|
יש כאן שתי שאלות | |||
|
|||
וגם בנוגע לשאלה 1: לי יש מסרת די אמינה ומצלחת, המראה קשר מתמשך ומתפתח ביני לבין אותם אנשים (אם דרך משפחה ואם דרך גיור. הפרטים אינם חשובים ולכן אינם ידועים). בעיקר, היא כוללת גם התאמות של תפיסת המוסר המקורית שלהם למציאות החיים המשתנה שחוו החוליות בקשר מאז ועד ימינו - תוך מחקר ועימות מתמידים. לך אין. אתה המצאת את הגלגל, קבלת על עצמך שיטת מוסר ''חדשה'' (חדשה לפחות במובן של נתוק משיטת המוסר שהנחתה את סב-סבך), וכן פסלת באפן גורף כל מסרת שמקורה בספורים יהודיים - אתה מוכן לקבל רק מסורות אירופאיות, או שיטות מחקר ''אובייקטיביות'', או ספורי סבתא ערביים. | |||
_new_ |
ערימה של קשקושים | |||
|
|||
וכמובן יש לשאול מי נתן לאליצורים למיניהם את הזכויות על שלל המלחמה? מי מרשה להם לשים בכליהם את הרכוש שנשדד או נלקח מן האוייב. למיטב זכרוני אבותינו המומצאים נהגו לפעול נגד גזלני וגנבי שלל ככתוב כאן: כד וַיִּקַּח יְהוֹשֻׁעַ אֶת-עָכָן בֶּן-זֶרַח וְאֶת-הַכֶּסֶף וְאֶת-הָאַדֶּרֶת וְאֶת-לְשׁוֹן הַזָּהָב וְאֶת-בָּנָיו וְאֶת-בְּנֹתָיו וְאֶת-שׁוֹרוֹ וְאֶת-חֲמֹרוֹ וְאֶת-צֹאנוֹ וְאֶת-אָהֳלוֹ, וְאֶת-כָּל-אֲשֶׁר-לוֹ, וְכָל-יִשְׂרָאֵל, עִמּוֹ; וַיַּעֲלוּ אֹתָם, עֵמֶק עָכוֹר. כה וַיֹּאמֶר יְהוֹשֻׁעַ מֶה עֲכַרְתָּנוּ, יַעְכָּרְךָ יְהוָה בַּיּוֹם הַזֶּה; וַיִּרְגְּמוּ אֹתוֹ כָל-יִשְׂרָאֵל, אֶבֶן, וַיִּשְׂרְפוּ אֹתָם בָּאֵשׁ, וַיִּסְקְלוּ אֹתָם בָּאֲבָנִים. כו וַיָּקִימוּ עָלָיו גַּל-אֲבָנִים גָּדוֹל, עַד הַיּוֹם הַזֶּה, וַיָּשָׁב יְהוָה, מֵחֲרוֹן אַפּוֹ; עַל-כֵּן קָרָא שֵׁם הַמָּקוֹם הַהוּא, עֵמֶק עָכוֹר, עַד, הַיּוֹם הַזֶּה | |||
_new_ |
ערימה של קשקושים | |||
|
|||
לק''י יהושע החרים את שללה - ובאמת ננזף על ידי ה' בגלל חרם זה - ולא חזרו על כך עוד לעולם - בדיוק מהסיבה הזו. ובכל מקרה הרי הודית במו פיך שלך אין שום קשר לעם היהודי כך שאין לך מעמד כאן. אליצור | |||
_new_ |
ספציפית לגבי חרמות | |||
|
|||
יש דעה בחז''ל השוללת את חרמו של יהושע. דעות אחרות דנות אותו לחיוב. בכל מקרה, יש נקודה אחת שבה אני מסכים עם עמיש (ולאו מטעמיה), והיא - שלדעתי שלל מלחמה הפקר למנצח רק במלחמה. כל עוד אנחנו לא החלטנו להקים כאן מדינה, ולגרש את כל הגורמים הלאומיים העוינים (אלא מדינת ישראל שומרת עליהם תחת שלטון קולוניאלי, ואנחנו לא מחליפים בשום צורה רצינית את מדינת ישראל) - גזל הגוי אסור (אם כי עדיין יש מקום לפעולות נזק במסגרת קרבות מקומיים להגנה עצמית, ואכמ''ל). זו גם הסבה שבגללה אכפת לי אם יש טענות בעלות תקפות על הקרקע של עפרה. | |||
_new_ |
הייתי כאן לפניך | |||
|
|||
ואהיה כאן אחריך | |||
_new_ |
הייתי כאן לפניך | |||
|
|||
לק''י מה שבטוח הוא שהערבים היו כאן אחרי ויעלמו מכאן לפני. גם לגדעון בן יואש היו בעיות עם משתפי''ם יהודיים ולכן הוא הרביץ בהם בברקנים. אותו גורם שנתן לבג''ץ רשות להתנחל על אדמה ערבית שדודה נתן לי את הרשות לשוב לאדמת אבותי - זה שעכשיו אותו גורם מנסה להתנער ממה שעשה זה בעיה שלו בלבד - כי כמו בכל חוזה אין דרך חזרה. אליצור | |||
_new_ |
ערימה של קשקושים | |||
|
|||
אכן קשקוש, החרם על העי היה מקרה יחודי בו ניתנה הוראה מיוחדת לא לקחת מהרכוש, והוא איננו מקרה המעיד על החוק במקרה מלחמה. החוק הוא הפוך לחלוטין, מותר וראוי להחרים את רכוש האויב, ואף נאמר כיצד לחלקו. לא רק לוקחים את הרכוש, גם צריך להרוג את כל הגברים מגיל 15 כמדומני, נשים ניתן לקחת אך לא מומלץ, ילדים קטנים ניתן לגייר, ואת השאר זורקים לעזאזל. | |||
_new_ |
אולי להחרים | |||
|
|||
אבל מי נתן לאליצור באופן פרטי לגזול ולהשתלט ואף לטעון שהוא עושה זאת בשמי? | |||
_new_ |
אולי להחרים | |||
|
|||
ועדיין לא הסברת לי, מי נתן לך (שהיית כאן לפני ותהיה כאן אחרי) את אותה זכות? האם הבית שאתה יושב בו אינו חונק אף מרחב מחיה של אף ערבי? או שמא כבר דאגת לגרשו ולרצחו? או שהטבח שערכו הנאצים ועזוריהם משאר העמים במשפחתך מקנה לך זכויות יתר בעשור שלאחריו? | |||
_new_ |
עד כדי כך אתה שונא את מדינת ישראל? | |||
|
|||
האם ראוי לשקר בזדון ובמצח נחושה רק על מנת להצדיק את הפשעים שנעשים בשטחים הכבושים? יתר על כן, בדבריך אלה אתה משרת את התעמולה של הגרועים שבאויבינו. | |||
_new_ |
עד כדי כך אתה שונא את מדינת ישראל? | |||
|
|||
היכן שקרתי? טרם ''מלחמת העצמאות'' חיו בארץ ישראל שמעבר לקו הירוק העתידי יותר מ- 500,000 ערבים (אינני זוכר כעת את המספר. מצטער). לאחריה נותרו כ- 150,000. גם השכל הישר וגם העדויות מורים, שלא כל ההפרש נהרגו בקרבות. אגדת הבריחה ההמונית המגובה בהבטחות מנהיגי ארצות ערב - נכונה. היא מכסה כמה עשרות אלפי נוטשים זמנית. ישנן מספיק עדויות אמינות על סלוקים בצורות שונות. אינני שונא את המדינה. ודאי לא בגלל זה. אני אינני משרת את תעמולת אויבינו. המדינה - שמתיחסת בחרדת קדש לטענות אלה וחוששת שישקלו למטרפסה - היא שמשרתת אותה. הנסיונות להתעלם מהעובדות בראשית שנות המדינה היה אולי נכון לזמנו, אך היום הוא פתטי. אני אינני רואה במלים ''כבוש'' או ''מלחמה'' מלים גסות. אני, שלא כיוסלה, ואולי גם שלא כמוך, חי בעולם הזה. זה עולם עצוב, תמיד היה, וישאר כך כל עוד הרשעים נושאים ראש. את הצדק שלי אינני מחפש באגדות עם. | |||
_new_ |
עד כדי כך אתה שונא את מדינת ישראל? | |||
|
|||
שם יש אמדן של של 600,000 שלא נותרו במקומם לאחר המלחמה. דרך אגב, מעדי ראייה (שהשתתפו במבצעים) שמעתי, שמעשים דומים (בצורה העדינה - העלאה על אוטובוסים וסלוק) נעשו גם לאחר קום המדינה, לארך כל שנות החמשים. | |||
_new_ |
אולי להחרים | |||
|
|||
אליצור לא גוזל, הוא נוטל מהגזלן את מה ששייך לאבותיו. אחיך לא יכול לחכות לך עד שתכיר במציאות. הרי לא נחכה לכל העיוורים והפיסחים עד שילמדו וידעו מה שייך להם. יש גבול לכל תעלול... | |||
_new_ |
[•] אולי להחרים | |||
|
|||
צריך להחרים את ישראל עד שתחזיר לפלסטינים את המולדת שהיא גזלה להם. אתה צודק שאין קשר ביננו לבין עם ישראל של התנ''ך, עמיש ידידי. אני מחזיק בדעתך שאנחנו בסך הכל כוזרים מסכנים שמישהו פעם אילץ אותם להתגייר. כולנו מונגולו-תורכים והעובדה שהגענן לארץ ישראל היא טעות היסטורית. עדיף היה להגיע לאמריקה. אני חושב ששלמה זנד מספר את הסיפור הזה בצורה מובהקת בפשטותה על איך הומצא העם היהודי במאה ה-19. בלוני ההליום של היהודים מתפוצצים להם אחד אחד והאמת מרימה ראש. | |||
_new_ |
ערימה של קשקושים | |||
|
|||
עמיש, אני אוהב את הכותרות המתלהמות שלך. כאמור: אם אין לך תשובה טובה, או אם אין לך כלים לחקר הנושא - שב בשקט והכן שעורי בית. אינני יודע מאיפה אתה מגיע, אבל במקומות שאני רגיל, הסכנתי לתרבות דבור אחרת. | |||
_new_ |
ערימה של קשקושים | |||
|
|||
כלומר: לא פגעתי בך בדבריי, לא כניתי אותך בשמות, ואפילו התיחסתי ממש לשאלותיך - שהן באמת שאלות כבדות משקל, שמעסיקות גם אותי לא אחת. | |||
_new_ |
מצויין! גם בעניין אגג ועמלק היה זה הצו האלוהי | |||
|
|||
כפי שהנביא שמואל אמר לשאול. | |||
_new_ |
יש כאן שתי שאלות | |||
|
|||
לק''י משהו מהיום אליצור | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |