|
המוסר הכפול של הרב | |||
|
|||
הרב אליצור סגל הוא תושב עפרה. ב17.2.2008 פורסמו ב'הארץ' קטעים מדו''ח של המינהל האזרחי, לפיו, ''יותר משליש מההתנחלויות בגדה, שבהן מתגוררים עשרות אלפי מתנחלים, יושבות כבר עשרות שנים על אדמות פלשתיניות פרטיות, שנתפסו באמצעות צווים צבאיים באופן זמני ''לצורכי ביטחון''. הכתב מזכיר לנו ש- ''החוק הבינלאומי מאפשר להוציא ''צווי תפיסה'' בשטח כבוש רק אם קיים צורך צבאי בכך. חלק ניכר מההתנחלויות הוקמו בשיטה זו בניגוד להחלטת ממשלה מ-1979, שאסרה על שימוש באדמות פלשתיניות פרטיות להקמת יישובים.'' רשימת הישובים שהוקמו בחלקם על אדמות פלסטיניות פרטיות, ''כוללת, בין השאר, את ההתנחלויות הגדולות והחשובות ביותר בגדה, בהן אריאל, אפרת וקרית ארבע. לצד זאת, היא כוללת התנחלויות הנחשבות ל''בירות האידיאולוגיות'' של המתנחלים כמו עפרה, בית אל, פסגות, קדומים, קרני שומרון, אלון מורה ושילה.'' ב-19.6.2008 פורסם ב'הארץ' שבית הדין הגבוה לצדק הורה להפסיק את בניית הבתים בעפרה: ''שופט ביהמ''ש העליון, אדמונד לוי, הוציא היום (חמישי) צו ביניים האוסר על היישוב עפרה להמשיך ולבנות את תשעת הבתים בתחומו, בתים שהארגונים ''בצלם'' ו''יש דין'' עתרו לבג''צ כדי להפסיק את בנייתם ולמנוע את אכלוסם. העותרים טענו שהבתים נבנים על קרקע פלשתינית פרטית. צו הביניים של בג''צ קובע כי אין לאכלס את הבתים, אין להמשיך את בנייתם ואין לחברם לתשתיות. בג''צ הורה למנהל האזרחי ולמשטרה לאכוף את קיום הצו.'' הרב אליצור סגל, תושב עפרה, משתף אותנו בלבטיו בנושא ה'לקחת או לא לקחת' בחורה בלבוש לא צנוע טרמפ, והוא חושש פן יראה מעשהו באור לא נכון. הכותב גם רוצה לשמוע ממשתתפים האחרים באתר מה דעתם. ובכן, עד כמה שזה נוגע ליוסלה, הרב יכול לישון בשקט בלילות, בנחלתו ההתנחלותית הבנויה בחלקה על אדמה גנובה ('מים גנובים ימתקו). כבוד הרב יכול גם להתייעץ עם רבנים אחרים כדי למסד את נושא הלבוש הנאות בדרכי יהודה ושומרון, כל זמן שהחבורה תמימי דיעים בנושא המשני: גנבנו את האדמות מהפלסטינים בחסות הצבא והממשלה ועכשיו גם בית דין לא יעזור. אך בית הדין הגבוה לצדק עמל בימים אלה על השבת הרכוש הגנוב לבעליו החוקיים. וברור שכשיבוא הבולדוזר של המינהל האזרחי להרוס מספר בתים בישוב יאיימו נעריו ונערותיו בהתאבדות מול הקלגסים האכזריים של צה''ל, והרב מנהיגם בגאון. שאלת המוסר המדירה שינה מעיניו של הרב, ראויה שייכתבו עליה מאמרים נוספים ומפורטים יותר: מתי בדיוק הופכת הנוכחות של יהודיה מעורטלת למחצה ל'מינית' מדי עבור פרחי הקודש בשטחים. את הדיון השולי בברוטליות של הכיבוש הישראלי בשטחים ומסכת גניבת האדמות שגוש אמונים מוביל מזה עשורים, את הדיון הזה אפשר לדחות לעת אחרת. את הרב זה כלל לא מטריד. מהם בדיוק ערכי המוסר שמלמד הרב לאבריכיו בשיעורים? ערכי מוסר יהודיים? או את הגירסה ה'גוש אמונית' המשודרגת, אשר מותירה את דמם ורכושם של התושבים הפלסטינים ביהודה ושומרון. | |||
_new_ |
יוסלה, טול קורה מבין עניכה... | |||
|
|||
כל מדינת ישראל נבנתה על אדמות פלסטיניות, שחלקן פרטיות... רוצה דוגמאות: אוניברסיטת תל-אביב, ורוב המבנים הציבוריים ברמת-אביב... מה ההבדל בין אדמות שנכבשו בשנת 1948 לבין אילו שנכבשו בשנת 1967 ? אפילו לא 20 שנים... מה לעשות זה טיבו של העולם. אתה יודע מה: אפילו מדינת ארצות הברית הגדולה והנאורה נבנתה על אדמות שנכבשו מהאינדיאנים... | |||
_new_ |
יוסלה, טול קורה מבין עניכה... | |||
|
|||
יוסלה, עוד דבר, חלק מהישובים גם בתחום מדינת ישראל וגם בגדה, נבנו על קרקעות פרטיות שנגזלו מיהודים. בינהם היה גם מאבא שלי, שהיה יהודי ציוני כשר... | |||
_new_ |
יוסלה, טול קורה מבין עניכה... | |||
|
|||
יוסלה, עוד דבר, חזייתכה השאירה לכה כבר שתי הודעות דחופותכה ודורשת תגובתכה בחופזה מענה שלכה מאוד ישמחה. בברכה לשלומכה ולשכה, ובפינוי התנחלויותיך נתנחמכה... | |||
_new_ |
יוסלה, טול קורה מבין עניכה... | |||
|
|||
יוסלה, אני שמח שהתחלתה לגמגםגם.... | |||
_new_ |
יוסלה, טול קורה מבין עניכה... | |||
|
|||
למה יוסלה חסר נחמה? עוד לא פינו לו את השטיחים? | |||
_new_ |
[•] המוסר הכפול של הרב | |||
|
|||
המוסר של הרב אינו כפול . הבגץ [•]... אינו מייצג שום ערכים . בעצם מי בחר בהם ומאילו נימוקים ? [•]... ארץ ישראל שייכת לעם ישראל ולא לכובשים והגזלנים הערבים . כך שלא קיימת בעיה מוסרית כל שהיא לתושבי עופרה, רמת גן ,אשקלון או קיבוץ יד מרדכי . | |||
_new_ |
המוסר הכפול של הרב | |||
|
|||
המוסר של הרב אכן סובל מפיצול אישיות. בביתו הוא יהודי ערכי ואמוני, אך ביתו ממוקם בישוב שנבנה בחלקו על אדמות פרטיות שנגנבו בעזרת המדינה מבעליהם החוקיים. אילו הישוב היה ממוקם בתחומי הקו הירוק, תושבי עפרה היו נאלצים לעזוב את הישוב ולשלם פיצויים לבעלי האדמה החוקיים. אך היות והישוב ממוקם בשטחים, כל דאלים גבר. הרב גם מטיף לגירוש התושבים המקומיים עליהם כפה את נוכחותו מאז יסוד עפרה. הרצחת וגם ירשת? אם זה לא מוסר כפול אז יוסלה צנונית. | |||
_new_ |
המוסר הכפול של הרב | |||
|
|||
אדמות עופרה לא נגנבו . אדמות עופרה הוחזרו לבעליהם . אין לאליצור ולשאר המתישבים היהודים בארץ ישראל בעיה של מוסר כפול . לסמלנים אשר התנחלו,למשל, בעין הוד אולי יש בעיה . מסכנים . חארם עליהום . כמה פגזי מרגמה ושאר חפצים מעופפים יישבו את הסתירה הקלה . | |||
_new_ |
המוסר הכפול של הרב | |||
|
|||
הישוב עפרה הוקם על אדמות שבחלקן נגנבו מבעליהן החוקיים: ב17.2.2008 פורסמו ב'הארץ' קטעים מדו''ח של המינהל האזרחי, לפיו, ''יותר משליש מההתנחלויות בגדה, שבהן מתגוררים עשרות אלפי מתנחלים, יושבות כבר עשרות שנים על אדמות פלשתיניות פרטיות, שנתפסו באמצעות צווים צבאיים באופן זמני ''לצורכי ביטחון''. רשימת הישובים שהוקמו בחלקם על אדמות פלסטיניות פרטיות, ''כוללת, בין השאר, את ההתנחלויות הגדולות והחשובות ביותר בגדה, בהן אריאל, אפרת וקרית ארבע. לצד זאת, היא כוללת התנחלויות הנחשבות ל''בירות האידיאולוגיות'' של המתנחלים כמו עפרה, בית אל, פסגות, קדומים, קרני שומרון, אלון מורה ושילה.'' | |||
_new_ |
המוסר הכפול של הסמלניים | |||
|
|||
אדמות עופרה לא נגנבו אלא חזרו לבעליהם . המינהל האזרחי מאויש ע''י מלקקי תחת המקיאים את נופת הצופים אותם ינקו מאותם תחתים . פוקציונר אשר אינו מלקק מסולק . הארץ הוא כלי תקשורת אנטישמי אשר חבר להוצאת ספרים אשר זכתה באות כבוד מהיטלר חובב היהודים . ארץ ישראל שייכת לעם ישראל ונגזלה מהם . יוסלה העלת באוב קטע שכבר הופיע בדיון זה . | |||
_new_ |
סגנון יהודי מפואר | |||
|
|||
נראה אם זה עובד גם ההפך: ההתנחבלויות מאוכלסות על ידי חבורת סוטים מוצצי זין ומזדיינים בתחת. כל מי שאינו מוצץ או מזדיין בתחת מסולק. נחמד הא? | |||
_new_ |
אתה טועה עמיש יקירי | |||
|
|||
אנחנו במקרה לא מדברים על הקיבוצים באשכול הזה. | |||
_new_ |
המוסר הכפול של הרב | |||
|
|||
You are so right but there is no point trying to convice them. they are blinded by religious rightness, the same rightness that caused the catholic church to burn women by claiming they are witches. | |||
_new_ |
המוסר הכפול של הרב | |||
|
|||
What a great knowledge of the Catholic Church's history you have ! May be you could give some details of the period you suppose this occured, or may be you think the Catholic Church still burn women by claiming they are witches, nowadays ? What sort of mysogynism you suppose to be in the Catholic Church's doctrine ? | |||
_new_ |
המוסר הכפול של הרב | |||
|
|||
מהיכרות מסוימת עם אליצור, אני יודע שבעיות מוסר הנוגעות לסכסוך הערבי פלסטינאי דוקא מעסיקות אותו מאד, כמו גם בעיות הרבה יותר קבועות, ולכן חשובות יותר, כיחסי פרט-מדינה. מותר לו להעלות נושא קליל יותר, ועוד נושא שנוגע בענייני צניעות, שהם יסוד די חשוב ב''ערכי המוסר היהודיים''. יוסלה, כמובן, אמון על הצד הפלסטינאי בסכסוך, וכמותם - נוטה בשנים האחרונות לשוות לו אופי של סכסוך קרקעות (כידוע, יותר מ- 20000 חיילים בצה''ל ובמחתרות נהרגו במהלך סכסוך קרקעות, ואפילו לא מן הגדולים בהסטוריה), בהעדיפו את גרסתם של השקרנים הפתולוגיים, של אלה שגנבה מהווה עבורם ספורט, של הרוצחים על כבוד המשפחה, ושל נוקמי הדם לדורות. היות והעמדה הזו בלתי מציאותית בעליל, היא מקנה לו את האפשרות להיות ציני - כזה היודע שה''מוסר'' שהוא דוגל בו לעולם לא יתגשם (בין השאר מפני שביתו של יוסלה עצמו יצטרך להתפנות כדי להגשים אותו במלואו), ולכן יכול לזלזל בכל דיון מוסרי בעולם. | |||
_new_ |
המוסר הכפול של הרב | |||
|
|||
עוד תירוצים. העניין די פשוט: הרב מתלבט בבעיה בה הוא נתקל בדרכו לביתו בעפרה. היות הבית בעפרה, ישוב הבנוי בחלקו על אדמות שנגזלו מבעליהם הפלסטינים, הופך את הרב לשותף לגניבה. אך הגניבה הזאת שנעשתה בשיתוף עם מוסדות המדינה, הפכה לדרך חיים עבור הרב ושאר תושבי עפרה והשטחים. זו יהדות שסרחה. שאין לה כל מכנה משותף עם ערכים יהודיים. הכיפה ושמירת המצוות חסרים כל ערך, כאשר הרבנים מתירים לעשוק את ילידי הארץ הזאת לאור יום ולהתיישב על אדמות שנלקחו מהם ברמייה ובחסות הצבא. אין מעשה הגניבה מעיב כלל על חייהם, וההתלבטות בעניין אנושי כגון השאלה אם היה עליו לקחת את הנערה טרמפ או לא, הופכת לעניין מרכזי. ההקשר של הדיון באתר, שבו רוב הדיונים הם בעניינים מדיניים או פוליטיים, הופך את הקטע שכתב הרב לסימפטום של כפל המוסר של היהודים המתנחלים כיום. בביתם הם אנשי מוסר, ואף שכנים טובים, אך את הפלסטיני שעל אדמתו התישבו ברמייה בחסות הצבא, הם מוכנים לגרש עם משפחתו ואף גרוע מכך. נמאס מהיהודים שגונבים את אדמותיהם של הפלסטינים כדי להתיישב עליהם בעצמם, וכל זה לשם שמיים. בבילעין גנבה המדינה כששים אחוז של אדמות הכפר כדי לבנות עליהן שכונות ליהודים. הרב סגל הוא מרצון או שלא מרצון חלק ממסע הנישול והגניבה, ולא מתאים כלל שישתף אותנו בהתלבטויותיו בענייני מוסר. תחילה שיבדוק בביתו. | |||
_new_ |
המוסר הכפול של הרב | |||
|
|||
מה שגם אופייני למצב בשטחים, ובא לידי ביטוי בשאלת התם של הרב סגל, זו המציאות בה נשקפת סכנה לבחורה יהודיה המחכה לטרמפ. מקור הסכנה הוא בנוכחות של המתנחלים בתוך השטח הפלסטיני, והבעיה שהרב סגל מתלבט בה נובעת בכלל מהצורך הדוחק לתת לטרמפיסטית הבודדת הסעה בשל הסכנה הנשקפת לה בשל היותה מתנחלת. אם זה היה קורה בתחומי הקו הירוק, השאלה לא היתה כלל מתעוררת. כל ה'תשתית' העובדתית של ההתלבטות המוסרית של הרב - כל מה שקשור לרקע - נוגע למציאות של הכיבוש: נוכחות המתנחלים בשטח פלסטיני שיכול להפוך עויין בין רגע. אם יחזור הרב לחיות בתחומי ישראל של הקו הירוק, התלבטויותיו בעניין הזה ימוגו והיו כלא היו. | |||
_new_ |
המוסר הכפול של הרב | |||
|
|||
מקור הסכנה אינו נוכחות הנערה בישע אלא נוכחות הרוצחים הערביים בישע . | |||
_new_ |
המוסר הכפול של הרב | |||
|
|||
אילו לא היה הרב סגל כותב את הקטע שלמעלה, היה צריך להמציא אותו. נערה יהודיה בלבוש קל תופסת טרמפים בדרך לביתה בגדה, ורב הומניטרי עוצר לה בדרכו לביתו בעפרה. מדוע עצר הרב לנערה, למרות לבושה הקל מדי לטעמו? היות ולטרמפיסטיות יהודיות בשטחים נשקפת סכנה. מדוע נשקפת סכנת חיים לטרמפיסטיות יהודיות בשטחים? בגלל שעבור האוכלוסיה המקומית הן מייצגות את המתנחלים שגנבו את אדמותיהם, את המתנחלים המכים את רועי הצאן שלהם, את המתנחלים המשחיתים את עצי הזית שלהם. בגלל שאותם טרמפיסטים וטרמפיסטיות מייצגים את המיעוט הישראלי שבחר להתנחל ביהודה ושומרון באופן לא חוקי ובכך גרם לפיצול וחיתוך המדינה הפלסטינית לרצועות ולמובלעות. הנוכחות של הישראלים בשטחים מזכירה לפלסטינים שהם עדיין תחת כיבוש צבאי ישראלי. ולכל מי שמנסה לטעון ש'אין כיבוש' שינסה לחיות בעוצר. הרב מוצא במקרה הטרמפיסטית מומנט מעניין ברמה התיאורטית -הלכתית אולי. זו פעילות פנאי טיפוסית. אך הפנאי הזה מתאפשר על חשבונם של התושבים הפלשתינים שעל אדמותיהם הוקם היישוב עפרה, בו שוכן הרב המתלבט. חשוב להתלבט בענייני מוסר, וחשוב פי כמה לדעת על איזה עניינים שופט הקדוש ברוך הוא את העבריין לחומרה ובאיזה עניינים הוא עשוי לשפוט לקולא. נראה ליוסלה שבעניין החשיפה הקרובה מדי לעורה של הנערה הטרמפיסטית הרואה כל לא ידון את הרב לחומרה, היות וברור שלא נישחת אופיו של הרב עקב המעשה אלא השתבח. אך בעניין העושק הממוסד של התושבים הפלסטינים באיזור, בידי המדינה ובידי המתנחלים שהרב סגל הוא אחד מהם, נראה ליוסלה שהשם יתברך ירצה להחמיר בעונשו של הרב. ביחוד לאחר שהרב הסביר ליוסלה באריכות את כוונתו לגרש את כל תושבי יהודה ושומרון הפלסטינים לפי חרב למדבריות ערב השוממות כדוגמת גדעון בן יואש. אלוהים לא אוהב דברים כאלה. אולי בתקופת המקרא עוד השתעשע במשחקים דמויי גלדיאטורים עם שפוטיו, אך כיום אלוהים, שתמיד מעודכן ומשודרג ברמה הכי גבוהה - כי הוא הרי יודע כל - לא סובל אנשים שבזים להישגים של המין האנושי בנושא זכויות האדם למשל. ואלוהים וודאי שיעניש אנשים הטוענים שהם אנשי אמונה, היוצאים להכות רועי צאן פלסטינים או להשחית מטעי זיתים באישון לילה. אלוהים, לו בחר להתגלות לעמו הסורר כיום, היה ללא ספק מעניש את מדינת ישראל על פשעיה נגד הפלסטינים במהלך ארבעים שנות הכיבוש. משום מה הרב, ויהודים מאמינים רבים מאמינים באל שהוא מופשט וכל יכול, אך מגמדים את משמעותו בכך שהם הופכים אותו למין יישות שכוחה קשור בעבותות בתרבות של תקופת המקרא. להזכיר כיום את הקושן שנתן הבורא לבני ישראל לפני אלפי שנים על ארץ ישראל כחוזה בעל תוקף חוקי, זה כמו להזכיר לזקן בן תשעים שכבר התגרש חמש פעמים, את טקס נישואיו הראשונים בגיל עשרים. אלוהים הוא לא זקן חביב דמוי סנטה קלאוס שחי על איזה הר בסיני. אלוהים, אלוהי ישראל אם תרצו, חי כיום בעולם שלנו ולא באיזו אגדה קסומה. והיות והוא יודע כל, ונשמת האדם נהירה לו, הוא גם יודע כשמנסים לעבוד עליו, כפי שכבוד הרב סגל וידידיו בעפרה מנסים מזה זמן. אם לשם שמים, אז באמת לשם שמים. | |||
_new_ |
שטויות | |||
|
|||
טענת- המיעוט הישראלי שבחר להתנחל ביהודה ושומרון באופן לא חוקי...... שאלה ליוסלה 1 איזה חוק מפרים היהודים בואם להתישב בנחלת אבותיהם? 2 אתה מלהג כיבוש , ממי? 3 אתה מכיר חוקים שהכובשים הערבים מפרים או הפרו? 4 אתה גזעני? | |||
_new_ |
שטויות | |||
|
|||
יש לי תרגיל הרפייה עבורך: עימדי בחדר חשוך באמצע הלילה מול הראי, כך שתוכלי להבחין רק בקטעים של הצללית שלך המשתקפת בראי, ותתחילי לרקוד, תחילה לאט, ואחר-כך מהר יותר. את תראי, זה עוזר למקד את החשיבה בנושא אחד בכל עת, במקום לתזז על הגבעות. | |||
_new_ |
שטויות | |||
|
|||
אני אוהב תרגילי הרפיה, בעיקר אינטלקטואלים כמו שאתה מציב בחן ובחכמה רבים כל כך.אם כי התרגיל שנתת לימנמנית הזאתי בלי משים ירעידו לה גם את הגבעות, שלא ימושו מנגד עיניה אל מול המראה. הייתי נותן לה משהוא שכדי לראות את הגבעות האלה. | |||
_new_ |
המוסר הכפול של הרב יוסלה | |||
|
|||
יוסלה אתה ממש מקשקש שטויות. כנראה השטויות זה האופיום שלך. מה אתה כותב? ''מדוע נשקפת סכנת חיים לטרמפיסטיות יהודיות בשטחים? בגלל שעבור האוכלוסיה המקומית הן מייצגות את המתנחלים שגנבו את אדמותיהם, את המתנחלים המכים את רועי הצאן שלהם, את המתנחלים המשחיתים את עצי הזית שלהם.'' אז תגיד לי אובר-חוכם, למה נשקפת סכנה לחייהם של תושבי עוטף עזה? של התל אביבים? איזה אדמות הם גנבו? איזה רועי צאן הם מכים? אתה נדמה כמו רופא ליימעך של קופ''ח של ההסתדרות שמביאים בפניו אנשים בריאים כשור והוא פותר אותם בניתוחי השתלת אברים, הקרנות ואנטיביוטיקה יקרת מחיר עד שהם נפטרים. ככה אתה מסוגל לסובב כל עניין פשוט וסבכו עד שהוא עוטף אותך וחמניק את הגיונך. צא מזה, ההתנחלויות בשטחים הוקמו לפי חוק - החוק הבינ''ל וחוקי המדינה. הויכוח אינו חוקי אלא פוליטי, אסטרטגי ומוסרי. השאלה הגדולה אם זה נכון גם למען שלום (די הזוי ושיקרי) לסמן שטחי 'יודנריין' ולעשות בהם טיהור אתני רק משום היות תושביו יהודים. האם זה הגיוני, מוסרי ונכון (גל לשם שלום) למנוע מיהודים לגור במקום אחד בעולם שדווקא הוא מולדתם ההיסטורית. שתדע לך שהערבים גאים באנשים כמוך שמשרתים אותם. אבל אתה הפתי שנפל שדוד לאינטרסים שלהם, בשעה שאתה מנסה שלכנע את עצמך שאתה פועל לפי האינטרסים שלך. משימתם של הערבים - הפתח כחמאס - הוא לבטל את קיומה של מדינת ישראל (הישות הציונית'') ולהקים בכל פלסטין את ''פלסטין הגדולה'' - 'מדינת כל אזרחיה'. אתה נלחם בנו כדי להשיג את ההישגים הראשונים בעבור בפלסטינים, ואחר כך בודאי תצטרף אליהם בצעד של פיוס ותסכים לקבל בישראל את 'פליטי 48''' - בטענה שהשלום חשוב מכל. אתה לא מדבר שלום מתוך הראש אלא מתוך הלב בלבד. והלב שלך מטעה אותך. | |||
_new_ |
היוסלה של אותה תקופה | |||
|
|||
לק''י בתחילת הקמת מלכות ישראל שלטו הפלשתניאים בישראל. שאול מלך ישראל אסף את צבאו לגבעה שבבנימין היא הישוב אדם ונציב הפלשתינאים ישב במכמש שבין עפרה לגבעה. והנה יונתן בן שאול רצח את הנציב הפלשתינאי החף משפע. ועל כן יצא הצבא הפלשתינאי והתאסף בתחנת הדלק במעבר מכמש. ואילו שאול המלך אסף את צבאו למגדון אשר הבג''ץ הפלשתנאי הורה להרוס אותה. ואת החמ''ל שלו הקים תחת הרימון אשר במגרון. והנה ללא שום צו וחוק וסדר באו יונתן ונושא כליו למעבר מכמש והרגו שם לא פחות מעשרים לוחמים פלשתיאים חפים מפשע והצבא הפלשתנאי הרים את רגליו ונס מערבה לשתות את מי הים של עזה. והצבא היהודי יצא ממגרון והכה בפלשתינאים הבורחים בזדון. והנה הפתעה - העברים אשר היו לפלשתינאים מתמול שלשום הצטרפו לשאול ואנשיו והכו גם המה בפלשתינאים החפים משפע הבורחים. והדבר מעורר שאלה חמורה - מדוע היוסלה של אותה תקופה עזבו את עמם והצטרפו ליהודה? לפי מגילה חיצונית לבראשית אשר נמצאה בקומרן - בהר בעל חצור אשר מול עמונה שמעל עפרה נכרתה ברית בין הבתרים עם אברהם אבינו. את עמונה נתן יהושוע אחר כך לשבט בנימין ובאזור שבין עמונה להר בעל חצור התחולל קרבו האחרון של יהודה המכבי שבו נפל בחרבו של בקחידס והמתיוונים אשר איתו. הלוחמים היהודים שנותרו ברחו מזרחה ויונתן אחיו של יהודה היה למנהיגם. לאחר שעזב בקחידס את הארץ הפך הישוב מכמש לבירתו הזמנית של יונתן כפי הנראה בהשראת יונתן שקדם לו שם ישב יונתן והחל לשפוט את העם ולבער מהארץ את עושי הרשעה אשר ישבו במצודה אשר בבג''ץ המתיוון בירושלים. עד שהמתיינים הללו והיוסלה עושי דברם ברחו אל נותני לחמם אשר מעבר לים. אולי הגיע הזמן שיושבי הגבעות יתחילו ללכת בדרכי האבות? אליצור | |||
_new_ |
המוסר הכפול של הרב | |||
|
|||
כמה אפשר לשגות בפנטזיות מקראיות. המציאות - וגם החלומות של היום - הרבה יותר קרובים לרוחו של העולם הנאור שהמאה העשרים יצרה. הנה דוגמא לאנשים חיים עם בעיות אמיתיות [היום ב'הארץ']: ''בספטמבר 2007 קבע בג''ץ שיש לפרק קטע גדר באורך 1,700 מטרים ליד בילעין ולבנות תוואי חלופי במקומו. השופטים נימקו זאת בכך שישראל הפקיעה מפלשתינאים את האדמות שעליהן נבנה הקטע בטענת שווא של צורכי ביטחון, בעוד שהמטרה העיקרית היתה לאפשר את הרחבת ההתנחלות הסמוכה, מודיעין עילית. השבוע, באיחור של עשרה חודשים, הציגה הפרקליטות לבג''ץ את התוואי החלופי לגדר. אלא שראש מועצת בילעין, אחמד עיסא עבדאללה יאסין, טוען כי התוואי ''יחזיר'' לתושבי בילעין כ-200 דונמים בלבד מתוך 2,000 דונם שנכלאו בצד המערבי שלה. התוואי המוצע גם אינו מוציא 350 דונמים של שטחים מעובדים של בילעין מזרחה מהגדר.'' המציאות שתושבי בילעין נאלצים לחיות בה היא המציאות של הכיבוש הישראלי, והגניבה הממוסדת של אדמותיהם. הפנטזיות המתחכמות של הרב אינן רלוונטיות למה שקורה בשטח - מציאות של משטר כיבוש עריץ ומושחת הנותן חיפוי וכיסוי לכל מעשה תועבה של המתנחלים. והרב סגל הוא חלק ממציאות זו, ומעודד אותה. | |||
_new_ |
המוסר הכפול של הרב | |||
|
|||
הנה דוגמא לאנשים חיים עם בעיות אמתיות - כבר 100 שנה, בממוצע פעם ב-3 ימים באיזה עתון שמתחשק לך: ערבי שדד\הרג\אנס יהודי\ה במקום כלשהו ברחבי הארץ. כל זאת חוץ מאלפי מקרי אלימות בתוך הכפרים, המגובים ומובנים מאליהם על ידי בני הכפרים, ולעתים קרובות גם על ידינו. לך תלמד קצת ערבית, יוסלה. הפנטסיות שלך אינן רלוונטיות למה שקורה בשטח - מציאות של משטר כיבוש עריץ ומושחת הנותן חיפוי וכיסוי לכל מעשה תועבה של הערבים. המשטר אכן עריץ ומושחת, והוא קולוניאליסטי במהותו - כך הוקמה המדינה, כך היא נוהגת בכל הערבים שמצאו את עצמם בשטחים שכבשה, וכך היא גם תיפול - אם לא תשכיל להפטר מאותה אוכלוסיה זרה ומושחתת. | |||
_new_ |
יוסלה, בג''צ לא כותב את התנ''ך של היום | |||
|
|||
הם ערלים. אז מה איכפת לנו בג''צ? רק היום הם שחררו גננת שיצאה אשמה בהכאת ילדי גנה והיתה צריכה לשבת בקלבוש ונתנו לה לחזור ולהפעיל גן בשם ''חופש העיסוק''. ובימים האלה ממש הארץ זונה, ואתה חוגג ע''י הציטוטים שלה? מצידי שתושבי בילעין יבלעו את תוצאות הטרור שלהם. לא טוב להם? שיחזרו לארצם בערב. אנחנו הכובשים החוקיים של הארץ, וצריכים לנהוג כמו שנהגנו בזמן כיבושי יהושע בן נון. אבל איפה אולמרט? לא מגיע לקצה עקבו של יהושע. נחכה לראות אם ביבי יזכיר את קצה קצהו שלו. | |||
_new_ |
המוסר הכפול של הרב | |||
|
|||
הבגץ האנטישמי והארץ האנטישמי אינם אמינים כפי שהאנטישמים בכל הדורות שקרו , רימו , ורדפו יהודים . | |||
_new_ |
המוסר הכפול של הרב | |||
|
|||
ולך ייקרא בישראל 'לוי מספר שלוש' יוסלה הוא 'לוי מספר אחד', והרב אליצור סגל הוא 'לוי מספר שניים'. והיות והצלחת להשתמש במילה 'אנטישמים' שלוש פעמים במשפט אחד, ירקדו שלושת הלויים דבקה לכבודך. | |||
_new_ |
יש כאן שתי שאלות | |||
|
|||
(גם אם נתעלם מן השקרים והסילופים הזדוניים בדבריו של אליצור) 1. האם יש לנו קשר כלשהו לאותם אנשים אשר מסופר עליהם בתנ''ך. זה שאנחנו אימצנו אותם לעצמנו זה נחמד מאד אבל עדיין צריך להוכיח את הקשר ואת הורשת הזכויות. 2. האם מינינו את האליצורים למיניהם להיות האפוטרופסים לירושת האבות הללו. | |||
_new_ |
יש כאן שתי שאלות | |||
|
|||
עמיש, בנוגע לשאלה 2: לא. אני מוותר על זכותך בארץ. להתראות. | |||
_new_ |
יש כאן שתי שאלות | |||
|
|||
וגם בנוגע לשאלה 1: לי יש מסרת די אמינה ומצלחת, המראה קשר מתמשך ומתפתח ביני לבין אותם אנשים (אם דרך משפחה ואם דרך גיור. הפרטים אינם חשובים ולכן אינם ידועים). בעיקר, היא כוללת גם התאמות של תפיסת המוסר המקורית שלהם למציאות החיים המשתנה שחוו החוליות בקשר מאז ועד ימינו - תוך מחקר ועימות מתמידים. לך אין. אתה המצאת את הגלגל, קבלת על עצמך שיטת מוסר ''חדשה'' (חדשה לפחות במובן של נתוק משיטת המוסר שהנחתה את סב-סבך), וכן פסלת באפן גורף כל מסרת שמקורה בספורים יהודיים - אתה מוכן לקבל רק מסורות אירופאיות, או שיטות מחקר ''אובייקטיביות'', או ספורי סבתא ערביים. | |||
_new_ |
ערימה של קשקושים | |||
|
|||
וכמובן יש לשאול מי נתן לאליצורים למיניהם את הזכויות על שלל המלחמה? מי מרשה להם לשים בכליהם את הרכוש שנשדד או נלקח מן האוייב. למיטב זכרוני אבותינו המומצאים נהגו לפעול נגד גזלני וגנבי שלל ככתוב כאן: כד וַיִּקַּח יְהוֹשֻׁעַ אֶת-עָכָן בֶּן-זֶרַח וְאֶת-הַכֶּסֶף וְאֶת-הָאַדֶּרֶת וְאֶת-לְשׁוֹן הַזָּהָב וְאֶת-בָּנָיו וְאֶת-בְּנֹתָיו וְאֶת-שׁוֹרוֹ וְאֶת-חֲמֹרוֹ וְאֶת-צֹאנוֹ וְאֶת-אָהֳלוֹ, וְאֶת-כָּל-אֲשֶׁר-לוֹ, וְכָל-יִשְׂרָאֵל, עִמּוֹ; וַיַּעֲלוּ אֹתָם, עֵמֶק עָכוֹר. כה וַיֹּאמֶר יְהוֹשֻׁעַ מֶה עֲכַרְתָּנוּ, יַעְכָּרְךָ יְהוָה בַּיּוֹם הַזֶּה; וַיִּרְגְּמוּ אֹתוֹ כָל-יִשְׂרָאֵל, אֶבֶן, וַיִּשְׂרְפוּ אֹתָם בָּאֵשׁ, וַיִּסְקְלוּ אֹתָם בָּאֲבָנִים. כו וַיָּקִימוּ עָלָיו גַּל-אֲבָנִים גָּדוֹל, עַד הַיּוֹם הַזֶּה, וַיָּשָׁב יְהוָה, מֵחֲרוֹן אַפּוֹ; עַל-כֵּן קָרָא שֵׁם הַמָּקוֹם הַהוּא, עֵמֶק עָכוֹר, עַד, הַיּוֹם הַזֶּה | |||
_new_ |
ערימה של קשקושים | |||
|
|||
לק''י יהושע החרים את שללה - ובאמת ננזף על ידי ה' בגלל חרם זה - ולא חזרו על כך עוד לעולם - בדיוק מהסיבה הזו. ובכל מקרה הרי הודית במו פיך שלך אין שום קשר לעם היהודי כך שאין לך מעמד כאן. אליצור | |||
_new_ |
ספציפית לגבי חרמות | |||
|
|||
יש דעה בחז''ל השוללת את חרמו של יהושע. דעות אחרות דנות אותו לחיוב. בכל מקרה, יש נקודה אחת שבה אני מסכים עם עמיש (ולאו מטעמיה), והיא - שלדעתי שלל מלחמה הפקר למנצח רק במלחמה. כל עוד אנחנו לא החלטנו להקים כאן מדינה, ולגרש את כל הגורמים הלאומיים העוינים (אלא מדינת ישראל שומרת עליהם תחת שלטון קולוניאלי, ואנחנו לא מחליפים בשום צורה רצינית את מדינת ישראל) - גזל הגוי אסור (אם כי עדיין יש מקום לפעולות נזק במסגרת קרבות מקומיים להגנה עצמית, ואכמ''ל). זו גם הסבה שבגללה אכפת לי אם יש טענות בעלות תקפות על הקרקע של עפרה. | |||
_new_ |
הייתי כאן לפניך | |||
|
|||
ואהיה כאן אחריך | |||
_new_ |
הייתי כאן לפניך | |||
|
|||
לק''י מה שבטוח הוא שהערבים היו כאן אחרי ויעלמו מכאן לפני. גם לגדעון בן יואש היו בעיות עם משתפי''ם יהודיים ולכן הוא הרביץ בהם בברקנים. אותו גורם שנתן לבג''ץ רשות להתנחל על אדמה ערבית שדודה נתן לי את הרשות לשוב לאדמת אבותי - זה שעכשיו אותו גורם מנסה להתנער ממה שעשה זה בעיה שלו בלבד - כי כמו בכל חוזה אין דרך חזרה. אליצור | |||
_new_ |
ערימה של קשקושים | |||
|
|||
אכן קשקוש, החרם על העי היה מקרה יחודי בו ניתנה הוראה מיוחדת לא לקחת מהרכוש, והוא איננו מקרה המעיד על החוק במקרה מלחמה. החוק הוא הפוך לחלוטין, מותר וראוי להחרים את רכוש האויב, ואף נאמר כיצד לחלקו. לא רק לוקחים את הרכוש, גם צריך להרוג את כל הגברים מגיל 15 כמדומני, נשים ניתן לקחת אך לא מומלץ, ילדים קטנים ניתן לגייר, ואת השאר זורקים לעזאזל. | |||
_new_ |
אולי להחרים | |||
|
|||
אבל מי נתן לאליצור באופן פרטי לגזול ולהשתלט ואף לטעון שהוא עושה זאת בשמי? | |||
_new_ |
אולי להחרים | |||
|
|||
ועדיין לא הסברת לי, מי נתן לך (שהיית כאן לפני ותהיה כאן אחרי) את אותה זכות? האם הבית שאתה יושב בו אינו חונק אף מרחב מחיה של אף ערבי? או שמא כבר דאגת לגרשו ולרצחו? או שהטבח שערכו הנאצים ועזוריהם משאר העמים במשפחתך מקנה לך זכויות יתר בעשור שלאחריו? | |||
_new_ |
עד כדי כך אתה שונא את מדינת ישראל? | |||
|
|||
האם ראוי לשקר בזדון ובמצח נחושה רק על מנת להצדיק את הפשעים שנעשים בשטחים הכבושים? יתר על כן, בדבריך אלה אתה משרת את התעמולה של הגרועים שבאויבינו. | |||
_new_ |
עד כדי כך אתה שונא את מדינת ישראל? | |||
|
|||
היכן שקרתי? טרם ''מלחמת העצמאות'' חיו בארץ ישראל שמעבר לקו הירוק העתידי יותר מ- 500,000 ערבים (אינני זוכר כעת את המספר. מצטער). לאחריה נותרו כ- 150,000. גם השכל הישר וגם העדויות מורים, שלא כל ההפרש נהרגו בקרבות. אגדת הבריחה ההמונית המגובה בהבטחות מנהיגי ארצות ערב - נכונה. היא מכסה כמה עשרות אלפי נוטשים זמנית. ישנן מספיק עדויות אמינות על סלוקים בצורות שונות. אינני שונא את המדינה. ודאי לא בגלל זה. אני אינני משרת את תעמולת אויבינו. המדינה - שמתיחסת בחרדת קדש לטענות אלה וחוששת שישקלו למטרפסה - היא שמשרתת אותה. הנסיונות להתעלם מהעובדות בראשית שנות המדינה היה אולי נכון לזמנו, אך היום הוא פתטי. אני אינני רואה במלים ''כבוש'' או ''מלחמה'' מלים גסות. אני, שלא כיוסלה, ואולי גם שלא כמוך, חי בעולם הזה. זה עולם עצוב, תמיד היה, וישאר כך כל עוד הרשעים נושאים ראש. את הצדק שלי אינני מחפש באגדות עם. | |||
_new_ |
עד כדי כך אתה שונא את מדינת ישראל? | |||
|
|||
שם יש אמדן של של 600,000 שלא נותרו במקומם לאחר המלחמה. דרך אגב, מעדי ראייה (שהשתתפו במבצעים) שמעתי, שמעשים דומים (בצורה העדינה - העלאה על אוטובוסים וסלוק) נעשו גם לאחר קום המדינה, לארך כל שנות החמשים. | |||
_new_ |
אולי להחרים | |||
|
|||
אליצור לא גוזל, הוא נוטל מהגזלן את מה ששייך לאבותיו. אחיך לא יכול לחכות לך עד שתכיר במציאות. הרי לא נחכה לכל העיוורים והפיסחים עד שילמדו וידעו מה שייך להם. יש גבול לכל תעלול... | |||
_new_ |
[•] אולי להחרים | |||
|
|||
צריך להחרים את ישראל עד שתחזיר לפלסטינים את המולדת שהיא גזלה להם. אתה צודק שאין קשר ביננו לבין עם ישראל של התנ''ך, עמיש ידידי. אני מחזיק בדעתך שאנחנו בסך הכל כוזרים מסכנים שמישהו פעם אילץ אותם להתגייר. כולנו מונגולו-תורכים והעובדה שהגענן לארץ ישראל היא טעות היסטורית. עדיף היה להגיע לאמריקה. אני חושב ששלמה זנד מספר את הסיפור הזה בצורה מובהקת בפשטותה על איך הומצא העם היהודי במאה ה-19. בלוני ההליום של היהודים מתפוצצים להם אחד אחד והאמת מרימה ראש. | |||
_new_ |
ערימה של קשקושים | |||
|
|||
עמיש, אני אוהב את הכותרות המתלהמות שלך. כאמור: אם אין לך תשובה טובה, או אם אין לך כלים לחקר הנושא - שב בשקט והכן שעורי בית. אינני יודע מאיפה אתה מגיע, אבל במקומות שאני רגיל, הסכנתי לתרבות דבור אחרת. | |||
_new_ |
ערימה של קשקושים | |||
|
|||
כלומר: לא פגעתי בך בדבריי, לא כניתי אותך בשמות, ואפילו התיחסתי ממש לשאלותיך - שהן באמת שאלות כבדות משקל, שמעסיקות גם אותי לא אחת. | |||
_new_ |
מצויין! גם בעניין אגג ועמלק היה זה הצו האלוהי | |||
|
|||
כפי שהנביא שמואל אמר לשאול. | |||
_new_ |
יש כאן שתי שאלות | |||
|
|||
לק''י משהו מהיום אליצור | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |