|
מה בקשר ללוי ? | |||
|
|||
אתה טועה שוחד מביש את המקבל ולא את השואל . | |||
_new_ |
מה בקשר ללוי ? | |||
|
|||
''מי מימן את הביקור ? איזה גוף אנטישמי ?'' ניסוח השאלה מצביע על בורות. וכאשר השאלה חושפת את בורותו של השואל, במקרה הזה לוי, זה מבייש רק אותו. | |||
_new_ |
מה בקשר ללוי ? | |||
|
|||
מה פה בורות? הרי הוא אומר שאינו יודע והוא שואל אותך. אם אינך בור ואתה כן יודע - מדוע אינך עונה? | |||
_new_ |
|
|||
האמנות של המובן מאליו שמורה לחכמים. | |||
_new_ |
לוי לא בסדר? | |||
|
|||
אתה מוכן להיטפל לאריה עירן ולכתוב לו דרשות של יום א בכנסיה שש פעמים בכל יום - אבל לא לענות לאחד מפני שקוראים לו לוי? זה נראה לך? הוא צריך לשנות את שמו לסאמירה? | |||
_new_ |
לוי לא בסדר | |||
|
|||
יש שאלות שהתשובה עליהן תלויה בזהות השואל. לדוגמא: אם יושב סטודנט במשרד של מרצה בחוג שלו, והמרצה שואל אותו: 'האם הינך רוצה ללמד?' התשובה תלויה במי המרצה ששואל את השאלה. אם שואל השאלה הוא המרצה הגרוע במחלקה, הסטודנט יענה: 'לא, אינני רוצה ללמד'. ואם שואל השאלה הוא מרצה טוב, הסטודנט יענה: 'כן, בוודאי'. במקרה של של לוי זה פשוט עוד יותר. השאלה עצמה, ללא קשר לשואל השאלה, מניחה את התשובה מראש - המארחים של הפרופסורים אכן אנטישמים. לכן, אין כלל טעם לענות. אך זה גם מקרה בו השאלה עצמה, על הגידוף הטמון בה, מביישת רק את השואל, זה הבוחר לגדף לשם הגידוף, והשאלה משמשת לו רק אמתלה. אתה, סביבון יקר, משתמש פעם נוספת בשאלה המביישת של לוי, כדי לעלוב (כפי שהינך מקווה) פעם נוספת באמצעות אותה השאלה, - הפעם ביוסלה שהפנה כיאות את עליבותה של השאלה לכתובת הנכונה - לשואלה. מדוע אין יוסלה עונה לשאלה של לוי? הרי כבר ענה, ובאריכות יתר. | |||
_new_ |
לוי לא בסדר כי לא קיבל תשובה | |||
|
|||
עדין נותרה השאלה בעינה.וכשמישהו שואל שאלה יש גם מקשיבים אחרים והם תוהים מהי התשובה.ועכשיו השאלה היא - האם אתה יודע את התשובה או שאינך יודע ולכן אתה מעדיף להתעסק בשאלה? | |||
_new_ |
[•] לוי לא בסדר כי לא קיבל תשובה | |||
|
|||
לוי לא בסדר כי לוי חשב שהשאלה ששאל ראויה לתשובה למרות שבעצם השאלה לא ענתה על הקריטריונים הבסיסיים להיות שאלה אכן שאלה שניתן להשיב עליה לעניין ובכנות. למרות שהשואל המשני חושב שיש מקום לענות על השאלה של לוי למרות שאינה ראויה לתשובה היות והיא מניחה את המבוקש, אין המגיב הנוכחי חושב שאכן ראויה השאלה של השואל הראשי לתשובה ועל אחת כמה וכמה אין זה מן הראוי שכל תשובה שהיא תינתן לשואל משני שאינו שואל השאלה המקורית אלא סתם משתאל (מלשון 'משתחל') שהחליט לקחת על עצמו את השאלה הזנוחה של לוי שכבר מזמן הלך לישון, או פשוט ממשיך להיות במצב הקומטוזי הרגיל שלו, למרות שאילו ידע ששאלתו שאינה בעצם שאלה שניתן להשיב עליה בתום לב גרמה כבר לזה שאינו יודע לשאול לילה שני ללא שינה ועצבות רבה בשל היעדר התשובה לשאילתה שהעלה לא בדרגה ראשונה של קירבה לשואל אלא רק כמין שואל שאינו ממין השואל הראשי, אולי זה השואל הראשון שאינו כהן היה חוזר בו מהשאלה בגירסתה הראשונה והלא שאלתית מספיק ובפינוי ההתנחלויות ננוחם. | |||
_new_ |
[•] לוי לא בסדר כי לא קיבל תשובה | |||
|
|||
כל הכבוד ליוסלה . בלבולי ביצים ארוכים במקום להתיחס לתוכן השאלה . אני איני מופתע . | |||
_new_ |
לוי לא בסדר כי לא קיבל תשובה | |||
|
|||
והנה צץ וחזר לעולם הפקחון היחסי כמובן שואל השאלה שאינה ברת מענה ועשה מהכל חביתה כרגיל וכל זה תחת עינו הפקוחה של השומר ולא לגופו של שואל השאלה הבלתי מענתית אלא לגופה של השאלה המנדנדת שדמיון רב בינה לבין השואל שזה עתה עשה חביתה במקום שגם ביצים אין. | |||
_new_ |
יוסלה, אולי להחליף את שמי? יש לך הצעה? | |||
|
|||
אבל שיהיה שם מכובד, כן. | |||
_new_ |
לוי לא בסדר כי לא קיבל תשובה | |||
|
|||
ומי יעזור לשומר על ההשתאלות בזמן ששואל אחד כבר ישן מזמן והשואל השני אובד עיצות והמגיב הרצוי ממשיך ללעוס את השאלה תחת עינו הפקוחה של השומר (אלוהים ישמור). רק נודניק ימשיך לשאול את השאלה שנשאלה מזמן אך אינה ברת מענה, אך הרי אסור לקרוא לשואל 'נודניק' ולכן המגיב לוקח על עצמו להיות הנודניק אלא אם כן השומר יחליט לתת כתף. | |||
_new_ |
לוי לא בסדר כי לא קיבל תשובה | |||
|
|||
לוי בסדר . הוא לא קבל תשובה . הוא לא מתרגש מזה . הוא מכיר את הסחורה . | |||
_new_ |
צריך לשאול לאט ובהטעמה ובסילסול הקול | |||
|
|||
ואז בוודאי הנישאל יענה ישירות. ככה זה, לא תמיד עולה רצון מלפני הנישאל לענות, והרי הוא מתחכם ומשיב בדברים ארוכים ומייגעים. יש לרצות את הנישאל, זה כלל גדול, גדול. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |