|
ליוסלה מוסר פגום . | |||
|
|||
באדיבותו של דוד סיון ששלף את התייחסותי בעבר 1- המוסר נובע מאינדוקטרינציה מאת נושאי המסורת בעת חינוכו של הילד. 2- מכיוון שמערך אמונות זה משתנה מתרבות אחת לשנייה, יש הרואים ברעיון המוסר עצמו כמושג יחסי . 3- לעתים ישנה סתירה מהותית בין המערך המוסרי של קבוצה אחת לשנייה . 4- מצפון הוא מרכיב של נפש האדם המנחה אותו בתחום המוסר : מוביל לתחושות רגשות או חרטה , המדריכים את האדם או מייסרים אותו . לפיכך 1- הנאצים רצחו 6 מיליון יהודים . רצוי וגם ראוי לפעול להגדלת העם היהודי במטרה לשקם חוסר זה . 2- יש סתירה מהותית בין המוסר היהודי והמוסלמי . היות ואויבי הצרכים הלאומיים של היהודים הם מוסלמים , אין זה פסול מוסרית לנהוג בהם לפי אמות המוסר שלהם . 3- מתוך התחשבות וחמלה אני מציע פיצוי לפלסטינים שיעזבו את ארץ ישראל מרצונם . כנגד זה פגמיו של יוסלה בולטים מאד 1- יוסלה נותן זכות קדימה לפלסטינים בארץ ישראל למרות שהיא מולדת העם היהודי ושטח שכבשו אבותיהם של הפלסטינים . זה מנהג ברור של כללים שונים לכל אוכלוסיה . 2- יוסלה אינו מכיל את הכלל של ענישת העושה רע , על הפלסטינים שהם הסרבן והתוקפן כנגד היהודים מאז תחילת הציונות . 3- יוסלה אינו רואה בשיקום מספרי של העם היהודי ערך גדול יותר מהסבל הקיים אצל פלסטינים העוקרים 50 קילומטר תמורת פיצוי כספי נאות ונאה . למרות יכולתו הלירית של יוסלה , מוסר אין לו . | |||
_new_ |
לפני שעירן מתחיל לפלות את הכינים של יוסלה כדאי שיבדוק את עצמו | |||
|
|||
''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי''. מהמשפט הזה לבד אפשר להסיק מספר דברים לגופו של עניין (ולא כפי שעירן חושב - לגופו שלו): א. השואה היתה מעשה נפשע, חטא נגד האנושות. ב. עירן מאמין שבשל מה שקרה בשואה כל מעשה נפשע ככל שיהיה של יהודים מוצדק מלכתחילה. עירן בפירוש משתמש בשואה כקנה המידה שלו לעבריינות של ישראל וישראלים כלפי הפלסטינים בשטחים - מעין כתב הרשאה או רישוי למעשי נבלה נגד האדם. ג. זו בפירוש איננה התפיסה של המוסר כמערכת ערכים יחסיים המשתנה בנסיבות חברתיות, דתיות ולאומיות. ד. זו בפירוש התפיסה המבוססת על ערכי המוסר האוניברסליים (האלוהיים, כפי שעירן מגדיר זאת) שרוב האומות בעולם כיום שותפות לה, כפי שהדבר בא לידי ביטוי באמנות השונות. ה. אך זה שימוש שעירן עושה בתפיסת המוסר האוניברסלית כדי להכחיש כליל את ערכיה על רקע השואה - השואה כתירוץ לוויתור מלא על ערכי המוסר האוניברסליים, שהמשפט עצמו, ''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי'', מעיד על קבלתם, גם אם קבלה זו מתרחשת רק לצורך הכחשתם. ו. לעירן לכן לא עומד התירוץ של האמונה ביחסיות של ערכי המוסר. בכתיבתו שבכאן הוא מודה בפה מלא שערכי המוסר האוניברסליים הם קנה המידה שלו, ולו גם לצורך הכחשתם. ז. זו גם הודאה בחצי פה במעמדם הנפשע של מעשי היהודים בשנים האחרונות בשטחים. זו גם הודאה בנטישה של כל מוסר שעירן מחיל על בני משפחתו וידידיו. זו הודאה מלאה במשטר ערכי של איפה ואיפה. וזה כמובן שופך אור על הקריטריונים שעירן מפעיל להגדרת 'אוהב' ו'אוייב' ומסביר את התפקיד שיש אצלו לדמוניזציה של אוייבי ישראל - הצורך שיש לו לשכנע את עצמו ואותנו שאין עם מי לדבר, ושכל מי שהוא בגדר ה'אחר' דינו השפלות, עושק, עינויים, גירוש ומוות. למונח 'משא ומתן' או 'הידברות' כלל אין קיום אצל עירן. לכן כתב יוסלה 'מ. ש. ל.' בסוף תגובה קודמת. כפי שהסעיפים מ'אלף' עד 'זין' מראים בבירור, ניתוח המשפט האחד שעירן כתב לאחרונה מאפשר להסיק שלל מסקנות שהכללית שבהן היא המסקנה שעירן מודע לכך שמעשיו ותכניותיו - גם לפי קנה המידה המוסרי שלו עצמו - אינם מוסריים. [סעיף 'זין/אחד'] ''מתוך התחשבות וחמלה אני מציע פיצוי לפלסטינים שיעזבו את ארץ ישראל מרצונם.'' מה זו ההתחסדות הזאת? הרי עירן מטיף מזה חדשים לטרנספר 'גדול, לא קטן' ול'ניקנוק עזה פרוסות פרוסות'. עירן כותב משהו בהתלהבות רבה על חיילי צה''ל שירו חופשי בתושבי הרצועה (בלי להוריד את האצבע מההדק) אם אלה ינסו לחצות את הגבול מעזה לתוך ישראל, ואחר כך מעמיד פני ליברל מתחשב ומלא חמלה. איכסה. | |||
_new_ |
[•] | |||
|
|||
1- השואה לפני שהיא פשע נגד האנושות היא פשע נגד היהודים . 2- באופן יחסי פינוי תוך פיצוי מתגמד אל מול רצח . 3- המוסר נועד לתפקוד האדם בתוך החברה ואין מוסר בין חברה לחברה . 4- לחברות שונות מוסר שונה ואין מוסר אוניברסאלי . אל תכניס מילים לפי . 5- לא קראתי מוסר אלוהי בשום מקום . אל תכניס מילים לפי . 6- אין כפל מוסר . הערבים הם התוקפן ועל כך הם נענשים . 7- לפי המוסר המוסלמי משא ומתן הוא לצורך יתרון למוסלמים . 8- אין חובת משא ומתן במוסר היהודי . 9- את המוסר שלי לא הצגתי . דברים אלה על המוסר הועתקו מהויקיפדיה והם דעת אחרים . 10- לענין הטראנספר של הפלסטינים . א- אני מציע פיצוי בעיקביות . ב- טראנספר נעשה במקומות רבים וללא פיצוי . ג- החלטת האום להקמת 2 מדינות כאן התקבלה רק חודשיים אחרי הטראנספר בתת-היבשת של הודו . ד- ההחלטות להקים 2 מדינות ערביות בחלק מארץ ישראל הן החלטות נפשעות . | |||
_new_ |
אתה חוזר על עצמך ועדיין לא לענין | |||
|
|||
מהמשפט שכתבת, ''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי .'' ניתן להסיק ללא מאמץ, א. שאתה מודע לאי-מוסריות של לפחות חלק ממעשיה של ישראל כלפי הפלסטינים. ב. שקנה המידה שלך הוא עקרונות מוסר אוניברסליים כהנחת יסוד. ג. שבחרת להתכחש לעקרונות אלה. אי-אפשר להכחיש את א, ב, ו-ג, כשקוראים את המשפט הנ''ל, וכל ההתפתלויות שלך, והגידופים, לא ישנו את זה. | |||
_new_ |
התקדמנו שלב | |||
|
|||
מגיעה לך תודה כי אתה חוזר על ההגדרה ''מהו מוסר'' בצורה יותר מסודרת (תמציתית). לכן קל ללמוד מכך מהי נקודת המוצא שלך לצורך הערכה מהו מעשה מוסרי. לפי מס' 1 ו-2 משתמע שאצלך המוסר הוא יחסי. אבל בכל זאת נשארה בעיה עם הנוסחה: ''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי''. א. בשעה שאצלך המוסר הוא יחסי אתה משתמש בערכים מוחלטים (''כל''). ב. התוצאה היא שאתה מבטל אפילו מוסר יחסי. זוהי רק סתירה אחת שישנה בדבריך (רק בהודעה האחרונה) בצורה ישירה. | |||
_new_ |
התקדמנו שלב | |||
|
|||
כתבתי: השואה היתה מעשה נפשע, חטא נגד האנושות. כותב עירן בתגובה: ''השואה לפני שהיא פשע נגד האנושות היא פשע נגד היהודים .'' אפילו כאן, באיזכור השואה, עירן מנסה להשתלט על הנושא, באופן שכופה פרטנות מעליבה על גודל הנושא: כאשר נכתב, 'השואה היתה מעשה נפשע, חטא נגד האנושות', הכוונה היא שמה שהגרמנים עשו הוא מה שנקרא באנגלית, A crime against humanity לצערנו אין תרגום מוצלח לביטוי האנגלי, ובעברית אנו משתמשים אוב'פשע נגד האנושות' או ב'פשע נגד האדם' - אך שניהם לא תרגומים מוצלחים. בא עירן, - גם מפספס את הכוונה, וגם הופך את עניין השואה לשדה להתנצחות: הכאב שלי יותר גדול משלך וכו'. ברור שהשואה היתה פשע נגד היהודים. אך זה עצוב שדווקא יהודי בא להמעיט בערך האוניברסאלי של השואה - בהכרה ששותפות הגורל של כל בני האדם היא שנותנת להשמדת היהודים בשואה את משמעותה המפלצתית. לא השיוך הלאומי של הקורבנות אלא היותם ככל האדם. באמצעות ה'תיקון' המיותר שלמעלה עירן מצליח לעקר גם את השואה ממשמעותה הכללית (משמעותה לכל אדם) ומנסה להפוך אותה לאירוע פרטיקולרי של עם זה או אחר. מין סוג של גזענות במהופך. -מציאת המשמעות של ג'נוסייד בשיוך האתני של הקורבנות רק מחזירה אותנו לאותה פעולה 'מפרידה' ומפלה שעליה מבוסס כל רצח עם מלכתחילה - הפעולה שמייצגת את תפיסת העולם של הגזען. מה ניסינו ללמד כל השנים כלקח השואה? שמי שממיין בני אדם לפי מוצאם ושיוכם האתני, סופו שהוא עיוור לאנושיותם. וזה בדיוק מה שקרה לאריה עירן. | |||
_new_ |
התקדמנו שלב | |||
|
|||
זה לא יעזור לך . יש מעט מאד אנושיות באנושות . רגשי החרטה של האירופאים לא גאו די כדי לתקן במידה מספקת את עוול הדורות ואת העוול הגדול נגדנו . לעג למוסר ולהיגיון הוא הגנת הפלסטינים בשם מוסר שלא הופעל למעננו . לפי ההגיון שלך ולא רק שלך ''צריך לנהוג באנושיות בפלסטינים כי לא נהגו באנושיות ביהודים'' . אני מסרב לקבל את זה . | |||
_new_ |
[•] לא התקדמנו בכלל | |||
|
|||
עירן [•]... אינו מצליח להתקשר למושג האנושיות הכללי. הוא דוחה על הסף את שיקול הדעת האנושי, ובכך מבטל את תפישת המצפון כמושג המרכזי בהגדרת האדם. זה עצוב, כי היהדות שאבה את הגדרתה מהגדרות שונות של רוח האדם בעת העתיקה, ואיפשרה המשכיות של מושגים אלה עד לעת החדשה ולעולם של המאה העשרים ואחת. גישתו של עירן איננה איזשהו סוג של חזרה למקורות, או חזרה לפשטות כלשהי, להתחלה, אלא בפשטות חסימה של המצפון כביטוי הנעלה של אנושיות - ומכאן גם ההדחקה של רגשות הקשורים לנושאים הפוליטיים שבהם אנו דנים [•]... | |||
_new_ |
התקדמנו שלב | |||
|
|||
השואה אינה ולא היתה פשע נגד האנושות אלא רק פשע נגד היהודים.האנושות כולה היא פשע- מלאה מעשי רצח ותועבה ולכן רצח היהודים כמו הארמנים כמו חמלניצקי,כמו סטאלין וכמו דרפור בכלל לא נוגעים לקצה הסוליה של האנושות.האנושות היא מקום מפלט של פדופילים פוליטיים מסוג יוסלה שאינם מבינים למה בעצם נולדו יהודים | |||
_new_ |
התקדמנו שלב | |||
|
|||
אני חייב לציין שאתה מעמיד את 'יוסלה' על הפדחת שלו ומנער אותו רק לטובתו. אבל אני פסימי ומעריך בסבירות די גבוהה שהוא לא יבין אותך ולכן ינער ויגער בך. צריך לומר ששרידי הפשע נגד היהודים ממשיך בימים אלה לפמפם בליבות הערלים והשמאלנים. יש מבינהם אנטישמים ידועים שאפילו מטילים ספק בלגיטימיות קיומנו וקים מדינתנו. עד כדי כך. אצל שמאלנינו זה בא לידי ביטיו באנטי-ציונותם שהיא למעשה שיקוף של אנטישמיות מדוכאת בהם. | |||
_new_ |
התקדמנו שלב | |||
|
|||
יוסלה טוען שעירן מפחית את ערך תחלואי מלחמת העולם השניה כשהוא טוען שקודם כל נעשה פשע נגד היהודים. מעניין כיצד יוסלה מסביר את קישקושו שבכך מפחית עירן מהפשעים האחרים? לדעתי זה צעד דמקוקו אופייני של יוסלה. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |