלידה מעלה מנבכי זכרוני – מחוייב לצדה הראשון של המשוואה בעברית; דוגמא נוספת: ''היצירה.... היא עונש לציבור'', ולאו דווקא ''היצירה.... הוא עונש לציבור''. אגב, גם במקרה של משפט משני, היינו Nebensatz – המשוואה תתאים במין ובמספר לנושא שמצוי במשפט המרכזי. במידה ולהבנתך אני טועה באבחנה זו, אנא הסבר לי מדוע. | |||
_new_ |
עוף-טופיק (או התיקון לתיקון) | |||
|
|||
נראה לי שטעיתי בתיקון. אמרתי לעצמי ש'ביקורת' היא הנושא של המשפט, ולכן 'הביקורת היא המכשיר העיקרי'. אך היות ונושא המשפט הוא 'המכשיר העיקרי', צ''ל 'המכשיר העיקרי... הוא ביקורת הספרות.' ותודה לשמעון מנדס. | |||
_new_ |
עוף-טופיק (או התיקון לתיקון) + עוד תיקון | |||
|
|||
ותודה לאלכסנדר מאן כמובן. הסטריאו של יוסלה עבד בזמן האחרון שעות נוספות, ו'מאן' ו'מנדס' התבלבלו. | |||
_new_ |
אוקיי יוסי | |||
|
|||
תחי השפה, תחי הספרות, תחי הפילוסופיה! אבל מה זה קשור אליך? מה יתרונך על הימנמנים? | |||
_new_ |
כשהצעתי לך להניח ליוסלה לנפשו | |||
|
|||
לא התכוונתי לומר שיש לו נפש.אבל כשאתה מביא דברים עם מקורות ונספחים וארגומנטציה לפני דבילים - הם בכלל לא מתייחסים לזה.הם מחפשים את הרווחים שבין השינים וכל מטרתם להפיץ ריח רע.מה שצריך לעשות זה לקחת מברשת עם משחת שינים ולהבריש. כמו כן, כשאתה מביא ארגומנטציה ערוכה ומסודרת בויכוח איתו אנשים עלולים לחשוב שהוא בעצם מבין את הענין כמוך והוא בעצם ברמה של הענין המדובר והם מתחילים לייחס לו חשיבות.באידיש יש ביטוי,''אתה מדבר איתו - אתה עושה אותו חכם.'' אם תשאל אחד כמו יוסלה ,אפילו שהוא יוסלה לפעמים,אם הוא מוכן להודות בכך בינו לבין עצמו - מה אתה בעצם מציע? הוא לא יענה לך על שאלה ישירה כזאת כי אין לו תשובה, כי גם הוא אינו מאמין בעצם בצד הערבי והכל אצלו פוזה אמנותית-ספרותית.למה? כי זה מתאים לאבנרי ולעמוס עוז הדפוק כדי לקבל פרסים באירופה.הוא גם לעולם לא יודה כי לפי שיטתו גם הוא מוסרי בעיני הערבים בדיוק כמו כל מתנחל ממוצע,וכי בעיניהם הוא מוסרי ובעל חשיבות כמו חרא של יונים שנפל על הכביש ולא על השדה כדי לזבלו. אין מה לעשות עם אנשים כאלה.זה אבוד.כל מה שהוא יענה לך בתשובה - והוא עושה זאת חזור ועשה מאז נתקלתי בו לראשונה - הוא יחכה שאתה תאמר מה לדעתך הפתרון ואז הוא יתקוף אותך ויצעק שאתה לא מוסרי בעיניו ובעיני הערבים.(הוא כן,אתה מבין) מה יש לו להציע? כן יש לו הרבה להציע והוא אומר את זה חזור ואמור: שאתה תציע! אני מתנצל אם פגעתי בך.אנא המשך מפה,בבקשה. | |||
_new_ |
ספינר מגדף כי אתה אפס בהתמודדות | |||
|
|||
במקום להתמודד אתה לא מפסיק לנסות לפגוע ברמה האישית. לפני שאתה מקשקש על דבילים כדאי לך להסתכל בראי... | |||
_new_ |
סיוון בועט ברגליו הפעוטות | |||
|
|||
גם הילדים שלי כשהיו קטנים נהגו לתת לי מכות מתחת לשולחן אם נראה להם ששתיתי יותר מדי כאשר התארחנו.זה נחמד,אבל זה לא הפך אותם למפרנסים של המשפחה... | |||
_new_ |
ספינר מגדף כי הוא אפס בהתמודדות | |||
|
|||
_new_ |
ספינר מגדף כי הוא אפס בהתמודדות | |||
|
|||
אנחנו מתמודדים על מה? לא ידעתי אני גם ככה אפס.בלי שתאמר לי.גם אברהם אבינו היה עפר ואפר.תיכנס פעם למיקווה ותרגיש כמה אתה מבוטל תלמידי חכמים בדורות הקודמים נקראו בטלנים.האבא של הסבא שלי היה כזה.היו לו מאות חסידים. אז עכשיו, אולי אתה יודע על מה ההתמודדות? ועם מי? אני שוב מרגיש את הבעיטות הקטנות מתחת לשולחן. | |||
_new_ |
כשהצעתי לך להניח ליוסלה לנפשו | |||
|
|||
אתה בהחלט צודק ביותר, וכמובן שלא היתה לי כל סיבה להיפגע מדבריך. נהפוך הוא, אני חושב עליו פחות או יותר מה שאתה חושב, אבל אני תמים פחות. אני דווקא נהנה להשיב ליוסלה, על אף שאני יודע על מגבלותיו לענות בצורה סדורה, אחראית ותבונית. הוא פשוט, כמו ידידיו השמאלנים בפורום, מבינים שההגיות והאמת נטשו אותם. אלא שלדעתי הם מאמינים במה שהם אומרים, כמו ילד קטן שמשקר במצח נחושה ובהכרה מלאה, ועוד חושבים שהם צודקים, למרות המציאות שטופחת על פניהם. הם מתהדרים בלימודי היסטוריה של רומי וקצת פילוסופיה למתחילים וחושבים שהם תפסו את העולם בביצים, ועוד מתיימרים לדבר בשם ''הפילוסופים'' וה''סופרים'' (לכל היותר הם סופרים יורו שממשלות אנטישמיות מאירופה מממנות להם את אלימותם על הגדר). לשמאלנים יש ''אג'נדה'' כמו שלנו יש את התנ''ך, הציונות, התקומה. אני בהחלט מבין את הברוך שהם מכניסים את עצמם לתוכו, אבל אני דווקא נהנה לחבוט בהם בכלי ההגיון והמציאות ומתחזק בדעתי שהם טועים בגדול ושדרכי צודקת, בעיקר כשהם בורחים מדיון בנושאי ליבה של הסכסוך. הם חשודים באי ידיעת ידידיהם הפלסטינים ויותר מכך באי ידיעת הציונות ופישרה. | |||
_new_ |
אכן הגיע הזמן לפנות את ההתנחלויות | |||
|
|||
'סביבון' מה הוא אומר? ''הכל אצלו פוזה אמנותית-ספרותית.למה? כי זה מתאים לאבנרי ולעמוס עוז הדפוק כדי לקבל פרסים באירופה.'' 'חכם' מה הוא אומר? ''לכל היותר הם סופרים יורו שממשלות אנטישמיות מאירופה מממנות להם את אלימותם על הגדר.'' משיח הכאילו-אינטלקטואלים הזה קשה ללמוד משהו אמיתי, לבד מהעובדה שיש להם עניין משותף בגירוש תושבי ארץ ישראל הפלסטינים. וכבר אמר רבי אליעזר: ''לא לחינם הלך זרזיר וישב אצל עורב אלא מפני שהוא מינו'' (בבלי, בבא קמא צב ע''ב) | |||
_new_ |
פגשתי גם כמרים שלומדים תלמוד - | |||
|
|||
מה הם מבינים שם? | |||
_new_ |
פגשתי גם כמרים שלומדים תלמוד - | |||
|
|||
יוסלה משנה להשתמש בנשק שלנו נגדנו. הוא שקול לחייל שנשבה ומשחק עם עצמו משחקי מלחמה. למזלו, הוא אינו יורד לסוף דעת התבונה היהודית שאז היתה אוחזת אותו חרטה ואימה על שהגדיל את ידיו ואת רגליו ככלים לקידום הטרור של שותפי דרכו לשלום. חלקו של יוסלה ביהדות הוא כחלקם של הכמרים - לצטט את מה שהם חושבים שטוב לעצמם ואת היתר לקפל ולזרוק לפח, לדרוך ולירוק ויש המרבים ואומרים גם לרצוח את היהודים. ראה את חיבוק החגב שלהם עם הפיליסטינים, סינדרום הפיליסטינין. | |||
_new_ |
פגשתי גם כמרים שלומדים תלמוד - | |||
|
|||
הכמרים לא מבינים שום דבר. עבורם כל טקסט נראה אותו דבר. איך כמרים הרגילים לקרוא טקסטים נוצריים מגוחכים, יכולים להבין את שיא המחשבה האנושית? זה כמו איש המערות המעיין בספר פיזיקה... | |||
_new_ |
וכי לא כתוב: חוכמה בגויים, תאמין? | |||
|
|||
יש כמרים חכמים, ויש גם ערמומיים, בעלי אמביציית כוח ורעים. פגשתי כומר כזה, הדומה כשתי טיפות מים למעביד נוכל שפעם עבדתי אצלו. טיפוסי אנשים דומים זה לזה, ואני מתכוון לקאוקזים - אנשים ''לבנים'' בניגוד לצהובי עור או שחורים - הרי קיים גיוון בסוגים אנושיים. יש ''מארגנים'' -בעלי חלוקת קשב גבוהה, ויש לא מארגנים. רק שכומר בינוני, שאתה כאדם מבריק הגבוה בחלוקת קשב מאפיל עליו, יגייס לשיקום הערכתו העצמית את האנטישמיות אותה הוא מכיר, לשכנע עצמו ואחרים שהוא בכל זאת עולה עליך מבחינות חשובות. ואילו לרשותך למטרות הדרה והנמכת האחר, האנטישמיות אינה קיימת. אך קיימים לרשותך סוגים אחרים של סטיגמות מוכנות, להנמכת והדרת האחר. ככה זה עם בני אדם... נכון שלא תמיד כמרים זה החומר האנושי הכי טוב, אנשים מוצלחים ילכו למדע, מקצועות חופשיים או לעסקים ולא יקבלו עליהם נדר התנזרות ממין. | |||
_new_ |
ובפינוי ההתנחלויות ננוחם | |||
|
|||
אכן דין יוסלה כדין כל הגויים האנטישמים. זו חוכמה כה עמוקה, עד שרק בירא עמיקתא נמוכה ממנה. לך אל ה'חכם' סביבון עצל, ולמד ממנו איך לא לומר מאומה בהרבה מהומה: ''למזלו, הוא [יוסלה] אינו יורד לסוף דעת התבונה היהודית שאז היתה אוחזת אותו חרטה ואימה...'' זה ממש פוגע. יוסלה אינו יורד לסוף דעת התבונה היהודית, אך מלומדינו השניים, מסובבנו מימים והטרנספריסט המתנצל, שניהם פאר המוסר היהודי העכשווי - נופחי הרוח הגבית ב'מפעל' הגניבה של ההתנחלויות, - להם נהירה התבונה היהודית, כי הרי יהודים כשרים הם בעיני עצמם. אך זו, ידידי, בדיוק 'תבונה' מסוג אותה ה'חכמה' שה'חכם' מייחס לעצמו. החכמה אינה נחלתם של הדיוטות המנכסים לעצמם כינויי האדרה. וכדי להאיר את עיני הקוראים החפצים בהעשרת סוף שבוע משמים, הנה ידיעה שהתקבלה בסוף שנה שעברה - להזכירכם שנושא המאמר הוא המצב בשטחים [קטע מידיעה באתר בצלם]: ''בסוף שנת 2007, סגרה ישראל את מעברי ג'בע וחוסאן למעבר פועלים. מאז, נאלצים אלפי פועלים פלסטינים בעלי היתרי כניסה העובדים בישראל לבלות את מחצית הלילה במעברים. זאת כיוון שהם מורשים להיכנס דרך שלושה מעברים בלבד, בהם משתרכים תורים ארוכים: מחסום תרקומיא, מחסום 300, מצפון לבית לחם, ומעבר סנסנה, בדרומה של הגדה.'' | |||
_new_ |
יוסלה שופך סירטוניו לשווא | |||
|
|||
וכי מה הואיל לך הסרטון הזה? אנחנו יודעים שהפיליסטינים ברובם תומכי טרור וחלק גדול מהם גם עוסקים בטרור. הרי לכבודם הוקמו המחסומים, והללו הצילו, למצילת לבבו, הרבה יהודים ממיתת שלום שווא. אבל יוסלה רוצה לתת להם עוד נשק ועוד מדינה. | |||
_new_ |
מודל לחיקוי | |||
|
|||
בסופו של דבר כל המשקע הנוצר מהרתיחה היומיומית של חיינו הוא דבר אחד - מי הם המודלים לחיקוי של ימי ילדותנו. שלך - עראפאת ואבנרי שלי - הרבי מולבאביץ ולפיכך ,כל מה שאמרת ועוד תאמר מתנקז לזה המקום. אולי תתנער? | |||
_new_ |
ויוסלה מה הוא אומר? | |||
|
|||
תגידו אתם ! | |||
_new_ |
אני לא מקבל את דעתך | |||
|
|||
גרירת אדם בשערות או הכאת אדם במוט היא כוח סביר אם אותו אדם הפעיל לפני כן כוח כנגד כוחות הבטחון. אני מקווה שתרסנו את הפלסטינים בהפגנות שלכם כדי שהן לא יעלו כל ערב במסכי הטלויזיה שלנו. אני רוצה שהמדינה תגמור את פרוייקט הגדר הכושל והשערורייתי שלה כמה שיותר מהר. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |